Ga naar inhoud

Bassie en Adriaan en het geheim van de schatkaart -deel 2-


Aanbevolen berichten

  • Reacties 256
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

voor wie het nog niet wist :

ik zie nu dat de robin uit huilende prof. niet de zelfde is

http://www.bassie-adriaan.nl/foto/f106_gr.jpg deze robin heeft 2 vlekje's op zijn gezicht die van schatkaart niet.

Ik heb een tijd geleden aan adriaan gevraagd hoe het komt dat robin in sommige series er anders uitziet, maar Adriaan heeft geen antwoord gegeven... :'(

Link naar bericht
Delen op andere sites

Die nieuwe muziek die er onder is gezet, is toch wel erg jammer... :N

En nog twee goofs die ik niet op de site zag staan:

- Waar haalt Adriaan het vuurwerk vandaan? Bassie zegt: ''wat heb je nou allemaal gekocht?', maar in het vorige shot is te zien dat het huis waar de boeven inzitten het enige huis in de omgeving is...

- Wanneer *bas* en *adriaan* voor de eerste keer naar beneden klimmen, zegt Adriaan dat ze beide handen nodig hebben en dat Robin dus in de auto moet blijven. De tweede keer (als ze de schat daadwerkelijk vinden) heeft Adriaan Robin gewoon bij m...

Zijn waarschijnlijk al bekend, maar wilde ze toch even noemen.. O-)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Die nieuwe muziek die er onder is gezet, is toch wel erg jammer... :N

En nog twee goofs die ik niet op de site zag staan:

- Waar haalt Adriaan het vuurwerk vandaan? Bassie zegt: ''wat heb je nou allemaal gekocht?', maar in het vorige shot is te zien dat het huis waar de boeven inzitten het enige huis in de omgeving is...

- Wanneer *bas* en *adriaan* voor de eerste keer naar beneden klimmen, zegt Adriaan dat ze beide handen nodig hebben en dat Robin dus in de auto moet blijven. De tweede keer (als ze de schat daadwerkelijk vinden) heeft Adriaan Robin gewoon bij m...

Zijn waarschijnlijk al bekend, maar wilde ze toch even noemen.. O-)

Hm. Ze zeggen er niet bij hoelang hij is weggebleven. Ik betwijfel sowieso dat vuurwerk zo makkelijk verkrijgbaar is (in Nederland niet, tenminste) maar het is niet duidelijk genoeg om echt te zeggen "dit is een fout".

Die klimpartij is inderdaad een beetje vreemd. Ik dacht dat ik die er ook bij had gezet, maar dat ben ik blijkbaar vergeten. Ga ik alsnog doen ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Goof op deze site :P

Boven op het plaatje staat topic 1. Tsk Tsk, we zitten al in het 2e topic :Y

Ben ik nu een zeikerd? ;)

Is mijn schuld. Ik zei tegen Randy dat ie het plaatje van het eerste topic kon kopieren. Nooit bij stilgestaan dat daar topic #1 op stond 8)7 Mea Culpa.

En ja, je bent een zeikerd ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Hm. Ze zeggen er niet bij hoelang hij is weggebleven. Ik betwijfel sowieso dat vuurwerk zo makkelijk verkrijgbaar is (in Nederland niet, tenminste) maar het is niet duidelijk genoeg om echt te zeggen "dit is een fout".

Ze hebben geen auto en er is in de hele omgving geen huis, laat staan en winkel te zien. Dan moet ie toch een aardig stukje gelopen hebben en dat duurt wel een tijd..

Maar ok, niet echt een duidelijke fout.. ^O^

Link naar bericht
Delen op andere sites
voor wie het nog niet wist :

ik zie nu dat de robin uit huilende prof. niet de zelfde is

Was het niet zo dat bij de Schatkaart Robin het hoofd vernieuwd was?

Die Robinpoppen lijken ook best wel kwetsbaar. Als zo'n pop wordt opgetild, zie je het hoofdje erg heen en weer schudden. Misschien is er daarom wel een nieuwe opgezet.

Enne... de schatkaart Robin kon huilen, i.t.t. de professor Robin!

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Was het niet zo dat bij de Schatkaart Robin het hoofd vernieuwd was?

Die Robinpoppen lijken ook best wel kwetsbaar. Als zo'n pop wordt opgetild, zie je het hoofdje erg heen en weer schudden. Misschien is er daarom wel een nieuwe opgezet.

