Ga naar inhoud

Fouten in de Bassie & Adriaan series Deel V


Aanbevolen berichten

  • Reacties 256
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

[..]

Sorry Robin04 maar die foto kan ik je niet geven. Simpelweg omdat ik de DVD niet heb!

Voor €5,- heb je 'm bij Bart Smit... Maar dan zal ik het zelf maar eens opzoeken! :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Voor €5,- heb je 'm bij Bart Smit... Maar dan zal ik het zelf maar eens opzoeken! :)

Bedankt voor de info. Ga ik eens kopen.

De fout van de gordel zit overigens in het filmpje waarin Bassie en Adriaan naar de supermarkt gaan om boodschappen te kopen

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb een keertje sinds lange tijd het tweede deel van Amerika bekeken en er zijn mij een "paar" fouten opgevallen. Hieronder staan ze allemaal opgesomd. De tijden voor elke fout zijn de tijden waarop de fout op de DVD te zien is. Ik heb er geen caps bijgezet. Ten eerste omdat ik niet weet hoe dit werkt en ten tweede omdat dat wel erg veel tijd koste!

Dit zijn alle fouten die ik heb ontdekt. Ga er maar even voor zitten

Aflevering 10. Het Pad Der Beroemdheden

0.35.30  De boeven staan op een afstandje van Los Angeles. Harry dacht dat ze naar Hollywood gingen, en B100 legt uit dat dit een wijk is in Los Angeles pakweg 20 kilometer verderop vanaf de plaats waar ze staan. Het is dan toch wel knap dat de Baron vanaf deze plek met zijn verrekijker de beroemde Hollywood-letters kan zien (en ook nog zo duidelijk?!) als het echt 20 kilometer verderop ligt??

0.49  Bassie staat in het cement en vertelt dat hij zijn handafdruk in het cementvloertje heeft gemaakt, samen met zijn handtekening. Maar als Bassie in beeld komt zie je duidelijk dat hij vlak naast deze handafdruk in het cement staat, terwijl in het volgende shot, waar de handafdruk in beeld komt Bassie’s schoenen nergens te bekennen zijn??

0.53  De boeven staan achter het muurtje (op de cementvloer) om toe te slaan als Bassie & Adriaan langs komen rennen. Maar wanneer B&A langs rennen roept de Baron keihard ‘GRIJP ZE!!’. Toch wel vreemd dat B&A dit niet horen??

Aflevering 11. Bassie Als Regenmaker

1.02.15  Bassie zit EEN PAAR DAGEN op de Navajo school te leren. Maar waar zijn de boeven dan al die tijd mee bezig?? 700 km is wel ver, maar je doet er geen paar dagen over? En wat doet Adriaan de hele dag om zich te vermaken??

1.13.40  De Baron ziet duidelijk dat Harry lijm in zijn handen heeft en daarmee iets met de deurknop wil doen. Waarom pakt hij dan toch die deurknop vast??

1.17.30  Hoe kan de Baron OOIT zijn jas binnenstebuiten over zijn hoofd doen terwijl het regent. Daarvoor had hij eerst zijn linkerhand door de mouw heen moeten halen, maar die zit aan de deur vast??

1.17.30  Als de Baron vast komt te zitten aan de deur heeft hij zijn verrekijker om zijn nek hangen. In het volgende shot als het regent is de verrekijker plotseling weg, maar in het shot daarna als het weer droog is, heeft hij zijn verrekijker plotseling weer om??

Aflevering 12. Een Grote Verrassing

1.20.15  B&A halen de boeven in (terwijl Bassie zingt) terwijl de boeven bukken. Vervolgens vertelt de Baron een heel lang verhaal over dat hij wraak wil nemen, maar wanneer ze achter B&A aangaan zijn B&A nog maar een heel klein stukje verder. Als ze met hetzelfde tempo zouden hebben gereden zouden ze al veel verder moeten zijn. EN WAAR IS DIE ANDERE WITTE WAGEN GEBLEVEN DIE DE BOEVEN OOK INHAALT????? En kijkt Adriaan nooit eens in zijn achteruitkijkspiegel?? Als de boeven echt zo dicht achtervolgen had hij ze al lang moeten zien??

