Ga naar inhoud

[MUZIEK] ID Contest Games #3


Aanbevolen berichten

Hierbij een nieuwe games contest, die door zowel mij als MarsM is samengesteld.

De contest bevat 25 fragmenten van games.

Er zit in deze contest van alles tussen, zodat iedereen een kans maakt om te winnen.

Op het eerste gehoor zullen het (zeer) bekende deuntjes zijn, maar er zitten ook een paar moeilijke games tussen.

Van deze 25 fragmenten willen wij het volgende weten;

Console - Titel van de game.

Uiteraard alleen antwoorden via PB (de antwoorden kunnen naar RM worden gestuurd).

Per goed geraden console (ook PC spellen) verdien je 1 punt, per goed geraden spel 2 punten.

De contest zal 5 weken duren en gesloten worden op 22-07-2010.

In dit topic geven wij alleen de rangorde van de users, maar geen punten als tussenstand.

Laat in dit topic weten wanneer je mee doet.

Rest ons nog te zeggen: Veel succes!

ID-Contest Games 3.zip

aangepast door RM
Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik denk dat ik deze contest aan me zal laten voorbij gaan, heb eens geluisterd en herken welgeteld 2 nummers.

Nuja, is er in ieder geval geen mogelijkheid tot "oooh, randy wint toch" :P

Dit verrast mij...

Er zitten echte klassiekers tussen en eerlijk gezegd hadden Mars en ik het idee dat je er heel wat spellen uit zou moeten kunnen halen ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dit verrast mij...

Er zitten echte klassiekers tussen en eerlijk gezegd hadden Mars en ik het idee dat je er heel wat spellen uit zou moeten kunnen halen ;)

Ik heb het al eerder gezegd, ik ben slecht in gamemuziek, ik ken eigenlijk enkel de écht bekende en een aantal games waarbij de muziek me aanspreekt.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik zal ook meedoen. Hoewel ik op gehoor echt maar weinig nummers ken. :) Zal wel weer een flinke zoektocht worden as usual :D btw met wat voor gare console/emulator is nr 13 opgenomen zeg :P

Over 3 weken weet je het, tenzij je het raadt :P

Link naar bericht
Delen op andere sites

Er mag gereageerd worden hoor...

Ik heb al van diverse mensen gehoord dat ze geen poging gaan wagen omdat ze niets zouden weten, maar het is echt te doen.

Door gebruik te maken van dit forum kun je al zeker de helft van de spellen vinden. En geloof mij als ik zeg dat iedereen zeker 10 van deze spellen kent en misschien zelfs wel gespeeld heeft.

Je kunt in ieder geval net als bij de Contest van Frey aan te raden consoles al een hoop punten vergaren.

Tips gaan er echt nog wel gegeven worden, maar daar is het nu nog te vroeg voor en daarnaast is het leuker als er meer users een poging wagen.

Het zou natuurlijk ook zo kunnen zijn dat mensen liever naar het WK kijken. In dat geval denk ik er serieus over na om deze contest te verlengen tot 2 weken nadat het WK is afgelopen.

Laat je horen en doe gewoon mee!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik ga straks nog een poging wagen. :) Ik vroeg me wel af of je wel allemaal 'makkelijk zoekbare' games hebt gebruikt, aangezien bijv. nr 16 niet een intro theme is (meteen een hint voor de niet-kenners :D), dus daar moet je met je zoekopdrachten rekening mee houden. Heb je dat bij veel spellen gedaan? Het wordt namelijk lastig om van ieder spel alle mogelijke muziekjes te gaan beluisteren. ;)

Maar ik ga nog m'n best doen! :D

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik ga straks nog een poging wagen. :) Ik vroeg me wel af of je wel allemaal 'makkelijk zoekbare' games hebt gebruikt, aangezien bijv. nr 16 niet een intro theme is (meteen een hint voor de niet-kenners :D), dus daar moet je met je zoekopdrachten rekening mee houden. Heb je dat bij veel spellen gedaan? Het wordt namelijk lastig om van ieder spel alle mogelijke muziekjes te gaan beluisteren. ;)

Maar ik ga nog m'n best doen! :D

Er zit vanalles tussen... main themes, level themes, boss themes, enz. Maar wel zodanig dat het in de meeste gevallen goed vindbaar is ;) . Zoals je nr. 16 nu gevonden hebt, kun je nr. 14 bijv. ook heel makkelijk vinden als je op hetzelfde soort theme zoekt maar bij een ander heel bekend gamepersonage ;) .

Overigens kun je ook wel titels vinden als je van bekende spellen (die bijv. ook verfilmd zijn) gewoon eens main themes beluistert ;)

En maak nogmaals ook gebruik van het forum, want veel titels staan er gewoon tussen ;) .

