Ga naar inhoud

Voetbal: Speculatie en Discussie - deel 2


Aanbevolen berichten

Vroeger werd toch ook weleens om 6 uur gespeeld?

Ik vind het inderdaad wel een rottijd.

7 uur vroeger zelfs :P

Deze week paar duidelijke uitslagen al geboekt:

De Graafschap - Ajax 0-5 (uitslag zegt genoeg)

AZ - RKC Waalwijk 3-0 (wie stopt AZ?)

Barca - Real Madrid 3-0 (wie stopt Barca?)

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Reacties 256
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Feyenoord verspeelt thuis dure punten tegen FC Groningen: 1-2.

NAC wint bij Willem2 met 0-1 en FC Utrecht wint met 0-1 bij FC Twente.

Ja, FC Twene zit in een zware crisis.

En PSV wint met 0-2 *O*.

Ze beginnen zich toch flink af te zonderen, alleen AZ kan een beetje volgen.

Ajax nadert Feyenoord tot op 1 punt

Stand:

1. PSV 13-35

2. AZ 13-30

3. Feyenoord 13-26

4. Ajax 13-25

Link naar bericht
Delen op andere sites

Eerste Champions League resultaten zijn bekend:

Juventus, Bayern München, Manchester United en Olympique Lyon naar de volgende ronde

Deportiva La Coruna, Sparta Praag en AS Roma definitief uitgeschakeld.

In poule A en B is alles nog open wat betreft de volgende ronde / derde plaats.

Ajax heeft alles nog in eigen hand wat betreft UEFA Cup voetbal. Bayern is tweede en eindigt ook op die plek, ongeacht het resultaat in Amsterdam en wellicht zullen de Duitsers het daarom wat kalmer aandoen in de ArenA. Ook Juventus kan natuurlijk nog een handje helpen tegen Maccabi.

Morgen PSV - Arsenal, benieuwd of de Eindhovenaren de koppositie in de poule nog meer glans kunnen geven.

Link naar bericht
Delen op andere sites
1-1 gelijk, PSV door naar de volgende ronde! Bravo! (O)

Zeer knap van PSV. Nu de plaatsing nog even glans geven met de definitieve eerste plaats in de poule. Nog één punt, maar wat kan PSV rustig afreizen naar Griekenland zeg! Arsenal en Panathinaikos moeten er nog voor gaan.

Toch grappig eigenlijk: vorig seizoen werd PSV met tien punten totaal uitgeschakeld, nu zijn ze met hetzelfde aantal door!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ajax kan een voorbeeld nemen aan PSV, proficiat Hiddink! *O*

Vanavond:

SC Heerenveen-VFB Stuttgart Ik denk op een gelijkspel, Heerenveen uit is altijd lastig

Amica Wronki-AZ AZ is in bloedvorm dus ik denk een overwinning voor de Alkmaarders.

Club Brugge-FC Utrecht Ik denk toch een overwinning voor de Belgen, maar een verassing is niet onmogelijk

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ajax kan een voorbeeld nemen aan PSV, proficiat Hiddink! *O*

Vanavond:

SC Heerenveen-VFB Stuttgart Ik denk op een gelijkspel, Heerenveen uit is altijd lastig

Amica Wronki-AZ AZ is in bloedvorm dus ik denk een overwinning voor de Alkmaarders.

Club Brugge-FC Utrecht Ik denk toch een overwinning voor de Belgen, maar een verassing is niet onmogelijk

Geen gekke analyse. Ik denk dat AZ zowiezo met mooie cijfers gaat winnen. Nu Co gezien heeft dat het veld er goed uit ziet.

Link naar bericht
Delen op andere sites

En FC Utrecht gaat af door een heel klein zijdeurtje in Brugge.

Tegen tien man geen enkele gevaarlijke aanval. De ploeg is weer heel erg weggezakt de laatste tijd. Jammer dat Van de Haar niet helemaal fit was.

En dat publiek blijft fanatiek in Brugge. Uiteraard waren volgens hen "de kezen" weer stil.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Zeer knap van PSV. Nu de plaatsing nog even glans geven met de definitieve eerste plaats in de poule. Nog één punt, maar wat kan PSV rustig afreizen naar Griekenland zeg! Arsenal en Panathinaikos moeten er nog voor gaan.

