Ga naar inhoud

Voetbal: Speculatie en Discussie - deel 2


Aanbevolen berichten

  • Reacties 256
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Naar welke voetbalanalitici kijken jullie het liefste?

Ikzelf heb negatieve mensen erg hoog staan, omdat ik er niet van houd dat mensen iets relativeren terwijl dat niet aan de orde is. Mensen die op dit moment zeggen: "Die Wesley Sneijder leert het nog wel hoor!"...

Zij zullen vast gelijk hebben, maar ik hoort liever mensen aan die wat negatiever zijn, bv Johan Derksen, Hugo Borst en Jan Mulder...

Vooral voor de eerste 2 heb ik een zwak, ik lees elke week de column van Johan Derksen, swoensdags in de Voetbal International en ik lees elke zaterdag de column van Hugo Borst in het AD. Jan Mulder vind ik iets te veel naar het negatieve lonken...

Als ik moet kiezen tussen Johan Derksen en Hugo Borst zeg ik Hugo Borst, omdat hij zich meer bij zijn mening houd. Ik geef een voorbeeld.

Johan Derksen riep voor EK 2004 continue dat hij Frank de Boer een dramatische voetballer vond. Hij had een leuke carriere gehad maar nu was hij Qatar-onwaardig (letterlijk gezegd!)

Toen Frank de Boer in de uitzending was (weliswaar met broer Ronald vanuit schotland) zei Johan Derksen het volgende:

"Ja, maar Frank. Ik vind je een fantastische voetballer, maar je hebt je tijd gehad. Ik vind dat jij niet meer in de basis van het Nederlands elftal hoort."

Ik vind het een beetje zwak om dan niet te herhalen wat je eerder zei

Hugo Borst heeft de pik op Wesley Sneijder. Vooral in zijn columns haalt hij fel uit tegen Sneijder en ook bij Studio Voetbal kan hij er wat van...

Gisteren zei hij het volgende: "Er wordt hier moeite gedaan om Wesley Sneijder naar de uitzending te halen, nou dan ga ik er NIET naast zitten. Ik heb wel zo de hekel aan die jonge..."

Dat vind ik beter omdat hij echt bij zijn mening blijft...

Daarbij luister ik heeeel graag naar Johan Cruijff, Ruud Gullit (werkt nu helaas niet meer bij de NOS, de rede is bekend) en Joeri Mulder...

Link naar bericht
Delen op andere sites

Mijn favoriet is Johan Derksen, omdat hij niet bang is om te zeggen wat hij denk en altijd wel met interessante nieuwtjes komt.

Henk Spaan vind ik ook nog wel goed.

Wim Kieft daarentegen vind ik de slechtste, hij komt echt verward over, alsof hij niet weet waar het over gaat.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Mijn favoriet is Johan Derksen, omdat hij niet bang is om te zeggen wat hij denk en altijd wel met interessante nieuwtjes komt.

Henk Spaan vind ik ook nog wel goed.

Wim Kieft daarentegen vind ik de slechtste, hij komt echt verward over, alsof hij niet weet waar het over gaat.

Klopt, Wim Kieft wil erg duidelijk overkomen, maar komt dat totaal niet doordat hij van mening wisselt :?

Wim Jonk vind ik nog slechter, die zegt alleen dingen die ik op 10jarige leeftijd nog kon zeggen... :?

Link naar bericht
Delen op andere sites

PSV 1-0 gewonnen.

Knap knap ook al had ik dat al verwacht.

Arsenal speelt gelijk, dus PSV zit al zo goed als in de 2e ronde en anders wel UEFA Cup.

Vanavond Ajax, ik hoop op een mooie overwinning.

Link naar bericht
Delen op andere sites
PSV 1-0 gewonnen.

Knap knap ook al had ik dat al verwacht.

Arsenal speelt gelijk, dus PSV zit al zo goed als in de 2e ronde en anders wel UEFA Cup.

Vanavond Ajax, ik hoop op een mooie overwinning.

Zeg dat niet te vlug, ik bedoel: ze doen het goed enzo, maar momenteel zit ook alles mee. Thuis Arsenal en uit Panathinaikos zijn geen wedstrijden die je zomaar even wint of gelijkspeelt...

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Zeg dat niet te vlug, ik bedoel: ze doen het goed enzo, maar momenteel zit ook alles mee. Thuis Arsenal en uit Panathinaikos zijn geen wedstrijden die je zomaar even wint of gelijkspeelt...

