Ga naar inhoud

Bassie woensdag in Barend en van Dorp


Aanbevolen berichten

Woensdag 14 april om 22.15 uur:

- Bas van Toorn, beter bekend als Bassie (van Bassie & Adriaan)

- Cabaretier Marc-Marie Huijbregts

- Een optreden van de Engelse band I Am Kloot

Link naar bericht
Delen op andere sites
Woensdag 14 april om 22.15 uur:

- Bas van Toorn, beter bekend als Bassie (van Bassie & Adriaan)

- Cabaretier Marc-Marie Huijbregts

- Een optreden van de Engelse band I Am Kloot

Hij heet geen Bas van Toorn, maar Bas van Toor. Zonder die n. Ik ga denk ik wel kijken.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Hij heet geen Bas van Toorn, maar Bas van Toor. Zonder die n. Ik ga denk ik wel kijken.

Denk dat Maikotjuh dat zelf ook wel weet. Zal wel een typfoutje zijn. En ik kijk als ik het niet vergeet ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
ik moet het opnemen denk ik, maar ik wil het wel zien

weet iemand trouwens of hij als zichzelf komt of als *bas* ?

Als ik kijk naar het serieusheidsgehalte van B&vD, denk ik als zichzelf.

Hoewel hij bij Jensen! ook eerst normaal en laatst ineens als :+ kwam, dus je weet maar nooit ...... :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Als ik kijk naar het serieusheidsgehalte van B&vD, denk ik als zichzelf.

Hoewel hij bij Jensen! ook eerst normaal en laatst ineens als :+ kwam, dus je weet maar nooit ...... :)

Hij kan natuurlijk ook iets heel anders proberen, en eens een keer als Japie komen... ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Hij kan natuurlijk ook iets heel anders proberen, en eens een keer als Japie komen... ;)

Dat zou pas echt cool zijn, hoewel hij die stem niet meer kan (getuige het hoorspel).

Ik keek net trouwens het laatste stuk van B&vD vandaag en Van Dorp zei "Morgen Bassie van ... ex-Adriaan"... Eikel :(

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Denk dat Maikotjuh dat zelf ook wel weet. Zal wel een typfoutje zijn. En ik kijk als ik het niet vergeet ;)

Niet eens opgevallen, gewoon rechtstreeks van de pressroom van de HMG gekopieerd

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dat was behoorlijk interessant... Bassie kwam twee keer aan het woord, een keer in het begin en een keer aan het einde. De show is dus gestopt omdat het niks opleverde, sterker nog, hij moest er geld insteken. B&vD wierpen op dat ie toch geld zat had, maar dat kon hij niet gebruiken daarvoor. Persoonlijk vind ik het wel logisch, je gaat geen verlies lijden, ook al heb je genoeg back-up (wat nog maar de vraag is, erg duidelijk was dat niet).

Hij weerlegde dat Sylvia het via e-mail had gehoord. Er was goed (schriftelijk) overleg geweest, er was een goeie afvloeiingsregeling getroffen (weer dat geld :r), dus nee, ze kreeg het niet even snel via e-mail te horen. Later (wat ik begrepen had) was Bas' adres zelfs geblokkeerd of zo zodat hij haar niet eens kon e-mailen.

Hij was de baas, maar als hij veranderingen voorstelde, werden die de grond in gebrand en hij zette niet zijn zin door. Sylvia had hem een spectaculaire openingsact beloofd, die dus niet doorging, en ze had alleen vage smoesjes waarom dan niet. Hij vertelde dat er tijdens een voorstelling een jochie met een Adriaan-masker stoicijns op de eerste rij zat te protesteren. De kinderen kwamen duidelijk voor Bassie, ze scandeerden zijn naam als Sylvia alleen op het podium stond.

In het laatste stuk vatte hij alles nog es samen. Hij moest geld meebrengen naar de show. De rekening van Magicland BV was leeg en Sylvia eiste directe betaling, dat hij dus niet kon leveren, want dat moest van zijn spaarrekening naar zijn prive-rekening, en van daar naar de magicland rekening en van daar naar haar. Dat zou zes dagen duren. Daar kon mevrouw niet op wachten. Ze weigerde op te treden. Dat was die voorstelling waarbij de kinderen vlak van te voren te horen kregen dat het niet doorging. Dat was dus min of meer Sylvia's schuld, zij wilde niet optreden zonder betalen. Bas smeekte haar nog door te gaan, maar ze was niet te vermurwen (dit stukje was nogal onduidelijk, dus als ik het mis heb, sorry). Hij had voorgesteld om het Bassie en zijn vriendjes te noemen, misschien dat er dan meer publiek kwam, maar dat leverde een "over mijn lijk" op. Sylvia's man zou direct het contract opzeggen als er ook maar ergens een poster opdook zonder Sylvia erbij.

