Ga naar inhoud

Welke serie heeft de beste achtergrondmuziek?


Aanbevolen berichten

Welke serie heeft de beste achtergrondmuziek en waarom?

Dit keer eens geen poll, maar gewoon een slowchat over welke serie volgens jou de beste achtergrondmuziek heeft en waarom.

Mijn top 3:

1. De verzonken stad

2. De verdwenen kroon

3. De reis vol verrassingen

en nu de redenen:

1. De geweldige opening, de griekse Hallo Vriendjes, Clannad (child of sea), de gehele sfeer, het griekse deuntje (in Griekenland) al met al de beste sfeer

2. De afwijkende boevenmuziekjes, de geweldige telefooncellenrace-muziek... heel erg spannende muziek! Echte klasse!

3. Het gebruik van theme from haloween, het terugkeren van toem toem toem tie tie toe ... tok tak ,Clannad komt ook weer terug en ook de Amerikamuziek maakt het helemaal goed!

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Reacties 171
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Welke serie heeft de beste achtergrondmuziek en waarom?

Dit keer eens geen poll, maar gewoon een slowchat over welke serie volgens jou de beste achtergrondmuziek heeft en waarom.

Mijn top 3:

1. De verzonken stad

2. De verdwenen kroon

3. De reis vol verrassingen

en nu de redenen:

1. De geweldige opening, de griekse Hallo Vriendjes, Clannad (child of sea), de gehele sfeer, het griekse deuntje (in Griekenland) al met al de beste sfeer

2. De afwijkende boevenmuziekjes, de geweldige telefooncellenrace-muziek... heel erg spannende muziek! Echte klasse!

3. Het gebruik van theme from haloween, het terugkeren van toem toem toem tie tie toe ... tok tak ,Clannad komt ook weer terug en ook de Amerikamuziek maakt het helemaal goed!

Heel goed, DJ Koelkast. Ik heb niet echt een top, maar De Verzonken Stad is echt top, vanwege de grote dosis Clannad muziek (Child of the Sea vooral!). Daarbij is het Griekse dreigende sfeer muziekje, wat Aad Klaris denk ik heeft gemaakt (van deze hebben we trouwens nog geen fragment!) ook erg vet. De Reis Vol Verrassingen heeft een hoop verschillende muziek; Toem, Toem, Toem, het opgefokt themaatje, Theme from Halloween, Child of the Sea en vele andere thema's zijn er goed. Het Geheim van de Schatkaart prijs ik omdat het voor het eerst Magnetic Fields laat horen en zoveel PERU muziek bevat. De Verdwenen Kroon ben ik de muziek van vergeten, maar het vele gebruik van Toem, Toem, Toem en de vele special effects bij dat nummer waardeer ik. Net als de Equinoxe delen die worden gebruikt. De Geheimzinnige Opdracht is niet erg varierend met z'n muziek, maar de aflevering in Luxemburg maakt het goed, met Child of the Sea en andere Clannad nummers. Een highlight van deze serie is natuurlijk Antarctica Echoes.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Heel goed, DJ Koelkast. Ik heb niet echt een top, maar De Verzonken Stad is echt top, vanwege de grote dosis Clannad muziek (Child of the Sea vooral!). Daarbij is het Griekse dreigende sfeer muziekje, wat Aad Klaris denk ik heeft gemaakt (van deze hebben we trouwens nog geen fragment!) ook erg vet. De Reis Vol Verrassingen heeft een hoop verschillende muziek; Toem, Toem, Toem, het opgefokt themaatje, Theme from Halloween, Child of the Sea en vele andere thema's zijn er goed. Het Geheim van de Schatkaart prijs ik omdat het voor het eerst Magnetic Fields laat horen en zoveel PERU muziek bevat. De Verdwenen Kroon ben ik de muziek van vergeten, maar het vele gebruik van Toem, Toem, Toem en de vele special effects bij dat nummer waardeer ik. Net als de Equinoxe delen die worden gebruikt. De Geheimzinnige Opdracht is niet erg varierend met z'n muziek, maar de aflevering in Luxemburg maakt het goed, met Child of the Sea en andere Clannad nummers. Een highlight van deze serie is natuurlijk Antarctica Echoes.

