Ga naar inhoud

Meest overschatte artiest/band aller tijden: Ronde1


Aanbevolen berichten

Jawel, de eerste ronde komt eerder dan verwacht. Het werkt hetzelfde als het irritantste BN'er tournament van djkoelkast, dus het is voor de meesten wel duidelijk. Noteer de namen van degene die je het meest overschat vindt per tweetal. Hier zijn de kandidaten.

Lordi vs. Slipknot

Lordi is een Finse hardrock/metalband die het eurovisie songfestival 2006

heeft gewonnen. De bandleden zijn altijd gekleed als monsters, zoals bij de band GWAR.

Lordi is vooral bekend door het nummer 'Hard Rock Hallelujah'.

Slipknot is een Amerikaanse nu-metal/death metalband. De band bestaat uit 9 leden, die

allemaal maskers op hebben van (bijvoorbeeld) een clown, een zombie, enzovoort. De band is vooral

bekend geworden door het nummer 'Wait And Bleed'. De band heeft pas nog een Grammy Award gewonnen

voor het nummer 'Before I Forget'.

Kane vs. Blof

Kane is een Nederlandse rockband (met Dinand Woesthoff als frontman) die zowat alle mogelijke

awards in Nederland wist te winnen. Probeert nu vooral in het buitenland populair te worden, wat in Belgi? al aardig lukt. De band is vooral bekend door nummers als 'Rain Down On Me', 'So Glad You Made It' en 'Fearless'.

Blof is een Nederlandse rockband. Kreeg een edison voor hun album 'Blauwe Ruis'. Blof zingt alleen in het is Nederlands en is vooral bekend door nummers als 'Harder Dan Ik Hebben Kan', 'Dansen Aan Zee', 'Mooie Dag' en 'Holiday In Spain (met de Counting Crows)'.

John Lennon vs. Nirvana

John Lennon zat bij de Beatles. Na de Beatles begon hij een solocarriere, waar hij vooral bekend

werd door het nummer 'Imagine'. Is in 1980 vermoord.

Nirvana is een Amerikaanse rockband, die bekend staan als de pioneers van het Grunge-genre. Hun frontman, Kurt Cobain, is in 1994 dood aangetroffen in zijn eigen woning. Hoewel dit het einde van deze band betekende, werd er jaren later (zelfs nu nog, in 2006) nog erg veel bonusmateriaal uitgebracht van deze band.

De band is vooral bekend door de nummers 'Smells Like Teen Spirit' en 'Lithium'.

Coldplay vs. Simply Red

Coldplay is een Engelse rockband met als frontman Chris Martin. De band heeft in 2003 een Grammy Award gewonnen

voor het nummer 'Clocks', een nummer wat tegenwoordig veel te zien is in eindejaars toplijsten (zoals de Top 2000). De band vooral bekend door de nummers 'Clocks', 'Speed Of Sound' en 'Talk'

Simply Red is een Engelse band met als frontman Mick Hucknall. Is vooral bekend door nummers als 'Money's too tight to mention', 'Holding Back the Years', 'If you don't know me by now' en 'A New Flame'.

50 Cent vs. Eminem

50 Cent is een Amerikaanse rapper. Is voor bekend door nummers als 'In Da Club' en 'Candy Shop'. Bracht in 2005 zijn eigen film uit ('Get Rich Or Die Tryin') en bracht in 2006 zijn eigen computerspel uit, getiteld

'50 Cent Bulletproof'.

Eminem (alias The Real Slim Shady) is ??n van de weinige blanke, Amerikaanse rappers. Bracht in 2002 zijn eigen film 8 Mile uit. Is vooral bekend door de nummers 'My Name Is', 'Stan', 'The Real Slim Shady'.