Dat was het wel zo ongeveer.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Zelf interpreteer in het geheel iets anders maar je heb gelijk, veel van de verhalen waren nogal warrig. Bassie was veelvuldig in beeld en zat nogal met zenuwtrekjes op zijn gezicht, was duidelijk gespannen. Ik vraag mij wel af waarom hij zo in detail gaat, als het al klopt wat hij zegt dan is dat toch niet zakelijk om het voor tv zo breed uit te meten. Het lijkt mij dat je zoiets gewoonweg niet doet. Ik vermoed dat er meer achter steekt. Wat weet ik ook niet maar het had op mij een niet al te vertrouwlijke indruk. Jan Mulder zijn gezicht sprak trouwens ook boekdelen.

Waarom hij dit zo op Tv doet ? Omdat mensen anders een heel ander beeld van Bas krijgen, terwijl dat beeld niet eens klopt. Want als ik Bas zijn verhaal zo beluister, dan ligt het volgens mij allemaal aan Sylvia. Zij verzint allemaal smoesjes, kan niet ff een paar dagen op haar geld wachten etc... Ik vind als je een duo bent, dan moet je toch ook wel wat voor elkaar over hebben ? Naja dat kan ik zo als ik Bas zijn verhaal beluister niet aan Sylvia merken.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Wil iemand dit opnemen?

En dit eventueel online gooien?

Waarvoor mijn dank ^O^

_O_

Ik heb het met mijn dvd recorder opgenomen. Nu moet ik nog even de overbodige stukjes er uit knippen (reclame + andere onderwerpen) en voor het web comprimeren. Aangezien ik door de week niet veel tijd ervoor heb, zal ik het waarschijnlijk dit weekend doen.

Maar ik zit ook met een tekort aan webspace, dus daar moet ik nog een oplossing voor vinden.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ik heb het met mijn dvd recorder opgenomen. Nu moet ik nog even de overbodige stukjes er uit knippen (reclame + andere onderwerpen) en voor het web comprimeren. Aangezien ik door de week niet veel tijd ervoor heb, zal ik het waarschijnlijk dit weekend doen.

Maar ik zit ook met een tekort aan webspace, dus daar moet ik nog een oplossing voor vinden.

Hoe groot denk je dat het wordt? Ik denk dat ik wel (tijdelijk) wat kan hosten, als mensen netjes downloaden en niet online kijken.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Zelf interpreteer in het geheel iets anders maar je heb gelijk, veel van de verhalen waren nogal warrig. Bassie was veelvuldig in beeld en zat nogal met zenuwtrekjes op zijn gezicht, was duidelijk gespannen. Ik vraag mij wel af waarom hij zo in detail gaat, als het al klopt wat hij zegt dan is dat toch niet zakelijk om het voor tv zo breed uit te meten. Het lijkt mij dat je zoiets gewoonweg niet doet. Ik vermoed dat er meer achter steekt. Wat weet ik ook niet maar het had op mij een niet al te vertrouwlijke indruk. Jan Mulder zijn gezicht sprak trouwens ook boekdelen.

ik had wel sterk de indruk dat hij trots op zichzelf was. Hij snakt naar aandacht, bewondering. Alleen is hij zo subtiel als een kluisdeur, dus het komt een beetje raar over (ik heb exact hetzelfde, alleen weet ik het wat beter te verbergen ;)). Op een gegeven moment leek het alsof hij Sylvia precies zo benaderde als Aad, waarbij hij even vergat dat hij a) niet bijna 50 jaar met haar samenwerkt, b) dat zij niet zijn broer is en c) dat zijn een vrouw is.

Hij heeft een fout gemaakt, hij geeft dat ook toe, en legt op een ietwat warrige maar naar mijn idee wel oprechte manier uit wat er precies is fout gegaan...

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Hoe groot denk je dat het wordt? Ik denk dat ik wel (tijdelijk) wat kan hosten, als mensen netjes downloaden en niet online kijken.

Ik probeer zo klein mogelijk, maar natuurlijk wel met goed kijkbare kwaliteit. En ik verdeel de uitzending in verschillende stukken.

