Ga naar inhoud

2 andere boefjes -> weer een probleem


Aanbevolen berichten

Vanaf de eerste keer dat ik de uitzending van Jensen bekeek, zit ik al met deze vraag en nu ik hem weer keek wilde ik um toch maar hier gaan stellen.

Het betreffende stuk:

[...]

*jensen* De Plaaggeest heeft er maar een seizoen ingezeten [...] omdat ie toch te eng was, toch?

*bas* [...] Telefoontjes van nou je wordt weer bedankt, mn kind kon lekker niet slapen, krijg de kl*re[..]

*adriaan* Maar toen dachten we dat we ervanaf waren, want toen hebben we die plaaggeest eruit geschreven en twee andere boefjes voor in de plaats genomen maar toen

*jensen* Wie? (ONDERBREEKT DIE ******* VAN EEN JENSEN :()

*adriaan* B1 en B2, die dove

*jensen* oja die dove was mooi

*adriaan* En de boevenbaas

[...]

Er was dus iets mis met het trio BB, B1 en B2... Ik zelf denk dat dat komt doordat de eerste BB toch echt te eng was... Maar dat weet k ook niet zeker... Iemand anders een idee waar Aad hier op kan doelen?

Link naar bericht
Delen op andere sites
Vanaf de eerste keer dat ik de uitzending van Jensen bekeek, zit ik al met deze vraag en nu ik hem weer keek wilde ik um toch maar hier gaan stellen.

Het betreffende stuk:

[...]

*jensen* De Plaaggeest heeft er maar een seizoen ingezeten [...] omdat ie toch te eng was, toch?

*bas* [...] Telefoontjes van nou je wordt weer bedankt, mn kind kon lekker niet slapen, krijg de kl*re[..]

*adriaan* Maar toen dachten we dat we ervanaf waren, want toen hebben we die plaaggeest eruit geschreven en twee andere boefjes voor in de plaats genomen maar toen

*jensen* Wie? (ONDERBREEKT DIE ******* VAN EEN JENSEN :()

*adriaan* B1 en B2, die dove

*jensen* oja die dove was mooi

*adriaan* En de boevenbaas

[...]

Er was dus iets mis met het trio BB, B1 en B2... Ik zelf denk dat dat komt doordat de eerste BB toch echt te eng was... Maar dat weet k ook niet zeker... Iemand anders een idee waar Aad hier op kan doelen?

BB is natuurlijk al snel een enge personage, en toen was harry niet beschikbaar, en hadden ze misschien wel genoeg van het felle gedrag van B1 (tijdens de series, misschien dat de kinderen dat ook eng vonden)...

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik denk dat het antwoord redelijk eenvoudig is.

Na de plaaggeest kwamen de boefjes b1 en b2 en de bb

Die boevenbaas (bb) werd gespeeld door Paul Meijer

Ik denk dat dat probleem waar Adriaan het over heeft Paul Meijer is, want die man is vlak na de opnames van de sleutel overleden.

Dus ze hadden een probleem dat ze een andere acteur moesten zoeken die de boevenbaas kon spelen. (Dat werd dus Frans Kokshoorn)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik denk dat het antwoord redelijk eenvoudig is.

Na de plaaggeest kwamen de boefjes b1 en b2 en de bb

Die boevenbaas (bb) werd gespeeld door Paul Meijer

Ik denk dat dat probleem waar Adriaan het over heeft Paul Meijer is, want die man is vlak na de opnames van de sleutel overleden.

Dus ze hadden een probleem dat ze een andere acteur moesten zoeken die de boevenbaas kon spelen. (Dat werd dus Frans Kokshoorn)

Da's niet waar. Hij is in 1989 overleden. Hij was wel erg ziek.

Link naar bericht
Delen op andere sites

het kan indd heel goed zijn dat het komt doordat de acteur die de BB speelde ernstig ziek was... Ik denk zelf indd ook dat dit het antwoord is, aangezien er niets anders bekend is en als Aad het in een tv interview wilde zeggen, dan is het vast wel (vaag) bekend ergens.

Link naar bericht
Delen op andere sites
het kan indd heel goed zijn dat het komt doordat de acteur die de BB speelde ernstig ziek was... Ik denk zelf indd ook dat dit het antwoord is, aangezien er niets anders bekend is en als Aad het in een tv interview wilde zeggen, dan is het vast wel (vaag) bekend ergens.

Ik denk niet dat het met de ziekte van Paul Meijer te maken had, omdat die vervangen werd door Frans Kokshoorn. Aad heeft het over 2 boefjes, die er om de een of andere reden uit gaan. Ik denk dat het dieper ligt dan de ziekte van Paul Meijer, omdat ze die toch al vervangen hadden

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...

Het zou kunnen zijn dat Adriaan de karakters wat meer wilde uitwerken, maar dat ze niet flexibel genoeg waren om mee te veranderen.

B2 pastte er wel in en de Baron kon ook nog lang genoeg mee dit waren namelijk nooit echte flat-characters maar round characters.

Beide BB's en B1 waren wel flat-characters naar mijn oordeel.

Ook zal dat eerste boevenpaar een leerzame ervaringen zijn voor Adriaan als reggisseur, heleboel scheldpartijen en B2-woordspelletjes zijn van die tijd.

Maar met boeven die net ietsje meer eigenschappen hadden matchte het misschien iets beter.

Slechts een theorie natuurlijk.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Het zou kunnen zijn dat Adriaan de karakters wat meer wilde uitwerken, maar dat ze niet flexibel genoeg waren om mee te veranderen.

B2 pastte er wel in en de Baron kon ook nog lang genoeg mee dit waren namelijk nooit echte flat-characters maar round characters.

Beide BB's en B1 waren wel flat-characters naar mijn oordeel.

Ook zal dat eerste boevenpaar een leerzame ervaringen zijn voor Adriaan als reggisseur, heleboel scheldpartijen en B2-woordspelletjes zijn van die tijd.

Maar met boeven die net ietsje meer eigenschappen hadden matchte het misschien iets beter.

Slechts een theorie natuurlijk.

scherpe opmerking, al lijkt het me zeer onwaarschijnlijk dat aad dit wilde zeggen in Jensen, maar zeer waarschijnlijk dat dit een rol heeft gespeeld indd!

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 month later...
nee, niet dat ik weet. Wil oogt ook heel fit in de series, dus ik zie daar nog geen aanwijzing toe ook. Eind jaren 80 kreeg hij ernstige reuma, maar volgens mij is daar ten tijden van de series geen sprake van.

Ja eind jaren tachtig maar waneer was de professor dan daarna toch nou dan is t toch duidelijk

oh neej natuurlijk niet dat was natuurlijk begin jaren tachtig ja sorry dan ben ik weer eens overbodig geweest:(

Link naar bericht
Delen op andere sites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...