1.22  Wanneer de boeven aan het rijden zijn worden ze ingehaald door een witte auto, in het volgende shot is deze auto plotseling verdwenen??

1.20.50 + 1.30.40  Op tijdstip 1 reizen B&A van Monument Valley naar Grand Canyon, op tijdstip 2 van de Grand Canyon naar Las Vegas. Het is alleen wel stronttoevallig dat in het 2e shot (tijdstip op de dvd) dat je ziet, precies dezelfde auto’s voor B&A rijden; een witte bus voorop met een grijze auto erachter…???

Aflevering 13. Het Kinderparadijs

2.04.30  Bassie noemt de beroemdheid George Jetson goed bij zijn naam, maar Adriaan de voice-over maakt er JETSTONES van??

Aflevering 14. Een Knal Goeie Wild West Show

2.11.20  B&A zitten te eten bij een cafe. Op een gegeven moment als Adriaan zit te eten heeft hij eerst zijn mes in zijn linkerhand en zijn vork in zijn rechterhand. Maar nadat hij een hap genomen heeft en je het volgende shot ziet, heeft hij zijn bestek plotseling andersom vast?? En waarom drinken B&A hun glas niet leeg??

2.26.15  Bassie vraagt aan Adriaan de tijd en Adriaan kijkt op zijn horloge. De Acrobaat kijkt echter op zijn rechterpols, terwijl zijn horloge links zit! Dit zie je enkele seconden later, wanneer zijn horloge om zijn linkerpols iets weerspiegelt!! (Het zou overigens ook vreemd zijn als Adriaan zijn horloge plotseling om zijn rechterpols doet, want bij de Verzonken Stad heeft hij hem ook links)

Aflevering 15. Een Verdacht Vliegtuigje

2.30.15  Adriaan roept naar de clowns om Bassie op te vrolijken. Hij roept echter de twee knuffelpoppen Max en Maxine en de clowns Big Red en Valentine. Arme Cooker…hij wordt niet eens gevraagd zijn vriendje op te vrolijken…? (Maar toch komt hij!!?)

Aflevering 16. Een Grens Geval

2.29  Bassie zegt dat ze over 2 dagen terug naar Nederland gaan, terwijl hij aan het einde van de serie plotseling zegt dat ze over 5 dagen pas terug gaan??

Link naar bericht
Delen op andere sites

En als we dan toch bezig zijn....Hier een goof uit de reis door Europa

Aflevering 11

Harry loopt de hele tijd te klagen dat hij zo'n honger heeft, op het moment dat ze Bassie & Adriaan in de gaten houden die zitten te eten bij hotel Bellavista. Maar wat ik niet begrijp....

Als Harry dan zo'n honger heeft en hij zit achter honderden kilo's sinaasappels, waarom pakt hij dan niet zo'n sinaasappel. Of lust Harry deze niet?!! O}

Link naar bericht
Delen op andere sites

in de diamant worden b&a gearresteert door de politie in een steegje.

je ziet de auto aankomen, de straat waar de auto vandaan komt is nog leeg.

de camera draait naar links, naar b&a en de auto in inmiddels naast hun. als de camera weer naar echts draait zie je dat de straat aan het einde van de steeg opeens vol met mensen staat :D

Link naar bericht
Delen op andere sites
in de diamant worden b&a gearresteert door de politie in een steegje.

je ziet de auto aankomen, de straat waar de auto vandaan komt is nog leeg.

de camera draait naar links, naar b&a en de auto in inmiddels naast hun. als de camera weer naar echts draait zie je dat de straat aan het einde van de steeg opeens vol met mensen staat :D

