Ga naar inhoud

Verandering Bassies stem in loop der jaren


Aanbevolen berichten

Zo veel verschil vind ik er eigenlijk niet in zitten. Je hoort iets minder dat hij uit de buurt van Rotterdam komt, maar veel scheelt het niet. De klank van zijn stem is wel veranderd, minder rauw. Waar dat aan ligt, weet ik ook niet.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Zo veel verschil vind ik er eigenlijk niet in zitten. Je hoort iets minder dat hij uit de buurt van Rotterdam komt, maar veel scheelt het niet. De klank van zijn stem is wel veranderd, minder rauw. Waar dat aan ligt, weet ik ook niet.

En vergeet niet dat Bassie ook steeds ouder wordt, misschien werd dat eerste stemmetje wel teveel voor hem :{

Link naar bericht
Delen op andere sites
Het zou ook kunnen dat ie rookt maar dat weet ik nie

Nope, hij heeft nooit van zijn leven gerookt (noch gedronken). Hij heeft wel een operatie aan zijn stembanden ondergaan, maar die stemverandering kwam al eerder volgens mij..

Link naar bericht
Delen op andere sites
Het is misschien ook maar beter zijn stem veranderd is. Ik zie hem niet zo snel met die oude stem in de serie van Amerika :{

Ja... "Auw joh hee!" als ie tegen die paal aanloopt in NYC :N

Adriaans stem is trouwens ook veranderd. Bij hem hoor je nou amper meer waar hij vandaan komt, die "Bassie, in de wagiiih!" is bijna weg en hij zegt ook niet meer heb ipv heeft, als en dan werken weer zoals het hoort... ;) Misschien toch door de interviews en weet ik veel dat ze het ABN meer onder de knie hebben gekregen...

Link naar bericht
Delen op andere sites
Bas z'n Japie stem is ook behoorlijk veranderd, in de laatste serie was ie veel hoger.

Ja, en al helemaal in het hoorspel van de Verzonken Stad. Bijna alsof hij het verleerd was, heel raar.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb ooit eens gelezen dat er tijdens een vuurspuuwact iets misging, waardoor Bassie een vreemde aandoening aan zijn stembanden kreeg. Of het klopt weet ik niet. Ook heeft hij eens iets van een bolletje ofzo aan z'n stembanden laten wegnemen als ik me niet vergis.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ja ik vond ut al vaag wie drinkt er nou niet en adriaan had ook een kroeg !

Er zijn genoeg mensen die niet drinken hoor. Ik drink zelf ook zelden tot nooit. Maar goed dat moet iedereen voor zichzelf weten.

On topic: In die hoorspellen is de stem van Japie inderdaad niet geweldig. :N

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Er zijn genoeg mensen die niet drinken hoor. Ik drink zelf ook zelden tot nooit. Maar goed dat moet iedereen voor zichzelf weten.

On topic: In die hoorspellen is de stem van Japie inderdaad niet geweldig. :N

Alleen in de verzonken stad. In de hoorspellen met de schat klinkt hij top hoor ^O^

Link naar bericht
Delen op andere sites

Mwah, vind m in de serie veel beter klinken. Maar dat vind ik met *aadbaron* ook trouwens. Die klinkt in de schatkaart heel goed, maar in de hoorspellen vind ik die ook niet super klinken. Hij praat af en toe een beetje te snel.

Nee, ben niet zo fan van de hoorspellen. Het maakte wel wat duidelijk, maar mijn voorkeur gaat naar de series :Y

Link naar bericht
Delen op andere sites

ik denk dat het komt omdat de nieuwere series educatiever zijn geworden. er wordt rustiger gepraat en daardoor is het lastiger om met een hogere stem te praten.

:? het is maar een suggestie.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Hier moet ik even reageren. In de circustijd (dus het B&A-circus) heeft Bassie inderdaad stemproblemen gehad. Hij heeft een operatie ondergaan aan zijn stembanden. Daarna (zie afleveringen o.a. van de plaaggeest) is zijn stem inderdaad gladder.

Dan nog iets hierover: tijdens deze operaties is Bassie vervangen in het circus. Door wie? en zijn er foto's van? Ik kan me herinneren dat de Story er destijd enkele artikelen over schreef. Het publiek begon te merken dat het niet de echte Bassie was.

