Ga naar inhoud

Voetbal: Speculatie en Discussie - deel 2


Aanbevolen berichten

[..]

Die is nog niet zo lang geleden afgeschaft, zo'n 3 jaar geloof ik.

Ik vind de nieuwe opzet van de Uefa-cup met dit poulesysteem wel leuker, ook meer overlevingskansen voor Nederlandse clubs.

dat klopt, maar vergeet niet dat net dit jaar AZ fantastisch draait en Heerenveen opeens wint van de Duitse nr. 2

De Europacup 2 is afgeschaft in het seizoen: 1999/2000

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Reacties 256
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

top-4 allemaal gewonnen

rangers verloren dus celtic weer koploper

schalke wint derby in dortmund, bayern gelijk

juve > lazio, inter wint ook na 9 gelijkspelen

chelsea, man utd en arsenal winnen (wederom doelpunt de zeeuw bij portsmouth)

barca wint, real gelijk

Link naar bericht
Delen op andere sites
Die goal van Barreto tegen Feyenoord was wel erg mooi.

Maar de overwinning was verdiend.

De top-4 hebben niet allemaal lekker gespeeld, maar ze wonnen wel.

De goal van Baretto was inderdaad erg mooi. Het is ook een goede speler.

O.A. Celtic heeft ook interesse in deze speler.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

De goal van Baretto was inderdaad erg mooi. Het is ook een goede speler.

O.A. Celtic heeft ook interesse in deze speler.

Zo, die zat er zeker netjes in, meer geluk dan wijsheid maar toch goed geprobeerd en het resultaat mocht er wezen... mijn trainer roept ook vaak genoeg: "Probeer het maar eens van afstand!!!" :)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Die van mij ook.

Ik ben mid-mid en ook scoor ook wel een paar keer van 20 meter.

Maar dat heb je in de Cjes met grote doelen. ;)

Vanavond mag PSV voor de 1e plaats in de poule spelen tegen Panathinaikos.

Uit tegen hun is altijd lastig maar ik geef PSV kansen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Die van mij ook.

Ik ben mid-mid en ook scoor ook wel een paar keer van 20 meter.

Maar dat heb je in de Cjes met grote doelen. ;)

Vanavond mag PSV voor de 1e plaats in de poule spelen tegen Panathinaikos.

Uit tegen hun is altijd lastig maar ik geef PSV kansen.

Hahaha, 0w, ik zit in de B'tjes... Maarre Zaterdag ook weer een afstandschot, enorm hard, een pegel van een schot... KLAP! op de paal... 8)7 toen tegen de rug van de keeper, toen weer tegen de paal en toen had ie m... :?

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ze zijn dan wel door, maar nu moeten ze tegen een ploeg die nr 1 in de poule is geworden.

Ajax-Bayern vanavond.

Misschien zit er wat in voor Ajax.

Ja, maar als Juventus 11 clowns opsteld om hun goede krachten te sparen dan is het voor Ajax einde verhaal... Maar ja, laten we er maar het beste van hopen. En meer kunnen we niet doen... Hopelijk nog Uefa-Cup voetbal... :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ja, maar als Juventus 11 clowns opsteld om hun goede krachten te sparen dan is het voor Ajax einde verhaal... Maar ja, laten we er maar het beste van hopen. En meer kunnen we niet doen... Hopelijk nog Uefa-Cup voetbal... :)

Jah... die vlieger gaat dan inderdaad niet op..

Vergeet niet dat 11 clowns van Juve wél een vuist kunnen maken tegen Maccaiba en einde verhaal gaat wel ver want ajax heeft alles in eigen hand.

Bayern is ook niet in geweldige doen, ik verwacht dat een gelijkspelletje voor Ajax voldoende moet zijn...!

Link naar bericht
Delen op andere sites
Jah... die vlieger gaat dan inderdaad niet op..

Vergeet niet dat 11 clowns van Juve wél een vuist kunnen maken tegen Maccaiba en einde verhaal gaat wel ver want ajax heeft alles in eigen hand.