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik kan het niet hebben dat ik nummer 1 gewoon kan meeneuriën, tot op de details toe, maar niet weet welk spel het is 8)7

Komt nog wel :P

Weet je ook eens hoe dat is. :+ Datzelfde proces onderging ik toen ik niet op het muziekje uit gamecontest #1 van Mappy kon komen. ;(

Link naar bericht
Delen op andere sites
gepost (aangepast)

Toch wel opvallend dat wanneer er andere ID Contests geopend worden, dat daar dan wel door meerdere users op gereageerd kan worden...

Je kunt toch altijd een poging wagen bij een Contest...?

Ik was echt in de veronderstelling dat deze contest zeker niet moeilijk is.

Maar goed, misschien dat met onderstaande hints wat meer reacties gaan komen:

1. Eerste hulp bij gaatjes

2. Dansende vissen

3. Een boutje en een moertje

4. Knalfeest

5. Follow the leader

6. Ondergang

7. Helicopter vlucht

8. Munten verzameling

9. Hitler doet niet mee

10. Tom Cruise in Moskou

11. Jupiter

12. Somewhere only we know

13. Grijp de schat!

14. 7 hulpjes

15. Heeft kennelijk vooraan gestaan met uitdelen

16. Om door een ringetje te halen

17. Groot of klein?

18. Eenzaam

19. Waaghalzen

20. Moderne pacman

21. Een universum vol verrassingen

22. Objective, Burma!

23. Groen tegen geel

24. Snelheidsduivels

25. Ademnood

Bij het prijsgeven van de uiteindelijke lijst zal ik de hints uitleggen

aangepast door RM
Link naar bericht
Delen op andere sites

Door de discussie die ik vanmiddag ben begonnen en die nu gesplitst is in een nieuwe topic is de huidige tussenstand ook uit dit topic verdwenen.

Hierbij nogmaals:

1. Hinse

2. DJ Koelkast

3. CNRArcade

Link naar bericht
Delen op andere sites
gepost (aangepast)

Nieuwe tussenstand, nieuwe nummer 1...

1. Frey

2. Hinse

3. DJ Koelkast

4. CNRArcade

De verschillen zijn minimaal en alles is nog mogelijk, dus geef zeker nog niet op!

aangepast door RM
Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik ga zeker nog meer insturen, ik heb er nu 1 extra gevonden, maar heb even mijn focus elders liggen, dus moet kijken wanneer ik tijd heb om weer te puzzelen.

Zolang je maar je inzending doet voor de 22e ;)

En voor iedereen geldt: Blijf gewoon proberen, want het ligt allemaal zeer dicht bij elkaar... Iedereen kan nog winnen!

Klein tipje: Pak vooral deel 1 van een topic hier ergens op dit forum

Link naar bericht
Delen op andere sites

ik ga nu tijdens Spanje-Paraguay even een gokje wagen, omdat ik geen spannend verloop van de wedstrijd verwacht. ;)

En dat heeft goed uitgepakt, want je hebt jezelf weer naar de eerste plaats gevochten ;)

1. Hinse

2. Frey

3. DJ Koelkast

4. CNRArcade

Link naar bericht
Delen op andere sites

Klein tipje: Pak vooral deel 1 van een topic hier ergens op dit forum

Ik heb weer gezocht en blijkbaar in het verkeerde topic, want ik heb alle nummers uit dat topic en er zit er geen één in die ik nog niet had. Ik doe nog 1 poging met de hints, kom ik er niet uit dan blijft mijn inzending zoals hij is, ik kan niet meer vinden dan ik gevonden heb en meer hints is weer niet leuk voor de anderen. Anders heeft straks iedereen 100%.

Ik had nog wel 1 nieuwe staan dus die krijg je iig nog.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...

Ik zou het echt niet meer weten hoor. O}

Hoe bekend sommige spellen ook zijn, je moet maar net de deuntjes kennen. Dat had ik ook bij mijn contest gemerkt.

Tja dan kunnen we 2 dingen doen...

1. Ik sluit de contest af (ik denk ook niet dat er ook nog maar iemand hier serieus op zoek is naar antwoorden)

2. Ik geef nog meer hints (echter ik heb er al zoveel gegeven dat ik bijna alles weg geef als ik nog meer hints geef)

Geef maar aan wat jullie willen...?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb echt gezocht en er zullen "oh ja" fragmenten tussen zitten, maar ik ben niet echt goed in hints, dus ik denk dat er voor mij geen verbetering meer in zit.