In de Verdwenen Kroon zit veel muziek van Jean Michel Jarre. Equinoxe 1 (in de haven), Equinoxe 2 (de onderzeeër), Equinoxe 4 (de plek waar B&A opgesloten zaten) en Magnetic Fields 1 (achtervolgingen). Verder zit er in de Verdwenen Kroon niet veel achtergrondmuziek.

Link naar bericht
Delen op andere sites

In de Verdwenen Kroon zit veel muziek van Jean Michel Jarre. Equinoxe 1 (in de haven), Equinoxe 2 (de onderzeeër), Equinoxe 4 (de plek waar B&A opgesloten zaten) en Magnetic Fields 1 (achtervolgingen). Verder zit er in de Verdwenen Kroon niet veel achtergrondmuziek.

Er zit heel veel mooie Aad Klaris muziek in :Y en die telt ook mee!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Zonder enige twijfel heeft de 'Geheimzinnige Opdracht' de beste achtergrondmuziek. Ik vond die serie ook verreweg de leukste. Ik vind Jarre's 'Magnetic Fields' ongetwijfeld het beste nummer, gevolgd door 'Child of the Sea'. Een andere achtergronddeuntje, dat tot mijn verdriet (nog) niet op de site staat is het 'achtervolgingsmuziekje' uit het 'Geheim van de Schatkaart'. Ik doel dan op het muziekje, waarin de boeven Bassie en Adriaan in hun auto achtervolgen. Ik ben een ongelooflijke fan van alle nummers van Jean-Michel Jarre die clowntje Bassie en Adriaan in hun series hebben gebruikt. Ik vind het daarnaast erg jammer dat ene Bert Smorenburg nieuwe muziek voor de series heeft geschreven. Ik vind die nieuwe deuntjes ronduit slecht. Hopelijk keren de Aad Klaris-achtergrondmuziekjes spoedig weer terug!

Dag Vriendjes en Vriendinnetjes, Robin.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik vind het daarnaast erg jammer dat ene Bert Smorenburg nieuwe muziek voor de series heeft geschreven. Ik vind die nieuwe deuntjes ronduit slecht. Hopelijk keren de Aad Klaris-achtergrondmuziekjes spoedig weer terug!

Dag Vriendjes en Vriendinnetjes, Robin.

Dat is uiteraard vervlogen hoop, want de muziek van Aad Klaris komt niet meer terug... Als je trouwens denkt dat Aad Klaris ook de bestaande muziek, zoals die van Jean-Michel Jarre heeft uitgezocht, dan heb je het mis. Dit was het werk van de TROS producenten. Je kunt ook eens mijn interview met Aad Klaris lezen: http://www.freewebs.com/live-fm/ba.htm - Daar staat het interview.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Dat is uiteraard vervlogen hoop, want de muziek van Aad Klaris komt niet meer terug... Als je trouwens denkt dat Aad Klaris ook de bestaande muziek, zoals die van Jean-Michel Jarre heeft uitgezocht, dan heb je het mis. Dit was het werk van de TROS producenten. Je kunt ook eens mijn interview met Aad Klaris lezen: http://www.freewebs.com/live-fm/ba.htm - Daar staat het interview.

Dat is trouwens iets dat ik nooit helemaal begrepen heb. Er wordt altijd gezegd dat B&A met hun series een totaalproduct afleverden; de TROS hoefde het dan alleen nog maar uit te zenden, meer niet. Maar dat lijkt zo toch niet helemaal te kloppen...

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Dat is trouwens iets dat ik nooit helemaal begrepen heb. Er wordt altijd gezegd dat B&A met hun series een totaalproduct afleverden; de TROS hoefde het dan alleen nog maar uit te zenden, meer niet. Maar dat lijkt zo toch niet helemaal te kloppen...

Kan zijn dat de tros zei "hier, deze en deze muziek moet erin, want... (misschien hadden ze daar de rechten al op of zo)" en dat B&A vervolgens gehoorzaamden en die muziek erachter zetten...

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]Kan zijn dat de tros zei "hier, deze en deze muziek moet erin, want... (misschien hadden ze daar de rechten al op of zo)" en dat B&A vervolgens gehoorzaamden en die muziek erachter zetten...

Ik denk dat muziek de laatste zorg was voor B&A en hoorde bij de afwerking. De TROS wist waarschijnlijk veel goede muziek uit te halen en Adriaan zal bij gebrek aan de juiste Aad Klaris-muziek wel bestaande muziek hebben gebruikt (toch blijft dit vreemd, want Aad Klaris componeerde heel veel verschillende thema's en er is toch heel veel bestaande muziek gebruikt).