Das idd wel appart. Ik heb het zelf nog nooit gezien, amar ik heb de DVD/Video van de diamant ook nog niet... |:( MAar wat niet is moet nog komen... :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
in de diamant worden b&a gearresteert door de politie in een steegje.

je ziet de auto aankomen, de straat waar de auto vandaan komt is nog leeg.

de camera draait naar links, naar b&a en de auto in inmiddels naast hun. als de camera weer naar echts draait zie je dat de straat aan het einde van de steeg opeens vol met mensen staat :D

Het klopt niet nee, maar het is natuurlijk eenvoudig te verklaren. Als je B&A in een steeg ziet staan, met camera en een politiewagen zou ik ook blijven kijken. Wel stom dat ze die mensen niet even hebben weggestuurd.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Geografische fout in "op reis door europa" als ze in Portugal zijn;

Als ze aankomen in Lissabon en ze staan op de parkeerplaats voor dat paleis/kerk zeggen ze dat ze te vroeg zijn en dat ze de stad in gaan om deze te ontdekken, dan lopen ze naar links ...... maar om naar de stad te gaan zouden ze juist naar rechts moeten (paar weken geleden op veel locaties van die aflevering geweest)

[..]

Ja kom op, alsof iemand dat OOIT op televisie zou zien... :? Wel een paar goeie fouten erop zetten haé? ^O^

IK vind dat wel een goede fout. Dit is toch net zo goed fout als een montagefout???

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Het klopt niet nee, maar het is natuurlijk eenvoudig te verklaren. Als je B&A in een steeg ziet staan, met camera en een politiewagen zou ik ook blijven kijken. Wel stom dat ze die mensen niet even hebben weggestuurd.

Dat zijn natuurlijk die andere 7 getuigen... ;) Ik vind het niet echt een fout hoor, je moet eens weten hoe snel mensen op een rel afkomen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

ik weet even niet in welk avontuur dit is maar bassie kijkt weer eens een keer aan de binnekant van zn ogen, hij droomt dat ze straatartiesten zijn

bassie blaast dan op zn duim en dan zie je een bult komen, wat een spier moet voorstellen. als je de film even pauzeert zul je een een soort tuitje bij zn duim zitten :D zal wel zijn om een ballon op te blazen

Link naar bericht
Delen op andere sites
ik weet even niet in welk avontuur dit is maar bassie kijkt weer eens een keer aan de binnekant van zn ogen, hij droomt dat ze straatartiesten zijn

bassie blaast dan op zn duim en dan zie je een bult komen, wat een spier moet voorstellen. als je de film even pauzeert zul je een een soort tuitje bij zn duim zitten :D zal wel zijn om een ballon op te blazen

dit past beter bij trivia/weetjes, het is geen fout ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb weer 2 leuke fouten gevonden. Dit keer uit de Verdwenen Kroon

Beiden fouten zijn afkomstig uit aflevering 2

1. Hoe kan de Baron ooit in het bezit zijn gekomen van de krant, waarin de kroon vermeld staat? De boeven hebben namelijk ’s nachts ingebroken in een kledingzaak, een meubelzaak en een speciaalzaak voor radiozendapparatuur, maar in geen van deze winkels is zo’n krant te koop. En dan is het ook nog eens knap dat hij de nieuwste krant leest, die Adriaan de volgende dag ook leest, waarin de inbraken al staan vermeld. (’s Nachts is de nieuwste krant er namelijk nog niet en ook kan hij geen krant stelen waarin de inbraken staan, die hij net aan het plegen is.)

