Ga naar inhoud

  

16 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke console verkies jij uit het 8-bit tijdperk?

    • Nintendo Entertainment System
      13
    • Sega Master System
      2
    • Atari 7800
      0
    • Andere (verduidelijk je antwoord in het topic)
      1


Aanbevolen berichten

Na de video game crash van 1983 kwamen er nieuwe bedrijven op het idee om een console uit te brengen.

Nintendo bracht de Family Computer uit in Japan, deze werd bij ons de NES. Sega had de Master System. En als enige overblijver van voor 1983 had Atari de 7800.

Welke verkies jij en waarom?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb voor de NES gekozen omdat dat de enige console is die ik had (en nog steeds heb). De SMS heb ik alleen bij vrienden gebruikt en eigenlijk alleen maar om Sonic te kunnen spelen. Ik was in die tijd fan van de TV serie Sonic en wilde het spel ook graag hebben. Helaas hebben we tot de DS moeten wachten voor deze held eindelijk naar Nintendo kwam.

Amiga heb ik helemaal nooit gebruikt. Ik ken deze alleen van afbeeldingen van internet. (schaam schaam)

Link naar bericht
Delen op andere sites

De NES, omdat die de grootste games libary heeft. :) Best grappig om te zien dat de SMS een stuk betere specs had. Maar ook een matig ontworpen controller (waarbij 1 van beide buttons zowel start als een actie is).

Wat me bij de SMS ook opvalt, is dat de games die je nog tegenkomt op ebay/marktplaats haast altijd in goede staat zijn door de stevige doosjes. Dat hadden ze een stuk beter begrepen dan Nintendo. :P Maarja, zonder al te veel goede games houdt het snel op, vandaar dus de NES.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 year later...
  • 1 year later...

Van jongs af aan al een Nintendo-liefhebber. Veruit de meeste tijd doorgebracht op een NES, daardoor is voor mij het gamen grotendeels begonnen. Eerst bij mn neefje en klasgenootjes, later op mn eigen NES.

Sonic heeft me nooit zo kunnen boeien, en heb verder ook zelden op Sega consoles gespeeld. Mn broer had wel een tijdje een Game Gear waar ik soms wel eens (stiekem) op speelde, maar was ook niet zo spectaculair verder.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...