Ga naar inhoud

Onze Facebookgroep


Aanbevolen berichten

  • 3 years later...

Bovenstaande inderdaad.

Uiteraard zijn opmerkingen, verbeterpunten e.d allemaal welkom :)

Via Facebook is het makkelijker een grotere groep users te verkrijgen om o.a dit forum meer activiteit te geven!

*likes* :D

Link naar bericht
Delen op andere sites

Altijd maar weer dat facebook..

En wat is er mis met een kleinschalig intiem forum? Van mij hoeft het niet al te groot te worden hoor :) (maar goed, wie ben ik?)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Altijd maar weer dat facebook..

En wat is er mis met een kleinschalig intiem forum? Van mij hoeft het niet al te groot te worden hoor :) (maar goed, wie ben ik?)

Uiteindelijk maar gezwicht. Het forum hoeft niet supergroot te worden, maar als ik uren bezig ben om freeware spellen uit te zoeken, een installer er omheen bouw zodat je het op zowat elke moderne pc kunt spelen en ik krijg 1 of 2 reacties... Of iemand steekt uren in het maken van een ID contest en er zijn 3 deelnemers, dat is niet zo leuk. Daarom moet Retroforum in ieder geval meer bekendheid krijgen.

Het is altijd zo geweest en zal altijd zo blijven dat er een vaste kern van users is die vaak actief is en een grote groep die sporadisch komt of slechts kort actief is.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Uiteindelijk maar gezwicht. Het forum hoeft niet supergroot te worden, maar als ik uren bezig ben om freeware spellen uit te zoeken, een installer er omheen bouw zodat je het op zowat elke moderne pc kunt spelen en ik krijg 1 of 2 reacties... Of iemand steekt uren in het maken van een ID contest en er zijn 3 deelnemers, dat is niet zo leuk. Daarom moet Retroforum in ieder geval meer bekendheid krijgen.

Het is altijd zo geweest en zal altijd zo blijven dat er een vaste kern van users is die vaak actief is en een grote groep die sporadisch komt of slechts kort actief is.

Ik ben het met VR!DZ eens, maar wat jij schrijft is ook waar. Ik denk niet dat deelname afhangt van de grootheid van het forum.

Die vele uren die jij besteedt aan het forum is een topicmaker ook kwijt, hoor, al is het maar door het geworstel met de editor ...;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik wil er geen massaal iets van maken, maar een verdubbeling van het aantal actieve users is geen overbodige luxe. Ik denk dat er genoeg mensen zijn die hier zouden willen posten, maar het gewoon niet goed genoeg kennen. Misschien dat dit daar wat aan verandert. We zullen zien.

De editor valt mee zolang je niet copy/paste vanaf websites. Dan moet je eerst pasten in Notepad en dat weer copy/pasten in de editor.

Ik had ook liever de oude, maar die is er niet meer ;(

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik ben vooral een lezer op dit forum, zo af en toe reageer ik op dingen en heb in de tijd dat ik op 't forum zit een stuk of 2 topics gemaakt :')

Trouwens ben ik wel groot fan van de ID Contest die te maken hebben met muziek & de vele oude elektronica apparaten foto's (zoals in de kringloopwinkel) waar ik zelf overigens de ballen verstand van heb :P

Link naar bericht
Delen op andere sites

@VR!DZ - Hulde! Verspreid je boodschap waar mogelijk ;-)

@djkoelkast - Je / we hebben altijd geroeid met de riemen die we hadden. Veel werk ergens in steken en weinig respons/respect krijgen zijn al 10 jaar de grote golven geweest waar het soms lastig tegen te roeien is. En dat blijft altijd bestaan. En ondanks vele veranderingen zowel hier als ontwikkelingen op technologisch gebied roei je nog steeds! Dat is ook iets om motivatie uit te halen. Ondanks het afhaken van mensen. Dat komt omdat mensen verder gaan. Net zo goed als dat Facebook straks na de 'hype' weer 'over' is, net als Bassie en Adriaan.