Nu Adriaan ruzie met Aad Klaris heeft gehad en hij de nieuwe muziek liet maken, zal hij meteen hebben gedacht (wat hij al eens zei) dat er zo minder geld kwijt was aan rechten betalen en dergelijke, met name bij het uitgeven van de series op Video/DVD.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Mijn lievelingsachtergrondmuziekserie is het Geheim van de sleutel, vind ik persoonlijk ook de allerbeste en spannendste en grappigste reeks !

Of je hebt slechte smaak, of je bent gewoon 'fan' van de oudere afleveringen...De Geheimzinnige Opdracht is gewoon THE BEST! Een goede tweede is De Verzonken Stad, gevolgd door Het Geheim van de Schatkaart. Vooral B100 en "Handy Fool" (waarom noemen ze hem toch zo?) zijn erg leuk! Aan de jaren '70-B&A's heb ik een gruwelijke hekel!

*b2* Wat zeg je?

*harry* Aan de Jaren '70-B&A's heb ik een gruwelijke hekel!

*b2* O ja?

*harry* Ja!

*B100* O...

*baron* Bamiballen...ga clowntje Bassie en Adriaan zoeken...En B2: jij bent uit de serie gehaald, dus ga weg!

*b2* Ik zie geen heg!

*baron* Ga weg!!!

*b2* Je hoeft niet zo te schreeuwen, ik ben toch niet doof!

*japie* Je mankeert wat aan je oren.

*B100* En dan zeggen ze dat ik altijd pech heb...

*harry* [bOEM] Uche, uche...ik knipte per ongeluk het bruine draadje door en toen "Boem"

*baron* Zak patat...!

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Of je hebt slechte smaak, of je bent gewoon 'fan' van de oudere afleveringen...De Geheimzinnige Opdracht is gewoon THE BEST! Een goede tweede is De Verzonken Stad, gevolgd door Het Geheim van de Schatkaart. Vooral B100 en "Handy Fool" (waarom noemen ze hem toch zo?) zijn erg leuk! Aan de jaren '70-B&A's heb ik een gruwelijke hekel!

Gruwelijke hekel? Nou zeg. Of je hebt een slechte smaak, of... eh, ja, volgens mij heb je een slechte smaak. Ik vind de series uit de jaren 80 leuker, maar ik heb echt geen gruwelijke hekel aan de oudere series, die zijn ook top. Gruwelijke hekel :N

Link naar bericht
Delen op andere sites
ik vind alle achtergrondmuziek wel leuk

ik vind echt de muziek in de plaaggeest en de diamant

3x niks

daarna is alle muziek gewoon ^O^

Wat vind je dan zo slecht aan de muziek in de Diamant? Ik vraag me dat af, omdat er zeer veel nummers gebruikt worden die ook al in de Sleutel voorkomen. Of misschien vind je de muziek in die serie ook al niet best?

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Wat vind je dan zo slecht aan de muziek in de Diamant? Ik vraag me dat af, omdat er zeer veel nummers gebruikt worden die ook al in de Sleutel voorkomen. Of misschien vind je de muziek in die serie ook al niet best?

ik weet het niet

ik vind de muziek daar toch minder spannend dan wanneer die in de sleutel gebruikt word, ik vind de diamant niet zoveel aan, behalve de scenes dat de caravan in de fik staat, en dat ze als boeven verkleed gaan in de vesting naarden

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dat nabewerkte versies soms een hoop sfeer weghalen uit een serie vind ik nog steeds het best bewezen bij De Verzonken Stad. Jammer toch dat Bert Smorenburg niet ook een Grieks achtige opener gemaakt heeft en dat de achtergrondmuziek wat passender is gemaakt. In andere series is dit toch beter gedaan. Het achtervolgingsmuziekje lijkt wel een beetje op Magnetic Fields 1 en ook de scènes waarin oorspronkelijk Child of the Sea zaten, hebben een muziekje gekregen die er wat op lijkt (ok niet sprekend, maar que melodie er wat op lijkend). Bij de Verzonken Stad dus niet, waardoor het mysterieuze karakter van deze topserie totaal verdwenen is.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Dat nabewerkte versies soms een hoop sfeer weghalen uit een serie vind ik nog steeds het best bewezen bij De Verzonken Stad.