Pink Floyd vs. Alice Cooper

Pink Floyd is een Engele (progressive) rockband. Hun album 'The Dark Side Of The Moon' is ??n van de best-verkochte albums aller tijden, en ook tegenwoordig worden er nog steeds veel exemplaren van dit album verkocht. De band is vooral bekend door de nummers 'Money', 'Shine On You Crazy Diamond' en 'Another Brick In The Wall'.

Alice Cooper was eerst de naam van een Amerikaanse shock rock-band, maar later is de frontman van die band

(Vincent Damon Furnier) een solocarriere begonnen onder die naam. Is vooral bekend geworden door de nummers 'Poison'

en 'Only Woman Bleed'.

Anastacia vs. Beyonce

Anastacia is een Amerikaanse zangeres. Is vooral bekend door haar nummers 'Im Outta Love', 'Left Outside Alone',

'Pieces Of A Dream' en 'I Belong To You' (met Eros Ramazzotti).

Beyonce is een Amerikaanse R&B/Soulzangeres, die deel uitmaakte van de meidengroep Destiny's Child. Is vooral

bekend door de nummers 'Crazy In Love' en 'Deja Vu'.

James Blunt vs. Ilse Delange

James Blunt is een Amerikaanse zanger/gitarist. Is vooral bekend door zijn nummers 'Youre beautiful', 'Goodbye My Lover' en 'Wisemen'.

Ilse Delange is een Nederlanse zangeres/gitariste, die in 1999 een TMF Award en een Edison heeft gewonnen. Is vooral bekend door de nummers 'Im Not So Tough' en 'The Great Escape'.

The Black Eyed Peas vs. The Red Hot Chili Peppers

The Black Eyed Peas is een Amerikaanse Hip Hop-formatie. Eerst bestond de groep uit 3 mannelijke leden,

maar later kwam Fergie erbij en werd de groep een hitmachine. Ze werden vooral bekend door de nummer

'Shut Up', 'Dont Lie', 'My Humps', 'Pump It' en 'Mas Que Nada'.

The Red Hot Chili Peppers is een Amerikaanse Funk Rockband. Ze werden vooral bekend door de nummers

'Under The Bridge', 'Give It Away', 'Californication', 'Dani California' en 'Tell Me Baby'.

Anouk vs. Kylie Minogue

Anouk is een Nederlanse (rock)zangeres, die vooral bekend is van haar nummers 'Girl', 'Lost' en 'One word'.

Kylie Minogue is een Australische zangeres, die vooral bekend is van haar nummers 'Can't get you out of my head'

en 'Love At First Sight'.

Maroon5 vs. Bon Jovi

Maroon5 is een Amerikaanse rockband, die vooral bekend is door de nummer 'This Love' en 'She Will Be Loved'.

Ze hebben 2 grammy awards gewonnen: ??n voor de beste nieuwe artiest en ??n voor het nummer This Love.

Bon Jovi is een Amerikaanse glamrock-band, met als frontman Jon Bon Jovi. De band is vooral bekend van de

nummers 'You Give Love A Bad Name', 'Living On A Prayer', 'Its My Life' en 'Have A Nice Day'.

Arctic Monkeys vs. DJ Ti?sto

Arctic Monkeys is een Engelse Indie Rock-band die vooral bekend is door het nummer 'I Bet You Look Good On The Dancefloor'. Hun debuutalbum, dat in 2006 uitkwam, is nu al het bestverkochte debuutalbum ooit in het Verenigd Koninkrijk.

DJ Ti?sto is een Nederlandse Dj, die drie keer verkozen tot beste DJ ter wereld, was zowel de eerste DJ die in z'n eentje een stadionconcert gaf als de eerste DJ die de Olympische Spelen mocht openen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Lordi vs. Slipknot

De muziek van Lordi kan ik nog wel aanhoren, in tegenstelling tot Slipknot. Da's gewoon baggerherrie voor tieners die stoer willen doen.

