Ga naar inhoud

Bassie en Adriaan en het geheim van de schatkaart -deel 2-


Aanbevolen berichten

  • Reacties 256
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Ik heb nu dus over de ingang van de grot waar de maan staat...

NEE! De ingang is op LANZAROTE! Net zoals de plek waar ze de kist vinden en de plaats waar Adriaan zich van de leren riemen bevrijdt.

Is het nu duidelijk?

Alleen de gangen zijn in Valkenburg opgenomen, waar ze de fakkels vinden dus en het stuk waar Bassie niet weet wat links en rechts is.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Toch vind ik zulke dingen vreemd,

ik heb dat vaker bij *bas* en *adriaan* , ze maken het zichzelf toch moeilijk om één gedeelte op te nemen in valkenburg en één gedeelte op Lanzarote, want ik denk dat je op Lanzarote ook vast een geschikte grot kunt vinden

btw is de grot in valkenburg hier wel erg goed voor geschikt, alleen jammer dat je duidelijk kunt zien dat die grot ook is gebruikt bij de diamant, maar ja...

Link naar bericht
Delen op andere sites
Toch vind ik zulke dingen vreemd,

ik heb dat vaker bij *bas* en *adriaan* , ze maken het zichzelf toch moeilijk om één gedeelte op te nemen in valkenburg en één gedeelte op Lanzarote, want ik denk dat je op Lanzarote ook vast een geschikte grot kunt vinden

btw is de grot in valkenburg hier wel erg goed voor geschikt, alleen jammer dat je duidelijk kunt zien dat die grot ook is gebruikt bij de diamant, maar ja...

Ik vind het helamaal niet overduidelijk, het valt helemaal niet op vind ik.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dat dacht ik dus ook, maar ik zat dus de diamant te kijken en heel veel dingen vielen mij op. Zoals een aantal gangen waar ze liepen. En boveop de trap was het gedeelte waar bassie en b2 bijna vielen over 'de stokken'... Ik vindt dat het goed gefilmd is, er is echt wel bij na gedacht..

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik had gehoord dat er een paar foto's van achter de schermen komen in het boek van Adriaan.

Waar heb je dat gehoord dan :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Waar heb je dat gehoord dan :P

Dat zei JennoH geloof ik. Dus dat moeten we maar met een korreltje zout nemen. Neemt niet weg dat het KAN, maar je moet er niet te vast op hopen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik denk dat er binnenkort heus nog wel foto's op de site zullen komen (en ik hoop op nieuwe biografiën van de acteurs, wanneer komt daar weer eens verandering in??)

Maar goed weer ontopic...

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ik hoop dat het wegblijft, leve de oude versie en de oude kwaliteit :Y

Ja, oke, ik heb natuurlijk ook liever de oude versies, maar ik zou toch het opgeknapte beeld wel eens willen zien (ik heb nu trouwens meer spijt dan ooit dat ik al mijn Bassie en Adriaan-banden heb weggedaan).

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ja, oke, ik heb natuurlijk ook liever de oude versies, maar ik zou toch het opgeknapte beeld wel eens willen zien (ik heb nu trouwens meer spijt dan ooit dat ik al mijn Bassie en Adriaan-banden heb weggedaan).

Ik heb ook veel weggedaan en ik baal daar ook erg van. Koop de dvd's zou ik zeggen die zijn geremastered, en als je geluk hebt kun je de heleserie kopen voor maar €9,-

Link naar bericht
Delen op andere sites

http://www.11j.nl/bena/foto/schatkaart2/21.jpg

deze foto, dat B&A de fakkels vinden, vind ik wel wat weg hebben van het begin van de grot in Valkenburg bij de diamant (ik weet wel dat het dezelfde grot is maar even terug hadden wij het hierover). Helaas heb ik geen foto van de grot in Valkenburg, maar op het einde dat B&A met het vliegtuig achter de boeven aan lopen, dat laatste stukje lijkt echt veel op deze foto vind ik :Y .