Ik vind bij de schatkaart. De muziek op de dvd past vaak niet bij de sfeer. Neem nou het stuk als B&A naar beneden klimmen, dan hoor je zo'n zenuwachtig deuntje. Dat lijkt zo nep :N

De mysterieuze sfeer in de grot is ook helemaal weg. Dat is jammer.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik ben het met jullie allemaal eens. Wat het meest opvalt aan de slechte nabewerking bij 'Het Geheim v/d Schatkaart' en 'De Verzonken Stad' is het gebrek aan variatie. Het is niet zozeer dat er andere muziek is, want dat is, zoals hierboven gezegd, niet altijd erg, aangezien de nieuwe deuntjes de oude muziek qua stijl nabootsen, maar als je eerst drie verschillende muziekjes had in drie scenes en nu een muziekje tijdens alle drie deze scenes dan valt het veel meer op. De muziek die Child of the Sea vervangt is op zich niet zo slecht, maar ze hadden ook iets op het saxsologedeelte moeten bedenken, ook een overwinningsachtig gedeelte. Bij de Schatkaart is het probleem dat er nu vaak verkeerde muziek is gekozen, ik vind het voorbeeld van het beklimmen van de rots heel goed, want het thema van PERU had echt die waaghalsachtige sfeer en het nieuwe thema is meer dreigende sfeer.

Variatie en de juiste keuze van muziek op het juiste moment is het belangrijkste en welke muziek je dan precies gebruikt is nog niet zo belangrijk.

Bij 'De Geheimzinnge Opdrachtgever' kun je spreken van een betere nabewerking, zo waren er vroeger voor elke sfeer een eigen liedje (dreigende sfeer: child of the sea, achtervolging: magnetic fields I). In de nabewerking is het precies hetzelfde alleen met andere muziek en dan is het veel minder duidelijk dat er een nabewerking is. Welke muziek je beter/mooier vind dat is natuurlijk een tweede.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Nog even over de schatkaart dvd. Het valt op dat de laatste 20 minuten (laatste aflevering) helemaal niet bewerkt is. Nu hoor je wel die spannende theme(die je normaal hoort als de boeven met de wagen achter B&A aan rijden) Je hoort hem nu zelfs 2 keer, terwijl hij eerder was vervangen. En hier hoor je ook magnetic fields, en ook die was eerder op de dvd al vervangen bij de inbraakscene in het begin. Ik vind het een beetje een rare muziek keuze :?

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik ben het met jullie allemaal eens. Wat het meest opvalt aan de slechte nabewerking bij 'Het Geheim v/d Schatkaart' en 'De Verzonken Stad' is het gebrek aan variatie. Het is niet zozeer dat er andere muziek is, want dat is, zoals hierboven gezegd, niet altijd erg, aangezien de nieuwe deuntjes de oude muziek qua stijl nabootsen, maar als je eerst drie verschillende muziekjes had in drie scenes en nu een muziekje tijdens alle drie deze scenes dan valt het veel meer op. De muziek die Child of the Sea vervangt is op zich niet zo slecht, maar ze hadden ook iets op het saxsologedeelte moeten bedenken, ook een overwinningsachtig gedeelte. Bij de Schatkaart is het probleem dat er nu vaak verkeerde muziek is gekozen, ik vind het voorbeeld van het beklimmen van de rots heel goed, want het thema van PERU had echt die waaghalsachtige sfeer en het nieuwe thema is meer dreigende sfeer.

Variatie en de juiste keuze van muziek op het juiste moment is het belangrijkste en welke muziek je dan precies gebruikt is nog niet zo belangrijk.

Bij 'De Geheimzinnge Opdrachtgever' kun je spreken van een betere nabewerking, zo waren er vroeger voor elke sfeer een eigen liedje (dreigende sfeer: child of the sea, achtervolging: magnetic fields I). In de nabewerking is het precies hetzelfde alleen met andere muziek en dan is het veel minder duidelijk dat er een nabewerking is. Welke muziek je beter/mooier vind dat is natuurlijk een tweede.

Wat ik ook een nogal domme beslissing vind in de nabewerking van de Schatkaart is wélk van de twee achtervolgings-deuntjes er gebruikt wordt:

in de langere achtervolgingsscenes hoor je steevast het nogal eentonige "Achtervolgingsthema Verdwenen Kroon", terwijl de kortere achtervolgingen steeds voorzien zijn van het nog iets meer gevarieerde "Thema Achtervolging".