Ik probeer het aantal MB's zoveel mogelijk te beperken. Maar het ligt puur aan hoe lang de stukjes met Bas in totaal waren (en ik heb dat niet opgemeten) en welk codec ik gebruik met welke instellingen (o.a. bitrate). Als beeld en geluid niet aan mijn kwaliteitseisen voldoen zal ik de bitrate verhogen tot het voldoende kwaliteit heeft. Daarom is het lastig te zeggen hoe groot het wordt, maar als het te groot wordt, kun je er altijd voor kiezen om maar een deel van alle filmpjes te hosten.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ik probeer zo klein mogelijk, maar natuurlijk wel met goed kijkbare kwaliteit. En ik verdeel de uitzending in verschillende stukken.

Ik probeer het aantal MB's zoveel mogelijk te beperken. Maar het ligt puur aan hoe lang de stukjes met Bas in totaal waren (en ik heb dat niet opgemeten) en welk codec ik gebruik met welke instellingen (o.a. bitrate). Als beeld en geluid niet aan mijn kwaliteitseisen voldoen zal ik de bitrate verhogen tot het voldoende kwaliteit heeft. Daarom is het lastig te zeggen hoe groot het wordt, maar als het te groot wordt, kun je er altijd voor kiezen om maar een deel van alle filmpjes te hosten.

Okay. Ik zie wel. Succes ermee ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ik probeer zo klein mogelijk, maar natuurlijk wel met goed kijkbare kwaliteit. En ik verdeel de uitzending in verschillende stukken.

Ik probeer het aantal MB's zoveel mogelijk te beperken. Maar het ligt puur aan hoe lang de stukjes met Bas in totaal waren (en ik heb dat niet opgemeten) en welk codec ik gebruik met welke instellingen (o.a. bitrate). Als beeld en geluid niet aan mijn kwaliteitseisen voldoen zal ik de bitrate verhogen tot het voldoende kwaliteit heeft. Daarom is het lastig te zeggen hoe groot het wordt, maar als het te groot wordt, kun je er altijd voor kiezen om maar een deel van alle filmpjes te hosten.

Download de Windows Media Encoder, kies om een bestand om te zetten, dan voor Windows Media Server (streaming) en dan voor 340 Kbps. Dan heb je de beste beeld/kwaliteit met het kleinste bestand ;) suc6!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Toen ik zondag naar circus Althoff ging in Vlissingen,

sprak ik ook met Bassie en daar vertelde hij ook die dingen.

Ik ben nog bezig aan het verslag, dat helaas nog niet klaar is.

Foto's komen ook nog, alleen ff geduld. Tijd ontbreekt vaak.

Maar ik werk eraan.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Bas zei ook nog dat het er dus op neer kwam dat sylvia bas in de steek heeft gelaten en niet andersom!!

als het aan bas gelegen had, had hij die show gewoon nog gegeven, omdat die kinderen al zaten te wachten.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Op een of andere heb ik weer iets meer respect voor Bas gekregen. Ik geloofde zijn verhaal. Tuurlijk, het gaat over geld zoals gewoonlijk maar Bas verwoorde het goed. Achter het domme clowntje zit ook gewoon een zakenman. Waarom mag hij zijn geld niet verdienen met iets waarin hij goed is.

De show was dus geflopt omdat niemand iemand anders naast Bassie dulde. Ook dat geloof ik wel, zie de reacties hier op het forum maar :P

Nee, ik vond het op zich wel een goed gesprek. Die zenuwtrekjes heeft hij trouwens altijd. Denk niet dat hij heel erg gespannen was. Ik vond hem juist ontspannen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
"Ik vond Jezus leuker toen ie nog zong." _O_

Zou jij zulke atheistische prietpraat niet meer op dit forum willen verkondigen? Sommige mensen hebben er moeite mee als Bijbelse namen worden misbruikt.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Zou jij zulke atheistische prietpraat niet meer op dit forum willen verkondigen? Sommige mensen hebben er moeite mee als Bijbelse namen worden misbruikt.

Rapporteer het bericht dan gewoon even als je er moeite mee hebt.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Zou jij zulke atheistische prietpraat niet meer op dit forum willen verkondigen? Sommige mensen hebben er moeite mee als Bijbelse namen worden misbruikt.

