Ga naar inhoud

Commodore 64 opnieuw uitgebracht!


Aanbevolen berichten

Commodore USA heeft zojuist een nieuwe versie van de oude Commodore 64 (C64) uitgebracht. De homecomputer die met name eind jaren '80 heel populair was, heeft wel de nodige upgrades meegekregen. Zo draait de nieuwe processor op 1,8 GHz in plaats van 1 MHz en bevat het apparaat ook veel meer geheugen: 2/4GB tegenover 64KB 2,5 decennia geleden. Ook bevat het apparaat een DVD of Blu-Rayspeler, een card reader en USB aansluitingen.

post-11-0-95719800-1302011129.jpeg

De C64 is volledig PC compatible dus je kunt er gewoon Windows op installeren, maar het belangrijkste is natuurlijk de afspeelmogelijkheid van oude C64 games.

post-11-0-50071500-1302011129.jpeg

post-11-0-29631800-1302011130.jpeg

post-11-0-70275100-1302011130.jpeg

http://www.commodoreusa.net/CUSA_C64.aspx

Link naar bericht
Delen op andere sites
gepost (aangepast)

Ja, lijkt mij ook wel gaaf. Wel vrij prijzig voor die specs, ik dacht iets van 900 dollar als adviesprijs. Importeren is natuurlijk ook een optie.

Edit: de barebone is 250 dollar, dan wat goedkoper versies en de duurste is 895 dollar.

aangepast door Hinse
Link naar bericht
Delen op andere sites

Ja, lijkt mij ook wel gaaf. Wel vrij prijzig voor die specs, ik dacht iets van 900 dollar als adviesprijs. Importeren is natuurlijk ook een optie.

Edit: de barebone is 250 dollar, dan wat goedkoper versies en de duurste is 895 dollar.

Ik heb dat geflopte ding in huis, de WebIt64: http://nl.wikipedia.org/wiki/Commodore_64_Web_It

AMD :r 486 processor, 16mb ram, 16mb rom, 2mb flash mem, 1.44" diskdrive, MS-DOS 7 + Win 3.1 in de ROM

TCP/IP communicator,

Netscape NAVIGATOR browser en E-mail programma,

Lotus AmiPro (Word),

Lotus 123 (Excel),

Lotus Organiser,

Commodore 64 emulator.

webit.gif

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 11 months later...

Het mooie van die Web.It is dat er een emulator in zit. Maar het blijft een enorme flop.

je kan met 1 chip een hele C64 bouwen.

dat ze dat dan doen. zodat je ook echte oude randapparatuur weer kan aansluiten.

dus een vervanger voor je defecte C64 ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb de MiniMig, een hele Amiga gebaseerd op 1 chip ;)

zo iets en dan in de vorm zoals vroeger. misschien een interne tapedrive/floppy/diskette en of cd en hij heeft dan nog luxe ook :P

en tape drives worden vast nog gemaakt ;) heb zo een VDO auto radio met ipod aansluiting die cassettebandjes afspeeld. en je kan ook nog tracks kiezen zoals op een cd :P alleen moet hij dan ff zoekken

aangepast door T42
Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...