Ga naar inhoud

[centraal] Hij doet het niet meer!


Aanbevolen berichten

  • 2 weeks later...
  • 7 months later...

Ik heb een probleem met het opstarten van mijn PC. Ik kon op Internet niet echt veel info vinden, dus vraag ik het hier maar even. Door een probleem met de "Service Control Manager" starten enkele programma's niet of later dan het opstarten van de rest systeem.

Ik krijg dit soort foutmeldingen:

dinsdag 24 januari 2006 Service Control Manager Time-out (30000 seconden) tijdens het wachten op het verbinden van deze service: Norton Internet Security Accounts Manager.

dinsdag 24 januari 2006 Service Control Manager De SVKP-service kan vanwege de volgende fout niet worden gestart: Het systeem kan het opgegeven bestand niet vinden.

Iemand enig idee waar dit aan ligt en nog beter: hoe ik ervanaf kom ?

Alvast bedankt :D!

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik heb een probleem met het opstarten van mijn PC. Ik kon op Internet niet echt veel info vinden, dus vraag ik het hier maar even. Door een probleem met de "Service Control Manager" starten enkele programma's niet of later dan het opstarten van de rest systeem.

Ik krijg dit soort foutmeldingen:

dinsdag 24 januari 2006 Service Control Manager Time-out (30000 seconden) tijdens het wachten op het verbinden van deze service: Norton Internet Security Accounts Manager.

dinsdag 24 januari 2006 Service Control Manager De SVKP-service kan vanwege de volgende fout niet worden gestart: Het systeem kan het opgegeven bestand niet vinden.

Iemand enig idee waar dit aan ligt en nog beter: hoe ik ervanaf kom ?

Alvast bedankt :D!

Hehe... ik heb zo'n gevoel dat de enige tip die je hier gaat krijgen is, dat je Norton er af moet gooien :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Hehe... ik heb zo'n gevoel dat de enige tip die je hier gaat krijgen is, dat je Norton er af moet gooien :P

Dacht ik ook al :P. En ik denk dat als ik het ga vragen aan de man van wie ik de PC gekocht heb, ik hetzelfde antwoord krijg. Maar ok, dat kan altijd nog en ik denk zelf dat het niet alleen aan Norton ligt. Daarom wil ik eerst kijken of het probleem zo opgelost kan worden.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Dacht ik ook al :P. En ik denk dat als ik het ga vragen aan de man van wie ik de PC gekocht heb, ik hetzelfde antwoord krijg. Maar ok, dat kan altijd nog en ik denk zelf dat het niet alleen aan Norton ligt. Daarom wil ik eerst kijken of het probleem zo opgelost kan worden.

Symantec staat bekend om vage foutmeldingen en een nog slechtere optie om deze eenvoudig te kunnen herstellen.

LET OP! Verwijder deze versie NIET in de normale modus van Windows. Ik heb dit enkele keren geprobeerd, maar NIS (Norton Internet Security) heeft de eigenschap om ALLE UTP/TCP porten dicht te gooien op het moment dat deze zichzelf verwijderd.

Doe het als volgt:

- Druk tijdens het opstarten van je PC, VOOR het schermpje van Windows op F8, je krijgt dan een aantal keuzen. Kies uit Veilige modus(aanbevolen) of Foutopsporing.

- Windows start normaal op, alleen zal NIS niet starten.

- Ga naar het configuratiescherm en verwijder NIS.

- Sluit af na het verwijderen, NIET ENKEL OPNIEUW OPSTARTEN.

Tada! Probleem opgelost :P en neem nu een normale virusscanner/firewall.

De standaard firewall van Windows is goed genoeg ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Symantec staat bekend om vage foutmeldingen en een nog slechtere optie om deze eenvoudig te kunnen herstellen.

LET OP! Verwijder deze versie NIET in de normale modus van Windows. Ik heb dit enkele keren geprobeerd, maar NIS (Norton Internet Security) heeft de eigenschap om ALLE UTP/TCP porten dicht te gooien op het moment dat deze zichzelf verwijderd.

Doe het als volgt:

- Druk tijdens het opstarten van je PC, VOOR het schermpje van Windows op F8, je krijgt dan een aantal keuzen. Kies uit Veilige modus(aanbevolen) of Foutopsporing.

- Windows start normaal op, alleen zal NIS niet starten.

- Ga naar het configuratiescherm en verwijder NIS.

- Sluit af na het verwijderen, NIET ENKEL OPNIEUW OPSTARTEN.

Tada! Probleem opgelost :P en neem nu een normale virusscanner/firewall.

De standaard firewall van Windows is goed genoeg ;)

Bedankt :), ik zal dit binnekort eens proberen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 8 months later...
Heb nu een beetje soortgelijk probleem. PC start soms wel goed op, maar hij blijft ook vaker hangen bij het opstarten. Na een paar keer resetten werkt-ie wel weer maar fijn is anders. Iemand een ideetje hoe dit kan?

Iets meer info is welkom... wat zie je als hij blijft hangen? Wat hoor je als hij blijft hangen? Hoe reset je? Etc.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Iets meer info is welkom... wat zie je als hij blijft hangen? Wat hoor je als hij blijft hangen? Hoe reset je? Etc.

Ik zie alleen een lopend zandlopertje als ik op de taakbalk ga staan. Verder kan ik op klikken waar ik wil, hij doet niks. Geen speciaal geluid eigenlijk bij het hangen, alleen start het diskettestation volgens mij niet op. Resetten doe ik gewoon met de resetknop, verder doet-ie dan niks.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ik zie alleen een lopend zandlopertje als ik op de taakbalk ga staan. Verder kan ik op klikken waar ik wil, hij doet niks. Geen speciaal geluid eigenlijk bij het hangen, alleen start het diskettestation volgens mij niet op. Resetten doe ik gewoon met de resetknop, verder doet-ie dan niks.