2. Als er maar 1 geheime ingang is naar de schuilplaats van de boeven, is het toch wel erg knap dat ze zo’n gigantisch bankstel door dat kleine deurtje weten te proppen en over het pontje weten te vervoeren.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb er ondertussen weer een gevonden uit mijn database met fouten

Deze komt uit de laatste aflevering van de Verzonken Stad

- In de vlindervallei op Rhodos hebben de boeven een aantal koffers bij zich, waar onder andere de geluidsapparatuur in zit waarmee Adriaan zijn stem laat galmen. Maar wonderbaarlijk genoeg hebben de boeven deze koffers niet meer bij zich wanneer ze bij de Oosterpoort op Rhodos aankomen en Bassie en Adriaan hen staan op te wachten.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik heb er ondertussen weer een gevonden uit mijn database met fouten

Deze komt uit de laatste aflevering van de Verzonken Stad

- In de vlindervallei op Rhodos hebben de boeven een aantal koffers bij zich, waar onder andere de geluidsapparatuur in zit waarmee Adriaan zijn stem laat galmen. Maar wonderbaarlijk genoeg hebben de boeven deze koffers niet meer bij zich wanneer ze bij de Oosterpoort op Rhodos aankomen en Bassie en Adriaan hen staan op te wachten.

Ze hebben daarvoor gehoord dat Bassie en Adriaan daar staan, dus ze hebben in alle haast misschien hun koffers niet meegenomen omdat ze anders niet snel naar de poort konden rennen. En over die krant, de Baron kan die krant toch ook KOPEN? Hij is dan wel een boef, maar een krantje kan hij wel kopen. De meeste kranten sluiten hun nieuws rond 3uur snachts, volgens mij. Dan komt er geen nieuw nieuws meer binnen, het zou dus kunnen zijn dat die inbraak de volgende morgen al in de krant staat.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik heb er ondertussen weer een gevonden uit mijn database met fouten

Deze komt uit de laatste aflevering van de Verzonken Stad

- In de vlindervallei op Rhodos hebben de boeven een aantal koffers bij zich, waar onder andere de geluidsapparatuur in zit waarmee Adriaan zijn stem laat galmen. Maar wonderbaarlijk genoeg hebben de boeven deze koffers niet meer bij zich wanneer ze bij de Oosterpoort op Rhodos aankomen en Bassie en Adriaan hen staan op te wachten.

Ze moeten maken dat ze wegkomen. Ik zou ook mijn koffers achterlaten, des te sneller kun je rennen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Die krant gaat de baron niet kopen want ten eerste wordt hij gezocht en ten tweede kan hij geen krant kopen waarin een inbraak staat beschreven die nog gepleegd moet worden of net gepleegd is.

Bovendien hebben Adriaan en de Baron dezelfde krant en DAT KAN NIET!!

Over die koffers in de verzonken stad.

In die koffers zitten al hun waardevolle spullen inclusief de steen dus die zetten ze echt niet zo snel aan de kant. En al zou het al zo zijn geweest; Hoe kunnen B & A dan ooit die steen terug hebben gekregen? De Baron geeft hem echt niet terug hoor!!

Ook is er duidelijk te zien dat ze nadat ze de stem van Adriaan hoorden de koffers eerst wel meesjouwen. Als ze die koffers daadwerkelijk niet meer willen hadden ze die net zo goed bij de grot kunnen laten staan. Dat scheelt ook een hoop energie.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Die krant gaat de baron niet kopen want ten eerste wordt hij gezocht en ten tweede kan hij geen krant kopen waarin een inbraak staat beschreven die nog gepleegd moet worden of net gepleegd is.

Bovendien hebben Adriaan en de Baron dezelfde krant en DAT KAN NIET!!

Over die koffers in de verzonken stad.

In die koffers zitten al hun waardevolle spullen inclusief de steen dus die zetten ze echt niet zo snel aan de kant. En al zou het al zo zijn geweest; Hoe kunnen B & A dan ooit die steen terug hebben gekregen? De Baron geeft hem echt niet terug hoor!!