Je mag hem sluiten of laten lopen, maar dit is wel de laatste contest waarbij de sluitdatum wordt verschoven, want dat brengt de planning in de war.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb echt gezocht en er zullen "oh ja" fragmenten tussen zitten, maar ik ben niet echt goed in hints, dus ik denk dat er voor mij geen verbetering meer in zit.

Je mag hem sluiten of laten lopen, maar dit is wel de laatste contest waarbij de sluitdatum wordt verschoven, want dat brengt de planning in de war.

Feitelijk is deze contest al verlengd en had deze al gesloten moeten worden...

Ik laat hem nog 2 dagen lopen. Bij geen inzendingen zal ik zaterdag de antwoorden bekend maken en de contest sluiten. Dat geeft namelijk weer ruimte voor een verse contest.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Antwoorden:

1.

2.

3. NES - Megaman 4

4.

5. SEGA - Lemmings

6.

7.

8.

9. PC - Command & Conquer: Red Alert

10.

11.

12. PC - Commander Keen 5

13. MEGADUCK / COUGAR BOY - Suleiman's Treasure

14. WII - New Super Mario Brothers Wii

15.

16. SEGA -Sonic The Hedgehog

17.

18.

19.

20.

21. WII - Super Mario Galaxy 2

22. PC - Commandos 2

23. NES - Teenage Mutant Ninja Turtles 2: The Arcade Game

24. PC - Need For Speed 2

25.

Hints en Uitleg

1. Eerste hulp bij gaatjes

Het nummer heet "Candyfloss". Van snoepen krijg je gaatjes. Daarnaast ziekenhuisspel --> Eerste hulp

2. Dansende vissen

Het nummer heet Fish Polka (Polka is een dans)

3. Een boutje en een moertje

Megaman is een robot en moet het opnemen tegen allerlei andere robots

4. Knalfeest

WorldPARTY + je moet elkaar van het bord knallen

5. Follow the leader

Iedereen loopt achter elkaar aan, tot je ze een opdracht geeft

6. Ondergang

Je Doom of ookwel je ondergang

7. Helicopter vlucht

In het spel ben je een helicopter

8. Munten verzameling

6 Golden Coins. Je moet munten verzamelen om het laatste level te openen

9. Hitler doet niet mee

De intro van dit spel is geplaatst door Hinse in zijn topic. In de intro wordt Hitler vermoord cq naar een andere tijd gestuurd

10. Tom Cruise in Moskou

Tom cruise is de hoofdpersoon in de films van Mission Impossible. Het liedje is de tune van level 1 en dat is in Moskou

11. Jupiter

Jupiter is/was 1 van de goden

12. Somewhere only we know

Is een nummer van Keane, schrijf het iets anders en je krijgt Keen

13. Grijp de schat!

In het spel moet je met een grijphaak schatten pakken

14. 7 hulpjes

Geen 7 dwergen, maar bowsers kinderen (is nog een hele discussie over geweest in RTM)

15. Heeft kennelijk vooraan gestaan met uitdelen

Algemene uitdrukking voor iemand met grote tieten

16. Om door een ringetje te halen

Sonic moet ringen verzamelen in plaats van munten

17. Groot of klein?

Big or Little ofwel Little Big

18. Eenzaam

Lonesome Cowboy

19. Waaghalzen

Stunters (halen stunts uit)

20. Moderne pacman

Check het plaatje wanneer je de link aanklikt

21. Een universum vol verrassingen

Galaxy = universum

22. Objective, Burma!

De naam van het level van het spel en is tevens een oorlogsfilm

23. Groen tegen geel

Turtles tegen Krang ofwel groene turtles tegen de gele Krang

24. Snelheidsduivels

Algemene benaming voor snelle auto's

25. Ademnood

Ecoo is een dolfijn, dus een zoogdier, dus moet steeds zuurstof happen anders krijgt hij het benauwd (dus ademnood)

Eindstand:

1. Hinse (42 punten)

2. Frey (35 punten)

3. DJ Koelkast (32 punten)

4. CNRArcade (9 punten)

Winnaar: post-206-127937083001.gif Hinse

Runner-up: post-206-127937083502.gif Frey

Laat de oooohjaaa's maar komen...

Link naar bericht
Delen op andere sites

Kijk Desert Strike ken ik natuurlijk, maar van de Amiga en die had compleet andere muziek:

4D Sports Driving heb ik nooit gespeeld, dus ondanks dat het een Amiga titel is had ik deze nooit gevonden ;)

Supaplex ken ik wel, maar alleen via de pc speaker, dus ook hier zei het muziekje me niets.

Er zitten wel spellen tussen die ik ken maar niet geraden heb (bijvoorbeeld new super mario bros wii) maar die specifieke muziekjes ken ik dan weer niet. Ik moet zeggen: een behoorlijk pittige contest was dit!

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...