Toch grappig eigenlijk: vorig seizoen werd PSV met tien punten totaal uitgeschakeld, nu zijn ze met hetzelfde aantal door!

Op zich is het vrij makkelijk te verklaren. Je kon vorig jaar wel zeggen dat ze met zijn 3en in de poule zaten met zo'n laagvlieger als Athene. Natuurlijk prima om daar 2x van te winnen, maar als er één alles verliest dan ben je met 10 punten niet zeker. Zeker als je uit Depor 2-0 verliest, dan weet je dat je thuis 3 doelpunten verschil moet winnen!!! (of 2-0)

Jammer van Utrecht. België is immers een van de concurenten van Nederland op de fifa-ranglijst, dus dubbel jammer

Link naar bericht
Delen op andere sites
Jammer van Utrecht. België is immers een van de concurenten van Nederland op de fifa-ranglijst, dus dubbel jammer

Ja daarom is het inderdaad dubbel zonde.

Gelukkig heeft SC Heerenveen weer de nodige punten gescoord. Knappe overwinning in de mist op VFB Stuttgart!

Link naar bericht
Delen op andere sites
En FC Utrecht gaat af door een heel klein zijdeurtje in Brugge.

Tegen tien man geen enkele gevaarlijke aanval. De ploeg is weer heel erg weggezakt de laatste tijd. Jammer dat Van de Haar niet helemaal fit was.

En dat publiek blijft fanatiek in Brugge. Uiteraard waren volgens hen "de kezen" weer stil.

Ja fantastisch publiek.

Allemachtig wat n oerwoudgeluiden waren daar te horen zeg :N Stelletje imbecielen..

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op zich vrij triest voor Elkhattabi. Vanwege zijn vliegangst is hij helemaal met de auto naar polen gereden. Komt hij daar na 3 dagen aan, mag hij een half uurtje mee doen..

Vind ik niet triest. Hij mag blij zijn dat hij dat half uurtje nog speelt :P

Neej... adriaanse zei ook: hij krijgt en geld voor en hij kan zijn angst overwinnen, als hij dat allemaal niet wil en liever met de auto gaat, jah dan kan het natuurlijk zo zijn dat er zoiets gebeurd...

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ajax is Feyenoord voorbij.

Ajax won van RBC, Feyenoord speelde gelijk tegen SC Heerenveen, AZ won (weer) met 2-1 van Groningen.

PSV won gisteravond met gemak van Twente: 2-0.

Rick Kruys scoorde tegen de ploeg van zijn vader als in invaller de enige treffer: Utrecht-de Graafschap 1-0.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ja ik snap er echt niets meer van. Het is toch wel een kleine crisis, spelers niet meer in vorm. Als Feyenoord even onder druk komen te staan is dat al fataal. Voor mijn part mag die slappe hap weg. Wat een wanprestatie. :r

een verdediging met paauwe, loovens, gyan en mtiliga

als je dan denkt kampioens te kunnen worden heb je het mooi mis...

Link naar bericht
Delen op andere sites

Liverpool - Arsenal 2-1

West Bromwich - Man. Utd 0-3 (1x van Nistelrooy)

Charlton Athletic - Chelsea 0-4

New. Utd - Everton 1-1

Bolton Wanderes - Portsmouth 0-1 (door the man and only... DE ZEEUW)

uitslagen en stand in engeland

FC Dundee - Celtic 2-2

Glasgow Rangers - Hearts 3-2 (1x de Vries)

Glasgow Rangers dus de nieuwe koploper

uitslagen en stand in schotland

Getafe - FC Barcelona 1-2

Real Madrid - Levante 5-0

Valencia - Mallorca 0-0 (tussenstand)

Depor - Sociedad 2-2

uitslagen en stand in spanje

Siena - AS Roma 0-4

Chievo - AC Milan 0-1

Inter - Juve 0-0 (tussenstand)

uitslagen en stand in italië

Bayern - Mainz 4-2 (1x Makaay)

Schalke - Bielefeld 2-1

Hannover - Stuttgart 0-0

Wolfsburg - Hertha 2-3

uitslagen en stand in duitsland

Ik heb er zomaar wat competitites en uitslagen uitgevist ;)

Edit: tussenstanden bijgewerkt etc.