Ook is er duidelijk te zien dat ze nadat ze de stem van Adriaan hoorden de koffers eerst wel meesjouwen. Als ze die koffers daadwerkelijk niet meer willen hadden ze die net zo goed bij de grot kunnen laten staan. Dat scheelt ook een hoop energie.

Het zou verklaren hoe B&A de steen weer terug hebben gekregen, en sinds wanneer denken de boeven logisch na, vooral in zo'n situatie? Ik wil niet zeggen dat dat is wat er gebeurde, maar het kan een verklaring zijn, ergo geen goof.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Trouwens Wonderer,

Heb je die lijst met de fouten uit De Reis door Amerika Deel 2 al doorgelezen? Kun je die goofs misschien gebruiken voor je site?

Ja en nee. Ik wil eerst de afleveringen nog eens bekijken voor ik ze toevoeg, want over een aantal heb ik een vaag gevoel.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Tijd voor een fout uit Het Geheim Van De Schatkaart

Deze komt uit Aflevering 13: De ontknoping

Wat mij opviel is dat Bassie in de hele serie rode gympen aanheeft met witte neuzen. Maar in de laatste aflevering heeft hij de hele aflevering witte gympen aan. Sterker nog; Volgens mij zijn dit de schoenen van Vlugge Japie!!

Ik wil dit best laten zien dmv van foto's maar kan iemand uitleggen hoe dat moet?!

[/img]

Link naar bericht
Delen op andere sites
Tijd voor een fout uit Het Geheim Van De Schatkaart

Deze komt uit Aflevering 13: De ontknoping

Wat mij opviel is dat Bassie in de hele serie rode gympen aanheeft met witte neuzen. Maar in de laatste aflevering heeft hij de hele aflevering witte gympen aan. Sterker nog; Volgens mij zijn dit de schoenen van Vlugge Japie!!

Ik wil dit best laten zien dmv van foto's maar kan iemand uitleggen hoe dat moet?!

[/img]

Hoezo is dat "fout"? Er staat toch nergens dat Bassie altijd dezelfde schoenen aan moet? Het is hooguit opmerkelijk.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Hoezo is dat "fout"? Er staat toch nergens dat Bassie altijd dezelfde schoenen aan moet? Het is hooguit opmerkelijk.

Als je het plaatje ziet (of op Japie's schoenen let in de serie) dan zie je heel duidelijk dat dit dezelfde schoenen zijn. MAAR IK WEET NIET HOE DIT MOET! KAN IEMAND MIJ DAT UITLEGGEN? Dan zet ik ze er alsnog op ter verduidelijking

Diezelfde schoenen staan ook in de kleedkamer in de serie van Europa in aflevering 1)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Als je het plaatje ziet (of op Japie's schoenen let in de serie) dan zie je heel duidelijk dat dit dezelfde schoenen zijn. MAAR IK WEET NIET HOE DIT MOET! KAN IEMAND MIJ DAT UITLEGGEN? Dan zet ik ze er alsnog op ter verduidelijking

Diezelfde schoenen staan ook in de kleedkamer in de serie van Europa in aflevering 1)

Lees de FAQ voor de gein eens door. Er gaat een wereld voor je open.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Bedankt voor de link Wonderer. Kun je me ook zeggen waar je die vandaan tovert (is wel makkelijk voor de volgende keer)

Door op deze link te klikken kun je de "Schoenen goof" als het goed is bekijken.

http://www.db3.nl/~ourthoughts/projects ... hoenen.bmp

Uit mijn bookmarks. En sla op en upload als jpg of gif, bmp werkt niet...

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb er misschien nog eentje gevonden.

Het Geheim van de Schatkaart

Aflevering 11. Op Zoek Naar De Kleine Maan

Als B&A de boeven opjagen met rotjes, laat Bassie na het laatste rotje blijken dat zij de rotjes gooiden en niet de Spaanse politie. Vanaf dat moment komen de boeven direct achter ze aanrennen.

