Ga naar inhoud

Welke serie heeft de beste achtergrondmuziek?


Aanbevolen berichten

  • Reacties 171
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

toen de muziekpagina er nog was stond er altijd dat dit nummer onbekend was, alleen was het bijna zeker van Jethro Tull

Dat is intussen achterhaald, we zijn er zeker van dat het NIET Tull is.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 month later...

Ik vind dat de Diamant wel ontzettend goed achtergrond muziek heeft, helaas is er weinig bekend maar die muziek is in éen woord geweldig

vooral de voorlaaste en de laaste aflevering hebben hele gave muziek

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Als je het hebt over de muziek in de laatste Diamant aflevering, kom je ook weer bij het Zandvoortnummer uit ;)

Blijft een heerlijk nummer, ik weet nog dat ik een paar jaar geleden van de tv die scenes heb opgenomen, voor de beelden maar ook voor de muziek.

maar ook tubular bells is mooi, en als B&A wegrennen bij die deur, en de muziekk die je hoort als het kannon is aggeschoten. ZALIG _O_

Link naar bericht
Delen op andere sites

Nou ja,

jullie weten dat ik een ongelooflijke grote fan ben van de muziek uit de latere series (synthesizermuziek is gewoon zo heerlijk), maar ook in de oudere series zitten geweldige deuntjes. Het Zandvoortnummer is ook een van mijn favorieten, maar ook de andere muziek (waaronder het 'kofferbaknummer'; beschrijving die het op muziek.bassieenadriaan.nl had en de gitaarmuziek) is echt super. Bassie & Adriaan is echt zo'n serie waar de achtergrondmuziek niet alleen een grote rol speelt (nu nog ja), maar ook nog eens heel goed uitgekozen was. Ik wil niet de hele nabewerkingsdiscussie herhalen, maar de nieuwe muziek is wel goed (sommige nummers zijn zelfs echt goed), maar er is te weinig variatie meer.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 months later...
  • 2 weeks later...

Het viel me net trouwens op als de B&A de boeven op Rhodos zien in het begin.

Hoor je nog heel vaag achter "Dreiging Kroon" nog het oude spannende muziekje.

Die vind ikzelf erg goed.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Het viel me net trouwens op als de B&A de boeven op Rhodos zien in het begin.

Hoor je nog heel vaag achter "Dreiging Kroon" nog het oude spannende muziekje.

Die vind ikzelf erg goed.

toem toem toem tietutak *tiktak*

toem toem toem

Ja, ook weer een stukje nasynchronisatie he ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Het viel me net trouwens op als de B&A de boeven op Rhodos zien in het begin.

Hoor je nog heel vaag achter "Dreiging Kroon" nog het oude spannende muziekje.

Die vind ikzelf erg goed.

Ja,dat was mij ook opgevallen.

Leuk om dat oude muziekje van Klaris weer even te horen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
De muziek in Spanje ( geheimzinnige opdrachtgever ) is na mijn idee een van de beste. Die Spaanse gitaartune geeft mij echt dat Spaanse gevoel.

Ik vind het op de DVD trouwens in Spanje wel leuk gedaan, die Spaanse Rijder van Smorenburg vind ik erg lekker klinken maar daarnaast hebben ze bij de Spaanse les weer de Klaris-versie hiervan gebruikt.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Leuk om dat oude muziekje van Klaris weer even te horen.

Vind ik ook. Er zitten trouwens toch weer enkele originele geluidjes in de Verzonken Stad. Als de steen in brand vliegt hoor je het originele begin. En uiteraard zit de oude achtergrondmuziek nog bij 'In Griekenland' .

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Vind ik ook. Er zitten trouwens toch weer enkele originele geluidjes in de Verzonken Stad. Als de steen in brand vliegt hoor je het originele begin. En uiteraard zit de oude achtergrondmuziek nog bij 'In Griekenland' .

Als ik dat hoor voel ik pas de sfeer weer terug van de originele versie. Het blijft jammer dat het zo verknalt is.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Vind ik ook. Er zitten trouwens toch weer enkele originele geluidjes in de Verzonken Stad. Als de steen in brand vliegt hoor je het originele begin. En uiteraard zit de oude achtergrondmuziek nog bij 'In Griekenland' .

klopt als een bus maar volgens mij is dat ook zo bij dimitri, tenminste ik kan het verschil nie horen

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

klopt als een bus maar volgens mij is dat ook zo bij dimitri, tenminste ik kan het verschil nie horen

Ik dacht dat dimitri wel nabewerkt is, maar dat er minder aan is gesleuteld, dan aan sommige andere nummers. Maar het kan ook zijn, dat het me anders in de oren klinkt omdat men terug is gegaan naar de originele master.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ik dacht dat dimitri wel nabewerkt is, maar dat er minder aan is gesleuteld, dan aan sommige andere nummers. Maar het kan ook zijn, dat het me anders in de oren klinkt omdat men terug is gegaan naar de originele master.

Dat dacht ik ook, net zoals bij Het Truckerslied waarvan velen zeggen dat het nabewerkt is, maar naar mijn mening is het dezelfde, met dezelfde reden als Wer-Al nu zegt.

Link naar bericht
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...