Jump to content
Sign in to follow this  
TMP

Game of Thrones

Recommended Posts

MarsM   

Overigens wel leuk om de berichten van 2 a 3 jaar geleden terug te lezen. Uiteindelijk is de uitwerking van de Greyjoys er gelukkig alsnog gekomen (hoewel Victarion en Euron in de serie zijn versmolten in alleen Euron ;)). En er wordt nog een aardige draai aan de 'Dorne-ellende' van s05 gegeven.

Ook leuk is dat ik The Walking Dead een tijdje vermakelijker vond dan Game of Thrones (omstreeks s05). Op dit moment is GoT juist weer terug op hoog niveau en zit Walking Dead juist in een flinke dip (ook daar vanwege een zeer matig s07) en zit ik er weer omgekeerd in :P.

wonderer   

Ik zou het nog wel leuk vinden ook als Cersei uiteindelijk als enige overblijft en dat het laatste shot is dat ze op de troon zit en de Night King de troonzaal binnen komt lopen. Fade to black ;)

RM   

Dat gaat sowieso niet gebeuren :P.

Cersei zit nu op de troon en krijgt van alle kanten dreiging die op haar af komt.

Bovendien heeft zij een profetie aangehoord waarin is gezegd dat zij wordt vermoord door haar broer.

Iedereen zal denken dat het Tyrion is die haar om zal brengen maar MarsM en ik denken dat Jamie het uiteindelijk zal zijn die haar afmaakt.

MarsM   

Het is ook, net als Hodor op de Iron Throne, meer een soort 'zou leuk zijn' tegen beter weten in als ik het goed interpreteer ;). Cersei is in vrijwel alle opzichten wel het meest gehate personage met dus weinig overlevingskansen ;). Lena Headey doet dat imo ook wel echt fantastisch _O_

Die profetie i.e. Tyrion of Jaime (die i en m trouwens echt andersom voor de duidelijkheid... :)) is aan de andere kant ook wel weer heel voorspelbaar en er zijn natuurlijk nog genoeg personages over die aan Cersei kunnen bewijzen dat Tyrion niet de moordenaar van Joffrey en het grote kwaad is/was. Inclusief wederom dus medeplichtige Littlefinger... :r

Ik heb ook het gevoel dat Martin een soort van 'loop' heeft bedacht n.a.v. Bran's Three-eyed-raven verhaallijn; dat Bran de geschiedenis heeft gecreëerd en dat door hem de geschiedenis zich eeuwig blijft herhalen, of iets dergelijks ;)

PeterNY   

HBO heeft er nu haast mee om het allemaal snel af te ronden. Het gaat allemaal bijzonder snel nu. Ze realiseren zich dat het epos uiteindelijk onhandelbaar is met alle verhaallijnen en personages. Daarom sneuvelen ze nu bijzonder snel (en dat zal ook steeds sneller gaan). Uiteindelijk gaat het om de gigantische strijd tussen de witte wandelaars en de draken vermoed ik.

De Lannisters zijn nog lang niet uitgespeeld. IJzeren Bank schuld afbetaald met plunderen Tyrell (vermoed ik). Ze maken een zeer goede kans. Drakenafweerwapen in ontwikkeling/productie. Belangrijke heer van The Reach omgekocht: dus voedselproductie/leger veiliggesteld. Hoofdleger: in uitstekende staat. Arya: geen bedreiging meer (terug naar het noorden). Tyrell: uitgeschakeld. Dorne: uitgeschakeld. Baratheon: uitgeschakeld. Greyjoy: bondgenoot. Tully: uitgeschakeld. Stark: te zwak (druk met witte wandelaars). Targaryen: vloot kwijt. Leger op de verkeerde plek op de westkust. Geen Westeros bondgenoten. Heeft barbaren (Dohtraki) als oostelijke strijdkrachten: natuurlijke tegenstand op Westeros niet onaanzienlijk.

De schrijver heeft nog steeds geen nieuw boek gereed en de kansen worden steeds kleiner. Hij geeft zelf ook aan dat het een nagenoeg onmogelijke opgave is.

Edited by PeterNY

MarsM   

Reeds bevestigde en inhoudelijke zaken van ná seizoen 6 dus nogmaals graag even onder spoiler tags gooien, want niet iedereen is (direct) up-to-date met de huidige nieuwe afleveringen van seizoen 7.

Merci!

wonderer   

Sinds het eerste seizoen hebben de makers een "film" willen maken van 70 uur. Dat zijn er in totaal 73 geworden. Dus ik denk dat dit bijna allemaal gepland is geweest.

Ik vermoed een high-profile dode elke aflevering ;)

MarsM   

Daarom laten ze de afleveringen ook elke week op de één of andere manier al hacken of lekken... aflevering 6 zelfs in HD kwaliteit :').

Je gaat bijna twijfelen aan of het niet gewoon publiciteit is, aangezien de HBO abbo's toch al betaald zijn ;). Echt heel slecht.

PeterNY   

Zelfs zonder vooruit te kijken was de aflevering van gisteren bijzonder voorspelbaar. En ook heel zwak. Het gaat van kwaad tot erger.

TMP   

Het gaat inderdaad wel erg hard nu. Veel doden en ogenschijnlijk behoorlijke tijdsprongen (althans er wordt veel en heel snel gereisd). Vond het qua actie wel een uitstekende aflevering, die scènes met de White Walkers vind ik altijd wel sterk. 

PeterNY   

Nogal flauw: een klap met een zwaard en een geest en een hele partij zombies waaien weg. Vervolgens zakken ze weg in het ijs en binnen zeer korte tijd vliegen drie draken binnen. Slap verhaal.

MarsM   

Nogal flauw is dat je (zoals eerder vriendelijk gevraagd) nog steeds geen spoiler tags gebruikt als je direct delen van de inhoud van een nét uitgezonden aflevering hier neerzet. Als je er zelf geen reet aan vindt, stop dan gewoon met kijken maar verpest het niet voor anderen die het nog moeten zien. Bij dezen nogmaals bedankt hier rekening mee te houden.