Juist het 'uiteindelijk gezwicht' valt mij daarom wat tegen. Ondanks dat je (net als bijna iedereen) het gevoel hebt dat je 'mee moet' is dat niet de realiteit... iedereen zit nu op facebook omdat iedereen het doet. Vroeger maakten de grootste bedrijven ter wereld reclame via de url van hun eigen website... nu is alles www.facebook/..... wees eerlijk: dat is toch triest? Je wilt toch je eigen naam direct achter die eerste punt? Waar is ieders trots? Waar is jouw trots? Facebook is niet 'social', het is een bedrijf: een commerciële reclamezuil.

Ik kom hier graag, niet op Facebook. ;-)

Link naar bericht
Delen op andere sites

@VR!DZ - Hulde! Verspreid je boodschap waar mogelijk ;-)

@djkoelkast - Je / we hebben altijd geroeid met de riemen die we hadden. Veel werk ergens in steken en weinig respons/respect krijgen zijn al 10 jaar de grote golven geweest waar het soms lastig tegen te roeien is. En dat blijft altijd bestaan. En ondanks vele veranderingen zowel hier als ontwikkelingen op technologisch gebied roei je nog steeds! Dat is ook iets om motivatie uit te halen. Ondanks het afhaken van mensen. Dat komt omdat mensen verder gaan. Net zo goed als dat Facebook straks na de 'hype' weer 'over' is, net als Bassie en Adriaan.

Juist het 'uiteindelijk gezwicht' valt mij daarom wat tegen. Ondanks dat je (net als bijna iedereen) het gevoel hebt dat je 'mee moet' is dat niet de realiteit... iedereen zit nu op facebook omdat iedereen het doet. Vroeger maakten de grootste bedrijven ter wereld reclame via de url van hun eigen website... nu is alles www.facebook/..... wees eerlijk: dat is toch triest? Je wilt toch je eigen naam direct achter die eerste punt? Waar is ieders trots? Waar is jouw trots? Facebook is niet 'social', het is een bedrijf: een commerciële reclamezuil.

Ik kom hier graag, niet op Facebook. ;-)

Ik ben het met je eens en ik merk tot nu toe ook dat het niets oplevert. Je hebt nu eigenlijk 2 sites bij te houden. Mensen die daar zitten blijven daar.

We zullen zien hoe lang de hype aanhoudt, in ieder geval zul je als je hier lid bent niets missen als je niet ook op Facebook kijkt, de content die ik daar neer zet is hier al eens geweest of het is gewoon content van hier.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het is zeker ook geen verwijt hoor, en de resultaten van wat je probeert zeggen wat mij betret al genoeg. Ik ben alleen anti-social media zoals dat sinds ca. 2008-2009 als een ziekte de wereld veroverde. Dus ik gebruik net zo goed dit kanaal weer graag om mensen die hier lezen te laten weten dat het allemaal niet hoeft (facebook, instagram, bladiebla), en dat iedereen weer zelf moet gaan nadenken en om zich heen moet kijken. Ik ben er namelijk echt van overtuigd dat 'dit' internet de wereld te gronde gaat richten als de huidige trends blijven doorzetten.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Vooruitgang hoeft niet altijd verbetering te zijn.. Oke, ik zit ondertussen ook al een jaar ofzo op FB, maar lang niet dagelijks. Vaak zijn de statussen niet eens noemenswaardig.. meer wat tekst wat je gebruikt als opvulling, als je met iemand face to face aan het praten bent. "o ja, wist je nog dat ik dit en dat ook had meegemaakt?". Of kijk eens wat een grappige plaatjes/filmpjes/muziekjes ik online heb gevonden!

Het is een soort van 'noodzakelijk kwaad' geworden, wil ik nog min of meer in contact komen/blijven met bekenden. Aangezien ik ook niet aan die smartphone onzin mee doe, en zij vaak niet meer willen (of kunnen) smsen.. blijven er helaas niet veel alternatieven voor me over.

Maar het is ook vooral de combinatie social media met smartphone, wat het zo dodelijk maakt.. ga niet als een hyperactieve hond die bij een brievenbus ligt, elke keer als er weer een statusupdate komt er meteen op af duiken.. Mensen voelen zich online blijkbaar wat anoniemer, ongeremder.. en dat bevalt ze wel.. dus blijven ze zich alsmaar aangetrokken voelen daartoe.

