Ga naar inhoud

Welke B2 is het leukste?  

44 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke B2 is het leukste?

    • de jaren '70-B2
      13
    • de jaren '80-B2 (Joep Dikmans)
      33


Aanbevolen berichten

Ik snap het verband van de poll met je vraag niet echt. Poll is niet nodig vind ik zelf en je vraag had je best in een ander lopend topic kunnen stellen. Maar goed. Ik heb geen idee waarom hij "Handy Fool" wordt genoemd, misschien was dat de bijnaam van B2 als boef. Deze vraag is al eens voorbijgekomen op FOK! Forum maar weet niet meer wat het antwoord was. Iemand anders??

Link naar bericht
Delen op andere sites
Wie weet was Handy Fool wel de artiestennaam van Joop Dikmans, en hebben ze die om een of andere reden alleen bij die serie vermeld. Dat is nog het meest logische dat ik kan bedenken...

Ik vind die uitdrukking eerder slaan op zijn personage.

B2 is een stommeling, domkop (Fool) maar ook wel weer handig (Handy) als je bekijkt wat hij als boef heeft uitgespookt. Hij heeft toch maar mooi een buit met diamanten ontvreemd, en met B1 "De Bassie & Adriaan" gestolen uit het museum in de serie 'Bassie & Adriaan en de Diamant'. Doe het hem maar eens na...

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ik vind die uitdrukking eerder slaan op zijn personage.

B2 is een stommeling, domkop (Fool) maar ook wel weer handig (Handy) als je bekijkt wat hij als boef heeft uitgespookt. Hij heeft toch maar mooi een buit met diamanten ontvreemd, en met B1 "De Bassie & Adriaan" gestolen uit het museum in de serie 'Bassie & Adriaan en de Diamant'. Doe het hem maar eens na...

Ja, ik heb het ook alleen maar zo bedacht omdat Joop Dikmans in het dagelijks leven clown was, en Handy Fool is toch wel een aardige naam voor een clown, zou ik zeggen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ja, ik heb het ook alleen maar zo bedacht omdat Joop Dikmans in het dagelijks leven clown was, en Handy Fool is toch wel een aardige naam voor een clown, zou ik zeggen.

Hmm, een engelse naam voor een Nederlandse clown, beetje onwaarschijnlijk. Maar misschien dat hij veel in het buitenland optrad als clown net als B&A met de Crocksons deden...

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ik vind die uitdrukking eerder slaan op zijn personage.

B2 is een stommeling, domkop (Fool) maar ook wel weer handig (Handy) als je bekijkt wat hij als boef heeft uitgespookt. Hij heeft toch maar mooi een buit met diamanten ontvreemd, en met B1 "De Bassie & Adriaan" gestolen uit het museum in de serie 'Bassie & Adriaan en de Diamant'. Doe het hem maar eens na...

Maar achter Paul van Gorcum staat toch ook niet (de geniale) of zo... ik ben het met Warboel eens, ik denk dat het zijn artiestennaam was. Ik heb er niks over kunnen vinden via google.com maar misschien zijn er boeken of zo over clowns/variete theater waar het instaat.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik snap het verband van de poll met je vraag niet echt. Poll is niet nodig vind ik zelf en je vraag had je best in een ander lopend topic kunnen stellen.

Hier heb ik 'Robin' al eens eerder voor gewaarschuwd, al kan deze poll er nog mee door, de vorige ging over een heel andere onderwerp dan de topicnaam. Het liefste zo'n zinnige mogelijke polls plaatsen of anders geen. ;)

- De Maestro -

Link naar bericht
Delen op andere sites
Adriaan heeft ooit eens op zijn website (als ik me niet vergis) verteld dat Joop van origine clown was. De logische link die ik dan leg is dat 'Handy Fool' zijn artiestennaam is... Warboel's verhaal lijkt me dus logisch! :)

Joop is inderdaad clown geweest, zo vertelde zijn 'secretaris' ook al als antwoord op één van de vragen van de brief die we gestuurd hebben. Nu ik er zo over nadenk lijkt die link me ook wel logisch, maar zou hij dan misschien actief zijn geweest in het buitenland of voor een volwassen publiek, anders is het wel een aparte naam voor een Nederlandse clown

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Joop is inderdaad clown geweest, zo vertelde zijn 'secretaris' ook al als antwoord op één van de vragen van de brief die we gestuurd hebben. Nu ik er zo over nadenk lijkt die link me ook wel logisch, maar zou hij dan misschien actief zijn geweest in het buitenland of voor een volwassen publiek, anders is het wel een aparte naam voor een Nederlandse clown

Op internet is niks te vinden, maar misschien in de bieb wel, in boeken over Nederlands Variete theater of zo...

