Ga naar inhoud

De complete serie


Aanbevolen berichten

Momenteel heb ik alle series van B&A op vhs.

Wat mij echter toch een beetje steekt is dat de banden niet compleet zijn. Dit is vooral het geval bij de series: "Het geheim v/d sleutel" & "De diamant". Heelveel vaak niet relevante fragmenten worden wel uitgezonden op tv maar staan niet op de videoband.

Weet iemand waardoor dit komt? Is dat door de beperkte ruimte die er toendertijd op de band kon? Ik vind het erg jammer aangezien je betaald voor iets incompleets terwijl je het nu op tv wel compleet ziet.

Als ik het goed hebt staan die scenes wel op dvd (?)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Bedankt voor het antwoord. Ik denk dat het dan maar eens tijd wordt om naast de vhsjes de dvds aan te schaffen.

Nogmaals bedankt ^O^

Natuurlijk moet je die aanschaffen! Vooral voor de extra's die op de meesten staan.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...
[..]

Natuurlijk moet je die aanschaffen! Vooral voor de extra's die op de meesten staan.

ik ben nu ook begonnen met het aanschaffen van de dvds van B&A

alleen kan k et niet zo snel doen want volgende maand wordt ik 16 en dan wil ik namelijk gelijk op voor me bromfietscertificaat. dus daar moet je ook weer geld voor apart leggen!!

vandaar dat et allemaal BEETJE bij BEETJE gaat

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 months later...

Heel veel droomwerelden er uit gehaald? Dat kan haast niet anders ;)

,

Ja , en ook de stukkje's van het vliegvelt

Het verhaal van de sleutel (88min.) die begint met dat van

*bas* We gaan naaar Spanje olè , olè we nemen Adriaan en Chwietie mee ...

Link naar bericht
Delen op andere sites
Heel veel droomwerelden er uit gehaald? Dat kan haast niet anders ;)

Volgens mij hebben ze ALLE droomwerelden en ALLE liedjes eruit gehaald en een aantal stukjes weggeknipt (bijvoorbeeld als Bassie de hoed en poncho koopt).

Misschien weet heidbuurt het wel, want hij heeft alle video's. :Y

Link naar bericht
Delen op andere sites

neej ik heb de video er zijn nog liedje's en dat Bassie de hoed en poncho koopt staat er WEL op maar er is gewoon in het begin er een heleboel weg van geknipt

Link naar bericht
Delen op andere sites
Het is een speelfilmversie, maar je mist wel een hoop leuks!!

Ik zend hem regelmatig uit op Radio B&A... dan kun je horen hoe verminkt hij is...

maarja 't is of dit of smorenburgmuziek...

Volgens mij had ik hem laatst nog gehoord op de radio... Alle liedjes zijn eruit, en de hele korte samenvatting voor de finale is ook weg. Ook is een klein stukje bij het begin van de ontvoering eruit.

Welke scenes zijn er eigenlijk nog mee uitgehaald?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Beide video's beginnen veel later in de series ook

De sleutel begint op vhs met de scene waarin Bassie zijn koffer pakt. Hier heeft hij de sleutel al op zijn nek, maar later komt de scene pas voorbij dat hij de sleutel krijgt.

De diamant begint al met de scene waarin de boeven ontsnappen uit de gevangenis en B&A net sjieke kleding hebben gekocht voor het feest waar zij de diamant te zien krijgen.

Hierna volgt trouwens een korte voice-over van Adriaan met beelden die rechtstreeks uit de Sleutel komen. Namelijk de scene's waarin B&A naar spanje rijden.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Beide video's beginnen veel later in de series ook

De sleutel begint op vhs met de scene waarin Bassie zijn koffer pakt. Hier heeft hij de sleutel al op zijn nek, maar later komt de scene pas voorbij dat hij de sleutel krijgt.

Beetje raar gemonteerd zeker? :?

En je ziet ook niet de scene waarin Bassie Sweety krijgt?

Link naar bericht
Delen op andere sites
Beetje raar gemonteerd zeker? :?

En je ziet ook niet de scene waarin Bassie Sweety krijgt?

Nopes, direct na het inpakken van de koffers vertrekken ze en komen ze langs de boeven schuilplaats. Hier krijgt Bassie de sleutel. en daarna gaat het verhaal verder met de race scene.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 month later...
  • 1 month later...

De reden dat die videobanden vroeger allemaal ingekort werden is, omdat anders elke videoband bijna 3 uur zou duren.

Uit onderzoek is destijds gebleken dat videobanden van ongeveer anderhalf uur de beste lengte is voor kinderen.

Als ze die videobanden toch langer hadden gemaakt was de verkoop ook drastisch gedaalt, omdat de banden dan in 'n hogere prijsklasse zouden vallen.

Groetjes,

Sander

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hey mensen,

Ik heb alle maar dan ook alle afleveringen van

alle series. In totaal 48 videobanden en 7 dvd's.

Over de jaren en jaren gekocht...

Heb je dus vragen ik kan het zo ff checken

Link naar bericht
Delen op andere sites
Hey mensen,

Ik heb alle maar dan ook alle afleveringen van

alle series. In totaal 48 videobanden en 7 dvd's.

Over de jaren en jaren gekocht...

Heb je dus vragen ik kan het zo ff checken

48 videobanden? Ik wist niet dat er zoveel zijn uitgebracht...

7 dvd's is misschien wat weinig he, er zijn er daar juist véél meer van :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

48 videobanden? Ik wist niet dat er zoveel zijn uitgebracht...

7 dvd's is misschien wat weinig he, er zijn er daar juist véél meer van :P

Ik kan je vertellen dat er wel meer dan 70! videobanden zijn ;) Vraag me niet hoe ik het weet ... O-)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Hey mensen,

Ik heb alle maar dan ook alle afleveringen van

alle series. In totaal 48 videobanden en 7 dvd's.

Over de jaren en jaren gekocht...

Heb je dus vragen ik kan het zo ff checken

Dan moet je even contact opnemen met Adrina producties. Daar zoeken ze namelijk nog een verloren aflevering van het geheim van de sleutel.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Dan moet je even contact opnemen met Adrina producties. Daar zoeken ze namelijk nog een verloren aflevering van het geheim van de sleutel.

Die staan niet op videoband, teminste ze zijn niet geproduceerd voor verkoop

Link naar bericht
Delen op andere sites
Hey mensen,

Ik heb alle maar dan ook alle afleveringen van

alle series. In totaal 48 videobanden en 7 dvd's.

Over de jaren en jaren gekocht...

Heb je dus vragen ik kan het zo ff checken

Dan mis je er nog een paar :P Ik heb ze wel allemaal (op 100 keer B&A en brieven aan de Konining na). In totaal 82 videobanden en 23 dvd's. Ik heb dan ook alle versies van alle afleveringen :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...