Ik ben ook wel blij dat ik vaker geluiden hoor van mensen, dat ze t wel gehad hebben met social media.. nu de grote massa nog! Al denk ik niet dat het nog weg te denken valt... als FB plat gaat, komt er snel genoeg weer een ander alternatief

Link naar bericht
Delen op andere sites

Vooruitgang hoeft niet altijd verbetering te zijn.. Oke, ik zit ondertussen ook al een jaar ofzo op FB, maar lang niet dagelijks. Vaak zijn de statussen niet eens noemenswaardig.. meer wat tekst wat je gebruikt als opvulling, als je met iemand face to face aan het praten bent. "o ja, wist je nog dat ik dit en dat ook had meegemaakt?". Of kijk eens wat een grappige plaatjes/filmpjes/muziekjes ik online heb gevonden!

Het is een soort van 'noodzakelijk kwaad' geworden, wil ik nog min of meer in contact komen/blijven met bekenden. Aangezien ik ook niet aan die smartphone onzin mee doe, en zij vaak niet meer willen (of kunnen) smsen.. blijven er helaas niet veel alternatieven voor me over.

Maar het is ook vooral de combinatie social media met smartphone, wat het zo dodelijk maakt.. ga niet als een hyperactieve hond die bij een brievenbus ligt, elke keer als er weer een statusupdate komt er meteen op af duiken.. Mensen voelen zich online blijkbaar wat anoniemer, ongeremder.. en dat bevalt ze wel.. dus blijven ze zich alsmaar aangetrokken voelen daartoe.

Ik ben ook wel blij dat ik vaker geluiden hoor van mensen, dat ze t wel gehad hebben met social media.. nu de grote massa nog! Al denk ik niet dat het nog weg te denken valt... als FB plat gaat, komt er snel genoeg weer een ander alternatief

Deze vooruitgang is achteruitgang! Als mensen je willen spreken of willen weten hoe het met je gaat kunnen ze het ook aan je vragen en zo nu en dan naar je toekomen. Waarom online? Vanwege het inmiddels ingeburgerde 'omdat het kan'. Je voelt het als 'noodzakelijk kwaad' omdat iedereen het doet... het sms-verhaal dat je aanhaalt heeft te maken met dat 'whatsapp' enz. GRATIS is. Maar men beseft niet dat gratis 'appen', downloaden, enz. veroorzaakt dat alles (commercieel, zie al een FRS, maar ook Bruna's verdwijnen al uit het stadsbeeld) met name door het illegale circuit naar de klote helpt. Dus straks wordt er niks meer geproduceerd. Dus zoek elkaar op... kijk elkaar weer aan... koop/betaal weer gewoon eerlijk voor wat je gebruikt.... pleeeease!

Link naar bericht
Delen op andere sites

En dat snap ik, en daar heb je ook gewoon 100% een punt...

Maar de enige die je spekt is Zuckerberg en dat gaat naar mijn idee niet werken. Er wordt gewoon geen waarde meer gehecht ergens aan.

Ik hoop daar die mensen te bereiken die niet actief naar ons op zoek gaan, maar hier wel degelijk een aanvulling zouden kunnen zijn ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Deze vooruitgang is achteruitgang! Als mensen je willen spreken of willen weten hoe het met je gaat kunnen ze het ook aan je vragen en zo nu en dan naar je toekomen. Waarom online? Vanwege het inmiddels ingeburgerde 'omdat het kan'. Je voelt het als 'noodzakelijk kwaad' omdat iedereen het doet... het sms-verhaal dat je aanhaalt heeft te maken met dat 'whatsapp' enz. GRATIS is. Maar men beseft niet dat gratis 'appen', downloaden, enz. veroorzaakt dat alles (commercieel, zie al een FRS, maar ook Bruna's verdwijnen al uit het stadsbeeld) met name door het illegale circuit naar de klote helpt. Dus straks wordt er niks meer geproduceerd. Dus zoek elkaar op... kijk elkaar weer aan... koop/betaal weer gewoon eerlijk voor wat je gebruikt.... pleeeease!