B&A moeten op dat moment nog teruglopen naar het huis, waar ze een heel gesprek met Robin houden en de schatkaart vinden. (uitvoerig vieren en bekijken) En op het moment dat B&A in de jeep stappen en weg willen rijden, kunnen de boeven NOOIT van zo ver af komen aanrennen. Gezien de verloren tijd zouden de boeven er zelfs al lang moeten zijn. (Tenzij B&A over zulke krachtige spieren bezitten dat ze deze rotjes een paar honderd meter weggooien. Maar dan zou ik meedoen aan de Olympische Spelen en dan moet Bassie ook wel erg goeie stembanden hebben!!)

P.S.

Wat ik me ook nog afvroeg.

Bij de leader van de Schatkaart en bij de aftiteling van de Shorties zwaaien Bassie en Adriaan naar de kijkers. Bij de Schatkaart zitten ze op de caravan en bij de Shorties zitten ze er in. In de beide gevallen rijdt de Honda. Nu komt mijn vraag; Wie is de chauffeur?! Robin? Lara? Wie het weet mag het zeggen. (Misschien ook een leuke goof)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Uit

De Huilende Professor: Lachen of huilen

als joris gas in hun caravan spuit staat hij aan de zijkant bij

de deur van de caravan, Adriaan zegt dat hij achter hem

een weerspiegeling ziet van een man aan de buitenkant van de caravan,

terwijl joris aan de zijkant staat???

Joris opent de cel met een sleutel die hij gekregen heeft van bassie en adriaan, maar aan de binnenkant van de cel zit er helemaal geen slot???? :S

Link naar bericht
Delen op andere sites
Uit

De Huilende Professor: Lachen of huilen

als joris gas in hun caravan spuit staat hij aan de zijkant bij

de deur van de caravan, Adriaan zegt dat hij achter hem

een weerspiegeling ziet van een man aan de buitenkant van de caravan,

terwijl joris aan de zijkant staat???

Dat is geen fout! Bassie en Adriaan zitten namelijk voor het raam van de caravan en Joris staat daarvoor. Dus voor Bassie en Adriaan staat Joris achter hen, ook al staat hij aan de zijkant van caravan!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Tijdens het kijken van Bassie en Adriaan en de gestolen diamant, op Nickelodeon, was ik dusdanig scherp dat mij enkele foutjes zijn opgevallen in de laatste (2) serie(s):

{Sorry dat ik geen tijd/screenhots heb}

- Nadat ze de grot zijn uitgegaan doen Bassie en Adriaan hun verkleedkleren uit. Na een tijdje zegt Adriaan: Kom op, we moeten gaan voordat het vuurwerk is opgehouden. B&A zijn dan nog niet helemaal omgekleed. Als ze even later in beeld zijn, zijn ze echter al hun verkleedkleren kwijt...

- Adriaan telt voor het overhandigen van de diamant/het losgeld af: 3... 2... (drukt op de knop) 1... hier... Dan rennen ze weg... Pak m beet 10 seconden later staan B&A buiten en dan zegt Adriaan: 6... 5... 4... Aangezien Adriaan hem ook nog 1 seconde vast hield, moeten zij dus binnen 3 seconden naar buiten zijn gegaan.

- Bij het rodelen stappen B1 en B2 op de linkerbaan voor de kijker, en de BB volgt iets later (ik weet niet precies op welke baan). Als ze even later aan het dalen zijn, zie je dat er vlak achter Adriaan iemand rijdt, in ieder geval, daar is de camera. Maar daar reed toch niemand?

- B1 en B2 begonnen aan de linkerkant voor de kijker en eindigden aan de rechterkant voor de kijker...

Link naar bericht
Delen op andere sites

OP die eerste had ik in een andere topic ook al gereageerd:

Die verkleedkleren gingen over hun andere kleren. Toen adriaan dat zei hadden ze al bijna alles uit. In de tijd dat de camera op de grot gericht was hadden zij best de kleren uit kunnen trekken. En toen ze weggingen zag ik wel een hoopje kleren bij de boom liggen...