Link naar bericht
Delen op andere sites
een verdediging met paauwe, loovens, gyan en mtiliga

als je dan denkt kampioens te kunnen worden heb je het mooi mis...

Op zich gaan Loovens en Gyan nog wel, de zwakte zit 'm in de twee Patricks, Paauwe en Mtiliga. Volgende week Saïdi hopelijk terug en Basto weer op links.

Wat was er trouwens met die bal in de ArenA aan de hand, eerste twee goals doordat de keepers van Ajax en RBC de bal loslieten.

En die reactie van Pa Kruys op zoon Rickie, geweldig _O-

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Op zich gaan Loovens en Gyan nog wel, de zwakte zit 'm in de twee Patricks, Paauwe en Mtiliga. Volgende week Saïdi hopelijk terug en Basto weer op links.

Wat was er trouwens met die bal in de ArenA aan de hand, eerste twee goals doordat de keepers van Ajax en RBC de bal loslieten.

En die reactie van Pa Kruys op zoon Rickie, geweldig _O-

Gyan heeft in 2002 prima wedstrijden afgeleverd maar dit seizoen en vorig seizoen vind ik het kut met ballen (mag dat?)

Patrick Paauwe is ook wisselvallig, Mtiliga was vorig jaar wel goed, dit jaar is het weer 3x niets

Kheb de reactie van vader Kruys naar zoon Kruys niet gezien, ik kijk uit protest nooit Studio Sport op een dag als deze

vanavond wel weer :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Spanning :N ?

PSV wordt gemakkelijk kampioen *O* ! ;).

Spanning in top-3 betekent ook plaats 2 en 3 ;)

en PSV komt ook nog wel in een dipje, ze zullen vast kampioen worden, maar of het echt gemakkelijk is zullen we zien

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ja, ok. :P

Maar het zijn nu niet alleen Ajax, Feyenoord en PSV die lopen te

knokken om de eerste plaats en de rest ruim achter zich laten. ;)

Dat is waar en dat vind ik ook leuk, vooral AZ speelt erg goed dit seizoen.

Bayern Munchen trouwens weer bovenaan in Duitsland :O (al sinds vorige week of 2 weken).

Eerste winst voor Martin Jol (The Spurs), 2-0 op Middlesbrough.

Tussenstand: Real Madrid - Levante 4-0 !

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Op zich gaan Loovens en Gyan nog wel, de zwakte zit 'm in de twee Patricks, Paauwe en Mtiliga. Volgende week Saïdi hopelijk terug en Basto weer op links.

Wat was er trouwens met die bal in de ArenA aan de hand, eerste twee goals doordat de keepers van Ajax en RBC de bal loslieten.

En die reactie van Pa Kruys op zoon Rickie, geweldig _O-

Feyenoord mist echt Saïdi en Ono die een beetje voor rust kan zorgen. Maar de fouten die Paauwe maakt konden echt niet. Weer waren het doelpunten uit dode spelsituaties mede door hem veroorzaakt.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Dat is waar en dat vind ik ook leuk, vooral AZ speelt erg goed dit seizoen.

Bayern Munchen trouwens weer bovenaan in Duitsland :O (al sinds vorige week of 2 weken).

Eerste winst voor Martin Jol (The Spurs), 2-0 op Middlesbrough.

Tussenstand: Real Madrid - Levante 4-0 !

Zie mijn eerdere bericht ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Feyenoord mist echt Saïdi en Ono die een beetje voor rust kan zorgen. Maar de fouten die Paauwe maakt konden echt niet. Weer waren het doelpunten uit dode spelsituaties mede door hem veroorzaakt.

Precies, dode spelsituaties zijn voor Feyenoord ook echt dodelijk. Als je ziet wat een goals ze al uit dat soort situaties hebben gekregen, kopballen na hoekschoppen, vrije trappen, ze vliegen er uit alle hoeken gewoon in. Zelfs Den Bosch kwam zo in de Kuip op voorsprong.

