Ga naar inhoud

Beste kinderprogramma van de 20ste eeuw


Aanbevolen berichten

Op de site van ZappOuders kun je zelf stemmen op jouw favoriete kinderprogramma van de 20e eeuw.

Het winnende programma wordt op 3 september bekend gemaakt in een speciale uitzending van TVtoppers.

Ikzelf heb o.a gestemd op:

Bassie & Adriaan

Dommel

Familie Robinson

Barbapapa

Buurman&Buurman

De film van Ome Willem

Edit: Hier de link: http://portal.omroep.nl/?nav=hhqmEsHEjGwDjC

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik snap niet waarom al die tekenfilms erin staan?? ik vind dat daar ene aparte competitie voor moet komen. als ik aan kinderprogramma's denk, denk ik aan programma's als telekids en geef nooit op. niet aan tekenfilms, hoe leuk die ook staan.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb deze:

Alfred Jodocus Kwak - 0 (1989)

Bassie & Adriaan - 0 (1978)

David de Kabouter - 0 (1988)

Fabeltjeskrant - 0 (1968)

Kuifje - 0 (1978)

Lucky Luke - 0 (1986)

Nils Holgersson - 0 (1983)

Pinokkio - 0 (1978)

Teddy Ruxpin, De avonturen van - 0 (1987)

Zorro - 0 (1971)

Eigen keuze: Pieter Post - (1983, geen idee of dat klopt :P)

Ik mis nog wel een paar series. Pieter Post ofzo, dat vond ik vroeger ook wel leuk ;).

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...

Fabeltjeskrant beste kinderserie

03 september 2005, 22:43:24

HILVERSUM (ANP) - De Fabeltjeskrant is gekozen tot de beste Nederlandse kindertelevisieserie van de twintigste eeuw. De uitslag werd zaterdagavond bekendgemaakt in een speciale uitzending van het NCRV-programma TV Toppers.

Via internet konden televisiekijkers de afgelopen tijd stemmen op kinderprogramma's die op tv te zien zijn geweest, zoals Swiebertje, Pipo de Clown en Telekids.

De Fabeltjeskrant is het dus geworden. Ik kan niet echt zeggen of dat terecht is of niet. Er zijn best wel wat erg goede kinderseries en dit is er zeker een van. Ik vind het moeilijk om echt de beste aan te wijzen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

ik weet niet of jullie gisterenmorgen ook naar villa achterwerk hebben gekeken maar daar was ook 50 jaar kindertelevisie gepresenteerd door die 2 die altijd in het cabaret van kopspijkers zaten(die vrouw van toscane,en die man met die krullen die vaak de liedjes zong bij kopspijkers)ik weet niet hoe ze heten maar dat doet er niet toe.Was wel wat leuker dan tv toppers maar er kwam ook geen bassie en adriaan tussen,maar van Rembo en Rembo,toscane,zaai,paulus de boskabouter,bereboot,ko de boswachtershow en nog meer.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik heb het programma niet gekeken, maar ik ben inderdaad ook wel benieuwd naar de top 10. B&A moet daar zeker in staan :Y!

Ik heb de top 10 in de Telegraaf van zondag zien staan. Fabeltjeskrant staat 1, Swiebertje 2 en Familie Knots 3.

En jawel! Bassie & Adriaan staan op 6 (toch knap gedaan). Verder staan ook Sesamstraat, De Zevensprong en TiTa Tovenaar in de top 10. De andere drie kan ik me niet zo snel meer herinneren, ik heb dat stukje krant niet meer.

Ohja Telekids staat niet in de top 10.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Als beste kinderprogramma van de 20e eeuw, hebt u gekozen...

...De Fabeltjeskrant! De uitslag werd zaterdag 3 september bekend gemaakt in een speciale uitzending van TVtoppers, over 50 jaar kindertelevisie. Herinneringen ophalen? Bekijk de televisie-uitzending waarin u een kijkje krijgt achter de schermen of bezoek de site over deze legendarische kinderserie (klik op plaatje). Lees meer....

Uit de reacties van stemmers blijkt, dat de Fabeltjeskrant een tijdloos programma is dat leuk en spannend is/was voor kinderen, met een knipoog naar de ouders, door de gelijkenis met mensen/de maatschappij. Daarmee was het programma actueel en leerzaam. Menig ouder herinnert zich dat zij pas na de knipoog van Meneer de Uil naar bed wilden en geven aan dat zij het gehele liedje nog steeds letterlijk helemaal mee kunnen zingen.

U hebt met uw stemming de volgende top tien gekozen uit 560 titels:

1. Fabeltjeskrant

2. Swiebertje

3. Familie Knots

4. Pipi Langkous

5. De Film van Ome Willem

6. Bassie en Adriaan

7. De Zevensprong

8. Sesamstraat

9. Stuif es in

10. Tita Tovenaar

B&A dus inderdaad op 6, dat is toch netjes alhoewel ze wat mij betreft nog wel wat hoger mogen staan ;).

Link naar bericht
Delen op andere sites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...