Ga naar inhoud

Ideetje: B&A quiz


Aanbevolen berichten

Die film komt maar niet van de grond, dus misschien is dit iets? Een B&A quiz, net zoiets als de Zwakste schakel of zo, met alleen B&A vragen? En dan met een paar camera's opnemen en afmonteren als een echte quiz aflevering? Lijkt me lachen voor een forummeet of zo. Twee of drie teams die vragen moet beantwoorden, quizmaster... misschien zelfs wel prijzen?

Is maar ideetje. Interesse?

Link naar bericht
Delen op andere sites
Die film komt maar niet van de grond, dus misschien is dit iets? Een B&A quiz, net zoiets als de Zwakste schakel of zo, met alleen B&A vragen? En dan met een paar camera's opnemen en afmonteren als een echte quiz aflevering? Lijkt me lachen voor een forummeet of zo. Twee of drie teams die vragen moet beantwoorden, quizmaster... misschien zelfs wel prijzen?

Is maar ideetje. Interesse?

lijk me wel lachen, wel goe idee

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik kan misschien een soort Zwakste Schakel decor regelen, mocht dat nodig zijn. Maar met een beetje knutselen kunnen we ons eigen decor ook wel maken. Met MDF board en acrylverf kom je een heel eind.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik kan misschien een soort Zwakste Schakel decor regelen, mocht dat nodig zijn. Maar met een beetje knutselen kunnen we ons eigen decor ook wel maken. Met MDF board en acrylverf kom je een heel eind.

Wat dacht je van een B&A-decor met geel en rood :) Waar doen we het trouwens? Binnen of buiten (Lickebaertbos :) )?

Link naar bericht
Delen op andere sites
Wat dacht je van een B&A-decor met geel en rood :) Waar doen we het trouwens? Binnen of buiten (Lickebaertbos :) )?

Het Lickebaertbos is sedert enkele kalenderjaren geheel industrierijp gekomen. Het territorium maakt nu onderdeel uit van Mainport/Brainport Rotterdam.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Wat dacht je van een B&A-decor met geel en rood :) Waar doen we het trouwens? Binnen of buiten (Lickebaertbos :) )?

Aangezien het binnen een halfjaar moet, graag binnen. Niet alleen Bassie is een koukleum ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Zit dan ook het element erin van ''iets'' met je team verdienen en op sommige momenten banken?

En dan hoeft het niet per sé met geld, maar met iets anders of zo? ;)

slagroomtaartjes sparen :P

*hoezo binnen een half jaar?*

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...

Schopje, anders verzandt het weer zonder dat we er iets mee doen. Concrete plannen? Wat voor type quiz, bijvoorbeeld? Teams of individuele deelnemers? Ideeen jongens, kom op.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Is het misschien geen idee om met bassiemuntjes te spelen? (slagersactie)

Ik heb er nog een paar en als er dus nog andere mensen zijn kunnen we die misschien gebruiken.

En misschien is het een leuk idee om Uncle Ar te laten presenteren. Dat lijkt me daar namelijk een perfect firguur voor.

En decorstukken, ik ben best handig met gereedschappen en zo alleen ben ik niet zo artistiek dat ik kan verven :P

En qua teams zouden we toch de bassie's tegen de adriaans kunnen doen? (Probleem met alleen een bassie decor ook gelijk opgelost)

Link naar bericht
Delen op andere sites

GEWELDIG IDEE ^O^

Mij lijkt het leuk om een soort één tegen honderd te doen...

Iemand die bijvoorbeeld de vragen verzint, en dan echt lastige, en ze voorleest...

Degene die het in het publiek (iedereen) het langste volhoudt, mag op de stoel plaatsnemen

Daar probeer je te laten zien dat je de beste bent van het publiek... Lukt het je om iedereen uit het publiek uit te schakelen ben je de winnaar... Je hebt hiervoor 3 escapes...

Zoiets lijkt mij leuk, ik weet nie hoe dat moet met prijsjes, maar dat vind ik ook niet echt nodig...

Een voordeel vind ik dat als iemand die in het publiek zit het fout heeft, hij weer mag meedoen als degene die op de stoel zit heeft verloren...

Je kan dan ook verschillende categoriën doen:

B2 in de verzonken stad...

"Ik wil graag een moeilijke vraag"

Dat lijkt me echt top, ik hoop dat het geregeld kan worden op een leuke locatie... Kijk het publiek kan altijd op een makkelijk bankje zitten of in de zomer desnoods op de grond, dat hoeft het probleem niet te zijn denk ik...

