Ga naar inhoud

Afscheid Ann Petersen


Aanbevolen berichten

Hier effe een topic over Ann Petersen. O-)

Dit is een grootse dame geweest in de televisiegeschiedenis, nu niet zo zeer in Nederland maar wel in België. Ze overleed vorig jaar in december.

Ze deed nog, ondanks haar leeftijd, wat eigenlijk nog niet ZO oud was, mee in de soap 'Thuis'. Maar plots overleed ze vorig jaar en aangezien ze zo'n grootse dingen heeft gedaan voor de jeugd- en volwassen Televisie in België en Nederland wordt er vanavond een extra speciale lange uitzending gedaan van Thuis voor het personage Florke, die Ann Petersen speelde. Vanavond kijken naar TV1, :P want er gaan een aantal gasten in meedoen, o.a. Danny Verbiest !

"Thuis" neemt afscheid van "ons moe"

Vanavond neemt de TV1-serie "Thuis"

definitief afscheid van Florke (Ann

Petersen). Het wordt een "magisch-

realistische" aflevering over de grote

gebeurtenissen in het leven van Florke

en in de filmcarrière van Ann Petersen.

Ze was een grootse dame in België en Nederland.

Werken mee: Frank Aendenboom, Nand

Buyl, Antje De Boeck, Oswald Maes,

Chris Cauwenberghs, Chris Lomme, Danny

Verbiest, Gert Verhulst en Urbanus.

Rogeeke komt uit het hiernamaals om

Florke mee te nemen. Maar zij wil niet

mee voor Frank en Luc zich hebben ver-

zoend. De broers verdwalen in de stad

en ontmoeten er allerlei figuren.

Bron : VRT Nieuws - NOS.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Voor de mensen die Ann Petersen niet kennen: Ze speelde ook in Samson als Mevr. De Bolle. ;)

Jeannine de Bolle, inderdaad !

Maar ze speelde vb. ook mee in kapitein Zeppos.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Thuis is een klasse soap! En Ann Petersen deed haar rol enorm goed.

Respect voor haar, in de 70 en nog steeds was ze actief.

Ze zou dit jaar nog theatershows gegeven hebben ism Studio 100.

En een eigen programma had ze ook nog in gedachten.

Het is erg jammer, en ik sluit me volledig aan bij de woorden van onze

premier in het journaal bij het droevige nieuws.

Vlaanderen verliest naast een goeie actrice ook een TV moeder.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Thuis (extra) is vanavond om 19.40u te zien op VRT-TV 1 ;)

Freek, dat wist ik allang, daarom dat ik dit topic startte. Maar tis goed dat je het nog eens zegt, want ik was het uur er vergeten bij te zetten *)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Freek, dat wist ik allang, daarom dat ik dit topic startte. Maar tis goed dat je het nog eens zegt, want ik was het uur er vergeten bij te zetten *)

Ja, daarom juist. Ik dacht laat ik die arme Lorenzo eens helpen. ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

19:40 Thuis Extra

Vlaamse familiereeks.

Met: Janine Bischops (Jenny), Pol Goossen (Frank), Ann Petersen (Florke), Viv van Dingenen (Veronique), Marleen Merckx (Simonne), Leah Thys (Marianne), Mark Willems (Luc), Annick Segal (Rosa), Nolle Versyp (Dokter Dré), Peter Van Asbroeck (Werner), Monika Van Lierde (Ann), Bart Van Avermaet (Waldek), Kurt Defrancq (Eric), Christel Domen (Martine), Dirk Tuypens (Jan), Pascale Bal (Isabelle), Ronny Daelman (Sam), Govert Deploige (Michael), Marijke Hofkens (Leontien), Lien van de Kelder (Sofie), Nathalie Wijnants (Eva), Oswald Versyp (Stany Love), Danny Verbiesd, Walter De Donder, Gert Verhulst, Walter van de Velde, Chris Cauwenberghs e.a.

Speciale aflevering n.a.v. het overlijden van Florke

Met een bloemlezing van de mooiste Florke-momenten van de afgelopen jaren in Thuis.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Het was een mooi eerbetoon, wie heeft het nog gezien?

Wat vonden jullie ervan? Jammer dat het leven zo kort is :(

Ann Petersen stierf op 12 december 2004

Ze leeft dus nog? 12 december 2004 is nog niet geweest ;)

Sorry, flauw.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Uit gewoonte van typen, sorry :@

het is dus 12 december 2003

haha, Ik heb dat ook vaak !

Ja ik heb ook de aflevering gezien van Thuis. Het was wel leuk gedaan, maar door het plotse overlijden van Ann Petersen kwamen de schrijvers van de soap in de problemen om haar op een aannemelijke manier uit het verhaal te schrijven, dus zeggen ze dat ze overleden is in Chaleroi. En Frank en Luc die de stad ronddwalen en ze komen Samson & Gert tegen, Urbanus enzo en iedereen vond het erg dat ze gestorven was. :'(

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ja ik heb ook de aflevering gezien van Thuis. Het was wel leuk gedaan, maar door het plotse overlijden van Ann Petersen kwamen de schrijvers van de soap in de problemen om haar op een aannemelijke manier uit het verhaal te schrijven, dus zeggen ze dat ze overleden is in Chaleroi. En Frank en Luc die de stad ronddwalen en ze komen Samson & Gert tegen, Urbanus enzo en iedereen vond het erg dat ze gestorven was. :'(

Vaag verhaal...Samson en Gert in Thuis? Waren Joop Chocomousse, Octaaf de Bolle (haar zoon in S&G) en Albert Vermeersch er dan soms ook bij? En wat doet Urbanus van Anus daar nou weer? En waarom is Mevrouw Jeannine de Bolle overleden in Charleroi? Ze woonde toch in Vlaanderen?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Vaag verhaal...Samson en Gert in Thuis? Waren Joop Chocomousse, Octaaf de Bolle (haar zoon in S&G) en Albert Vermeersch er dan soms ook bij? En wat doet Urbanus van Anus daar nou weer? En waarom is Mevrouw Jeannine de Bolle overleden in Charleroi? Ze woonde toch in Vlaanderen?

mag ik even iets zeggen joop die is al lang uit samson & gert ....

de plaatsvervanger van jeannine De Bolle is nu frieda kroket.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Op 12 december 2003 overleed Ann Petersen. Negen jaar lang was zij ‘ons moe’ in Thuis.