Je komt windows dus wel in, dat is al heel wat meer extra informatie dan we hadden. Probeer eens in veilige modus op te starten en kijk of het dan wel werkt. Dan ligt het waarschijnlijk aan een driver. Heb je voor hij dit probleem gaf dingen geinstalleerd? Nieuwe apparatuur, drivers opgewaardeerd of zo? Kan een virus/spyware zijn, probeer te scannen in veilige modus.

Link naar bericht
Delen op andere sites

...

Symantec staat bekend om vage foutmeldingen en een nog slechtere optie om deze eenvoudig te kunnen herstellen.

...

Inderdaad, ik ben bij mezelf, maar ook bij anderen vele vage dingen tegengekomen. ??n van de prachtigste fouten vind ik dat de C: partitie niet "Windows" als volumenaam mag hebben. Dan werkt Norton AntiVirus namelijk niet goed (ik weet niet zeker of het met de huidige versie nog is).

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 months later...

Mijn PC heeft weer eens kuren. Wanneer ik 'm aanzet start-ie niet gewoon op, maar hij lijkt te blijven hangen. Vervolgens gaat het beeldscherm aan-uit en dan start-ie wel op. Ik heb het idee dat het best iets hardwarematigs kan zijn, maar ik heb er nog niet zo heel lang last van. Een paar maanden geleden is er nog een nieuwe voeding in geplaatst, dus daar zou het niet aan mogen liggen. Kan natuurlijk toch iets softwarematigs zijn of een rare instelling ofzo.

Iemand een idee O-)?

Link naar bericht
Delen op andere sites
Mijn PC heeft weer eens kuren. Wanneer ik 'm aanzet start-ie niet gewoon op, maar hij lijkt te blijven hangen. Vervolgens gaat het beeldscherm aan-uit en dan start-ie wel op. Ik heb het idee dat het best iets hardwarematigs kan zijn, maar ik heb er nog niet zo heel lang last van. Een paar maanden geleden is er nog een nieuwe voeding in geplaatst, dus daar zou het niet aan mogen liggen. Kan natuurlijk toch iets softwarematigs zijn of een rare instelling ofzo.

Iemand een idee O-)?

afhankelijk van je pc heb je 4 lampjes achterop die groen of rood branden of je pc geeft piepjes (als ie goed opstart hoor je normaal 1 kort piepje, bij meer is er iets aan de hand)

Maar hij start dus uiteindelijk wel op zonder dat je wat doet?

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

afhankelijk van je pc heb je 4 lampjes achterop die groen of rood branden of je pc geeft piepjes (als ie goed opstart hoor je normaal 1 kort piepje, bij meer is er iets aan de hand)

Maar hij start dus uiteindelijk wel op zonder dat je wat doet?

Ik zie er op dit moment 2 groene lampjes branden aan de achterkant (ik zie er zo gauw ook niet meer). Er klinkt een piepje als hij eenmaal fatsoenlijk opstart, daarvoor dus niet.

Ja, hij start wel vanzelf op. Kan er verder nog bij vermelden, dat hij wel goed opstart als ik op opnieuw opstarten klik (tot nu toe in ieder geval). Alleen als-ie afgesloten is doet-ie dit.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dan vermoed ik toch dat je harddisk, videokaart of geheugen het op korte termijn gaat begeven. Vanaf afstand is dat heel lastig te beoordelen. Luister eens heel goed bij je pc zelf als je hem aanzet of je vreemd geratel hoort in het begin, eventueel de kap er af halen dan hoor je het beter, dat zou van je harddisk kunnen komen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Dan vermoed ik toch dat je harddisk, videokaart of geheugen het op korte termijn gaat begeven. Vanaf afstand is dat heel lastig te beoordelen. Luister eens heel goed bij je pc zelf als je hem aanzet of je vreemd geratel hoort in het begin, eventueel de kap er af halen dan hoor je het beter, dat zou van je harddisk kunnen komen.

Ik maak voor de zekerheid volgende week een back-up en dan laat ik 'm maar wegbrengen. Zelf weet ik van hardware (bijna) niks af, dus dan laat ik er maar iemand naar kijken die er wel verstand van heeft ;).

Link naar bericht
Delen op andere sites

Mijn PC heeft vandaag de geest begeven. Ik was muziek aan het luisteren en wilde het internet opgaan, maar tijdens het laden van FireFox liep de PC vast, hij bevroor helemaal, deed niks meer, zelfs muziek bleef hangen. Via aan/uit-knop PC uitgezet en na 10 seconden weer aangezet, maar de PC startte niet meer op, bij het laadscherm van Windows XP duurt het heel lang en dan gaat het beeldscherm uit met de melding 'Out of Range'. Veilige modus geprobeerd, Systeemherstel van Compaq geprobeerd, nieuwe Windows-installatie geprobeerd, maar niks helpt, overal komt ie er niet door.

Het is een Compaq Presario Desktop 1727NL, AMD Sepron 3000+ 1,8Ghz, 1 GB Ram, 160 GB Hard Disk.

Waar zou dit probleem aan kunnen liggen, en nog mooier om te weten is natuurlijk, hoe te verhelpen? Ik heb overigens nog Garantie, PC is gekocht op 26 Mei 2006...

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...