Link naar bericht
Delen op andere sites

Bij het beginfilmpje van het geheim van de schatkaart zie ik Bassie en Adriaan bij een treinwagon staan. Weet iemand in welke serie dit is opgenomen? In de geheim van de schatkaart komt het in ieder geval niet in voor. Of is die scene gewoon speciaal voor het beginfilmpje gemaakt?

Link naar bericht
Delen op andere sites
Bij het beginfilmpje van het geheim van de schatkaart zie ik Bassie en Adriaan bij een treinwagon staan. Weet iemand in welke serie dit is opgenomen? In de geheim van de schatkaart komt het in ieder geval niet in voor. Of is die scene gewoon speciaal voor het beginfilmpje gemaakt?

Kijk ff op de Adriaan-homepage bij vragen,

Die vraag is al een keer eerder gesteld!

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 4 weeks later...

Tjah, lange poos op vakantie geweest, dus vandaag sinds lange tijd weer alles bekeken, en toen zag ik de ietwat nonchalante opmerking van de schandebakker, en aangezien ik deze opmerking waardeerde, beantwoorde ik hem met een gulle lach...

Heb ik geleerd in het liedje: vriendelijk zijn

Link naar bericht
Delen op andere sites

Weet iemand hoe ze die scéne opgenomen hebben dat Vlugge Japie achter de auto van B&A hangt en over de grond schuurt? Volgens mij hebben ze iets van een harde ondergrond onder VJ gelegt en hem een paar rookbommen tussen z'n benen gedaan... Wat denken jullie of weet iemand het antwoord?

Link naar bericht
Delen op andere sites
Weet iemand hoe ze die scéne opgenomen hebben dat Vlugge Japie achter de auto van B&A hangt en over de grond schuurt? Volgens mij hebben ze iets van een harde ondergrond onder VJ gelegt en hem een paar rookbommen tussen z'n benen gedaan... Wat denken jullie of weet iemand het antwoord?

Hij zal in elk geval op een soort skateboard hebben gelegen en die rookeffecten kunnen ze idd met rookbommetjes gedaan hebben.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Hij zal in elk geval op een soort skateboard hebben gelegen en die rookeffecten kunnen ze idd met rookbommetjes gedaan hebben.

ik vindt het iig een erg leuk in elkaar gezette scéne... _O_^O^

Link naar bericht
Delen op andere sites
Dat staat op de 1 julie DVD. De ingang is op Lanzarote, de gangen van de grot zijn in Valkenburg en de plek waar de schatkist staat is ook op Lanzarote. "Een grot is een grot" zei Bas.

Daar heeft ie toch gelijk in? Een film is altijd een hoop schijn en bedrieg... Dus ik vindt dat daar niet moeilijk over gedaan moet worden! *)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Daar heeft ie toch gelijk in? Een film is altijd een hoop schijn en bedrieg... Dus ik vindt dat daar niet moeilijk over gedaan moet worden! *)

Ik doe daar toch niet moelijk over ofzo? Ik zeg gewoon dat Bas dat heeft gezegd. Ze hebben het op 2 locaties opgenomen maar ik doe daar helemaal niet moeilijk over en anderen ook niet.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ik doe daar toch niet moelijk over ofzo? Ik zeg gewoon dat Bas dat heeft gezegd. Ze hebben het op 2 locaties opgenomen maar ik doe daar helemaal niet moeilijk over en anderen ook niet.