Bedoel je nou dat zijn stem voor de plaaggeest anders klonk dan tijdens? Of dat de plaaggeest in vergelijking met bijvoorbeeld de schatkaart heel wat anders is. Volgens mij is de omslag ergens tijdens of na de professor, wat wel zou kunnen kloppen met de timing en het circus. Dat hij vervangen zou zijn zou ik echt niet weten.

Link naar bericht
Delen op andere sites
sorry te snel getypt inderdaad moet er staan vanaf de professor

Okay, dan begreep ik je verkeerd. Ik ben nou wel benieuwd naar artikelen of zo daarover... HEIDBUUUUURT! ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Okay, dan begreep ik je verkeerd. Ik ben nou wel benieuwd naar artikelen of zo daarover... HEIDBUUUUURT! ;)

haha :D Helaas heb ik hier geen artikelen van. Het lijkt mij trouwens sterk dat Bassie vervangen is, dat geloof ik eigenlijk niet. Want Bassie is in de circustijd ook alleens vanuit de nok van de tent gevallen, maar toen is hij ook niet vervangen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik weet dit heel zeker. Ik dacht door zijn zwager of zoiets of een stand in. Story maakte er gewag van omdat het publiek dit opviel. Bassie kon door zien 'poliep' aan zijn stembanden niet meer optreden en liep rood aan en werd benauwd. Hij werd zeker weten vervangen vanf dat moment en tijdens en na de operatie. Het heeft destijds in Story gestaan.

Hmzz.. ik zou het wel graag willen lezen :) Maar je hebt die Story niet meer of wel?

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 weeks later...

Ik vind dat hij in de plaaggeest de leukste stem heeft.

Zoals:

Als adriaan het stukje van de Plaaggeest leest.

*bas* Wat heeft ie dan allemaal gedaan.

Adriaan zegt de dat ze borden gaan wassen.

*bas* Nou ik weet niet of ik dat wel zo leuk vind hoor.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Bas is inderdaad 'n gezellige drinker, want hij ging meerdere malen per week naar z'n vaste slijter om 'n aantal goede wijnen en andere sterke dranken te halen.

Hij heeft zelfs 'n keer 'n feestje op vrijdagavond gehad, waarna hij op zaterdagmiddag de Lachspektakelshow in 'n plaats moest opvoeren met Aad. En toen heeft hij met 'n flinke kater (hoofdpijn) op 't toneel gestaan. 's Middags na de voorstelling was hij dan ook uitgeput en was hij snel weer verdwenen.

Groetjes, San.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Bas is inderdaad 'n gezellige drinker, want hij ging meerdere malen per week naar z'n vaste slijter om 'n aantal goede wijnen en andere sterke dranken te halen.

Hij heeft zelfs 'n keer 'n feestje op vrijdagavond gehad, waarna hij op zaterdagmiddag de Lachspektakelshow in 'n plaats moest opvoeren met Aad. En toen heeft hij met 'n flinke kater (hoofdpijn) op 't toneel gestaan. 's Middags na de voorstelling was hij dan ook uitgeput en was hij snel weer verdwenen.

Groetjes, San.

Hmm, vreemd, in een tv interview zei Bas toch echt dat hij nooit gedronken had. Misschien bedoelde hij dat hij nooit alcholist geweest is :P

Link naar bericht
Delen op andere sites

hahaha ja Bas en niet drinken.... Hij hield z'n rooie neus weleens door 'n sterk drankje dus. En als je 'n auto vol laadt met 8 verschillende flessen drank giet je daar niet de planten mee denk ik hahaha..

geintje ;)

Maar goed over zijn stemverandering... Hij heeft stemproblemen gehad en daardoor klinkt Vlugge Japie op 't hoorspel ook zo verschrikkelijk slecht.

Groetjes, San.

Link naar bericht
Delen op andere sites
hahaha ja Bas en niet drinken.... Hij hield z'n rooie neus weleens door 'n sterk drankje dus. En als je 'n auto vol laadt met 8 verschillende flessen drank giet je daar niet de planten mee denk ik hahaha..

geintje ;)

Maar goed over zijn stemverandering... Hij heeft stemproblemen gehad en daardoor klinkt Vlugge Japie op 't hoorspel ook zo verschrikkelijk slecht.