Dit betrefd atheïsme noch prietpraat. Het slaat op de musical Jesus Christ Superstar en Mel Gibson epos The Passion of the Christ en heeft niks met atheïsme te maken (ik ben niet eens atheïstisch).

Daarbij is het gewoon een quote van Marc-Marie Huijbrechts en helemaal geen aanval op Jezus. Het gaat slechts over films die over hem gemaakt zijn.

Ik vind het in religieus opzicht beledigender dat je atheïsme afdoet als prietpraat.

Terug naar de show, tja Bassie is en blijft een domme clown maar ik vond het wel prettig dat hij niet, zoals veel mensen die bij Barend en van Dorp te gast zijn, pretendeerde meer te zijn. Ik snap ook niet zo goed waarom hij uitgenodigd werd, het is niet echt een show die bij hem past.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Terug naar de show, tja Bassie is en blijft een domme clown maar ik vond het wel prettig dat hij niet, zoals veel mensen die bij Barend en van Dorp te gast zijn, pretendeerde meer te zijn. Ik snap ook niet zo goed waarom hij uitgenodigd werd, het is niet echt een show die bij hem past.

Echt dom vind ik hem niet... Hij weet prima hoe het allemaal werkt, zowel financieel technisch als creatief. Hij is helemaal onderaan de ladder begonnen en heeft zich enorm opgewerkt, en daar is hij trots op, dat was duidelijk te merken.

Ik vond het een beetje jammer dat hij zo duidelijk zei "achter die rooie neus zit ook gewoon een zakenman" want dat doet toch een beetje afbreuk aan de magie, maar aan de andere kant, dat weten we toch allang, en ik weet uit ervaring dat het nog irritanter is als je een gesprek probeert te voeren en iemand BLIJFT achter zijn imago/personage schuilhouden.

Hij is alleen niet zo subtiel ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Waarom ben ik het niet geheel met deze stelling eens. Als je werkelijk een goed zakenman bent dan loop je daar niet mee te bluffen maar ben je dat gewoon. Is namelijk een beroep. Zakenmensen zullen ook nooit over marges praten, dat is een doodzonde. Als Bassie zo weinig geld heeft als dat hij nu beweert heeft hij een flink risico genomen wat hijzelf als ondernemer dient te verantwoorden. Niet alleen Sylvia werkte tenslotte aan de show mee, er was toch ook een kontrakt en daarin leg je normaliter vast wat de 2 partijen met elkaar afspreken en die dienen zich daaraan te houden. Nee, Bassie is voor mij door de pot gezakt.

Hij is een self-made man, dat is toch anders dan dat je een management opleiding doet of zo. En als het niet in je zit om bescheiden te doen, dan zit het niet in je. Joop van den Ende zit in hetzelfde schuitje, maar hem hoor je er niet over, omdat hij snapt wat de conventies zijn. Bas niet, of hij heeft er gewoon schijt aan.

Ik snap niet zo goed wat je met dat laatste bedoelt. Natuurlijk was er een contract, daarom werd die show ook afgelast, omdat Sylvia zich aan de letter van dat contract wilde houden in plaats van het een beetje soepel te interpreteren en een paar dagen op haar geld te wachten.

Ja, hij heeft een investeringsfout gemaakt, en ja, dat heeft toegegeven, en ik kan me niet voorstellen dat hij mensen niet uitbetaalt daarom. Het zou alleen even een paar dagen extra duren. En dat zij daar een scene om gaat schoppen, dat vind ik pas echt "door de pot zakken".

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Download de Windows Media Encoder, kies om een bestand om te zetten, dan voor Windows Media Server (streaming) en dan voor 340 Kbps. Dan heb je de beste beeld/kwaliteit met het kleinste bestand ;) suc6!

Ik zit nog te twijfelen. Ik heb het liefst dat het ook onder andere besturingssystemen dan Windows werkt. Dus misschien een mpeg 4 variant zoals DivX of Xvid. En als ik avi files maak, moet men wel eerst downloaden om het goed af te kunnen spelen; de index van het bestand zit namelijk achter in.

---

Bas kwam vrij betrouwbaar op me over. En ik vind dat hij groot gelijk heeft dat hij gestopt is. Met zoveel verlies kan het gewoon niet doorgaan.

---

Edit: Na het vergelijken van de kwaliteit van verschillende codecs heb ik besloten om WMV te gebruiken. DJKoelkast, bedankt voor de tip.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Natuurlijk was er een contract, daarom werd die show ook afgelast, omdat Sylvia zich aan de letter van dat contract wilde houden in plaats van het een beetje soepel te interpreteren en een paar dagen op haar geld te wachten.