Kane vs. Blof

Vind beiden erg overschat, maar ik ga toch voor Kane. Dinand Woesthoff's stem vind ik niet om aan te horen. Hij kreunt gewoon in de microfoon! En van Blof vind ik sommige hitjes nog wel leuk...

John Lennon vs. Nirvana

Ik heb het idee dat men door de dood van Kurt Cobain deze groep goed is gaan vinden. Ik vind het niks bijzonders, het raakt mij niet en hun nummers zitten te simpel in elkaar. Waarom is er dan 12 jaar na dato nog steeds zoveel aandacht voor deze band? En waarom wordt er nog steeds bonusmateriaal van uitgebracht? Is de koe nou nog niet uitgemolken? :N

Coldplay vs. Simply Red

Hoe vaker ik Coldplay hoor, hoe verschrikkelijker ik het vind. Komt vooral door de irritante stem van Chris Martin. En toch wordt Coldplay overal de hemel ingeprezen.

50 Cent vs. Eminem

Moeilijk, maar vroeger kon ik sommige nummers van Eminem wel waarderen, dus ik ga voor 50 Cent.

Pink Floyd vs. Alice Cooper

Pink Floyd vind ik goed, Alice Cooper vind ik niks bijzonders.

Anastacia vs. Beyonce

Lastig, heel lastig... Toch maar Anastacia. Ze lijkt wel een omgebouwde vent als zij zingt! :X

James Blunt vs. Ilse Delange

Van James' zang gaan mijn haren recht overeind staan..

The Black Eyed Peas vs. The Red Hot Chili Peppers

Ik erger me heel erg aan de nummers van de Black Eyed Peas, in tegenstelling tot The Red Hot Chili Peppers...

Anouk vs. Kylie Minogue

Voor deze moest ik 'Kop of Munt' doen, want ik vind beiden erg overschat.

Maroon5 vs. Bon Jovi

Van Maroon5 hoor je tegenwoordig vrij weinig, dus ik ga voor Bon Jovi. Ze brengen gewoon 20 jaar na Slippery When Wet dezelfde nummers uit in een nieuw jasje...

Arctic Monkeys vs. DJ Ti?sto

Niet te geloven dat een man zoveel awards wint doordat hij alleen maar plaatjes draait...

Link naar bericht
Delen op andere sites

Even geen tijd voor toelichting, komt nog wel:

Slipknot

Kane

Nirvana

Simply Red

50 cent

Alice Cooper (waarom moet ik tussen hun kiezen)

Beyonce

Ilse DeLange

The Black Eyed Peas

Anouk

Maroon5

Ti?sto

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik zal ook later mijn toelichting nog geven maar hierbij vast mijn stemmen.

Slipknot

Kane

Nirvana

Simply Red

50 Cent

Alice Cooper

Anastacia

James Blunt

Kylie Minogue

Maroon5

Arctic Monkeys

Link naar bericht
Delen op andere sites

Lordi vs. Slipknot: Ik geniet meer van de classic rock achtige muziek van Lordi, dan van de muziek van Slipknot.

Kane vs. Blof: Beiden heb ik live mogen meemaken en ik kan je zeggen dat ik van Kane niet echt onder de indruk was.

John Lennon vs. Nirvana: Moeilijke. Ze zijn beiden goed, maar John Lennon heeft net wat genialere nummers gemaakt. Bijvoorbeeld Imagine.

Coldplay vs. Simply Red: Ik heb een ontzettende hekel aan het stemgeluid van de zanger van Coldplay.

50 Cent vs. Eminem: Eminem heeft twee nummers die te pruimen zijn. 50 cent geen ??n.

Pink Floyd vs. Alice Cooper: Pink Floyd is ??n van de beste bands ooit.

Anastacia vs. Beyonce: Moeilijke keuze. Maar Anastacia heeft net wat beter klinkende nummers.

James Blunt vs. Ilse Delange: Moeilijke keuze. James Blunt klinkt in elk nummer hetzelfde. Maar bij Ilse de Lange hoor zelfs ik als Nederlander het ontzettende accent waarin ze engels zingt.