Saïdi schijnt gelukkig weer tegen z'n rentree aan te zitten. Ik vind Karim echt de beste aankoop sinds jaren. Wat een rust brengt hij achterin!

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Precies, dode spelsituaties zijn voor Feyenoord ook echt dodelijk. Als je ziet wat een goals ze al uit dat soort situaties hebben gekregen, kopballen na hoekschoppen, vrije trappen, ze vliegen er uit alle hoeken gewoon in. Zelfs Den Bosch kwam zo in de Kuip op voorsprong.

Saïdi schijnt gelukkig weer tegen z'n rentree aan te zitten. Ik vind Karim echt de beste aankoop sinds jaren. Wat een rust brengt hij achterin!

klopt, maar ik vind loovens ook echt een prima voetballer...

Loovens, Saidi, Basto, Song

Okay, song is nog niet geweldig, maar dan staat de verdediging wel stukken beter

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik ben blij dat Ajax weer draait en dat ze nu 3e staan.

Vooral de goal van Maxwell was mooi.

NAC- FC Den Bosch was ook een mooie wedstrijd: 3 schitterende goals.

Ja, de commentator had het van te voren al voorspeld met de goal van Kruys: Een hard schot met de wreek in de kruising, en wat gebeurd er.... _O-

Deze week weer UEFA-cup: Feyenoord- Schalken 04 Feyenoord moet weer zelfvertrouwen winnen tegen de Duitse nummer 2.

AZ-Glasgow Rangers: Ik hoop weer op een mooie overwinning voor AZ, maar bij Glasgow hebben ze goede spelers o.a Dado Prso.

Dinamo Zagreb-SC Heerenveen: Moet te doen zijn voor SC Heerenveen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Even een vraagje tussendoor: als jij bondscoach van het Nederlands elftal was, wie zou je dan op dit moment selecteren ;) ?

Een selectie van 18-21 spelers en een beetje fatsoenlijke verdeling (geen 6 keepers ;))

Mijn selectie (willekeurige volgorde):

Doel

van der Sar (Fulham), Zoetebier (PSV), Timmer (AZ)

Verdediging

Ooijer, Bouma (PSV) de Jong, Heitinga (Ajax), van Bronckhorst (Barcelona), Kromkamp (AZ)

Middenveld

van Bommel, Cocu (PSV), Sneijder, van der Vaart (Ajax), Landzaat (AZ), Davids (Internazionale), Zenden (Middlesbrough), Ugur Yildirim (SC Heerenveen, als hij wil !)

Aanval

Ruud van Nistelrooij (Manchester United), Roy Makaay (Bayern Munchen) Dirk Kuyt (Feyenoord), Arjen Robben (Chelsea)

Fouten voorbehouden ;) !

En wie zou je absoluut niet selecteren (iemand die er misschien wel dicht tegenaan zit, dus geen speler van Veendam ofzo noemen ;)) ?

Ik zou Robin van Persie (voorlopig) zeker niet selecteren.[/b]

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Gyan heeft in 2002 prima wedstrijden afgeleverd maar dit seizoen en vorig seizoen vind ik het kut met ballen (mag dat?)

Patrick Paauwe is ook wisselvallig, Mtiliga was vorig jaar wel goed, dit jaar is het weer 3x niets

Kheb de reactie van vader Kruys naar zoon Kruys niet gezien, ik kijk uit protest nooit Studio Sport op een dag als deze

vanavond wel weer :)

Paauwe was eigenlijk geen verdediger.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Paauwe was eigenlijk geen verdediger.

Dan moet hij zijn positie daar niet accepteren

Ik snap het best, maar ik vind het geen excuus. Hij zegt zich hier thuis te voelen. Als Babos in de spits staat en hij krijg een bal zonder man in de buurt alleen voor de goal op 1 meter en hij schiet over kan je zeggen wat je wil maar dat hoort hij wel te kunnen :Y

Edit: mijn ned. elftal opstelling komt morgen, nu te moe om serieus na te denken

Link naar bericht
Delen op andere sites

Oow ik zie hier nog het gedeelte over Nederlands elftal... Komt zsm...

