Ga naar inhoud

Wat vinden jullie van Van der Steen.


Aanbevolen berichten

Nou wat vinden jullie van Van der Steen ??.

Ik vind het zelf een beetje een raare man.

Denk eerlijk gezegt dat hij stiekem een boef is.

Hij is cool. Rustig type, regelt alles goed en verveelt nooit in een scène. Maar wist je

dat hij in het echt ook daadwerkelijk inspecteur/adjudant van de politie is geweest? :Y

Link naar bericht
Delen op andere sites
Nou wat vinden jullie van Van der Steen ??.

Ik vind het zelf een beetje een raare man.

Denk eerlijk gezegt dat hij stiekem een boef is.

Hij is cool. Rustig type, regelt alles goed en verveelt nooit in een scène. Maar wist je

dat hij in het echt ook daadwerkelijk inspecteur/adjudant van de politie is geweest? :Y

Nee dat is wel een leuk nieuwtje.

Link naar bericht
Delen op andere sites
In de verzonken stad ook eigenlijk een klein beetje omdat b&a met hem telefoneren. Je hoort hem niet je ziet hem niet maar eigenlijk is hij er wel.

En natuurlijk bij de diamant.

dat is waar, alleen vind ik het jammer dat ze bij de schatkaart een andere inspecteur hadden. ik vond hem niet leuk. :N

Link naar bericht
Delen op andere sites
in hoeveel series heeft van der steen eigenlijk meegespeeld?

de professor en de kroon alleen toch maar?

Neenee :N Ook in De Diamant was hij present. Zo ontmoette hij B&A voor het eerst en daar verwijst hij naar in De Verdwenen Kroon als een agent Adriaan gearresteerd heeft. Agent, je hebt de verkeerde te pakken. Dit is Adriaan, die mij al diverse malen geholpen heeft met het opsporen van diamantdieven.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Inderdaad inspecteur de Vries met zijn slaafje waren inderdaad weinig aan.

ik vind die de vries ook helemaal niet vriendelijk overkomen

Ik vind Dick Engelbracht een goed acteur, en vind die Inspecteur wel leuk! Ook zijn dubbelrol als marktkoopman is super...

Inspecteur/Adjudant van der Steen is een leuk personage, maar vind hem maar een beetje lui. Hij laat de klusjes liever door B&A opknappen, en zelf zit ie liever achter zijn bureau... Maar ja mss dat dat de taak is van een inspecteur/adjudant

DickRienstra1.jpg

Link naar bericht
Delen op andere sites

Agent / Adjudant / Inspecteur Van der Steen is een prima agent. Hij laat B&A opsluiten in De Diamant, maar twijfelt eigenlijk meteen of ze het wel hebben gedaan, kennelijk weet hij het ook niet zeker. Hij biedt ook netjes z'n excuses aan als de onschuld van B&A is vastgesteld.

Trouwens over slaafjes gesproken. Die assistent van Van der Steen in De Verdwenen Kroon komt ook maar sufffig over, een agent is het niet echt. Net of ie z'n tekst staat op te dreunen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
volgens mij heet hij dick rienstra, dat zag ik van de week in de aftiteling bij de professor

Je zou af en toe eens op mijn site kunnen kijken. Misschien post je dan geen informatie die iedereen al weet. Er staat enorm veel op, het zou een beetje zonde zijn om dat hier allemaal te gaan herhalen.

On Topic: ik vind Adjudant Van der Steen koel. Ben er niet zeker van in welke serie, ik denk toch wel in de Kroon, als ze met z'n drieen de telefoontjes van de Baron krijgen. Tof ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik vind het ook cool dat hij een liedje meezingt in de diamant ^O^

Zou je meschien aan dat liedje kunnen komen ??.

Dat heb ik volgens mij nog nooit gezien. Lijkt me wel erg grappig .

Link naar bericht
Delen op andere sites
En het acteren zit in de familie. Ik heb ook ergens gelezen dat zijn zoon in onderweg naar morgen speelt.

dat zal dan wel de man zijn die

hugo van walsum speelt

hij heet namelijk in het egt

"Robin Rienstra"

en de adjudan"t

Dick Rienstra

dus dat zal zijn zoon dan wel zijn

maar vind em niet eg lijkuh maar het moet em dan wel zijn

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op een of andere manier heb ik een voorkeur voor v/d Steen. Hij had zo'n mooi kantoor met een mooie telefoon :P (Heb een obsessie voor telefoons, lijk *baron* wel :) )

En ook het "Attentie aan alle wagens..." vind ik altijd prachtig

Ik vind Van der Steen ook leuker... De Vries is echt zo'n standaard inspecteur, met zo'n regenjas en een slaafje. De Adjudant had tenminste een uniform en een leger agenten tot zijn beschikking ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Vond ze allebei op hun manier wel leuk, ik bedoel zie je van der Steen al in de kleedkamer van de B&A Boys?