The Black Eyed Peas vs. The Red Hot Chili Peppers: Black Eyed Peas heb ik dankzij live 8 "live" gezien. En live zijn ze ontzettend zwak.

Anouk vs. Kylie Minogue: Moeilijke keuze. Ze zijn beiden wel goed. Maar met Anouk heb ik net wat meer.

Maroon5 vs. Bon Jovi: Bon Jovi vind ik niet top, maar Marron 5 vind ik helemaal niets.

Arctic Monkeys vs. DJ Ti?sto: Beiden niet mijn stijl. Maar Ti?sto het minst mijn stijl.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Lordi vs. Slipknot - Slipkot

Lordi hoor ik zeer graag en ik haat Slipknot

Kane vs. Blof - Blof

Nederlandstalige rock vind ik gewoon slecht

John Lennon vs. Nirvana - Nirvana

Behalve de unplugged cd vind ik alles van Nirvana slecht

Coldplay vs. Simply Red - Coldplay

Coldplay is zoooo slecht, enkel de remix van Clocks vind ik aan te horen.

50 Cent vs. Eminem - 50 Cent

50 Cent is slecht, Eminem is soms wel grappig

Pink Floyd vs. Alice Cooper - geen stem

Vind ze beiden geniaal

Anastacia vs. Beyonce - Beyonce

Beyonce is zo'n stom r 'n b vrouwmens dat niet kan zingen en enkel met haar kont kan shaken

James Blunt vs. Ilse Delange - James Bluny

James Blunt vind ik gewoon slecht

The Black Eyed Peas vs. The Red Hot Chili Peppers - The Black Eyed Peas

Black Eyed Peas zijn in alle opzichten slecht, behalve hun liedje pump it (wat een cover is)

Anouk vs. Kylie Minogue - Anouk

Anouk is een lelijk mens, Kulie Minoogue maakt soms goede liedjes

Maroon5 vs. Bon Jovi - Maroon5

Bon Jovi was goed in hun tijd, nu wat voorbijgestreefd, Maroon5 is verschrikkelijk overhyped

Arctic Monkeys vs. DJ Ti?sto - Tiesto

Tiesto verdient massa's geld, maar heeft imo 3 goede nummers.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...

Laat ik dan ook nog maar even mijn lijstje posten (dacht dat ik het al gedaan had, maar bij deze dan):

Slipknot

Kane

Nirvana

Coldplay

Eminem

Alice Cooper

Beyonce

James Blunt

The Red Hot Chili Peppers

Anouk

Maroon5 vs. Bon Jovi geen keuze

Arctic Monkeys

Link naar bericht
Delen op andere sites
Alice Cooper overschat?! Ben je helemaal gek geworden :P Hij wordt in Nederland niet eens op waarde geschat, laat staat OVERschat :P

hij werd anders wel genomineerd in het nominatietopic ;) En nu on-topic aub :)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Aangezien dit topic nog open is wil ik een wijziging maken. James Blunt vs. Ilse de Lange. Ik had Ilse de Lange als meest overschat gekozen. Nu heb ik haar een keer live zien optreden en vond ik het eigenlijk wel erg goed. Dus die stem gaat naar James Blunt.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dan zal ik ook nog even stemmen:

Lordi - Een nummer van gehoord en dat was troep. Slipknot is trouwens ook niks.

Kane - Vind ze zelf allebei erg goed, maar luister toch iets vaker naar Blof.

John Lennon - Niet echt mijn soort muziek. Ben verder ook geen Nirvana-fan

Coldplay - Ook dit vind ik beide erg goede bands. Coldplay heeft wel een paar nummers die erg op elkaar lijken. Daarom vind ik Simply Red toch iets beter.