Als Rosenborg wint van Panathinaikos zijn ze al door, ook al verliezen ze dan nog 2x, ik geef ze toch wel een grote kans hoor.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Als Rosenborg wint van Panathinaikos zijn ze al door, ook al verliezen ze dan nog 2x, ik geef ze toch wel een grote kans hoor.

Oow jaa... ik geef ze ook een grote kans, ze moeten alleen wel op blijven passen... Daarbij is winnen van Rosenborg niet onmogelijk... Ik denk ook wel dat ze het halen, maar ze moeten wel uitkijken.

2x gelijk spelen betekent poulewinnaar, dat zou pas prachtig zijn...

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ja dat onderlinge resultaat is dan ook het enige positieve, wat een drama. ik snap het ook niet meer, het is niet leuk om te constateren maar tot nu toe is het een van de slechtste seizoens van de afgelopen jaren. Die Rosales lag gisteren wel geteld 15 x op de grond, dat heeft ie toch niet nodig hij heeft laten zien dat ie goed kan voetballen, dus erg jammer was dat ,voor de rest pakken de wolken zich nu toch wel erg donker samen boven het hoofd van Koeman, hij kwam niet eens meer van de bank. Hmm als ze van willem II verliezen is hij exit denk ik, maar ja wie wordt er dan coach, tja dat zal de toekomst uitwijzen

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb Ajax in dit seizoen al meer tegengoals zien krijgen dan vorig seizoen bij elkaar.

"Alphens trots" Heitinga lliep lekker te voetballen... mij niet heus.

Bij de 1e goal had hij de bal moete hebben en bij de 2e speelde hij de bal veel te zacht terug, ook een fout van Stekeleburg, die had Dego moeten kappen of de bal naar de zijkant schieten.

Maar ik vind het toch leuk voor De Ridder dat hij toch in Israel mag spelen en scoren!! *O*

Link naar bericht
Delen op andere sites
Maccabi Tel Aviv - Ajax 2-1.

Laten we het positief blijven bekijken, het onderlinge resultaat van Ajax is beter!

Dat is zeker positief... (ik snap niet dat verslaggevers daar nooit aan denken. Gisteren zat hij ook de laatste 10 minuten van: "VOL OP DE AANVAL"... waarom? gelijkspelen lukt waarschijnlijk toch niet meer, dan maar die 2-0 koesteren, hoe gek het ook klinkt)

Ik hoop voor Ajax dat het onderlinge resultaat ook echt doorslaggevend is, maar ik weet het nog niet zeker... uit juve zal Ajax niet winnen denk ik, omdat Juve thuis er wél voor gaat... Een week later moet Juve uit tegen Maccaiba, ik denk dat daar voor Maccaiba zeker iets te halen valt omdat Juve denk ik met een B-elftal begint...

Nou moet ik het ook weer niet té negatief bekijken, want ik zie Ajax thuis tegen Bayern ook niet kansloos, maar ik moet wel zeggen dat als je Bayern - Ajax en Juve-Maccaiba vergelijkt dat Maccaiba toch duidelijk beter speelde dan Ajax.

Ik denk dat Ajax het gaat redden, maar (net als PSV) wil ik ook de Ajacieden waarschuwen zeker niet te vroeg te gaan juichen...

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik heb Ajax in dit seizoen al meer tegengoals zien krijgen dan vorig seizoen bij elkaar.

"Alphens trots" Heitinga lliep lekker te voetballen... mij niet heus.

Bij de 1e goal had hij de bal moete hebben en bij de 2e speelde hij de bal veel te zacht terug, ook een fout van Stekeleburg, die had Dego moeten kappen of de bal naar de zijkant schieten.

Maar ik vind het toch leuk voor De Ridder dat hij toch in Israel mag spelen en scoren!! *O*

Okay, Heitinga is niet in vorm, maar beide goals waren niet zijn fout...

Goal 1: Obodai laat zijn man lopen, Heitinga probeert het te herstellen, maar komt te kort (hij had er harder in mogen gaan, maar ik denk niet dat het iets had geholpen

Goal 2: Heitinga speelt de bal terug naar het schietbeen van Stekelenburg maar door het gras vertraagd die bal. De spelers van Maccaiba waren echter al ingespeeld op deze grasmat en Dego liep door. Stekelenburg twijfelde denk ik, een man fout uitkappen was dodelijk voor hem (begrijpelijk, dan krijgt hij de volle laag) dus hij probeerde die bal weg te rossen. Tjah... ikzelf heb keeperstraining gevolgd tot en met de D en ik heb meegekregen dat je in zo'n situatie altijd het zekere voor het onzekere moet nemen en die bal niet hoog weg te trappen, maar de bal laag houden (Dego kan wel zijn been omhoog doen om de bal te keren, als hij dat laag wil doen, kan dat alleen dmv een sliding. Dat zal een spits zelden doen en daarbij heeft de bal dan minder vaart...)