Alhoewel ik de Vries nou echt niet 'attentie alle wagens, ga direct naar het museum, 3 inbrekers hebben de kroon gestolen' hoor zeggen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Vond ze allebei op hun manier wel leuk, ik bedoel zie je van der Steen al in de kleedkamer van de B&A Boys?

Alhoewel ik de Vries nou echt niet 'attentie alle wagens, ga direct naar het museum, 3 inbrekers hebben de kroon gestolen' hoor zeggen.

De taak van 'van der Steen' in de serie van de Kroon is natuurlijk ook anders, hij is dan Adjudant (In "Bassie en Adriaan en de diamant" (1979) & "Bassie en Adriaan en de huilende professor" (1982) is hij overigens wel inspecteur)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

De taak van 'van der Steen' in de serie van de Kroon is natuurlijk ook anders, hij is dan Adjudant (In "Bassie en Adriaan en de diamant" (1979) & "Bassie en Adriaan en de huilende professor" (1982) is hij overigens wel inspecteur)

Daarom zeg ik ook, ze passen allebei op hun manier in de serie's :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Diamant: Agent

Huilende Professor: Inspecteur

Kroon: Adjudant

Reis vol verrassingen: Inspecteur

Deze man is mijn favo good guy! _O_

Adjudant is tegenwoordig geen politie rang meer. Ik vraag me toch af waarom hij van inspecteur naar adjudant en weer terug gaat. Trouwens, van Agent naar Inspecteur is een behoorlijke stap. Goeie promotie voor hem ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Adjudant is tegenwoordig geen politie rang meer. Ik vraag me toch af waarom hij van inspecteur naar adjudant en weer terug gaat. Trouwens, van Agent naar Inspecteur is een behoorlijke stap. Goeie promotie voor hem ;)

Misschien heeft ie staat pronken met het oppakken van de diamantdieven, terwijl B&A deze dieven gevangen hadden. Als Van Der Steen gemeld had dat hij er zelf voor gezorgd had, is promotie een logische gevolg ;) (pff kromme zin maar oke)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik vind zowel van der Steen als de Vries geweldig.

Van der Steen is iemand die heel betrokken is en B&A steeds helpt (ze hoeven maar te bellen en hij stuurt een heel leger agenten eropuit). De Vries is daarbij een echte inspecteur die gewoon de feiten nakijkt met de handen in zijn zakken en B&A wat meer bescheiden helpt.

Trouwens, toen ik vroeger altijd B&A naspeelde was ik altijd de Baron en ik noemde mijzelf altijd Baron van der Steen. Ik dacht dat ik dat zelf had verzonnen, maar het is dus de adjudant die zo heet. :P

Link naar bericht
Delen op andere sites

De Vries is cker wel coewl heeft er iemand eigenluk een plaatje van deze fijne vent in 1 van de series. Maar adjudant van de Steen is en blijft de leukste vooral die poster in zijn kantoor waarop je de baron vermomd ziet vind ik geweldig en ook dat hij altijd naar Adriaan zijn plannen luisterd is wel grappig ^O^

Link naar bericht
Delen op andere sites
De Vries is cker wel coewl heeft er iemand eigenluk een plaatje van deze fijne vent in 1 van de series. Maar adjudant van de Steen is en blijft de leukste vooral die poster in zijn kantoor waarop je de baron vermomd ziet vind ik geweldig en ook dat hij altijd naar Adriaan zijn plannen luisterd is wel grappig ^O^

De vries heeft zo'n poster op zijn kantoor

Het lijkt me iig niet dat dat de Baron is op die poster

Volgens mij haal je twee namen door elkaar.

Dit is *adjudant* van der Steen en dit is Inspecteur de Vries

devries.jpg

Link naar bericht
Delen op andere sites
Diamant: Agent

Huilende Professor: Inspecteur

Kroon: Adjudant

Reis vol verrassingen: Inspecteur

Deze man is mijn favo good guy! _O_

Misschien kan Wonderer aan Adriaan vragen of dat geen foutje is, ze krijgt met haar charmes toch altijd antwoord ;)

Volgens mij is dat gewoon een slordigheidsfoutje, dat hij in de Reis vol Verrassingen weer inspecteur is

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Misschien kan Wonderer aan Adriaan vragen of dat geen foutje is, ze krijgt met haar charmes toch altijd antwoord ;)

Volgens mij is dat gewoon een slordigheidsfoutje, dat hij in de Reis vol Verrassingen weer inspecteur is

Ik kan het proberen, maar ik heb het idee dat het zo gedaan is omdat de rangen van de politie veranderden... Hij is waarschijnlijk in adjudant veranderd vanwege de verwarring met De Vries, maar tegenwoordig bestaan er geen adjudanten meer, dus misschien was die rang vlak voor Amerika eruit gegooid en moesten ze weer terug naar inspecteur.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 4 weeks later...

Hij kon in ieder geval niet zo goed playbacken. :N

hij nam ook de plannen van B&A niet zo serieus.

Voor de rest was het wel een goede.

Ik had ook op een site gelezen dat zijn zoon in onderweg naar morgen speelt.

Link naar bericht
Delen op andere sites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...