Ga naar inhoud

Honderd maal Bassie & Adriaan


Aanbevolen berichten

Programma waarin de honderdste televisieuitzending van het duo Bassie en Adriaan. Ze gaan op weg naar Davos in Zwitserland om in het Nederlands Astmacentrum met de kinderen aldaar Kerstfeest te vieren. Tijdens dit programma worden vele fragmenten vertoond uit de vorige 99 uitzendingen met Bassie en Adriaan.

n.a.v het topic over de andere B&A special 'Bassie & Adriaan en de verdwenen trosster', heb ik even een topic aangemaakt over '100 x Bassie & Adriaan', dat werd uitgezonden op 25 december 1987. Op een oude band van mijn broer ontdekte het laatste stukje van dit programma waarin B&A een lied over vrede zongen. Ik weet dat het programma verder vooral oude fragmenten bedroeg. Wie heeft deze special al eens gezien, wil hem nog eens zien of heeft andere info? Laat het hier weten!

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik heb alle losse afleveringen (100 x B&A, Trosster, Koningin) vroeger nooit gezien en nu nog steeds niet. Uiteraard zou ik ze allemaal graaaaaaaag willen zien of hebben :)

Daar sluit ik me helemaal bij aan. "Nieuw" materiaal :9~

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik weet nog wel dat ik 100 x Bassie en Adriaan gezien heb, maar het is toen helaas niet opgenomen. Zodoende kan ik me er ook weinig meer van voor de geest halen, behalve dan dat ik het toen toch wel een apart gezicht vond, B&A in de sneeuw.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Deze aflevering heb ik ook, in zwart wit op video.

Slechte kwaliteit, maar is enorm leuk. Bassie die per ongeluk Adriaan in de sneeuw gooit. En de zo ook de pakjes van de berg laat rollen...

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 month later...
waarom zegt niemand meer iets in dit topic?

Omdat niemand er iets over te zeggen heeft? Sommige topics sterven een stille dood. Tenzij iemand ze onsubtiel omhoog schopt }:|

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hoi, ik ben Matthijs ik heb hem in het zwart wit op video, hij begint met hallo vriendjes, daarna zitten ze in de auto en rijden door de sneeuw en bekijken fragmentjes uit de plaaggeest met het bakkerslied, daarna de sleutel daarna legt adriaan bij die auto uit wat astma is en daarna doet de auto van hun raar en zijn ze vergeten te tanken, dan gaan ze over de sneeuwberg en legt adriaan kadoos op een slee die bassie het ravijn in trapt, dan gaat adriaan hulp halen en bassie zit in een schuur en zingt een liedje, daarna komt adriaan met een groet slee met kinderen bassie halen en rijden ze naar het astma centrum waar ze terugblikken en het liedje alle kinderen van de wereld zingen, dit programma duurt 43 minuten.

Ikzelf heb een paar circusshows maar mis er een paar uit 1981 en 1982, we zouden kunnen ruilen, momneteel ben ik bezig met de opnamens van Bananasplit, Stuif es in,blufshow,allemaal familie en nog wat programma;s waarin B en A voorkomen.

Brieven aan de koninging en de trosster heb ik dankzij ene goeie vriend van mij uit Friesland.

Er moet ook een uitzending bestaan van telekids, Triviant en de stop en stapshow.

Ik heb vandaag in de winkel gehoord dat op 7 juni de DVD's leren en lachen uitkomen alle 3 tegelijk.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Volgens Martijn van kantoor zouden ze in mei al uitkomen de 3 dvd's dus ik hou de dvd winkels goed in de gaten.

In oktober verschijnt de lachspektakelshow deel 2 met o.a de acts met de camera en de geluidbox/spoken bestaan niet erop.

Ik heb alles van hun nu op DVD, ik heb zelfs een versie van europa 1 en die komt orspronkelijk yuit Frankrijk, die is helemaal in het Frans incl. de tekst.

Ik heb een grote bestelling gedaan en krijg binnenkort een hoop programmas waarin B en A zaten erbij, o.a bananasplit, domino en de stop en stapshow.

Kan iemand van jullie het volgende herinneren: in de begin jaren tachtig waren B en A te horen op de radio met een programma dat heete "op stap met Bassie en Adriaan"ze gingen naar campings,theaters, bossen en het strand en doorzochten de leukste plekjes van het hele land (zo ging het liedje ook) ze waren o.a in Duinrell met Ben Cramer,Loosdrecht, in het autotron met Imca Marina en zongen daar het liedje veilig over de straat, er zat ook een Bassie en Adriaan kwis in weekelijks.

heel vroeger hebben mijn ouders dit opgenomen maar dat bandje is vastgelopen in de recoorder vroeger.

Op 31-12-89 waren Bassie en Adriaan weer op de radio tussen 7 uur en 8 uur s'morgens en draaide o.a muziek zoals Dimitri, altijd blijven lachen, Lambada, verrek zeg kerel ben jij het en nog veel meer en tussen door spraken zij, de opnamens in Griekenland waren toen net af.