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Joop is inderdaad clown geweest, zo vertelde zijn 'secretaris' ook al als antwoord op één van de vragen van de brief die we gestuurd hebben. Nu ik er zo over nadenk lijkt die link me ook wel logisch, maar zou hij dan misschien actief zijn geweest in het buitenland of voor een volwassen publiek, anders is het wel een aparte naam voor een Nederlandse clown

Ah, daar had ik het inderdaad gelezen :). Ik ben benieuwd of jullie ergens nog iets kunnen vinden over de (waarschijnlijke) artiestennaam Handy Fool.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 month later...

De jaren '70 B2 vind ik het leukst.

Die zegt wat leuker Wat zeg ie.

En de eerste B2 die ging wat vaker op z'n bek.

En ik vond dat de 2e B2 soms niet zo goed uit z'n woorden kwam.

Vooral leuk vind ik:

*b1* Wat heb jij een pret.

*b2oud* Ik draag geen pet.

*b1* Ik zeg waarom heb jij zo'n pret.

*b2oud* Omdat jij het verschil niet weet tussen een hoed en een pet.

Dodelijke scene.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik vind de eerste *b2* ook de leukste. Ook omdat hij met *baron* en *japie* speelt. Die vind ik leuker als *bb* en *b1* .

De eerste B2 speelde niet met de *baron* en *japie* .

Dat was de 2e.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik vind *b2* de leukste B2, o.a. ook omdat die met leukere personages speelt. Nog een leuke scène met *japie* en *b2* in De Verzonken Stad in de winkel waar ze afluisterapparatuur kopen, en de baas van de winkel komt eraan (om ze te helpen):

*b2* : Help! Japie, we zijn erbij!

*japie* : Nee B2, we gaan dit kopen!

*b2* : Kopen? Ik heb nog nooit wat gekocht! Hoe doe je dat?

Dit vind ik zo'n leuke scène. De dialogen tussen *b2oud* en *b1* vind ik wel leuk, maar de dialogen tussen *b2* en *japie* vind ik leuker, wat voor mij ook een rede is om *b2* leuker te vinden dan *b2oud* .

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik voeg me bij het rijtje dat die naam waarschijnlijk zijn artiestennaam was.

*b2oud* Dit is trouwens de beste b2! ^O^

Je hebt als avatar en signature *b2* maar je vind *b2oud* leuker ;) ?

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik voeg me bij het rijtje dat die naam waarschijnlijk zijn artiestennaam was.

*b2oud* Dit is trouwens de beste b2! ^O^

waarom heb je dan in je avatar de andere b2 en in het regeltje onder je antwoord ook?

8)78)7

Link naar bericht
Delen op andere sites

De eerste vind ik toch beter, omdat de tweede toch af en toe in beeld uit zijn rol schiet, dat heb ik bij de eerste niet kunnen ontdekken. Kijk bijvoorbeeld maar naar het eerste shot wanneer B2 en Japie op zo'n afgebrande skelter in de Schatkaart wegrijden, dan zie je duidelijk dat B2 pas later denkt: oeps, ben in beeld! En dan doet hij het natuurlijk weer geweldig, dat wel.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 9 months later...
Ik vind *b2* de leukste B2, o.a. ook omdat die met leukere personages speelt. Nog een leuke scène met *japie* en *b2* in De Verzonken Stad in de winkel waar ze afluisterapparatuur kopen, en de baas van de winkel komt eraan (om ze te helpen):

*b2* : Help! Japie, we zijn erbij!

*japie* : Nee B2, we gaan dit kopen!

*b2* : Kopen? Ik heb nog nooit wat gekocht! Hoe doe je dat?

Dit vind ik zo'n leuke scène. De dialogen tussen *b2oud* en *b1* vind ik wel leuk, maar de dialogen tussen *b2* en *japie* vind ik leuker, wat voor mij ook een rede is om *b2* leuker te vinden dan *b2oud* .

Ik ben het hier helemaal mee eens *b2* is om deze redenen ook mijn favoriet !

Link naar bericht
Delen op andere sites

*b2* vind ik toch een stuk leuker dan *b2oud*

De B2 uit de jaren '80 heeft veel leukere one-liners en ook vind ik erg leuk aan zijn personage dat deze door de series heen begint te veranderen. Zo begint hij bijvoorbeeld in de serie van de Verzonken Stad ook een beetje een grote mond te krijgen tegen Japie en vooral de Baron. Dat mag ik wel :)

Met de eerste B2 is trouwens niets mis hoor, want die heeft ook voor genoeg erg komische scenes gezorgd. Ik vind de tweede gewoon ietsjes beter ...

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 month later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...