Ga naar inhoud

Bassie & Adriaan triviant deel 7


Aanbevolen berichten

[..]

Daarmee gingen ze naar boven de trap op. Ze lieten zich over het eiland rondrijden per taxi. ;)

Klopt helemaal. B2 ziet ze op een gegeven moment uit die taxi stappen en geeft dat door aan z'n baas. vlak daarna ziet Adriaan de boeven in de spiegel aan het brillenrek.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Reacties 129
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

[..]

Ha, die kende ik nog ;)

Dat was die fout in het liedje 'De wereldreis van clown Bassie'. Als Adriaan over India en Tibet zingt, wijst Bassie Noord-Amerika (en ook een stukje Canada) aan.

Yep ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ze maken de boeven bang met vuurwerk.

Ik weet niet of ze de boeven in de Diamant echt bang maken met vuurwerk, dus dit is niet wat ik bedoelde.

Ik zie trouwens dat mijn vraag niet helemaal klopte, daarom stel ik'm even opnieuw, zodat het weer klopt:

"In de Diamant en de Schatkaart worden vluchtende boeven op dezelfde manier tegengehouden, welke manier is dat?"

Let wel! Het tegenhouden van de boeven gebeurt niet alleen door B&A maar ook door anderen, dit was ik in mijn vorige post vergeten te melden.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 month later...
Noem drie scènes waarin Adriaan "auto" zegt in plaats van "wagen". Succes!

Goed een hint dan maar:

1. Als B&A de Amphicar van Japie vinden in de Verdwenen Kroon, zegt Adriaan: "Je hebt gelijk, dat IS die auto!"

2.

3.

Zo, jullie hebben er eentje cadeau gekregen, jullie hoeven er nou nog maar twee te vinden. ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...
[..]

Goed een hint dan maar:

1. Als B&A de Amphicar van Japie vinden in de Verdwenen Kroon, zegt Adriaan: "Je hebt gelijk, dat IS die auto!"

2. "Kom we gaan een auto huren": in de Amerika-serie

3. "Een auto zonder stroomverdeler rijdt niet" in de Diamant

Zo, jullie hebben er eentje cadeau gekregen, jullie hoeven er nou nog maar twee te vinden. ;)

Zo goed ;)?

Link naar bericht
Delen op andere sites

1: In de sleutel, als ze gaan vissen, en ook dat Bassie de sleutel weg gooit, en Adriaan hem op moet duiken.

2: In de professor, als Adriaan Bassie van het strandje haalt, zitten ze even later op die boot.

3: In de kroon, dan springen ze vanaf de brug op de boot.

4: In de verzonken stad, als ze in tira komen, en weer weg gaan.

5: In duitsland (op reis door europa) als ze de rijn afvaren.

6: In de droomwereld van Bassie, als ze op dat schip zitten, waar ze ook het lied schip ahoy zingen.

Ik vond dit wel een makkelijke, want ik denk dat er nog wel meer scenes zijn... :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
1: In de sleutel, als ze gaan vissen, en ook dat Bassie de sleutel weg gooit, en Adriaan hem op moet duiken.

2: In de professor, als Adriaan Bassie van het strandje haalt, zitten ze even later op die boot.

3: In de kroon, dan springen ze vanaf de brug op de boot.

4: In de verzonken stad, als ze in tira komen, en weer weg gaan.

5: In duitsland (op reis door europa) als ze de rijn afvaren.

6: In de droomwereld van Bassie, als ze op dat schip zitten, waar ze ook het lied schip ahoy zingen.

Ik vond dit wel een makkelijke, want ik denk dat er nog wel meer scenes zijn... :P

haha, jaah klopt het was geen moeilijke :9

het topic moet niet stil gaan liggen _O-

maaruh voor jou de volgende!

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 months later...

In Bassie en Adriaan en de verdwenen kroon, zegt Bassie in het begin: "Zullen we wedden dat jij hem niet maakt?" (of iets in die trend)..

Wint Bassie het weddenschap: ja of nee?

Link naar bericht
Delen op andere sites
In Bassie en Adriaan en de verdwenen kroon, zegt Bassie in het begin: "Zullen we wedden dat jij hem niet maakt?" (of iets in die trend)..

Wint Bassie het weddenschap: ja of nee?

Nee, Bassie verliest de weddenschap, want Lara maakt het doelpunt.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Nee, Bassie verliest de weddenschap, want Lara maakt het doelpunt.

Fout :)

Terwijl Adriaan wegrijdt hoor je Bassie eerst: "Haha keepertje" of iets dergelijks. Voordat de bal erin vliegt heeftie zeker nog een bal te pakken :)

Maarja pak jij de vraag maar want als alleen antwoord Ja over is dan is het niet zo moeilijk :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...