Bayern is ook niet in geweldige doen, ik verwacht dat een gelijkspelletje voor Ajax voldoende moet zijn...!

En ja hoor, 2-2! *) Toch jammer die die moffen nog op gelijke hoogte kwamen. :P

Juventus en Macabi Tel-Aviv, bedankt! (1-1)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ajax uiteindelijk toch door, ondanks het gelijke spel. Jammer dat de twee Nederlandse vertegenwoordigers het deze week zo laten afweten voor de UEFA ranglijst. Slechts één puntje maar. Aan de andere kant is het ook weer positief dat we één Champions League deelnemer houden, plus drie UEFA Cup deelnemers (bij winst Heerenveen volgende week zelfs vier). Er kunnen dus nog meer punten bij elkaar gesprokkeld worden.

Daarnaast hebben de afgelopen weken drie Duitse teams niet kunnen winnen in Nederland, dat is ook wel eens anders geweest :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik neem het 'gezegde' zo min mogelijk in de mond, maar ik kan het deze keer niet laten:

LUCKY AJAX

Ja, tuurlijk, tuurlijk, het aloude liedje weer. }:|

Ben ik benieuwd of jij het wel kan beargumenteren en ondersteunen:

HOEZO?!

Ik lok trouwens geen soort van ruzie uit, hoor. ;) Ik wil alleen eens weten waarom ze volgens jou hebben geboft,

want ik vond ze geweldig goed knokken voor de overwinning. Het was echt weer eens een lekker potje voetballen op

de woensdagavond tussen twee teams. Je ziet tegenwoordig maar weinig van zulke boeiende wedstrijden meer. ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Je kunt Ajax wel lucky noemen omdat Maccabi op een gegeven moment voor stond tegen Juve en Ajax daardoor uitgeschakeld dreigde te worden. Uiteindelijk viel het allemaal dus wel mee en zit Ajax gewoon in de pot bij de loting voor de UEFA Cup volgende week.

De wedstrijd van gisteren had wel gevolgen voor 'Raffie' van der Vaart. Omdat hij weigerde op een door Koeman bepaalde positie te spelen is hij voorlopig zijn aanvoerdersband kwijt. Galasek draagt 'm nu!

Overigens: nu weer op naar de Eredivisie, zondag Feyenoord - PSV!

Link naar bericht
Delen op andere sites
Overigens: nu weer op naar de Eredivisie, zondag Feyenoord - PSV!

Ja, lekker slim van PSV om vlak voor die wedstrijd nog even hun

zelfvertrouwen te laten zakken met zo'n afdroging in de poule. :P

--EDIT-- Overigens Twice, als jouw uitspraak ook te maken

had met die wedstrijd van Macabi, snap ik je. No hard feelings. ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Okay, here we go:

- met 4 punten naar de volgende ronde, volgens mij zijn ze de enige

- doorgaan omdat ze een beter doelsaldo hebben in onderlinge duels tegen een Israelische ploeg

- laatste wedstrijd een dusdanig resultaat behalen zodat ze afhankelijk waren van de andere wedstrijd

- maccaiba - juve wordt gelijk, maar juve haalt vlak voor tijd bal vd lijn

- ajax kroop op het einde ook behoorlijk door het oog van de naald

- krap 3e worden in een poule waarin toch wel een duidelijk laagvlieger was

- gelijkspel tegen een bayern wat er vaak, ook als dusdanig bestempeld door de verslaggever, niet serieus mee om ging (op zich was dat met juve ook dus dit is geen geweldig argument)

Okay, ajax wordt uiteindelijk 3e, ik snap best dat de vreugde groot is onder de ajacieden, en terecht, het gelijkspel van gister was verdiend en ajax wordt 3e in de poule, maar... mooi gezegd, het ging niet zonder slag of stoot *)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Okay, here we go:

- met 4 punten naar de volgende ronde, volgens mij zijn ze de enige

- doorgaan omdat ze een beter doelsaldo hebben in onderlinge duels tegen een Israelische ploeg

- laatste wedstrijd een dusdanig resultaat behalen zodat ze afhankelijk waren van de andere wedstrijd