Link naar bericht
Delen op andere sites

Zijn er mensen die hierin het initiatief willen nemen, want het is kort dag als we wonderer er nog bij willen hebben...?

Meer ideeen?

IK wil bijvoorbeeld best initiatief nemen, maar dan moeten er wel meerdere mensen zijn...

Link naar bericht
Delen op andere sites
Zijn er mensen die hierin het initiatief willen nemen, want het is kort dag als we wonderer er nog bij willen hebben...?

Meer ideeen?

IK wil bijvoorbeeld best initiatief nemen, maar dan moeten er wel meerdere mensen zijn...

Als dat B&A weekend doorgaat, kunnen we het misschien combineren met de 2e tour... maar er moeten in ieder geval een HOOP vragen gemaakt worden, dus daar kan iedereen al vast mee beginnen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Als dat B&A weekend doorgaat, kunnen we het misschien combineren met de 2e tour... maar er moeten in ieder geval een HOOP vragen gemaakt worden, dus daar kan iedereen al vast mee beginnen.

Ik wil daar graag tijd voor maken, maar dit kost wel veel tijd...

Je kan daar wel achteloos mee beginnen maar dan vind ik wel sunt als er geen specifiek idee is... dan maak je ze voor niets...

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ik wil daar graag tijd voor maken, maar dit kost wel veel tijd...

Je kan daar wel achteloos mee beginnen maar dan vind ik wel sunt als er geen specifiek idee is... dan maak je ze voor niets...

Nou goed, je hebt wel gelijk. Gaan we een format rippen (zwakste schakel, triviant, iets dergelijks?) of bedenken we zelf iets?

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Nou goed, je hebt wel gelijk. Gaan we een format rippen (zwakste schakel, triviant, iets dergelijks?) of bedenken we zelf iets?

Zelf iets bedenken is erg lastig... Wél het leukste maar ik heb zo snel geen idee.

Zwakste schakel lijkt mij leuk, maar met dan moeten we iets verzinnen met dat wegstemmen... Het is namelijk niet leuk als er vriendjespolitiek wordt geconstateerd net als bij dat programma in het echt... Daarbij vind ik het vaak oneerlijk omdat de vragen qua moeilijkheidsgraad verschillen en er geen geld op te bouwen is.

Triviant weet ik niet goed hoe het werkt... Dus...sorry

Ik vind zelf 1 tegen 100 een leuk idee. Maar ook daar zitten nadelen aan: wat moet je doen als je het spel al hebt gespeeld op de stoel (terug gaan zitten in het publiek maar dan kom je straks nog een keer op die stoel :? OF aan de kant zitten)

Daarbij hebben we ook geen stemkastjes voor het publiek, en een bordje opsteken gaat geheit vals

Daarbij moet er iemand zijn die wil presetateren :r

... Iemand meer ideëen of iemand die triviant kan uitleggen?

Enne locatie/datum cq tijd van het jaar?

Link naar bericht
Delen op andere sites

ik wil wel vragen maken, maar dan moeten er uiteraard concrete plannen zijn.

Lijkt me zowieso het handigst als er eerst een centraal idee wordt opgezet voor wat voor soort quiz. Dan de taken verdelen, mensen die de quiz gaan uitwerken, mensen die gaan presenteren, mensen die vragen gaan maken, mensen die decors gaan bouwen en mensen die gaan spelen.

Ik ga zelf niet spelen, maar vragen maken lijkt me wel leuk :)

Ik weet niet hoeveel kandidaten er zijn? (mensen die vragen gaan beantwoorden) Maar als er 10 zijn, kan je 5 vs 5 doen. In dat geval lijkt het mij gaaf om een element van B&A te combineren met de quiz. En wat is Bassie zonder slagroomtaartjes?! En dan ff het idee van "De vliegende oude taart" van Telekids jatten ;) en je hebt een quiz die een ontzettende smeerboel en een grote hilariteit oplevert! En als de quizmaster dan op het laatst zegt "He Adriaan, ik ben nog helemaal schoon" ;):P Lijkt mij gaaf, dat wordt iig wel lache giere brulle, alleen of er mensen zijn die taarten willen opvangen ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Daarbij moet er iemand zijn die wil presetateren :r

Adriaantje noemde mij al *vereerd* en ik zou dat juist hartstikke gaaf vinden om te doen.

Lekker iedereen zenuwachtig maken en zelf niks te verliezen hebben. :P

Link naar bericht
Delen op andere sites

...

