Iedereen met retro appratuur heeft er last van, vergelende behuizingen.
Nu zijn er een stel retro enthousiastelingen die dachten van: "dat moet beter kunnen"
Deze mensen hebben een mix ontworpen van grotendeels huishoudelijke middelen om je oude retro apparaat weer de kleur te geven, zoals deze uit de fabriek kwam.
Lees hier meer over op : http://retr0bright.wikispaces.com/
Welkom op Retroforum
Registreer je vandaag nog en doe mee in deze gezellige community die gaat over alles wat retro is. Heb je al een account? klik dan hier om in te loggen. - Heb je nog geen account? Waar wacht je nog op? Het is geheel gratis! Klik hier en maak een account aan.
Registreer je vandaag nog en doe mee in deze gezellige community die gaat over alles wat retro is. Heb je al een account? klik dan hier om in te loggen. - Heb je nog geen account? Waar wacht je nog op? Het is geheel gratis! Klik hier en maak een account aan.
Gepost 07-11-2010 - 22:10
Gepost 08-11-2010 - 00:13
Gepost 08-11-2010 - 00:25
en wat gaat Boy doen? 
Geweldige link Ross, ik denk dat ik toch eens werk ga maken van mijn NES reparatie en ondertussen er een flinke reiniging bij zal doen!
Geweldige link Ross, ik denk dat ik toch eens werk ga maken van mijn NES reparatie en ondertussen er een flinke reiniging bij zal doen!
Trust me, I'm a psycopath! (Jekyll)
Gepost 08-11-2010 - 01:04
En zie je Samba staan, dan komt -Boy erachteraan 
Nee maar serieus, dit is een prachtvondst. De kleur van die Dreamcast is echt letterlijk om te janken ZÓ geel.
Nee maar serieus, dit is een prachtvondst. De kleur van die Dreamcast is echt letterlijk om te janken ZÓ geel.
Doei
Gepost 08-11-2010 - 01:11
Vind het toch wel raar dat je dreamcast al geel is, die moet écht niet goed bewaard zijn.
Mijn NES is eigenlijk nu nog maar aan het vergelen en die stond vroeger constant beneden in de woonkamer waar beide ouders rookten.
Natuurlijk is vergeling iets wat je soms niet kan controlleren; daarom is het wel subliem dat de oude sega's allemaal zwart waren (behalve de DC en de SG-1000 uiteraard)
Mijn NES is eigenlijk nu nog maar aan het vergelen en die stond vroeger constant beneden in de woonkamer waar beide ouders rookten.
Natuurlijk is vergeling iets wat je soms niet kan controlleren; daarom is het wel subliem dat de oude sega's allemaal zwart waren (behalve de DC en de SG-1000 uiteraard)
Trust me, I'm a psycopath! (Jekyll)
Gepost 08-11-2010 - 01:43
Front en toetsenbord van mijn A4000 zijn flink vergeeld, ik heb een A600 die, als je hem in een kooi stopt, voor een kanarie door kan gaan
Amiga's zijn echt een ramp qua verkleuren, al heb ik een A1200 van ander materiaal, die is ook echt nog steeds spierwit (die andere waren allemaal beige/wit en zijn nu dus geel).
Amiga's zijn echt een ramp qua verkleuren, al heb ik een A1200 van ander materiaal, die is ook echt nog steeds spierwit (die andere waren allemaal beige/wit en zijn nu dus geel).
[17:05:09] Zipo - www.billboardproject.be -Missing The Times We Never Get To Share says:
gij bent mijn computer superhero :D
Gepost 08-11-2010 - 20:48
randy_roes, op 08-11-2010 - 01:11, zei:
Vind het toch wel raar dat je dreamcast al geel is, die moet écht niet goed bewaard zijn.
Post bewerkt door: samba-boy op: 08-11-2010 - 21:02
Doei
Gepost 08-11-2010 - 20:53
Die gom lijkt me moeilijk te krijgen hier en misschien nog wel moeilijker om aan 30% peroxide te komen...
[17:05:09] Zipo - www.billboardproject.be -Missing The Times We Never Get To Share says:
Gepost 08-11-2010 - 21:53
Gepost 08-11-2010 - 21:55
In het geval van een NES of SNES kun je beter een nieuwe op de kop tikken. Dreamcasts zijn los ook niet heel duur meer geloof ik (correct me if I'm wrong
), maar bepaalde Amiga's zijn wel erg prijzig. Verder wel een leuk initiatief, maar je moet wel erg ver willen gaan om alles goed te onderhouden.
Gepost 08-11-2010 - 22:03
Het is wel best een gevaarlijk goedje en ik heb geen garage waar ik dit zou kunnen doen, anders zou het wel wat zijn, in elk geval voor de A4000 front.
Tweetbox
- Retweet dit topic: http://twitter.com/RetroForum/status/59991655809429504
- Verkorte URL naar dit topic: http://bit.ly/ik419S
Log in
Registreer 

Naar boven