Enne... de schatkaart Robin kon huilen, i.t.t. de professor Robin!

Ik vind dat ze dit nie hadden moeten doen. Zo word Robin te mensenlijk. Dat hij smeerolie drinkt vind ik nog wel grappig maar dat huilen vind ik net iets té.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Er is in het geheim van de schatkaart iets waarvan ik niet begrijp hoe ze dat hebben gedaan, Adriaan speelde in deze serie zichzelf maar ook de baron vandaar dat ze ook nooit samen met elkaar in 1 shot staan behalve hier:

185_inspecter02_gr.jpg

Ik snap niet hoe ze dit hebben gedaan want in die tijd (1986) kon je dat soort dingen nog niet op de computer in elkaar flansen. Gezien het feit dat je de baron hier alleen van op zijn rug ziet had ik de vraag of iemand misschien weet precies hoe ze dit hebben gedaan bijvoorbeeld of in dit ene stukje de rol van de baron even kort door iemand anders is overgenomen zo ja door wie dan wel. Of is er nog een andere mogelijkheid. Ik ben benieuwd wat jullie hiervan weten of denken.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Er is in het geheim van de schatkaart iets waarvan ik niet begrijp hoe ze dat hebben gedaan, Adriaan speelde in deze serie zichzelf maar ook de baron vandaar dat ze ook nooit samen met elkaar in 1 shot staan behalve hier:

-afbeelding-

Ik snap niet hoe ze dit hebben gedaan want in die tijd (1986) kon je dat soort dingen nog niet op de computer in elkaar flansen. Gezien het feit dat je de baron hier alleen van op zijn rug ziet had ik de vraag of iemand misschien weet precies hoe ze dit hebben gedaan bijvoorbeeld of in dit ene stukje de rol van de baron even kort door iemand anders is overgenomen zo ja door wie dan wel. Of is er nog een andere mogelijkheid. Ik ben benieuwd wat jullie hiervan weten of denken.

Splitten kan hier niet omdat de Baron te dicht bij de inspecteur staat en Adriaan op zijn beurt ook weer, bovendien zit je buiten met allerlei bewegingen.

Het is een body double :P een stand-in dus ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Het is een body double :P een stand-in dus ;)

Wat moet je onder dit begrip dan verstaan? M.a.w. hoe omschrijf je dit in dit geval?

Link naar bericht
Delen op andere sites
Er is in het geheim van de schatkaart iets waarvan ik niet begrijp hoe ze dat hebben gedaan, Adriaan speelde in deze serie zichzelf maar ook de baron vandaar dat ze ook nooit samen met elkaar in 1 shot staan behalve hier:

http://www.adriaan-homepage.nl/foto_nieuw/185_inspecter02_gr.jpg

Ik snap niet hoe ze dit hebben gedaan want in die tijd (1986) kon je dat soort dingen nog niet op de computer in elkaar flansen. Gezien het feit dat je de baron hier alleen van op zijn rug ziet had ik de vraag of iemand misschien weet precies hoe ze dit hebben gedaan bijvoorbeeld of in dit ene stukje de rol van de baron even kort door iemand anders is overgenomen zo ja door wie dan wel. Of is er nog een andere mogelijkheid. Ik ben benieuwd wat jullie hiervan weten of denken.

Zoals je zelf al zei: de rol is tijdelijk door iemand anders overgenomen. Dat deden ze vroeger wel vaker bij dubbelrollen in series. Wie deze rol speelt is niet bekend, zal wel iemand van de filmcrew geweest zijn.

De scene's met Adriaan worden natuurlijk eerst opgenomen, dan kleed hij zich als de Baron en nemen ze de andere scenes op. En uiteindelijk monteren ze het door elkaar heen ;).

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het is duidelijk iemand anders. Hij is iets langer dan Adriaan en zijn schouders zijn smaller. Hij staat ook anders. Wie het is, geen idee, maar niet Adriaan, dus ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
ik had ooit zo'n casette bandje van b&a en de schatkaart alleen werd B2 daar vervangen door Ping Poen :? wat is hier de reden van geweest?

was B2 er niet meer?

het is andersom.

Het hoorspel was er eerder dan de serie.

Voor de serie hebben ze Ping Poen vervangen door B2 ;)

Zie de Adriaan website...