Als ik de nabewerking verzorgd had, zou ik het andersom gedaan hebben.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hehe ik ben er ook weer eens :)

Ik vind persoonlijk de oude series leuker dan de nieuwe, hoe ouder hoe beter :) dat waren de goeie oude tijden :P

De schatkaart vind ik het leukst met de Peru muziek en die achtervolgingsmuziekje van de boeven van die gele en rooie auto :)

ik wil dat muziekje nog steeds :(

*b2* wat zeggie??

*b2* Ik hoor nie wat je zegt hoor!?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Enkele posts hierboven riep ik wel dat Smorenburg de achtergrondmuziek niet passend heeft gemaakt in de nabewerking van De Verzonken Stad, maar bij nadere besturdering blijkt dit toch wel het geval te zijn. Sommige door hem gecomponeerde thema's hebben namelijk wel degelijk Griekse invloeden gekregen. Het muziekje dat te horen is tijdens de duiktocht van B&A naar de Verzonken Stad vind ik zelfs best mooi gedaan. Alle pogingen ten spijt blijf ik echter de muziek van Klaris stukken mooier vinden, zeker met 'In Griekenland' als achtergrondmuziek voorop.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Enkele posts hierboven riep ik wel dat Smorenburg de achtergrondmuziek niet passend heeft gemaakt in de nabewerking van De Verzonken Stad, maar bij nadere besturdering blijkt dit toch wel het geval te zijn. Sommige door hem gecomponeerde thema's hebben namelijk wel degelijk Griekse invloeden gekregen. Het muziekje dat te horen is tijdens de duiktocht van B&A naar de Verzonken Stad vind ik zelfs best mooi gedaan. Alle pogingen ten spijt blijf ik echter de muziek van Klaris stukken mooier vinden, zeker met 'In Griekenland' als achtergrondmuziek voorop.

Er is ook nog een mooi Grieks nummer (volgens mij niet van Klaris), wat je hoort als B&A aan het eten zijn en vervolgens een kaart gaan kopen voor Danny, Robin en Lara.

Ik zal kijken of ik morgen een fragmentje kan posten.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb een vraagje: In de serie van de geheimzinnige opdrachtgever komt er gedurende de aflevering in Ierland een vast achtergrondmuziekje terug. Ik denk dat het een typisch Iers nummer is. Het is een vrij rustig en vrolijk muziekje. Weet er iemand welk lied dit is en kan er iemand misschien een geluidsfragment van dit nummer ergens wegzetten? Alvast bedankt.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik heb een vraagje: In de serie van de geheimzinnige opdrachtgever komt er gedurende de aflevering in Ierland een vast achtergrondmuziekje terug. Ik denk dat het een typisch Iers nummer is. Het is een vrij rustig en vrolijk muziekje. Weet er iemand welk lied dit is en kan er iemand misschien een geluidsfragment van dit nummer ergens wegzetten? Alvast bedankt.

Bedoel je het muziekje dat ze nu in hun tv series gebruiken? Dan is het van Bert Smorenburg en het is nergens te krijgen (tenzij er misschien een cd uitkomt met de achtergrondmuziek van B&A erop).

Link naar bericht
Delen op andere sites
Bedoel je het muziekje dat ze nu in hun tv series gebruiken? Dan is het van Bert Smorenburg en het is nergens te krijgen (tenzij er misschien een cd uitkomt met de achtergrondmuziek van B&A erop).

Op de officiële Bassie & Adriaan Site staan wel achtergrondmuziekfragmenten

van de landen, maar vreemd genoeg alleen van Frankrijk, Duitsland en Italië.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Bedoel je het muziekje dat ze nu in hun tv series gebruiken? Dan is het van Bert Smorenburg en het is nergens te krijgen (tenzij er misschien een cd uitkomt met de achtergrondmuziek van B&A erop).

Ik weet ook niet precies hoe het zit met dat muziekje. Het zat ook al in de originele versie, maar daar klonk het wat anders, net zoals de taal-les liedjes. Ik heb dus geen idee van wie het eigenlijk is...

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Bedoel je het muziekje dat ze nu in hun tv series gebruiken? Dan is het van Bert Smorenburg en het is nergens te krijgen (tenzij er misschien een cd uitkomt met de achtergrondmuziek van B&A erop).