Vind het geen duidelijke goof

Link naar bericht
Delen op andere sites
Uit de huilende professor. De sleutel die B&A door het celraam van Joris duwen zitten helemaal geen kartels. Ik heb nog NOOIT een sleutel zonder kartels gezien.

Het is de deur van een politiecel... waar heb je kartels voor nodig? In moderne cellen zitten al geen sloten meer, maar gewoon grendels. Zo hoeft de agent niet te zoeken welke sleutel van welke cel is.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Om nog even terug te komen op "De Koffer Goof".

Ik heb de serie nog even goed bekeken en ik heb er een paar caps met uitleg bij gemaakt. Daarbij is me zelfs nog meer opgevallen dan ik voorheen heb gemeld in dit forum.

Door op deze link te klikken, zul je zien dat dit wel degelijk een goof is. Ik zou het erg op prijs stellen als jullie hier nog even goed naar willen kijken. Vooral Malabar en Wonderer, die de goof tegenspraken.

http://www.db3.nl/~ourthoughts/projects ... 20goof.JPG

P.S. Als jullie nog steeds vinden dat geen goof is, dan vraag ik me wel degelijk af of de goof van de stok in aflevering 7 (wanneer de baron naar buiten loopt met opgeheven stok als er wordt aangebeld en dan blijkt bij het volgende shot dat de stok weg is) klopt.

Ik vind het namelijk waarschijnlijker dat de Baron zijn stok even in de gang zet, dan dat hij zomaar even zijn koffers met gekochte spullen, kleding en de steen middenop de straat of in het bos wegzet!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Misschien hebben ze de koffers eerst weggebracht/gezet. Er zit immers nogal tijd tussen beeldje drie en vier. B&A moeten eerst de poppen en geweren regelen immers. Als ik achter B&A aan zou gaan, zou ik mijn koffers ook in veiligheid brengen. Hoe B&A de steen terugkregen? De boefjes zijn op het politiebureau, die zullen wel verteld hebben waar ze hun koffers verstopt hadden. En ze hoeven niet VOL te zijn natuurlijk.

Te veel vaagheden om een echte goof te zijn.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Misschien hebben ze de koffers eerst weggebracht/gezet. Er zit immers nogal tijd tussen beeldje drie en vier. B&A moeten eerst de poppen en geweren regelen immers. Als ik achter B&A aan zou gaan, zou ik mijn koffers ook in veiligheid brengen. Hoe B&A de steen terugkregen? De boefjes zijn op het politiebureau, die zullen wel verteld hebben waar ze hun koffers verstopt hadden. En ze hoeven niet VOL te zijn natuurlijk.

Te veel vaagheden om een echte goof te zijn.

Beste Wonderer,

Ik heb duidelijk proberen te maken dat de boeven NIET wisten dat het B&A waren. Sterker nog; het wordt letterlijk door de Baron gezegd!

*baron* Ik weet niet wie het zijn, maar het lijkt me beter dat we ze gehoorzamen!

Als ze trouwens de tijd zouden nemen om hun koffers ergens te verstoppen, dan hebben ze dus ook geen haast (wat eerder werd gezegd)

Natuurlijk hoeven de koffers niet vol te zijn, maar toen de boeven van kreta vluchtten hadden ze GEEN koffers bij zich. Deze hebben ze dus op Rhodos zelf moeten regelen, dus is het vreemd dat ze er 3 regelen gezien de hoeveelheid spullen die ze meenemen op plaatje 1 (alles had ook in 1 koffer gepast) Dus een beetje loos om een lege koffer te jatten/kopen.

En over dat regelen...

Adriaan hoefde alleen maar die geweren te kopen. Die poppen had hij immers al geregeld.