Eminem - Naar mijn mening de twee beste rapper. Lose yourself van Eminem vind ik wel een goed nummer. Hij heeft de laatste tijd echter niet veel goeds meer uitgebracht, dus stem ik op hem ;).

Alice Cooper - Zegt me niet zo heel veel verder, ken zijn muziek maar vaag. Vind Pink Floyd ook niet veel.

Anastacia - Anastacia en Beyonce vallen allebei nog wel te doen, maar luister meestal iets liever Beyonce.

Ilse de Lange - Zingt Engels met een Twents accent....

The Black Eyed Peas - Hebben wel een paar goede nummers. Ik vind The Red Hot Chili Peppers echter erg goed en daarom stem ik daar sowieso niet op ;).

Kylie Minougue - Allebei niet super, maar luister toch liever naar Anouk.

Bon Jovi - Bon Jovi's nummers klinken ook al gauw allemaal hetzelfde.

Arctic Monkeys - Zegt me niks en ik vind Ti?sto wel aardig.

Ben trouwens vergeten om de volgens mij echt meest overschatte band te nomineren (kan nou niet meer, maar is niet erg ;)): The Pussycat Dolls :r :r!

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ben trouwens vergeten om de volgens mij echt meest overschatte band te nomineren (kan nou niet meer, maar is niet erg ;)): The Pussycat Dolls :r :r!

Ehm, dit is het tournament voor de meest OVERSCHATTE band, dus dat hoeft niet de slechtste te zijn ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Lordi vs. Slipknot

Ik ken Slipknot niet, maar wat ik van Lordi heb gehoord, vind ik het afgrijselijke herrie. Verder vind ik ze met die maskers aanstellers.

Kane vs. Blof

Geen duidelijke reden. Heb van Blof een betere indruk dan van Kane.

John Lennon vs. Nirvana

Ik ben fan van John Lennon, heb niets met Nirvana.

Coldplay vs. Simply Red

Ken beide niet, en maak daarom ook geen keuze. Die maak ik misschien later.

50 Cent vs. Eminem

Vind beiden slecht, maar vind Eminem een grotere aansteller.

Pink Floyd vs. Alice Cooper

Vind Pink Floyd goed, heb niets met Alice Cooper

Anastacia vs. Beyonce

Heb met beide niets, maar met Beyonce het minst.

James Blunt vs. Ilse Delange

Lastige keuze. Vind beiden wel goed, maar Ilse Delange toch iets beter dan James Blunt.

The Black Eyed Peas vs. The Red Hot Chili Peppers

Ik ken van de RHCPs nog wel goede nummers. Met de B.E.Ps heb ik niks.

Anouk vs. Kylie Minogue

Simpelweg vanwege het feit dat ik van Kylie Minogue niets ken en van Anouk wel iets.

Maroon5 vs. Bon Jovi

Ken Bon Jovi niet goed, maar vind Maroon5 wel aardig.

Arctic Monkeys vs. DJ Ti?sto

Heb met beide niets, maar heb het minst met DJ Ti?sto.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 4 months later...

Vooruit, ik maak het maar af ;)

Dit is de eindstand:

Lordi vs. Slipknot (2 - 7)

Kane vs. Blof (7 - 2)

John Lennon vs. Nirvana (1 - 8)

Coldplay vs. Simply Red (5 - 3)

50 Cent vs. Eminem (6 - 3)

Pink Floyd vs. Alice Cooper (0 - 8)

Anastacia vs. Beyonce (4 - 5)

James Blunt vs. Ilse Delange (6 - 3)

The Black Eyed Peas vs. The Red Hot Chili Peppers (7 - 2)

Anouk vs. Kylie Minogue (6 - 3)

Maroon5 vs. Bon Jovi (5 - 3)

Arctic Monkeys vs. DJ Ti?sto (4 - 5)

De vetgedrukte bands zijn door naar de volgende ronde in de strijd voor de meest overschatte band aller tijden!

Hier kan een slotje op ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...