- maccaiba - juve wordt gelijk, maar juve haalt vlak voor tijd bal vd lijn

- ajax kroop op het einde ook behoorlijk door het oog van de naald

- krap 3e worden in een poule waarin toch wel een duidelijk laagvlieger was

- gelijkspel tegen een bayern wat er vaak, ook als dusdanig bestempeld door de verslaggever, niet serieus mee om ging (op zich was dat met juve ook dus dit is geen geweldig argument)

Okay, ajax wordt uiteindelijk 3e, ik snap best dat de vreugde groot is onder de ajacieden, en terecht, het gelijkspel van gister was verdiend en ajax wordt 3e in de poule, maar... mooi gezegd, het ging niet zonder slag of stoot *)

Wat een schitterende Twice-analyse weer. :P

Dit is dus de laatste keer dat ik tegen jou inga. Ik kan er toch niet tegenop. :P

Ennuh, bedankt voor de moeite. ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
- doorgaan omdat ze een beter doelsaldo hebben in onderlinge duels tegen een Israelische ploeg

Klopt niet helemaal. Ajax is doorgegaan naar de UEFA Cup vanwege een beter onderling resultaat (3-0 winst tegen 2-1 nederlaag). Doelsaldo telt niet in CL bij gelijke stand.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Klopt niet helemaal. Ajax is doorgegaan naar de UEFA Cup vanwege een beter onderling resultaat (3-0 winst tegen 2-1 nederlaag). Doelsaldo telt niet in CL bij gelijke stand.

ik zeg toch: beter doelsaldo in onderling duel

beide 3 punten tegen elkaar gepakt dus dan telt t doelsaldo in onderling duel (2-1 om 0-3)

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 weeks later...

Er is de afgelopen weken behoorlijk wat voetbalnieuws geweest toen het forumdown lag.

-AZ winterkampioen

-PSV verliest voor het eerst dit seizoen met 0-2 van Roda JC

-Ajax heeft Angelos Charisteas aangetrokken van Werder Bremen

-Ronaldinho beste voetballer van de wereld 2004

Link naar bericht
Delen op andere sites
Er is de afgelopen weken behoorlijk wat voetbalnieuws geweest toen het forumdown lag.

-AZ winterkampioen

-Ajax heeft Angelos Charisteas aangetrokken van Werder Bremen

-Ronaldinho beste voetballer van de wereld 2004

- samen met PSV he... (alleen omdat de A eerder dan de P komt staan ze bovenaan ;))

- niet echt een goede versterking denk ik (maar beter dan anastasiou en sonck)

- voor mij is dat toch Thierry Henry

Link naar bericht
Delen op andere sites
En Feyenoord heeft Boussaboun aangetrokken.

Daar snap ik dus niks van, ze hebben met Kuyt en Kalou al 2 prima spitsen (beter dan Boussaboun) en ze hebben nog Lazovic, Smolarek en Buffel (die waarschijnlijk wel alle 3 weggaan/worden verhuurd, Buffel zelfs zeer binnenkort).

Ze kunnen zich beter een fatsoenlijke verdediger kopen, lijkt mij...

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...

Ik weet niet of jullie dit al gelezen hebben maar ik vind het echt schandalig :( !:

[bron]

Carrière Niels Kokmeijer ten einde

11/1/2005 14:21

Niels Kokmeijer heeft zijn laatste wedstrijd in het betaald voetbal gespeeld. De aanvaller van Go Ahead Eagles moet noodgedwongen een punt achter zijn carrière zetten.

Kokmeijer (28) liep in de wedstrijd tegen Sparta Rotterdam van 17 december een dubbele beenbreuk op na een onbezonnen actie van Rachid Bouazouan. Die blessure betekent het einde aan zijn loopbaan als voetbalprof, zo heeft de aanvaller van Go Ahead Eagles moeten inzien.

Van de behandelende artsen in het Erasmus Ziekenhuis kreeg Kokmeijer te horen dat het is uitgesloten dat hij ooit nog op niveau zal kunnen voetballen. Het is onzeker of hij weer normaal kan lopen.