Jullie lezen het ik ben mijn verzameling aan het uitbreiden, ik vond op de konigedag nog een puzzel van B en A met het decor van het Circus op de achtergrond.

Heeft iemand trouwens de verloren aflveringen van de Sleutel wel eens op de TROS gezien in 1979?

Groetjes.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 31-12-89 waren Bassie en Adriaan weer op de radio tussen 7 uur en 8 uur s'morgens en draaide o.a muziek zoals Dimitri, altijd blijven lachen, Lambada, verrek zeg kerel ben jij het en nog veel meer en tussen door spraken zij, de opnamens in Griekenland waren toen net af.

Dat kan misschien de cd B&A Radio station vanuit Griekenland zijn geweest.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik haal die programma's via andere fans en kennissen en er is een site dat heet beeldengeluid.nl daar zie je alle programma's die ooit zijn uitgezonden door de TROS van B en A of waar zij inzaten als je zoekt onder "Bassie"

Je kan ze daarna mailen op klantenservice@beeldengeluid.nl en zo je bestelling doorgeven. *bas*

Het programma wat ik op de radio hoorde was zeker geen radiostation B en A 2, het was een 1 malige uitzending van de radio TROS radio 2, ik heb het namelijk ooit eens op een bandje gehad maar dat bandje is gebroken vroeger en trouwens...de lambada en altijd blijven lachen staat NIET op radiostation 2.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Herinneren jullie je nog de aflevering van de Surprise Show waarin Aad ging tenissen met 'n jongen die dat heel graag wilde.

Groetjes,

Sander

Jaaa, dat weet ik nog heel goed. Dat was met een gehandicapte jongen, die was helemaal fan van Adriaan en in eerste instantie was hij alleen aan het tennissen met Henny Huisman. En dan komt opeens Adriaan uit de kleedkamer lopen en betreedt de gymzaal met de welbekende uitspraak: "Ja, maar wat gebeurt er hier allemaal?!"

En op een gegeven moment slaat de jongen de bal wel op een hele vervelende plek, waardoor Adriaan even strompelt en Henny Huisman voor de camera zingt: "Bassie en Adriaan, Bassie en Adriaan," terwijl hij zijn tennisracket gebruikt als gitaar.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 31-12-89 waren Bassie en Adriaan weer op de radio tussen 7 uur en 8 uur s'morgens en draaide o.a muziek zoals verrek zeg kerel ben jij het en nog veel meer

Dat is wel grappig, 'Verrek zeg kerel ben jij het?" werd gezongen door Lodewijck van Avezaath, betere bekend als...... Aad Klaris!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Bananasplit: met een duo dat de act van B&A nadoet

Domino: inderdaad vegeten, amar bi het aloude record uit 1984 waren B&A aanwezig.

Stop en Stapshow: hehe eindelijk de naam. programma met de slogan: de jeugd wil naar 0 ongelukken. B&A deden daar shorties o.a. natuurlijk over het oversteken!!

Circusafleveringen: inderdaad die zou ik ook vergeten, maar van circus B&A bestaan ook opnames!! Heeft Nickelodeon die rechten nooit gekocht ?? Dat is peteroliedom en heel jammer!!

Stuif es in: Ik kan me in ieder geval een sinterklaasuitzending herinneren waarin Bassie en Adriaan zaten, maar ik kan me zo voorstellen dat ze wel eens vaker zijn langsgekomen bij Stuif es in.

Telekids: B&A zijn daar twee keer geweest !

Link naar bericht
Delen op andere sites
Circusafleveringen: inderdaad die zou ik ook vergeten, maar van circus B&A bestaan ook opnames!! Heeft Nickelodeon die rechten nooit gekocht ?? Dat is peteroliedom en heel jammer!!

Neej Nick heeft die rechten niet gekocht. Maar ze hebben volgens mij wel de rechten over de shorties. Want als je heel goed oplet in die nieuwe B&A reclame (die volgens mij nu niej meer op de buis is) zie je een piepklein stukje van de Kinderdisco medley.

Moest ik ff kwijt, nu weer ontopic :P

Link naar bericht
Delen op andere sites

ik kan dingen over de twee afleveringen van *bas* en *adriaan* bij telekids vertellen. de eerste aflevering was ergens in de jaren 90 te zien bij RTL4.bij 10jaar telekids zag ik een stukje en daar promote bassie zijn bassie-worst. verder weet ik er niks van. het tweede en laatse optreden in telekids was pas in 1999. daarin zongen ze "twee maar toch een" en een hele leuke aflevering van pittige tijden waarin jessica en rik de sleutels van de caravan hadden weggegooid. ik had hem helemaal opgenomen maar per-ongeluk is alles eraf gespoeld :'(:'(:'( dus ik kan jullie niet(meer) verder helpen,sorry.

Link naar bericht
Delen op andere sites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...