Feyenoord heeft vandaag eindelijk weer eens gewonnen. Volgende keer uit Basel minimaal gelijkspelen en ze zijn poulewinnaar, dat is toch wel een prestatie!

Link naar bericht
Delen op andere sites
Feyenoord heeft vandaag eindelijk weer eens gewonnen. Volgende keer uit Basel minimaal gelijkspelen en ze zijn poulewinnaar, dat is toch wel een prestatie!

Inderdaad knap, Feyenoord speelde eindelijk weer eens een beetje overtuigend. Het kan uiteraard altijd nog beter, maar in vergelijking met bv. Groningen zat er nu veel meer strijd in. Kalou maakte weer twee schitterende doelpunten. Helaas blijven de verdedigers hardleers in dode spelsituaties, wat een geklungel bij die hoekschop waaruit Schalke scoorde. Mtiliga liet z'n tegenstander ongehinderd inschieten. Goede zet om hem te wisselen voor Ono. Ineens liep het weer.

Vanavond AZ en Heerenveen. Ik denk dat AZ niet eens kansloos is. Heerenveen zal het nog lastig krijgen in Zagreb, maar als ze daar goed doorkomen lonkt de volgende ronde.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Inderdaad knap, Feyenoord speelde eindelijk weer eens een beetje overtuigend. Het kan uiteraard altijd nog beter, maar in vergelijking met bv. Groningen zat er nu veel meer strijd in. Kalou maakte weer twee schitterende doelpunten. Helaas blijven de verdedigers hardleers in dode spelsituaties, wat een geklungel bij die hoekschop waaruit Schalke scoorde. Mtiliga liet z'n tegenstander ongehinderd inschieten. Goede zet om hem te wisselen voor Ono. Ineens liep het weer.

Vanavond AZ en Heerenveen. Ik denk dat AZ niet eens kansloos is. Heerenveen zal het nog lastig krijgen in Zagreb, maar als ze daar goed doorkomen lonkt de volgende ronde.

De wissel Ono voor Mtiliga was doorslaggevend. Het liep toen veel vlotter dan met Mtiliga met zijn passes die nooit aankomen. Van mij mag Mtiliga weg.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Mtiliga is verdedigend niet veel waard, daarbij is het opbouwend helemaal een drama... Woensdag was het dieptepunt echt bereikt, ik hield dan ook steeds mijn hart vast als er een Duitser over rechts liep... Goede zet idd om hem te wisselen...

AZ weer keurig, heerenveen idem

Link naar bericht
Delen op andere sites
Edit: another question:

Uefa Cup (Europacup III) was vroeger de 'Jaarbeurssteden cup'... Iemand een idee wanneer die officieel is afgeschaft?

Dat moet ergens beginjaren '70 geweest zijn. In 1970 was het nog de Jaarbeurs steden Cup en in 1974 toen Feyenoord 'm won was het al de UEFA Cup. Dus je moet het rond 1971 - 1973 zoeken.

Ik mis trouwens de Europacup II nog wel een beetje. had toch iets speciaals, al die bekerwinnaars bij elkaar.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Edit: another question:

Uefa Cup (Europacup III) was vroeger de 'Jaarbeurssteden cup'... Iemand een idee wanneer die officieel is afgeschaft?

Ik heb het Ajax-boek en daar stond het in 1969-1970.

Misschien was het daarna nog een tijdje maar dat weet ik niet.

Vroeger was er ook nog een Europacup II.

Die was voor de bekerwinnaars.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dankje ik heb na veel zoekwerk de datum gevonden...

Ik heb namelijk mijn profielwerkstuk-deelvraag over de 'Europacup' gedaan. Of ja, de vraag was: "Verklaar de wisselende successen van ned. ploegen in europa"

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Vroeger was er ook nog een Europacup II.

Die was voor de bekerwinnaars.

Die is nog niet zo lang geleden afgeschaft, zo'n 3 jaar geloof ik.

Ik vind de nieuwe opzet van de Uefa-cup met dit poulesysteem wel leuker, ook meer overlevingskansen voor Nederlandse clubs.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...