Link naar bericht
Delen op andere sites

Tijdens deze serie van Bassie en Adriaan en het geheim van de schatkaart, zien en aan het einde van de serie de kleine maan en lopen de grot in. Bassie struikelt dan over een paar stokken, wat fakkels blijken te zien. Bassie neemt Robin over, en Adriaan steekt de fakkel aan en neemt hem mee en zegt dat ook nog eens. Als de boeven Bassie en Adriaan vinden, hebben ze opeens allebei een fakkel bij zich... beetje vreemd

Link naar bericht
Delen op andere sites
Tijdens deze serie van Bassie en Adriaan en het geheim van de schatkaart, zien en aan het einde van de serie de kleine maan en lopen de grot in. Bassie struikelt dan over een paar stokken, wat fakkels blijken te zien. Bassie neemt Robin over, en Adriaan steekt de fakkel aan en neemt hem mee en zegt dat ook nog eens. Als de boeven Bassie en Adriaan vinden, hebben ze opeens allebei een fakkel bij zich... beetje vreemd

ook hiervoor geldt: melden in het juiste topic:

http://forum.bassieenadriaan.nl/viewtopic.php?t=198

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik zie dat er een hoop over Robin wordt gediscusieerd, hieronder, in deze link, zie je het bewijs dat er 3 verschillende Robins zijn!!!

http://members.lycos.nl/benatour/benato ... 170035.JPG

greetz

inderdaad:

die met blauwe knoppen (rechts), minder haar...de 1e denk ik

die met zwarte knoppen en meer haar en het strikje anderson

en die hele grote ;)

Het is mij nooit opgevallen dat Bassie een strikje om Robin deed :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Splitten kan hier niet omdat de Baron te dicht bij de inspecteur staat en Adriaan op zijn beurt ook weer, bovendien zit je buiten met allerlei bewegingen.

Het is een body double :P een stand-in dus ;)

Is ook goed te zien omdat hij opeens een paar centimeter gegroeid is!

Link naar bericht
Delen op andere sites

sowieso erg grappig dat de middelste robin op de foto eenzelfde strikje heeft als de stof van Bassies rode jasje

Dat rode jasje in groene ruiten

Of groene ruiten op een rood jasje *) (dat denk ik niet want die robin was volgens mij van de huilende professor en daar heeft bassie het nieuwe jasje nog niet gekocht van de marktkoopman)

Link naar bericht
Delen op andere sites

er is me trouwens nog een foutje opgevallen

als *japie* *b2* en *aadbaron* aan het afluisteren zijn tijdens de serie: Bassie en Adriaan en het geheim van de schatkaart heb ik een echte bassielach ontdekt.

Adriaan vat dan het plan op om de boeven erin te laten vallen en zegt over de schatkaart dat die op tafel ligt om de boeven te lokken, dan krijg je de volgende ontwikkeling:

*aadbaron* "Hahahaha, de stommelingen hebben niet door dat wij ze afluisteren

*japie* (wrijft in zijn handen)

*aadbaron* "Kom op, dan gaan we de schatkaart pakken, en kunnen we op schattenjacht. Hahahaha"

*b2* "Hoe weet de baas dat allemaal?"

Dan lopen *japie* en *aadbaron* uit het beeld en hoor je duidelijk de lach van de baron en het geschater van bassie!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dan lopen *japie* en *aadbaron* uit het beeld en hoor je duidelijk de lach van de baron en het geschater van bassie!

Tja, het blijft Bas van Toor...

Link naar bericht
Delen op andere sites

Deze serie was gewoon het beste

met *lara* *robin* *japie* *b2* *aadbaron* en *adriaan* *bas*

goed verhaal

alleen jammer dat adriaan de spaanse naam zo ongeloofelijk snel kon oplewzen IN EEN KEER

wel knap :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
Deze serie was gewoon het beste

met *lara* *robin* *japie* *b2* *aadbaron* en *adriaan* *bas*

goed verhaal

alleen jammer dat adriaan de spaanse naam zo ongeloofelijk snel kon oplewzen IN EEN KEER

wel knap :P

Spaanse naam? Mis ik iets :@:? ?

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Spaanse naam? Mis ik iets :@:? ?

Phew, ik dacht dat ik de enige was die niet wist waar hij het over had ;) Spaanse naam... geen idee. Wat het ook is, niet raar dat hij het in een keer kan uitspreken, hij is immers veel vaker in spanje geweest.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Phew, ik dacht dat ik de enige was die niet wist waar hij het over had ;) Spaanse naam... geen idee. Wat het ook is, niet raar dat hij het in een keer kan uitspreken, hij is immers veel vaker in spanje geweest.