Beide zag Heitinga er niet geweldig uit, maar vond ik het niet zijn fout...

Link naar bericht
Delen op andere sites
Vanavond Feyenoord tegen Ferencváros, zal wel een grimmige sfeer worden met die rascistische ''supporters'' van die Hongaren. :{

Dat zeker, het publiek schijnt de gekleurde tegenstander wekelijks te trakteren op oerwoudgeluiden en zelfs hitlergroeten komen er soms bij kijken...

Gelukkig heeft de UEFA het serieus aangepakt...

...en willen de supporters herhaling vermijden!

Gullit zei onder indruk te zijn van het niveau,

Jozsef Kiprich voorspelt een eenvoudige Feyenoordoverwinning...

We zullen het zien, voor de liefhebbers: RTL 5!!!

Op Nederland 2 is vanavond alleen FC Utrecht en AZ...

Edit, URL werkend gemaakt

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

PSV heeft in ieder geval al iets...UEFA-Cup, Ajax staat op dit moment met lege handen.

Klopt...

Poe hé: Feyenoord besluit een mager optreden met een 1-1, waar ze niet over mogen mopperen. Slechte passes. Okay, die Hongaren zijn moeilijk te bespelen, maar Feyenoord speelt dusdanig slecht (slechte balaannames, slechte balcontacten, slechte passes) dat er dan al helemaal nietsvan te maken valt. Dat je vlak voor tijd nog een bal erin kan schoppen (tjah... kalou speelt die bal wel heeeel slecht naar Buffel) maakt het 1-1 wel zuur, maar ze mogen niet klagen...

Stand is nu:

Feyenoord: 4 uit 2

Schalke 04: 4 uit 2

Ferencvaros: 1 uit 1

FC Basel: 1 uit 1

Hearts: 0 uit 2

Dankzij een beter doelgemiddelde staat Feyenoord eerste...

FC Utrecht blameerde zich vandaag en kan de koffers alvast inpakken... zij zullen het heel moeilijk krijgen om verder te gaan, als in de eigen Galgenwaard als wordt verloren van Dnjepr...

AZ speelt geweldig voetbal, wat een passie... Nu staat het 2-0 tegen Auxerre, dat gaan ze niet meer uit hand geven. Prachtig! Wat een team heeft Co Adriaanse ervan gemaakt. Prima selectie, bijna op alle flanken dubbel bezet, heb daar veel respect voor!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Matig Uefa Cup avondje. Feyenoord inderdaad teleurstellend in Hongarije. Ferencvaros is een taaie ploeg met een aanhang die erg intimiderend overkomt, maar het spel viel erg tegen. Jammer dat juist Babos in z'n geboorteland zo'n rare fout maakt door totaal mis te grijpen bij die vrije trap. Gelukkig scoort Kalou een mooi doelpunt, zodat er nog iets aan overgehouden werd. De poule wordt weer spannend. Feyenoord en Schalke gelijk en Basel en Ferencvaros kunnen daar ook bijkomen (al moeten veel ploegen nog tegen elkaar natuurlijk).

Mooie start van AZ! Co is echt bezig om daar een goed team neer te zetten. Auxerre is niet de minste en tegen Glasgow Rangers, Grazer AK en Amica Wronki is AZ ook zeker niet kansloos. Volgende ronde moet mogelijk zijn!

Voor FC Utrecht zal het moeilijk worden. CLub Brugge is de volgende tegenstander, geen makkelijke ploeg om tegen te spelen.Daarna wacht Asutria Wien dat knap won van Zaragoza. Kortom, zware tijden voor Foeke en de zijnen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik denk dat het beter is als Koeman de handdoek in de ring gooit. Ik denk dat we het er allemaal over eens zijn: Koeman is een prima coach, Koeman heeft mooie jaren gehad bij Ajax, maar zijn dagen zijn geteld.

In het bestuur rommelt het, het publiek heeft het al opgegeven, hij kan gewoon niet meer het optimale rendement uit zijn spelers halen...

Daarbij vind ik ook nog dat de spelers voordoen alsof ze het wel hebben gezien met hem (op voetbal insite werd gezegt dat Sneijder geen vertrouwen meer heeft (al beweert hij zelf anders in de VI) maar zoals Zlatan (okay, al weg, maar het zegt wel iets) en Sonck naar de kant sjokken zegt genoeg). Ik sta te ver van Ajax af om dat echt te beoordelen, maar als deze punten zich optellen, wie is Koeman dan op trainer te blijven van dit Ajax?

