Ga naar inhoud

Wat zeggie? De échte geboortedatum van Harry Dikmans onthuld


Aanbevolen berichten

Dit leek me wel een topic waard, want na járen lijkt een theorie van mij toch eens te kloppen :P

Al geruime tijd is in de Nederlandse Wikipedia in het artikeltje over Harry Dikmans de geboortedatum 31 januari 1930 terug te vinden. Het artikel over zijn broer Joop Dikmans vermeldt als geboortedatum 22 augustus 1941. En dat zag ik dus niet zitten. Als Joop inderdaad van 1941 zou zijn, dan zou hij tijdens de opnames van de Verzonken Stad (in 1988) 46 of 47 jaar zijn. Dat past echt niet; hij oogt daar zeker tien jaar ouder.

Het leek mij eerder dat Joop uit 1930 zou zijn in plaats van Harry. Immers, een leeftijd van 57 of 58 ten tijde van de Verzonken Stad past een stuk beter. Bleef natuurlijk de vraag hoe oud Harry dan zou moeten zijn...

En op die vraag hebben we nu dan een antwoord. Slechts de eerste honderd woorden van het artikel zijn te lezen voor niet-betalers, maar zie hier.

De woonplaats en de verwijzingen naar Mr. Boembas(t) en het sneltekenen maken voldoende duidelijk dat dit "onze" Harry Dikmans is. En die is dus van 15 mei 1927. Zo dan ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...