Dat FRS op de fles ging had meer te maken met het beleid. Ik geloof ook niet dat meneer Breukhoven er nou zo veel slechter van is geworden.

Dat een elektronicaketen als Block failliet gaat is ook niet zo gek als ze zo gigantisch duur blijven.

Whatsapp is niet meer gratis, je moet voor het appje zelf betalen onder iOS en daarnaast nog eens per jaar. Maar er zijn zat gratis alternatieven inmiddels. MessageMe bijvoorbeeld. WhatsApp en dergelijken vind ik wel handig om even snel wat dingen te regelen of door te spreken, maar ik heb als main communicatiemiddel nog altijd gewoon aMSN en dat werkt nog steeds (wel even je account koppelen aan skype via skype, daarna kun je msn weer in).

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het failliet gaan van allerlei ketens kun je niet enkel en alleen toewijden aan het feit dat mensen meer downloaden. Zijn zoveel meer factoren die meespelen.. Mensen hebben ook gewoon minder te besteden vanwege 'de crisis', en dan is het logisch dat je eerder op 'luxeproducten' als films en muziek gaat besparen. (Vooral als je ze dus ook gratis kan krijgen).

Los daarvan, zijn er ook genoeg mensen die eerst albums of films (paar) keer willen zien/luisteren, om vervolgens alsnog te beslissen om ze origineel te gaan kopen. En dat doen ze dan het liefst via internet, aangezien ze daar vaak enkele euro's per stuk goedkoper zijn. Feit is gewoon dat sommige zaken gewoon teveel vragen voor een cd of film. Ik snap ook wel dat ze het personeel moeten betalen, en huur van het pand, enz enz.. Maar weeg dat meer tegen elkaar af. Met wat lagere artikelprijzen heb je misschien een lagere winstmarge, maar is de kans groter dat er meer verkocht wordt.

En daarbij ook nog eens.. een winkel als FRS is wel vrij 'neutraal / mainstream' wat betreft muziek. Qua films is het aanbod wel oke, maar muziek.. je ziet er lang niet alle (sub)stromingen te koop liggen. Op zich ook wel logisch, van bepaalde muziekstijlen is het animo ook stuk kleiner.. Maar juist door ook voor die mensen wat aanbod aan te bieden, trek je toch meer klanten. Die vervolgens misschien ook nog met wat andere dingen naar huis gaan. De echte liefhebbers van speciale / specifieke muziekstijlen gaan toch sneller naar die veel leukere, gezelligere en knussere speciaalzaakjes die ergens buiten het centrum in een guur pand zitten, om daar lekker door de vele bakken met cd's en vinyl te bladeren. Daar is ook veel meer muziekkennis aanwezig, dus een babbeltje daarover is veel sneller gemaakt, plus veel grotere kans dat het personeel je allerlei tips kan geven over soortgelijke bands/dj's/producers, als je van een bepaald genre houdt.

En dan heb je natuurlijk ook nog het punt.. waarom moeten mensen per se geld krijgen voor muziek? Muziek is (naar mijn mening) toch een uiting van je eigen emoties, een soort van kunst? Waarom moeten mensen per se geld krijgen voor het maken ervan? Ik zie liever dat mensen gewoon muziek maken omdat ze dat zelf willen.. en als het publiek dat tof vind, dat ze er dan dus geld door kunnen verdienen.. oke. Maar naar mijn idee zijn er veel te veel mensen die muziek maken OMDAT ze er geld mee willen verdienen. Niet omdat ze de muziek an sich willen maken. (geen wonder ook dat ze de muziek ook vaak voor zich laten maken.. enige wat je hoeft te doen is er een beetje lekker uit zien, de rest wordt wel voor je gedaan. Zelfs zingen hoef je niet meer te kunnen, dan gooien ze er wel weer een stemfilter overheen, of ze nemen elke zin afzonderlijk op, en plakken alle 'beste' zinnen aan elkaar)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...