Kokmeijer heeft al vier operaties moeten ondergaan. Bij de derde ingreep werd geconstateerd dat spieren, spierweefsel en één van de drie slagaders kapot waren, waarna deze operatief werden verwijderd. Overwogen wordt een spier uit zijn rug in het been te zetten.

Dader Bouazouan kreeg een straf van twaalf wedstrijden van de KNVB. Maar de Sparta-verdediger wacht waarschijnlijk ook nog een gang naar de rechtbank. 'Zo zwaar mogelijk straffen is de enige manier om het geweld uit te bannen. In mijn geval zal het waarschijnlijk op een rechtszaak uitlopen', zegt Kokmeijer deze week in VI.

Kokmeijer maakte in het seizoen 1998/99 bij FC Volendam zijn debuut in het betaald voetbal. In de drie seizoenen aan De Dijk verdiende hij een transfer naar SC Heerenveen. In Friesland kwam de Uitgeester door een gebroken kuitbeen niet aan spelen toe. Afgelopen seizoen pakte de aanvaller bij Haarlem de draad weer op. Go Ahead Eagles haalde hem vervolgens naar Deventer, waar hij dit seizoen vier keer scoorde in veertien wedstrijden.

-----------------------------------------------------

Ik vind dat die Bouazouan nooit meer mag voetballen (in het betaald voetbal dan, als iemand bij de amateurs -vraag me niet waarom- hem nog zou willen hebben, mij best) !

Ik vind het echt erg voor die Kokmeijer, je werkt jarenlang hard aan je voetbalcarriere en dan moet het zo eindigen, echt triest....

Link naar bericht
Delen op andere sites

De winterstop is weer voorbij, er wordt weer om de punten gestreden.

AZ begint gelijk al met puntverlies thuis tegen NEC. zou dat dan toch het begin van een terugval zijn of gewoon een incident? Ze begonnen de eerste competitiewedstrijd immers ook thuis tegen Heerenveen met een 1-1 gelijkspel.

Ajax en Feyenoord hebben ook mooie wedstrijden voor de boeg. Benieuwd wat het wordt, zeker ook met die lijst van verboden spreekkoren.

Link naar bericht
Delen op andere sites
De winterstop is weer voorbij, er wordt weer om de punten gestreden.

AZ begint gelijk al met puntverlies thuis tegen NEC. zou dat dan toch het begin van een terugval zijn of gewoon een incident? Ze begonnen de eerste competitiewedstrijd immers ook thuis tegen Heerenveen met een 1-1 gelijkspel.

Ajax en Feyenoord hebben ook mooie wedstrijden voor de boeg. Benieuwd wat het wordt, zeker ook met die lijst van verboden spreekkoren.

mijn prognose is dat az de lijn van de eerste competitiehelft niet vol kan houden, maar toch wel een plaatjes in de top-4 en misschien wel top-3 kan behouden...

PSV zal kampioen worden denk ik, Ajax zal het beter gaan doen maar zullen denk ik het gat met PSV niet kunnen dichten...

Ik weet niet of Feyenoord met zijn vele 'versterkingen' (Ostlund, Bahia, Gibbs, (die bulgaar), Hofs) het beter gaat doen... ik denk dat ze 4e worden (zeg ik met pijn in mijn hart)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ja, Ajax krijgt het zwaar in Utrecht.

Ajax heeft er al 7 jaar niet meer gewonnen in de Galgenwaard maar dat was wel met 1-7!

En Feyenoord thuis tegen Vitesse, wordt denk ik ook een spannende wedstrijd.

Link naar bericht
Delen op andere sites
PSV zal kampioen worden denk ik, Ajax zal het beter gaan doen maar zullen denk ik het gat met PSV niet kunnen dichten...