Het lijkt mij logisch dat Sylvia zich aan het contract zou willen houden, die dingen zijn daarvoor. Uiteraard zijn er altijd mogelijkheden waarom je er vanaf zou kunnen wijken. Maar dat is dan een situatie waarbij die 2 partijen zullen moeten communiceren. En het blijkt al uit diverse berichten dat Bas daar nu eenmaal moeite mee heeft. het is mij te eenvoudig om domweg de schuld nij Sylvia neer te leggen, zo kan ik het ook. Iemand die zich zo laat gaan in een tv programma als Barend & van Dorp hoort eenvoudig niet op tv thuis en dient zijn plaatsje in het verzorgingscentrum te gaan reserveren. Misschien dat ze daar om zijn oude mopjes kunnen lachen.

Ik snap je nog steeds niet. Waar komt hij onoprecht over volgens jou dan? Hij heeft 19 maart al laten weten dat het niet goed ging met de show en als er niets zou veranderen, zou het doek op 19 mei vallen, want dan was het geld echt op. Hij stelde een paar veranderingen voor, maar Sylvia wilde dat het HAAR show werd en zij en haar man wezen alle veranderingen ten gunste van Bassie af. Zij had hem dingen beloofd die in de show zouden komen, maar kwam later met smoesjes waarom dat niet doorging.

Hij legt trouwens niet domweg de schuld bij Sylvia. Hij geeft ruiterlijk toe dat hij een fout heeft gemaakt bij het maken van deze show. De manier WAAROP het gestopt is, is wel voornamelijk Sylvia's schuld, door haar starre houding en ... ik weet niet, inhalige trots?

Leg jij nou eens uit waar de schoen wringt, want ik snap je niet zo goed.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ten eerste weet ik dat Sylvia geen starre houding heeft maar een proffesionele. Haar man is ook haar zaakwaarnemer wat inhoudt dat hij op de winkel past.

Wat ik begrepen heb, wilde zij haarzelf in plaats van Adriaan stellen, en op een gegeven moment "verbood" ze dat Bas de B&A spullen zou verkopen bij de show. Op zich wel begrijpelijk, maar ook ontzettend stom. Ze weigerde Bassie een meer prominente plaats te geven. Ook stom, want voor hem kwam het publiek. Bij de suggestie het "Bassie en zijn vriendjes" te noemen, zei ze "over mijn lijk". Klinkt toch niet echt professioneel.

Bas staat algemeen bekend als een chaoot en in de circuswerled wordt dan ook met een scheef oog tegen de samenwerking bij Althoff aangekeken omdat ze daar ook wel weten dat Bas a; een moeilijk en lastig mannetjes is b; Hij nooit iets alleen kan doen (buiten een liedjes zingen) en c; omdat hij en althoff niet bekend staan als de beste vrienden. Ook weet ik (jazeker, ik weet best veel, helaas geef ik hier mijn bron niet vrij) dat er op alle fronten voorstellen zijn gedaan om de show te redden.

Als ze het echt niet zagen zitten, hadden ze hem niet aangenomen. En wat ik gehoord heb, was die show een behoorlijk succes.

Zorg eerst maar eens dat de show goed is, ga dan maar eens proffesioneel reklame maken en als het dan nog steeds niet loopt kun je nog steeds om de tafel gaan zitten. De show mocht eenvoudig niet slagen. Bas wilde bewijzen dat hij het zonder Adriaan ook wel kon. Niet dus, en Adriaan was niet blij met het gehannes van Bas. Dus welke oplossing kiest een van Toor dan? Juist, stekker eruit. En hoe kun je dan gezichtsverlies beperken, schuif de schuld op die ander!

Ik heb al een paar keer gezegd, hij geeft toe dat hij een fout heeft gemaakt en ook heb ik al een paar maal verteld dat hij de schuld van de mislukking NIET op Sylvia afschuift, alleen de manier waarop het gestopt is. En natuurlijk trek je de stekker eruit als iets niet loopt, dat is niet meer dan logisch. De kinderen bleven weg omdat ze niemand naast Bassie dulden. Simpel. Sylvia heeft te veel geprobeerd de plaats van Adriaan in te nemen, maar als hij met een olifant had opgetreden, was het ook niet gelukt, dat ligt niet per se aan Sylvia.

Link naar bericht
Delen op andere sites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...