En decorstukken, ik ben best handig met gereedschappen en zo alleen ben ik niet zo artistiek dat ik kan verven :P

...

Ik kan best aardig verven. En als het moet kan ik ook nog herkenbare gezichten schilderen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Adriaantje noemde mij al *vereerd* en ik zou dat juist hartstikke gaaf vinden om te doen.

Lekker iedereen zenuwachtig maken en zelf niks te verliezen hebben. :P

Of we doen het onverslaanbaare due Adriaantje en Uncle Ar :P Als we dan net zo veel lol hebben als tijdens het voorbereiden van de uitzendingen moet het wel toppie worden

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

omdat we een serieuze quiz willen

wanneer moet het uiterlijk plaatsvinden, wonderer?

Kweenie. Ik ben hier nog wel even hoor. De combi met het B&A weekend (als dat doorgaat) blijft een leuk idee...

Haastwerk is ook niks. En als er iets goeds uitkomt en ik ben er niet, nou ja, jammer, ik ben hier niet het belangrijkste ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Kweenie. Ik ben hier nog wel even hoor. De combi met het B&A weekend (als dat doorgaat) blijft een leuk idee...

Haastwerk is ook niks. En als er iets goeds uitkomt en ik ben er niet, nou ja, jammer, ik ben hier niet het belangrijkste ;)

B&A weekend... daar doe ik niet aan mee... , maar ja, zonder mij zal t feest er niet minder om worden :7

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

omdat we een serieuze quiz willen

wanneer moet het uiterlijk plaatsvinden, wonderer?

we? spreek gewoon voor jezelf...

en wat is hier niet serieus aan? ik bedoel vragen zijn serieus en al, maar heeft toch ook wel humor. Vraag me ook af hoe jij serieus defineerd.

Ik vind zelf de Zwakste Schakel niets om dat je dan ergens voor moet gaan spelen en je mensen kan gaan wegstemmen die je niet mag.

Triviant vind ik niet echt orgineel.

En het is leuk om iets te doen wat nog een beetje naar B&A reffereert en Bassie houdt van slagroomtaartjes!

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

we? spreek gewoon voor jezelf...

en wat is hier niet serieus aan? ik bedoel vragen zijn serieus en al, maar heeft toch ook wel humor. Vraag me ook af hoe jij serieus defineerd.

Ik vind zelf de Zwakste Schakel niets om dat je dan ergens voor moet gaan spelen en je mensen kan gaan wegstemmen die je niet mag.

Triviant vind ik niet echt orgineel.

En het is leuk om iets te doen wat nog een beetje naar B&A reffereert en Bassie houdt van slagroomtaartjes!

het kan aan mij liggen, maar om tijdens een serieuze quiz taarten naar elkaar te gaan gooien zodat je de hele B&A-tour-dag met besmurriede kleren rondloopt, lijkt me een ietsiepietsie aan de vreemde kant...

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

het kan aan mij liggen, maar om tijdens een serieuze quiz taarten naar elkaar te gaan gooien zodat je de hele B&A-tour-dag met besmurriede kleren rondloopt, lijkt me een ietsiepietsie aan de vreemde kant...

t is nog niet zeker of het op een van de dagen van de tour wordt gedaan en voor het taartgooien neem je uiteraard wel schone kleren mee! En als je op een camping oid zit zijn daar echt wel douches!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Een quiz is altijd leuk, en natuurlijk als het B&A is is het nog leuker *slijm slijm* :P

misschien moet het iets in de trend, geluk of wijs dan op reis zijn, al hoewel dat wel erg makkelijk is.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Een quiz is altijd leuk, en natuurlijk als het B&A is is het nog leuker *slijm slijm* :P

misschien moet het iets in de trend, geluk of wijs dan op reis zijn, al hoewel dat wel erg makkelijk is.

hehe en dan een reis naar de volgende locatie in de tour winnen zeker ;):D

Link naar bericht
Delen op andere sites
nee inderdaad het moet niet"

'de vliegende ouwe taart' effect hebben van telekids dat als je een vraag fout heb

hoppa een taart in je giecheltje

Dat niet alleen, houd er wel rekening mee dat het dan inmiddels WINTER is. Als we een beetje pech hebben is het dan koud. Ik heb dan niet zo'n zin om slagroom in mijn nek te hebben. Voor de zomer zou het wel leuk zijn :P Alleen dan gaat de slagroom weer zo stinken als hij zuur wordt :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...