Ga naar inhoud

De Regenjas


Aanbevolen berichten

Kon misschien ook in media ofzo, maar ok ;).

De Regenjas was een voetbalprogramma met Harry Vermeegen. Ik vond het vroeger altijd erg leuk om naar kijken. Zo gingen ze bijvoorbeeld naar het geboortehuis van een bepaalde voetballer om daar een bal door zijn (open ;)) slaapkamerraam te schieten :D. En zo waren er nog een heleboel andere items (oa bezoek aan Jaap Stam in Manchester). Ik kan zelf op internet niet erg veel vinden over dit programma.

Heeft iemand meer informatie (leuke website of misschien zelfs fragmenten ?)

Discussieer hier in ieder geval over dit programma, waarvan ik hoop dat ik niet de enige ben die het kent :P.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hoewel ik Harry in z'n Pisa / Verona tijd leuker vond (samen met Henk), vond ik De Regenjas ook altijd wel grappig. Het voetbal door het raam schieten vond ik ook altijd het leukste onderdeel. Zeker als er een bal dwars door een ruit verdween ;) De items met Jaap Stam (Te laat!) waren ook altijd super, vooral toen Harry die maffe pakken moest passen. Er zijn trouwens ook nog twee voetballiedjes uit De Regenjas ontstaan: Nederland (met Guus Meeuwis) en 1-2-3-4 Dennisbier.

Later had je ook nog FC Vermeegen, zaten ook wel grappige items in, zoals het voetbalgolfen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Hoe lang geleden is dit geleden, dat dit uitgezonder werd? Welk jaar enzo? Ik herken de naam iig niet.

1996 – 2000

Vanaf het seizoen 1996 gaan de twee elk hun weg bij Veronica. Spaan begint zijn literair-sportieve “Hard gras”. Vermeegen start eveneens met een nieuw sportprogramma, “De regenjas”, dat wekelijks te zien is. In “De regenjas” gaat Vermeegen alleen op pad om op humoristische wijze kopstukken uit de voetbalwereld te ondervragen. Zijn motto is de sport niet te serieus te nemen. In “De regenjas” keren elementen van “Nieuwe koeien” terug; het is een van Veronica’s beter bekeken programma’s. De jongerenomroep ziet in Vermeegen ‘een typisch Veronica-gezicht'. Erica Terpstra, op dat moment staatssecretaris voor sportzaken, typeert Vermeegens manier van doen als volgt: ‘Harry doet vaak heel dom, maar ik ben ervan overtuigd dat hij dat niet is. (...) Het is een knappe interviewtechniek’.

Het programma “De oranje regenjas”, dat op “De regenjas” volgt, is een succesvol programma rond de wereldkampioenschappen voetbal in Frankrijk (1998).

Veronica vraagt Vermeegen ook om voetbalwedstrijden te becommentariëren, bijvoorbeeld Nederland - Argentinië op 31 maart 1999.

In 2000 zet de RTL5-leiding Vermeegen aan de kant als wedstrijdcommentator. Veronica wil nog wel verder met het programma “De regenjas”, maar Vermeegen is uitgekeken op het format. Kijkers naar het Europees kampioenschap van dat jaar moeten het zonder Vermeegen stellen.

Vermeegen is ook nog als presentator te zien in de voetbalquiz “Balla balla” (VOO). Inmiddels tobt Vermeegen met zijn gezondheid. Hij is voortdurend moe en heeft een waslijst met klachten. Hierdoor ziet hij zich genoodzaakt om met het tv-werk te stoppen. Pas enkele jaren later blijkt in Amerika, dat zijn kwakkelende gezondheid veroorzaakt wordt door een goedaardige tumor in zijn hoofd. In 2003 ondergaat hij een hersenoperatie en sindsdien voelt hij zich fit. Hij overweegt zelfs weer om aan het werk te gaan.

Toch al een wat ouder programma. Komt ook al een tijdje niet meer op TV ;).

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Toch al een wat ouder programma. Komt ook al een tijdje niet meer op TV ;).

Mm.. Nou ik kan het me niet meer herinneren.. Maar toen hield ik ook nog niet zo van sport dan nu. Mijn vader keek het toen geloof ik alleen.. Of weet ik wie allemaal ;) Ik iig niet :P

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik ken het programma wel, maar ik weet niet meer zeker of het nou samen met Henk Spaan was, of was hij daar toen al mee opgehouden? (Door een ruzie dat weet ik nog wel).

Ik heb in ieder geval nog een video liggen bij mn ouders waar Harry Vermeegen met Henk Spaan de jongens van het Nederlands Elftal volgen in Amerika, tijdens het WK 1994.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik ken het programma wel, maar ik weet niet meer zeker of het nou samen met Henk Spaan was, of was hij daar toen al mee opgehouden? (Door een ruzie dat weet ik nog wel).

Ik heb in ieder geval nog een video liggen bij mn ouders waar Harry Vermeegen met Henk Spaan de jongens van het Nederlands Elftal volgen in Amerika, tijdens het WK 1994.

Harry deed dit programma in zijn eentje ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 month later...

Ik zie het topic nu pas, maar ik wil bij deze jullie even laten weten dat ik erg graag zie dat Harry Vermeegen terugkomt op de tv. Hebben ze bij talpa vast plaats voor ;)

De regenjas was geweldig. De titelsong was heerlijk: "Harry gaat er weer voor, die jas die gaat maar door, het is zeker en vast hier is de regenjas!"

Altijd lachen met die man. Hij had ook nog eens een geweldige voetbalkennis. Was erg gaaf.

Balla Balla was daarna echter een aanfluiting. FC Vermeegen vond ik ook altijd een genot om te zien. Die supporters met die sjaaltjes, altijd lachen!

Heb gehoord dat het ook erg duur was met dat stadion wat daarvoor gebouwd was en dat ze niet echte winst maken. Zeker als het dan ook nog slecht met de gezondheid van Vermeegen gaat snap ik dat hij stopt.

Toen hij tijdens EK '04 te gast was bij het praatprogramma in de avond heb ik ook weer genoten! Ik hoop van harte dat we deze man zullen zien de komende jaren op tv.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...