Ga naar inhoud

Adriaan: acteur, regisseur, maar geen coureur?


Aanbevolen berichten

Zoals jullie weten is Aad van Toor zeer veelzijdig.

Hij schrijft het verhaal, acteert, regisseert en monteert. En natuurlijk heeft hij alle teksten en muziek van de muziek gemaakt :P

Hij heeft ook meerdere malen gezegd dat hij scenes waarin hij met een parachute moet springen of moest duiken er expres in heeft geschreven, omdat hij het leuk vond om dat te doen.

Ook heeft hij gezegd dat hij hiervoor wel een aantal cursussen gevolgd heeft.

Maar stunts met auto's doet hij niet zelf...

Bewijs:

Bewijs 1

Bewijs 2

Nou vraag ik mij dus al een hele tijd af waarom niet... Is dat zoveel moeilijker dan parachute springen? Of vond hij dit gewoon minder leuk (kan ik me niet voorstellen ;))?

Oja en viel me gister op, in Curaçau, als B&A achter Japie aanrijden, rijdt adriaan daar wel zelf? (valt volgens mij niet te zien...)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik kan me inderdaad ook niet indenken dat zulke auto-stunts zoveel lastiger zouden zijn dan een sprong met een parachute.

Maar toch...als je er geen cursus voor gevolgd hebt kan ik me wel voorstellen dat je toch gaat denken dat er vanalles mis zou kunnen gaan, en het dan maar aan iemand anders overlaat.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Best typisch eigenlijk als je wèl van kilometers hoogte naar beneden

durft te springen, maar het scheuren in auto's een beetje eng vind. :D

Overigens Cold, je bent het schrijven van de muziek nog vergeten. ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Iemand die een beetje race ervaring heeft neemt de bochten natuurlijk beter op hoge snelheid, dan iemand zonder race ervaring.

En ik kan me voorstellen, dat Aad geen zin had om alleen voor die scene het racen te oefenen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Iemand die een beetje race ervaring heeft neemt de bochten natuurlijk beter op hoge snelheid, dan iemand zonder race ervaring.

En ik kan me voorstellen, dat Aad geen zin had om alleen voor die scene het racen te oefenen.

dat denk ik ookd at aad met een hoge snelheid het niet durfde en met een lage snelheid wel maja dan draait de auto niet zo.

dat denk ik

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik vind die van Wer-al de meest waarschijnlijke op die manier dat een professional (of bijvoorbeeld inderdaad een kennis, maar wel pro) het veel mooier kan en dat het precies zo in een keer in beeld komt als gepland in plaats van dat het steeds over zou moeten.

Misschien was het gebruiken van zandvoort niet goedkoop, film duur, draaidagen duur, dan kun je het maar beter in 1x goed hebben.

Dat Adriaan bang zou zijn gaat er bij mij niet in :N !

Link naar bericht
Delen op andere sites
Dat Adriaan bang zou zijn gaat er bij mij niet in :N !

Oh nee joh, koelkassie? :P

Het schoot mij tebinnen, omdat het best vaak voorkomt. Acteurs die

wel met dodelijke beesten durfen te vechten, halsbrekende stunts

uithalen, maar bijvoorbeeld voor geen goud in een vliegtuig stappen. :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
Dat Adriaan bang zou zijn gaat er bij mij niet in :N !

Lijkt mij ook niet. Een stuntman kan de scène juist mooier maken doordat hij precies weet hoe je op een spectaculaire manier, met veel bandengepiep etc. een bocht neemt of een achtervolging doet. Misschien dacht Aad daar ook zo over.

Trouwens, in de achtervolgingsscène op Curacao (waar Japie snel naar de Emmabrug rijdt) zitten ook achtervolgingsscènes, zit Aad daar wel zelf achter het stuur?

Link naar bericht
Delen op andere sites
ik snap het best, auto rijden op dat niveau lijkt mij een stuk lastiger dan aan een touwtje trekken ;)

Ja, vind ik ook.

Bij parachutespringen moet je de lef hebben.

Ik denk niet dat Adriaan even een 180º graden slip met z'n auto kan of wil maken.

Zandvoort had hij misschien wel zelf kunnen doen.

Maar bij de Kroon zeker niet.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ja, vind ik ook.

Bij parachutespringen moet je de lef hebben.

Ik denk niet dat Adriaan even een 180º graden slip met z'n auto kan of wil maken.

Zandvoort had hij misschien wel zelf kunnen doen.

Maar bij de Kroon zeker niet.

zo moeilijk is het allemaal niet maar zoals ik al zei kan ik me voorstellen dat het in zo kort mogelijke tijd goed moet, dan kun je beter getrainde mensen gebruiken, dan gaat het in 99% van de gevallen zoals bedoeld ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ja, vind ik ook.

Bij parachutespringen moet je de lef hebben.

Ik denk niet dat Adriaan even een 180º graden slip met z'n auto kan of wil maken.

Zandvoort had hij misschien wel zelf kunnen doen.

Maar bij de Kroon zeker niet.

Maar in Zandvoort gaan ze af en toe ook wat van de baan af, net iets in de berm, en dan moet je hele goede controle over het stuur hebben, kan je beter aan een pro overlaten.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb het vanmiddag even voor de lol geprobeert bij mij achter op de parkeerplaats. >:) De stunt opzich is niet moeilijk. Het draaien is geen enkel probleem. Waarom daar een ander voor nodig is, is voor mij een raadsel. Ik denk zelf dat het meer om het effect en de uitvoer ging dan het niet durven. Vergeet niet dat je na 20 van zulke stunts je de banden onder je auto wel weg kunt gooien. (Setje banden voor onder de Prelude kost 1800 euro) Een professioneel iemand lukt zo'n stunt wel binnen drie keer.

Echter, Zandvoort is heeeeeel verklaarbaar voordat jullie allerlei scenario's verzinnen :P . Tot 1994 was het niet toegestaan om zelf, zonder coureurs opleiding en eventueele diploma's en rijbewijzen die daar bij komen, op Zandvoort te rijden. Dit lijkt mij meer de reden voor een Stand-In.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Maar in Zandvoort gaan ze af en toe ook wat van de baan af, net iets in de berm, en dan moet je hele goede controle over het stuur hebben, kan je beter aan een pro overlaten.

Ja, want het is natuurlijk zonde om een Rancho total-loss te rijden. ;)

Daar ben ik het zeker mee eens.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

dan wel, we plannen de meet in de zomervakantie :P

heb jij je prelude dan al?:P (kan je toch beter een rancho organiseren)

Prelude is al een tijdje Exit. Ik rijd nu in een Peugeot 406 Coupé ;)

[..]

Misschien is dit te combineren met een B&A locatietour van een paar dagen.

Ook wel een gaaf plan, zoeken we gewoon één of andere camping om te overnachten (met of zonder caravan ;) )

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Was toch in de prak gereden :?

Was niet door mij trouwens...... Die oude is total loss. Ik heb nu sinds een maand of 3 weer een nieuwe. Een Zilvergrijze.

Link naar bericht
Delen op andere sites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...