Sorry, dan kwam het verkeerd over op mij... :N Foutje, moet kunnen! *) Zand erover! *; (laatste emoticon niet te letterlijk nemen...)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Die scene waar *japie* achter de auto van *bas* en *adriaan* hangt (vanne: Hee, sympatiek acrobaatje...) lijkt mij duidelijk gemaakt met een skateboard en rookbommen. Is vrij goed te zien als je hem in slow-motion voorbij laat gaan

Link naar bericht
Delen op andere sites
Die scene waar *japie* achter de auto van *bas* en *adriaan* hangt (vanne: Hee, sympatiek acrobaatje...) lijkt mij duidelijk gemaakt met een skateboard en rookbommen. Is vrij goed te zien als je hem in slow-motion voorbij laat gaan

Ik zal hem morgen eens in slowmotion bekijken... Je ziet in ieder geval wel dat Adriaan HEEL zachtje rijdt! Lijkt me ook vrij verstandig! ^O^

Link naar bericht
Delen op andere sites
Die scene waar *japie* achter de auto van *bas* en *adriaan* hangt (vanne: Hee, sympatiek acrobaatje...) lijkt mij duidelijk gemaakt met een skateboard en rookbommen. Is vrij goed te zien als je hem in slow-motion voorbij laat gaan

Rookbommen? Ik zou eerder zeggen een rookmachine hoor, het is duidelijk witte rook en de sliert is ook vrij aaneensluitend. En die staat volgens mij ofwel tussen z'n benen, ofwel hangt hij aan het skatebord.

Maar wel een meesterlijke scène

Link naar bericht
Delen op andere sites
jah daar zit wel wat in, maar ik sluit het gebruik van rookbommen ook niet uit...

Ik ook niet, maar wat versaat "randy_roes" onder een rookmachine? Daar heb ik nou nog nooit van gehoord... :? BEn ik nou dom, of hoe zit dat?

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Dit geloof ik niet, iemand die geen rookmachine kent.

Nog nooit op een fuif geweest?

rookmachine.jpg

Dit is een rookmachine

Ah... 8)7 Helemaal niet aan ged8... |:( Natuurlijk ken ik zo'n ding! Sorry dat jullie met mijn domheid opgescheept zitten... ;) MAar dat zou inderdaad ookw el kunnen, maar z0'n ding heeft ook electriciteit nodig volgens mij en volgens mij (weet niet zeker) ook water! MAar ja, het zou inderdaad best kunnen!

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ah... 8)7 Helemaal niet aan ged8... |:( Natuurlijk ken ik zo'n ding! Sorry dat jullie met mijn domheid opgescheept zitten... ;) MAar dat zou inderdaad ookw el kunnen, maar z0'n ding heeft ook electriciteit nodig volgens mij en volgens mij (weet niet zeker) ook water! MAar ja, het zou inderdaad best kunnen!

Zo'n ding heeft olie nodig, en die zit in een reservoir, en voor electriciteit voorziet de auto je : ACCU

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Zo'n ding heeft olie nodig, en die zit in een reservoir, en voor electriciteit voorziet de auto je : ACCU

Zie jij ergens een stroomdraad lopen? Kzie t ook niet aan het touw zitten dat Japie beet heeft... :?

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Kan volgens mij ook via een gewone autobaterij tussen de benen. Of misschien is het er een op baterijen.

Is maar een theorie hoor, even waarschijnlijk als de rookbommen

Tja, misschien is het wel het leukst om het antwoord niet te weten, kan er lang over gediscuseerd (of hoe je het ook schrijft) worden... *)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Heb net een idee gehad op die rook, die misschien wel het goedkoopst zou zijn geweest : Droog ijs.

Zoals de meesten ( hopelijk weten ) is dit bevroren CO2, en als je daar dan water op giet dan rookt dat even, en die rook blijft ook nog eens even hangen.

Mogelijk? JA.

Waarheid? Wie weet?

Link naar bericht
Delen op andere sites
Heb net een idee gehad op die rook, die misschien wel het goedkoopst zou zijn geweest : Droog ijs.

Zoals de meesten ( hopelijk weten ) is dit bevroren CO2, en als je daar dan water op giet dan rookt dat even, en die rook blijft ook nog eens even hangen.

Mogelijk? JA.

Waarheid? Wie weet?

En ik maar denken dat het stikstof was... het lijkt niet op droogijs, ander soort rook. Ik denk vuurwerk.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...