warboel 1 september 2010 gestart Share 1 september 2010 gestart Dit leek me wel een topic waard, want na járen lijkt een theorie van mij toch eens te kloppen Al geruime tijd is in de Nederlandse Wikipedia in het artikeltje over Harry Dikmans de geboortedatum 31 januari 1930 terug te vinden. Het artikel over zijn broer Joop Dikmans vermeldt als geboortedatum 22 augustus 1941. En dat zag ik dus niet zitten. Als Joop inderdaad van 1941 zou zijn, dan zou hij tijdens de opnames van de Verzonken Stad (in 1988) 46 of 47 jaar zijn. Dat past echt niet; hij oogt daar zeker tien jaar ouder. Het leek mij eerder dat Joop uit 1930 zou zijn in plaats van Harry. Immers, een leeftijd van 57 of 58 ten tijde van de Verzonken Stad past een stuk beter. Bleef natuurlijk de vraag hoe oud Harry dan zou moeten zijn... En op die vraag hebben we nu dan een antwoord. Slechts de eerste honderd woorden van het artikel zijn te lezen voor niet-betalers, maar zie hier. De woonplaats en de verwijzingen naar Mr. Boembas(t) en het sneltekenen maken voldoende duidelijk dat dit "onze" Harry Dikmans is. En die is dus van 15 mei 1927. Zo dan Link naar bericht Delen op andere sites
Y J 1 september 2010 gepost Share 1 september 2010 gepost Dit vind ik nou een interessante ontdekking Goed topic, goed zoekwerk! Link naar bericht Delen op andere sites
Hinse 1 september 2010 gepost Share 1 september 2010 gepost Inderdaad, nice research warboel! Zo komen we stukje bij beetje toch steeds weer meer te weten! Link naar bericht Delen op andere sites
samba-boy 2 september 2010 gepost Share 2 september 2010 gepost Inmiddels op Wikipedia geplaatst, als referentie maar naar dit topic gewezen Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 2 september 2010 gepost Share 2 september 2010 gepost Inmiddels op Wikipedia geplaatst, als referentie maar naar dit topic gewezen Nu maar hopen dat de wikibastards het laten staan Link naar bericht Delen op andere sites
warboel 2 september 2010 gepost Auteur Share 2 september 2010 gepost Inmiddels op Wikipedia geplaatst, als referentie maar naar dit topic gewezen Hulde! Nu Joop nog...laten we hopen dat daar minder dan 7 jaar voor nodig is Link naar bericht Delen op andere sites
Aanbevolen berichten