Ik weet niet of Feyenoord met zijn vele 'versterkingen' (Ostlund, Bahia, Gibbs, (die bulgaar), Hofs) het beter gaat doen... ik denk dat ze 4e worden (zeg ik met pijn in mijn hart)

Of PSV kampioen gaat worden? Ik moet het nog zien. Op 1 of andere manier heb ik nog steeds het gevoel dat Ajax wel eens de lachende derde kan worden aan het einde van het seizoen. Wat Feyenoord gaat doen is afwachten. Nieuwe aankopen kunnen een aanwinst zijn, maar dat moet zich eerst bewijzen. Feit is wel natuurlijk dat de verdediging voor de winterstop zo niet verder kon. Mocht de nieuwe defensie werken, dan kunnen ze misschien terugkomen, hoewel 11 punten verschil wel veel is.

Enne Twice, je vergeet nog een nieuwe Feyenoorder, Edwin de Graaf ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Of PSV kampioen gaat worden? Ik moet het nog zien. Op 1 of andere manier heb ik nog steeds het gevoel dat Ajax wel eens de lachende derde kan worden aan het einde van het seizoen. Wat Feyenoord gaat doen is afwachten. Nieuwe aankopen kunnen een aanwinst zijn, maar dat moet zich eerst bewijzen. Feit is wel natuurlijk dat de verdediging voor de winterstop zo niet verder kon. Mocht de nieuwe defensie werken, dan kunnen ze misschien terugkomen, hoewel 11 punten verschil wel veel is.

Enne Twice, je vergeet nog een nieuwe Feyenoorder, Edwin de Graaf ;)

o ja... we zullen zien...

ik denk dat als feyenoord echt een beter team wil hebben in de toekomst moeten ze hun geld niet gaan investeren in middelmatige voetballers vind ik

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

hebben wij ook eens geen meningsverschil

Das waar ja ;).

PSV = sterkste/breedste selectie, heeft ook genoeg ervaring etc.

Ajax= komt nog wel terug, maar haalt PSV niet meer in

AZ= zal wat terug zakken, maar niet zo heel erg, dus Feyenoord haalt hun niet meer in

Feyenoord= ik ken een paar van die nieuwe spelers niet zo goed, maar de Graaf en Ostlund zijn zeker geen versterkingen, Hofs gaat wel en van die andere moet ik het nog maar zien

O, en voor de 5e plaats geef ik Heerenveen de meeste kans.

De Graafschap degradeert rechtstreeks, nacompetitie voor Den Bosch en ADO.

Tot zover mijn voorspellingen ;).

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik denk dat PSV misschien nog wel een hoop puntjes gaat morsen omdat ze in de 2e ronde van de Champions League.

Dat had Ajax ook een beetje in 2002/2003.

Maar goed, de Eindhovenaren zijn sterk dus ik wacht het maar af...........

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Das waar ja ;).

PSV = sterkste/breedste selectie, heeft ook genoeg ervaring etc.

Ajax= komt nog wel terug, maar haalt PSV niet meer in

AZ= zal wat terug zakken, maar niet zo heel erg, dus Feyenoord haalt hun niet meer in

Feyenoord= ik ken een paar van die nieuwe spelers niet zo goed, maar de Graaf en Ostlund zijn zeker geen versterkingen, Hofs gaat wel en van die andere moet ik het nog maar zien

O, en voor de 5e plaats geef ik Heerenveen de meeste kans.

De Graafschap degradeert rechtstreeks, nacompetitie voor Den Bosch en ADO.

Tot zover mijn voorspellingen ;).

ik vind dat je daar niet veel van kan zeggen

je kan ook niet zeggen dat die zeker geen versterkingen zijn want dat zei men ook over castelen...

ostlund was mandekker van robben tijdens ned-zweden en zeg niet dat hij dat niet verdienstelijk deed

Link naar bericht
Delen op andere sites

Aardige hervatting weer: PSV wint van een onthutsend zwak NAC Breda (en de tweede treffer was NIET van Vennegoor, maar een eigen doelpunt van de keeper), ik moet wel zeggen dat PSV toch weer ietsje meer kans maakt om kampioen te worden.

Knappe zege van De Graafschap op Roda JC. Brengt ze weer iets verder van de laatste plaats.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...