Ik bedoel inderdaad het muziekje dat in de tv serie gebruikt wordt. Het nummer zal ongetwijfeld afgeleid zijn van een origineel nummer, alleen is het natuurlijk de vraag hoe dat lied heet. Komt het bij niemand bekend voor?

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ik bedoel inderdaad het muziekje dat in de tv serie gebruikt wordt. Het nummer zal ongetwijfeld afgeleid zijn van een origineel nummer, alleen is het natuurlijk de vraag hoe dat lied heet. Komt het bij niemand bekend voor?

Dan is het dus van Bert Smorenburg en heeft het geen naam. :)

En het is nergens te krijgen, sorry.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Whoa. Ik zat gisteravond de Plaaggeest op DVD te kijken, komen er ineens allemaal boevenmuziekjes uit de Verzonken Stad langs en zo. Daar klopt echt geen moer van. Dat hadden ze niet moeten doen :N

Link naar bericht
Delen op andere sites
Whoa. Ik zat gisteravond de Plaaggeest op DVD te kijken, komen er ineens allemaal boevenmuziekjes uit de Verzonken Stad langs en zo. Daar klopt echt geen moer van. Dat hadden ze niet moeten doen :N

Het plaaggeest muziekje is daar ook veranderd, of niet? Op mijn video staat de oude nog en dat is de beste _O_

Link naar bericht
Delen op andere sites
Whoa. Ik zat gisteravond de Plaaggeest op DVD te kijken, komen er ineens allemaal boevenmuziekjes uit de Verzonken Stad langs en zo. Daar klopt echt geen moer van. Dat hadden ze niet moeten doen :N

Het wordt inderdaad wel een rommeltje zo, oude series, doorspekt met nieuwe muziekjes en deuntjes uit de middenseries.

Vreemd trouwens dat ook zoveel originele muziek vervangen wordt, o.k. je zit met copyright enzo, maar bepaalde muziek had toch prima gehandhaafd kunnen worden.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Misschien een petitie gaan maken en tekenen met z'n allen om de dvds nogmaals uit te brengen maar dan met de originele muziek ;)

Dat doen ze nooit, al stuur je miljoenen handtekeningen op. Aad Klaris en zijn muziek zijn nu net helemaal van B&A losgekoppeld en nu zouden ze het dan weer gaan uitbrengen lijkt me erg sterk, maar het zou idd wel mooi zijn!

Link naar bericht
Delen op andere sites
Misschien een petitie gaan maken en tekenen met z'n allen om de dvds nogmaals uit te brengen maar dan met de originele muziek ;)

Ik vrees ook dat dit verspilde moeite is. Je weet het nooit natuurlijk, maar als er geen aanleiding was om de oude muziek te vervangen, dan zou dat waarschijnlijk nooit gebeurd zijn. De oude muziek zal dus wel niet meer terugkomen op dvd's en op tv en alleen voorleven op oudere videobanden, jammer maar helaas.

Link naar bericht
Delen op andere sites

je moet gewoon alle afleveringen, op DVD en op Video kijken, dan is het goed. dan kan je ook een beetje vergelijken welke beter is dan de ander.

ikzelf vind toch nog altijd de muziekjes van "Het geheim van de schatkaart" de beste. en ze zijn soms ook wel lollig. vooral nadat het woord: "De Gavioen" word gezegd, komt er zo'n geweldig mooi muziekje. kort, maar krachtig!

Link naar bericht
Delen op andere sites
ikzelf vind toch nog altijd de muziekjes van "Het geheim van de schatkaart" de beste. en ze zijn soms ook wel lollig. vooral nadat het woord: "De Gavioen" word gezegd, komt er zo'n geweldig mooi muziekje. kort, maar krachtig!

Op tv hoor je die ook nog als ze de schat vinden. Daar past het geweldig _O_ Helaas veranderd op de dvd }:|

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op tv hoor je die ook nog als ze de schat vinden. Daar past het geweldig _O_ Helaas veranderd op de dvd }:|

Ja, maar alleen bij DAT stukje! :Y Het zit bijvoorbeeld nog wel steeds (ook op de dvd) bij dat moment als Bassie met zijn

koker door het schilderij valt en één van de B&A Boys zegt daarop:

''Adriaan, er zit wat in het schilderij! * Nee hoor, ik ben er al uit * Nee, hierachter'' Luister hier

Link naar bericht
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...