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Hij heeft een grote mond, maar laat niks zien.

Net zoals Sneijder, heeft ook altijd een grote mond.

Ik was zelfs een beetje blij toen Sneijder die penalty mistte tegen Macabi.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ik vind Sonck eerlijk gezegd een Ajax-onwaardige speler, zoals wel meer Ajaxieden op dit moment, wat vinden jullie van hem ?

Hij heeft een grote mond, maar laat niks zien.

Ik deel je mening...

Sonck zegt dat het niveau bij Ajax laag is, en zelf kan hij maar amper een basisplaats opeisen (het in ieder geval niet waarmaken)... Zelfs zo erg dat Koeman Van der Vaart in de basisopstelling zet... Ook al ben ik het niet met Koeman eens, het zegt voldoende...

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Net zoals Sneijder, heeft ook altijd een grote mond.

Ik was zelfs een beetje blij toen Sneijder die penalty mistte tegen Macabi.

Ik heb gisteren Hugo Borst een e-mail gestuurd. Hij had namelijk gezegd in 'Studio Voetbal' dat hij niet naast Sneijder zou gaan zitten als die te gast was... Ik heb hierop gereageerd...

Hij zei dat het ironie was, omdat Sneijder eerder had gezegd die programma's achterbaks vond...

Ik heb de hele e-mail, voor de liefhebbers, moet je me ff toevoegen op MSN of mailen... Ik ga hem hier niet publiceren, groot bestand en (denk ik) niet legaal...

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ik heb gisteren Hugo Borst een e-mail gestuurd. Hij had namelijk gezegd in 'Studio Voetbal' dat hij niet naast Sneijder zou gaan zitten als die te gast was... Ik heb hierop gereageerd...

Hij zei dat het ironie was, omdat Sneijder eerder had gezegd die programma's achterbaks vond...

Ik heb de hele e-mail, voor de liefhebbers, moet je me ff toevoegen op MSN of mailen... Ik ga hem hier niet publiceren, groot bestand en (denk ik) niet legaal...

Wel leuk dat hij zijn e-mails beantwoord, hoe kom je aan zijn adres dan ?

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Wel leuk dat hij zijn e-mails beantwoord, hoe kom je aan zijn adres dan ?

Wekelijks zijn columns in het AD lezen waar zijn e-mailadres onder staat *)

Hij beantwoordde echt direct, hij schreef er ook onder: Bedankt voor je goede mail

Misschien heeft dat er iets mee te maken?

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ajax begint eindelijk weer te draaien.

Ze staan nu met 1-3 voor tegen Willem 2.

Mooie overwinning, uit in Tilburg is nooit makkelijk...

Ik ben er geweest en ik vond dat ajax niet mocht klagen met de 1-2 ruststand, na rust lieten ze zien dat ze konden voetballen en dus was de zege terecht

Ook Feyenoord en PSV hebben niet veel moeite met zijn tegenstander.

Volgende week dan eindelijk de klassieker: Ajax-Feyenoord

Wat denken jullie?

Link naar bericht
Delen op andere sites
Volgende week dan eindelijk de klassieker: Ajax-Feyenoord

Wat denken jullie?

Ondanks mijn fangevoel voor Ajax weet ik zeker dat Feyenoord wint, die zijn zo lekker

op stoom nu met die Gullit. (wedstrijd tegen AZ even niet meegerekend :P;))

Link naar bericht
Delen op andere sites

Niks aan te merken op de overwinningen van de nummers 1 t/m 4, allemaal verdiende overwinningen, waarbij moet worden aangetekend dat AZ gewoon heel goed is, dat Ajax op kenmerkende wijze achterkwam maar zowaar heel aardig voetbalde, en dat Feyenoord en PSV geen moment in de problemen zijn geweest.

Utrecht is trouwens wel heel erg aan het afzakken de laatste weken, die verliezen alles, 3-0 van Groningen, nu weer van AZ, eerder 2 maal Europees..

Ik ben trouwens benieuwd of de Graafschap aan het eind van het seizoen de 10 punten zou hebben gehaald, sjeemig die zijn echt bagger zeg..

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Mooie overwinning, uit in Tilburg is nooit makkelijk...

Volgende week dan eindelijk de klassieker: Ajax-Feyenoord

Wat denken jullie?