Groetjes, San.

ook in de verzonken stad klikt hij bij een bepaalde aflevering heel slecht...

Link naar bericht
Delen op andere sites
hahaha ja Bas en niet drinken.... Hij hield z'n rooie neus weleens door 'n sterk drankje dus. En als je 'n auto vol laadt met 8 verschillende flessen drank giet je daar niet de planten mee denk ik hahaha..

geintje ;)

Maar goed over zijn stemverandering... Hij heeft stemproblemen gehad en daardoor klinkt Vlugge Japie op 't hoorspel ook zo verschrikkelijk slecht.

Groetjes, San.

Wie ben jij in godsnaam? ;) Hoe kom je aan al die info? Geweldig _O_

Je gaat trouwens toch geen dingen over Adriaan vertellen zodat ie van het voetstuk dondert waar ik hem opgezet heb, hè? }:|

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

psstt ... M. Passchier incognito? :P

Nah, dat denk ik niet. Iemand had Martijn toch geidentificeerd op FOK? Die schrijfstijl was heel anders.

Maareh, Sander, laat ons niet langer in spanning, alsjeblieft ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Nah, dat denk ik niet. Iemand had Martijn toch geidentificeerd op FOK? Die schrijfstijl was heel anders.

Maareh, Sander, laat ons niet langer in spanning, alsjeblieft ;)

Als het goed is, heeft Sander vroeger bij Adrina gewerkt :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Het zou ook kunnen dat ie rookt maar dat weet ik nie

Bassie heeft nog nooit gerookt in heel z'n leven (naar z'n eigen zeggen).

Maar volgens mij zal het ook komen doordat Bassie wat ouder werd en die vroegere stem niet meer kan maken of gewoon omdat deze die hij nu heeft beter is. :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...
[..]

Ja... "Auw joh hee!" als ie tegen die paal aanloopt in NYC :N

Adriaans stem is trouwens ook veranderd. Bij hem hoor je nou amper meer waar hij vandaan komt, die "Bassie, in de wagiiih!" is bijna weg en hij zegt ook niet meer heb ipv heeft, als en dan werken weer zoals het hoort... ;) Misschien toch door de interviews en weet ik veel dat ze het ABN meer onder de knie hebben gekregen...

idd, maar bassie heeft het abn ook onder de knie gekregen dus geen uitspraken meer als *bas* "Auw joh hee!" zoals je zei, en *bas* "ik had me eigen toch niet verslapen joh" maar dat eigen hoor je niet meer.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 months later...
Ik heb ooit eens gelezen dat er tijdens een vuurspuuwact iets misging, waardoor Bassie een vreemde aandoening aan zijn stembanden kreeg. Of het klopt weet ik niet. Ook heeft hij eens iets van een bolletje ofzo aan z'n stembanden laten wegnemen als ik me niet vergis.

Grappig, ik meen dit dus ook te weten. Als ik de eerste liedjes hoor van B&A, maar ook de stem van Bas bij de plaaggeest, dan is zijn stem daar veel rauwer.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...
Hierin staat Bas zijn antwoord: dit gerucht klopt niet

Ik zou in het circus een tijd vervangen zijn vanwege een operatie.

Lachuuuuh!!!!

Dit laatste zou niet opvallen zeker met mijn figuur en stem.

Lachuuuuh!!!!

Ik hoop dat je er wat van geleerd hebt, VJ, van die loze geruchten gaan verspreiden :(

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik moet ook erg veel praten voor publiek, en kreeg doorhet verkeerd stemgebruik bobbeltjes op mijn stembanden. Door een andere ademhalingstechniek en duidelijker articuleren ga je je stem beter gebruiken zonder dat je hem gaat forceren. Ik denk dat Bassie en Adriaan dat ook hebben gehad. Vooral de stem van Bassie, ik dacht al "Hoe kan hij dat volhouden..."

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...
[..]

hij lijkt weer iets meer op de series van europa en Amerika

Vind ik niet eigenlijk... ik heb steeds meer moeite om in de hedendaagse Bassie de Bassie van de TV series te zien...

Link naar bericht
Delen op andere sites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...