Haar plotse dood plaatste de schrijvers en de productieploeg voor een probleem. Want natuurlijk hadden wij geen scenario klaar dat op een aanvaardbare manier Florke uit de serie zou laten verdwijnen, na haar de gepaste eer te hebben bewezen in de vorm van een ontroerend afscheid, een grootse begrafenis, een overvloedige koffietafel en nog veel meer dat hoorde bij een belangrijke figuur en een grote actrice. Uiteraard kon het niet worden zoals bij Rogeeke, de fictieve echtgenoot van Florke die één jaar eerder overleden was. Acteur Oswald Maes had zelf springlevend zijn afscheid aangekondigd en had volop kunnen meewerken aan de dood en de begrafenis van zijn personage. Dat kon nu niet, want de actrice – en niet het personage – was overleden … .

Eén ding werd al vlug duidelijk : we wilden niet dat een andere actrice de rol van Florke op zich zou nemen. Maar tegelijk mocht het afscheid niet banaal zijn. We wilden dat de kijker afscheid kon nemen van Florke, een grote fictieve moeder. En van Ann Petersen, een echte grote dame.

Zo ontstond het idee van een speciale aflevering die helemaal rond de figuur van Florke zou draaien. Waarin Frank en Luc en de andere Thuis personages afscheid namen van ‘ons moe’ en waarin, zoals Florke het zou gewild hebben – en zoals Ann Petersen het als laatste wens had uitgedrukt – er niet te veel tranen zouden vloeien en er op een ‘positieve’ manier met de dood werd omgesprongen. En waarin de kijker via flash-backs geconfronteerd werd met de grote gebeurtenissen uit het televisieleven van Florke, met een knipoog naar de rijke filmcarrière van Ann Petersen.

Rogeeke, haar grote liefde, komt uit het hiernamaals om Florke, teder als altijd, te begeleiden naar waar zij voortaan beiden ‘thuis’ horen. Maar Florke wil niet meegaan voor haar zonen zich verzoend hebben. Dat is natuurlijk een grote opgave. Want Frank is zo overstuur door de emoties die bij de begrafenis horen, dat hij wegloopt van de koffietafel. En Luc loopt zijn broer achterna. Samen verdwalen zij in de stad en komen zij heel verschillende figuren tegen die hen elk op hun eigen manier herinneren aan hun moe, zonder dat zij precies beseffen hoe de vork aan de steel zit … .

Een magisch-realistische extra Thuis met de bijzondere medewerking van de Thuis acteurs en van Frank Aendenboom, Nand Buyl, Chris Cauwenberghs, Antje De Boeck, Chris Lomme, Oswald Maes, Urbanus, Danny Verbiest en Gert Verhulst.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Wisten jullie trouwens dat het personage Joop Mengelmoes (Samson noemt hem "Meneer Chocomousse") in de Samson & Gert-series in de jaren 1991 en 1992 gespeeld werd door niemand minder dan de Nederlander Stef Bos?

Link naar bericht
Delen op andere sites
Wisten jullie trouwens dat het personage Joop Mengelmoes (Samson noemt hem "Meneer Chocomousse") in de Samson & Gert-series in de jaren 1991 en 1992 gespeeld werd door niemand minder dan de Nederlander Stef Bos?

Echt? Heheh. Die is in Veenendaal geboren, waar ik woon. Ik heb hem wel eens in het theater gezien, wel leuk. Zat zijn oude leraar in de zaal, ook leuk ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Wisten jullie trouwens dat het personage Joop Mengelmoes (Samson noemt hem "Meneer Chocomousse") in de Samson & Gert-series in de jaren 1991 en 1992 gespeeld werd door niemand minder dan de Nederlander Stef Bos?

yep dat wist ik ;)

net zoals dat de burgemeester ook kabouter Plop is

en Samson de stem krijgt van ons allen Danny Verbiest... ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Vaag verhaal...Samson en Gert in Thuis? Waren Joop Chocomousse, Octaaf de Bolle (haar zoon in S&G) en Albert Vermeersch er dan soms ook bij? En wat doet Urbanus van Anus daar nou weer? En waarom is Mevrouw Jeannine de Bolle overleden in Charleroi? Ze woonde toch in Vlaanderen?

vaag verhaal, vaag verhaal :( maak het dan zelf in het vervolg hé

En SAMSON en GERT deden wel mee, vraag het maar aan de mensen die gekeken hebben

Link naar bericht
Delen op andere sites
Voor de mensen die Ann Petersen niet kennen: Ze speelde ook in Samson als Mevr. De Bolle. ;)

Ohhhhhhh zij.

Vroeger keek ik altijd Samson.

Nu ook nog soms.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ohhhhhhh zij.

Vroeger keek ik altijd Samson.

Nu ook nog soms.

Ik kijk soms wel eèn mee met mijn broertje(p.c. ze zenden bijna ALTIJD behalve op zondag her. uit)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...