Maar steeds weet Ajax er steeds eenvoudig te winnen: 1999/2000 3-6 2001/2002: 1-3 2002-2003 0-6 2003/2004 2-5 2004/2005 1-3.

En ik denk dat de klassieker een gelijkspelletje wordt.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Maar steeds weet Ajax er steeds eenvoudig te winnen: 1999/2000 3-6 2001/2002: 1-3 2002-2003 0-6 2003/2004 2-5 2004/2005 1-3.

En ik denk dat de klassieker een gelijkspelletje wordt.

Ja Ajax heeft t nooit moeilijk in Tilburg... Ik loop me elk jaar weer te ergeren ;) Verklaring: Ze spelen het zelfde spel en dan komt kwaliteit naar boven... en dan is ajax beter

Zie dat net als bijvoorbeeld Feyenoord-Utrecht... Feyenoord verliest uit en thuis bijna nooit, terwijl ajax het daar vooral uit altijd moeilijk heeft. Okay, dit jaar won utrecht in de kuip, maar dat kwam omdat foeke booy een andere speelwijze hanteerde...

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Maar steeds weet Ajax er steeds eenvoudig te winnen: 1999/2000 3-6 2001/2002: 1-3 2002-2003 0-6 2003/2004 2-5 2004/2005 1-3.

En ik denk dat de klassieker een gelijkspelletje wordt.

Willem II is ook zo'n beetje de meest Ajax-gezinde club uit de hele eredivisie ;) Waarschijnlijk ook wel de enige trouwens.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ja Ajax heeft t nooit moeilijk in Tilburg... Ik loop me elk jaar weer te ergeren ;) Verklaring: Ze spelen het zelfde spel en dan komt kwaliteit naar boven... en dan is ajax beter

Zie dat net als bijvoorbeeld Feyenoord-Utrecht... Feyenoord verliest uit en thuis bijna nooit, terwijl ajax het daar vooral uit altijd moeilijk heeft. Okay, dit jaar won utrecht in de kuip, maar dat kwam omdat foeke booy een andere speelwijze hanteerde...

Ja, soms denk ik weleens: Speelt Willem 2 in de subtop of middenmoot, want tegen Ajax spelen ze nooit zo geweldig.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Willem II is ook zo'n beetje de meest Ajax-gezinde club uit de hele eredivisie ;) Waarschijnlijk ook wel de enige trouwens.

Het wordt niet voor niets het ajax van het zuiden genoemd...

Link naar bericht
Delen op andere sites

EXCLUSIEF:

Ton Lokhoff, die vorige week zijn contract als trainer van NAC met nog eens twee jaar verlengde, hoopt komende zomer zijn vriend Pierre van Hooijdonk terug naar Breda te halen.

Lokhoff meent deze week in Voetbal International dat dat geen utopie is. 'Ik streef namelijk geen utopieën na', aldus de coach. Officiële gesprekken zijn er overigens nog niet gevoerd met de 34-jarige spits van Fenerbahçe.

Lokhoff: 'Pierre en ik hebben een goede band. Als hij nog fit is, kan hij voor ons heel belangrijk zijn. Pierre moet echter eerst zelf beslissen, of hij terug wil naar Nederland bijvoorbeeld.'

Ik snap er niets van, Pi-Air is nog zo fit dat hij minimaal 2 jaar bij een topclub verder kan.. mja

Link naar bericht
Delen op andere sites
EXCLUSIEF:

[..]

Ik snap er niets van, Pi-Air is nog zo fit dat hij minimaal 2 jaar bij een topclub verder kan.. mja

Het is ook nog maar de vraag of dit lukt.

Maar als Fenerbache hem niet meer hoeft, zullen ze niet veel geld voor hem krijgen (hij is tenslotte dan al 35).

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik snap er niets van, Pi-Air is nog zo fit dat hij minimaal 2 jaar bij een topclub verder kan.. mja

Het is misschien wat vroeg en Pi-Air kan inderdaad nog best een aantal jaartjes vooruit, maar hij heeft altijd gezegd z'n carriere bij NAC af te sluiten, dus helemaal niet zo raar dat Ton Lokhoff een poging waagt.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Het is ook nog maar de vraag of dit lukt.

Maar als Fenerbache hem niet meer hoeft, zullen ze niet veel geld voor hem krijgen (hij is tenslotte dan al 35).

Owja... waarom zou Fenerbahce hem niet willen?

Hij wordt 1 CLwedstrijd gepasseert omdat de trainer iets anders probeert, en het weekend daarna speelt hij weer...

Laten we niet te ver op de feiten vooruit lopen

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...