Ga naar inhoud

Rate The Game 18 - Contra/Probotector (1987)


  

5 leden hebben gestemd

  1. 1. Geef je beoordeling voor "Contra/Probotector"

    • 0
      0
    • 1
      0
    • 2
      0
    • 3
      0
    • 4
      0
    • 5
      0
    • 6
      0
    • 7
      0
    • 8
      3
    • 9
      1
    • 10
      1
    • niet gespeeld
      0


Aanbevolen berichten

Contra/Probotector (1987)

post-24-127645456645.jpg

Opzet:

Het is de 27e eeuw en de aarde wordt klaar gestoomd voor een alien invasie. Twee jaar eerder was er namelijk een meteoriet die neer kwam op een archipel bij Nieuw Zeeland. De terroristen groep Red Faction bereidt nu een overname door de aliens voor. Jij (en eventueel je mede speler) bent de enige die ons nog kan redden!

Gameplay:

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik ken het spel gewoon als "Contra", omdat ik het altijd speelde op de cassette met pirate games.

Heerlijk spel voor die tijd. Geweldige muziek ook en vooral fantastisch om het met zijn tweeën te spelen.

Behoort tot mijn grote NES favorieten, dus weer een 10. :P

Link naar bericht
Delen op andere sites

Staat in m'n top 10 van NES games, dus een hoge score zal volgen.

De moeilijkheid is bijna legendarisch en zonder de befaamde code kan ik dit spel niet uitspelen.

Ik heb vele uren en dagen aan dit spel gespeeld en zelfs nu nog vind ik het een uitdaging (in tegenstelling tot Zelda of Mario 3)

Een dikke, vette 9

Link naar bericht
Delen op andere sites

Speciaal voor RTG gespeeld.

Ziet er goed uit, lekker vloeiende bewegingen, goeie controls, lekker moeilijk, alleen jammer dat je na 1 aanraking of kogel meteen dood bent, ik had liever 3 gezien. Verandering van wapens is ook erg tof, wellicht is Turrican hierop geïnspireerd, want dat spel komt uit 1989 (tip voor RTG! Turrican!).

Dus: moeilijk, maar wel erg tof. Ook de goede muziek en effecten, ik geef dit een 8.

Moet wel zeggen dat Probotector er heel anders uit ziet, alle poppetjes zijn namelijk robots en geen "mensen":

Probotector:

post-90671-1239373302.png

Contra:

contra_nes.jpg

Ik heb Probotector gespeeld.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...