Het gaat waarschijnlijk over die vijand die de schat niet mocht vinden ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

sorry ik had mischien wat duidelijker moeten zijn. maar toen adriaan de schatkaart voorlas sprak hij de naam van de vijand van 'jan pieterson jan' wel erg snel uit ook al heeft hij veel gewerkt in spanje.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Spaanse naam... geen idee. Wat het ook is, niet raar dat hij het in een keer kan uitspreken, hij is immers veel vaker in spanje geweest.

Precies, hij zegt het zelfs in de Spanje aflevering van De Geheimzinnige Opdracht: ik ben hier voor de honderdste keer. Met de Crocksons heeft hij immers jaren in Spanje gewerkt :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Precies, hij zegt het zelfs in de Spanje aflevering van De Geheimzinnige Opdracht: ik ben hier voor de honderdste keer. Met de Crocksons heeft hij immers jaren in Spanje gewerkt :)

maar dan nog het is wel erg snel. Als ik moeilijke namen moet lezen lees ik het ook niet in een keer goed.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Is nu op Nickelodeon 8-)

wat het avontuur met de schat. ik keek gister nog een toen werd de diamant gestolen.

(of bedoel je de aflevering 's nachts. maar ik d8 dat die van 18:05 en 00:05 het zelfde waren.

Link naar bericht
Delen op andere sites

neej lennert, vanaf gisteren zijn de afleveringe van 's avonds weer begonnen! Gisteren begon het rond de klok van 23:15.

ik vraag me wel het volgende af, misschien bekend voor de mensen die gisteren wel gekeken hebben 's avond naar nickelodeon:

Hoeveel afleveringen komen er nou?

Ik schakelde iets te laat in en zag afl. 1 van de schatkaart, toen was ik ff weg, en was het reclame, daarna gingen ze verder en stond als ondertitel: Bassie en Adriaan en de Schatkaart, aflevering 1 (vervolg)

Kan iemand dit laatste verklaren

*japie* B2, controleer jij even het huis, dan schakel ik het alarm uit!

*b2* Nee! Ik controleer het huis. Dan schakel jij ondertussen het alarm uit!

*japie* Gossie! dat zeg ik toch!

*aadbaron* -schreeuwend: MAAK DIE BRANDKAST OP

*b2* Wa seggie?

*aadbaron* Ik zei, maak die brandkast open!

*b2* Neenee, ik was om het raam te forceren. Japie maakt de brandkast open, ik wil geen problemen hebben met de vakbond

*)

Link naar bericht
Delen op andere sites
neej lennert, vanaf gisteren zijn de afleveringe van 's avonds weer begonnen! Gisteren begon het rond de klok van 23:15.

ik vraag me wel het volgende af, misschien bekend voor de mensen die gisteren wel gekeken hebben 's avond naar nickelodeon:

Hoeveel afleveringen komen er nou?

Ik schakelde iets te laat in en zag afl. 1 van de schatkaart, toen was ik ff weg, en was het reclame, daarna gingen ze verder en stond als ondertitel: Bassie en Adriaan en de Schatkaart, aflevering 1 (vervolg)

Kan iemand dit laatste verklaren

De 1e aflevering van de schtakaart is lang en daarom in 2 gesplitst.

Dit is op Nickelodeon altijd al zo geweest.

En dit is de enige nog niet bewerkte serie dus originele Klaris/Peru etc. muziek! _O_

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik zit nog eens te kijken, nu op Nickelodeon, maar ik vind de aanloop van deze spanning wel ERG lang hoor. Al dat gedoe met die voetbalclub en zo... In het hoorspel had je daar geen last van, daar zat je vrijwel meteen in het avontuur. Nou zit je met die kleutertjes...

Een groot budget is ook niet alles, blijkbaar :N

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik zit nog eens te kijken, nu op Nickelodeon, maar ik vind de aanloop van deze spanning wel ERG lang hoor. Al dat gedoe met die voetbalclub en zo... In het hoorspel had je daar geen last van, daar zat je vrijwel meteen in het avontuur. Nou zit je met die kleutertjes...

Een groot budget is ook niet alles, blijkbaar :N

Zouden de kleine kinderen die dit kijken er ook zo over denken?

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...