Maar goed even goede vrienden als je bij je standpunt blijft, maar ik vind dit meer een goof dan de goof van de stok die al op je site staat!

Het is namelijk duidelijk dat ze die koffers bij zich hebben omdat anders die stem niet kan galmen. In de regie zijn die koffers bewust weggelaten gezien de opjaag scene met de poppen. Daarom vind ik het een goof, omdat ze dit erg onduidelijk hebben opgelost.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Misschien hebben ze de koffers eerst weggebracht/gezet. Er zit immers nogal tijd tussen beeldje drie en vier. B&A moeten eerst de poppen en geweren regelen immers. Als ik achter B&A aan zou gaan, zou ik mijn koffers ook in veiligheid brengen. Hoe B&A de steen terugkregen? De boefjes zijn op het politiebureau, die zullen wel verteld hebben waar ze hun koffers verstopt hadden. En ze hoeven niet VOL te zijn natuurlijk.

Te veel vaagheden om een echte goof te zijn.

Ja, zo lust ik er nog wel een paar!

*aadbaron* Drommels!

Link naar bericht
Delen op andere sites

MissMouse, ik heb m juist hier gezet omdat jij mij verzocht hem hier te zetten...

daarbij vind ik die verkleding wel een goof (meningen kunnen verschillen) want adriaan zegt nog zovan: we moeten weg zijn voordat het vuurwerk is afgelopen, maar het zou wat zijn als ze dan even later het rennen zouden onderbreken om de kleding uit te doen *)

Link naar bericht
Delen op andere sites

In aflevering 2 van de Huilende Professor:

Adriaan is bezig met het afsnijden van een stofzuigerslang voor de arm van Robin. Je kan echter duidelijk zien dat de slang allang doorgesneden is en Adriaan dus doet alsof hij de slang aan het doorsnijden is.

Link naar bericht
Delen op andere sites
In aflevering 2 van de Huilende Professor:

Adriaan is bezig met het afsnijden van een stofzuigerslang voor de arm van Robin. Je kan echter duidelijk zien dat de slang allang doorgesneden is en Adriaan dus doet alsof hij de slang aan het doorsnijden is.

dan hebben ze bij die scene vast meerdere taken nodig gehad

Link naar bericht
Delen op andere sites
MissMouse, ik heb m juist hier gezet omdat jij mij verzocht hem hier te zetten...

daarbij vind ik die verkleding wel een goof (meningen kunnen verschillen) want adriaan zegt nog zovan: we moeten weg zijn voordat het vuurwerk is afgelopen, maar het zou wat zijn als ze dan even later het rennen zouden onderbreken om de kleding uit te doen *)

Dat je je gevonden goofs hier neer zet was ook niet het probleem, maar ik dacht dat ik je misschien al overtuigd had van het eerste punt. Die anderen heb ik geen kritiek op hoor ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb fouten met Robin ontdekt in de Huilende Professor.

Aflevering 2: B&A ondervragen Joris in de caravan en daarna zei Adriaan dat ze hem beter naar de politie kunnen brengen. Toen zei Bassie: "OK, ga jij ook maar mee, Robin."

Aflevering 3: B&A zitten Joris achterna met de radiopeiler in de auto. Steeds rekenen Bassie en Robin uit wat de afstand is. Zegt Adriaan steeds: "Dank je wel voor het uitrekenen Robin!"

Maar dan: aflevering 4: B&A zitten in de auto te overleggen hoe ze de robot zouden noemen.

*bas* Hij moet eigenlijk een naam hebben, wat voor naam zal ik hem geven?

*adriaan* Nou Bassie, verzin jij het maar, want hij hebt hem gemaakt!

*bas* Ja, maar wat is nou een goede naam voor een robot?

*robin* Robin!

*bas* Hee, Robin de Robot! Leuke naam! (of iets dergelijks...)

Terwijl ze hem daarvoor al een stuk of 10 keer Robin noemen... :{

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...