Ga naar inhoud

ID Contest Final Bosses


Aanbevolen berichten

Naar een idee van Frey toen zijn Personal Favorites #3 contest werd afgesloten, maar dat nooit is doorgezet;

De

ID Contest Final Bosses

In onderstaande afbeelding staan 25 opgaven, welke goed te doen zullen zijn.

Aan jullie de taak om de 25 namen van deze laatste bazen en de 25 namen van de games te geven waar ze uit komen.

Let wel, wanneer een laatste baas specifiek in 1 spel van een spelreeks zit, dan wil ik uiteraard ook dat spel specifiek weten.

Bij een enkele opgave zit de laatste baas in (bijna) elk spel, dus dan volstaat de spelreeks.

(Echter nummer 3 en 19 zijn uitzonderingen, want daarvan wil ik wel het specifieke deel weten).

De winnaar van de contest zal een mooi "gouden" schedel ontvangen: post-206-0-32385400-1296304511.png

De Runner-up ontvangt de "zilveren" schedel: post-206-0-85314800-1296304517.png

De looptijd bedraagt 2 weken na opening van de contest;

Succes! ^O^

post-206-0-56193300-1296304562.jpg

aangepast door RM
Link naar bericht
Delen op andere sites

Het meerendeel van de opgaven zijn afkomstig van zeer bekende spellen(reeksen) en ze zijn van verschillende consoles afkomstig.

Het verbaast me eerlijk gezegd wel een beetje dat er nu al users zijn die aangeven er maar 1 of 2 te kennen...

Kijk ook eens naar eerdere contests met hetzelfde genre...

Ik was in de OP nog vergeten te zeggen dat het totaal aantal te behalen punten 50 is.

Inmiddels heb ik 2 inzendingen binnen.

Bij een derde inzending volgt een tussenstand.

Doe gewoon mee en steek er een beetje energie in.

Niet meteen roepen dat je niet verder komt dan 1 of 2 opgaven. Er zit zeker meer in, voor iedereen!

Link naar bericht
Delen op andere sites

En hierbij dan een eerste tussenstand;

1. randy_roes

2. Frey

3. samba-boy

Kleine hint die ik nog mee kan geven;

Er zitten tussen deze opgaven meerdere spellen tussen die 2x voorkomen, alleen dan is het een ander spel van de reeks...

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ken er zo maar 1 of 2. Dus ik laat deze schieten

nogmaals,

Het zijn voor het meerendeel grote spelnamen.

Niet meteen op voorhand zeggen dat je het niet weet. De contest is net een dag open!

Zoek eens wat rond en kijk eens in de vorige contests van dit genre, dan zul je er zeker meer vinden dan die ene of die twee.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik ga jullie vandaag voor deze contest de muziek geven die je hoort tijdens de bossfights.

De muziek zegt vaak meer dan een cryptische hint;

- Je kunt eruit opmaken welke console het is

- Je zou er een bepaalde game mee kunnen herkennen

:! Ik zeg er meteen bij dat niet alle muziek die je hoort direct bij de eindbaas van het spel te horen is.

Dit komt simpelweg doordat er geen muziek te horen is, of omdat er een remix van de tune van de eindbaas is gebruikt. Een derde mogelijkheid kan zijn dat de muziek niet gevonden werd en daarvoor in de plaats een andere (voldoende herkenbare) tune van het spel te horen is.

Er zijn tussen deze tunes 2 remixen gebruikt, bij 1 hoor je de tune van "een" eindbaas van het spel, 1 tune betreft een maintheme en 2 tunes zouden een directe herkenning voor het spel moeten geven...

De muziek is verwerkt in een filmpje (waar ik zo'n slordige 3 uur mee bezig ben geweest).

Dit filmpje kan ter promotie voor het forum dienen.

Met jullie goedkeuren kan ik deze ook op youtube plaatsen.

Ik verwacht overigens wel meer reacties na het plaatsen van de muziek; ik geef hiermee bij enkele letterlijk bijna de opgave weg!

ID Contest Final Bosses.zip

aangepast door RM
Link naar bericht
Delen op andere sites

Jullie hebben nog enkele dagen om mee te doen (de contest sluit van zaterdag op zondag, dus om 00:00 uur).

Zorg ervoor dat jullie niet te laat zijn!

Voor de users die meedoen wil ik nog eens aangeven dat er zeker antwoorden zijn die bijna volledig worden weggegeven.

Voor de users die nog niet meedoen, waag nog een gokje. Er kan nu ook worden gezocht op de muziek, als de afbeeldingen je niets zeggen!

EDIT: De stand is nog ongewijzigd

aangepast door RM
Link naar bericht
Delen op andere sites

Nieuwe tussenstand, Ross sluit aan in de rij;

1. randy_roes

2. Frey

3. Hinse

4. samba-boy

5. Ross

Ik kan het echt enorm waarderen van Ross dat hij alsnog mee heeft gedaan, ondanks zijn eerdere bericht in dit topic dat hij afziet!

Ross, dank je wel!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Nog één dag te gaan en de standen zijn momenteel nog ongewijzigd, maar de verschillen worden steeds kleiner,,,

Zet hem op en waag nog een laatste poging!

Er is momenteel nog maar 1 final boss niet geraden.

aangepast door RM
Link naar bericht
Delen op andere sites

De laatste boss is uiteindelijk ook nog geraden.

En ondanks dat de muziek werd gegeven is het slechts een aantal users gelukt om de score te verhogen.

Jammer, want de muziek leidde in veel gevallen letterlijk tot de game of was (in mijn ogen) zo duidelijk dat het naar een speltype of film verwees).

Deze contest is in ieder geval afgelopen, hieronder de uitslag en de antwoorden;

EINDUITSLAG

1. Frey (48 punten)

2. randy_roes (46 punten)

3. Hinse (26,5 punten)

4. samba-boy (16 punten)

5. Ross (6 punten)

Frey wint dus het gouden doodshoofd: post-206-0-58120400-1297599259.png

randy-roes krijgt het zilveren doodshoofd: post-206-0-18943600-1297599269.png

DE ANTWOORDEN

(Klik op de opgave om (in de meeste gevallen) de bossfights te bekijken. In enkele gevallen wordt eerst het laatste level (of zelfs de laatste 3 levels) getoond)

1.

2.

3.

4. Nightmare – Kirby’s Adventure

5.

6.

7.

8.

9.

10.

11.

12.

13.

14. Frank Tenpenny – GTA: San Andreas

15.

16.

17.

18. Dr. Wily - Megaman

19.

20.

21.

22.

23.

24.

25.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...