Ga naar inhoud

Retr0Bright


Aanbevolen berichten

Iedereen met retro appratuur heeft er last van, vergelende behuizingen.

Nu zijn er een stel retro enthousiastelingen die dachten van: "dat moet beter kunnen"

Deze mensen hebben een mix ontworpen van grotendeels huishoudelijke middelen om je oude retro apparaat weer de kleur te geven, zoals deze uit de fabriek kwam.

Lees hier meer over op : http://retr0bright.wikispaces.com/

Link naar bericht
Delen op andere sites

Vind het toch wel raar dat je dreamcast al geel is, die moet écht niet goed bewaard zijn.

Mijn NES is eigenlijk nu nog maar aan het vergelen en die stond vroeger constant beneden in de woonkamer waar beide ouders rookten.

Natuurlijk is vergeling iets wat je soms niet kan controlleren; daarom is het wel subliem dat de oude sega's allemaal zwart waren (behalve de DC en de SG-1000 uiteraard)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Front en toetsenbord van mijn A4000 zijn flink vergeeld, ik heb een A600 die, als je hem in een kooi stopt, voor een kanarie door kan gaan :P

Amiga's zijn echt een ramp qua verkleuren, al heb ik een A1200 van ander materiaal, die is ook echt nog steeds spierwit (die andere waren allemaal beige/wit en zijn nu dus geel).

Link naar bericht
Delen op andere sites

Vind het toch wel raar dat je dreamcast al geel is, die moet écht niet goed bewaard zijn.

Mijn NES is eigenlijk nu nog maar aan het vergelen en die stond vroeger constant beneden in de woonkamer waar beide ouders rookten.

Je geeft het antwoord zelf al. ;) Mijn broer zette altijd zijn SNES op de vochtige computerkamer, waar de zon op de SNES stond en de Dreamcast op een klein tafeltje in de huiskamer, waar mijn ouders allebei rookten... Tja, dan krijg je dat. ;)

aangepast door samba-boy
Link naar bericht
Delen op andere sites

In het geval van een NES of SNES kun je beter een nieuwe op de kop tikken. Dreamcasts zijn los ook niet heel duur meer geloof ik (correct me if I'm wrong :P), maar bepaalde Amiga's zijn wel erg prijzig. Verder wel een leuk initiatief, maar je moet wel erg ver willen gaan om alles goed te onderhouden.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...