Ga naar inhoud

Huilende professor vs. Schatkaart.


Aanbevolen berichten

Hallo mensen.

Is het jullie wel eens opgevallen in vergelijking met de schatkaart is de professor veel mooier van beeld en daar boven op ook veel moderner.

Terwijl de Huilende professor in 1982 is opgenomen

En de schatkaart in 1987. Als je het zo vergelijkt met elkaar.

Dit lijkt me ook geen fout qua jaartallen. want ze hebben in de professor de oude caravan en de ranchero auto nog.

En de schatkaart de andere caravan van de shorty's ook de shorty's zien er minder modern uit

zou dit te maken hebben met hun budget van de film?

want zo te zien heeft de professor heeel wat meer gekost dan de schatkaart en de shorty's

Dus mijn vraag is wat vinden jullie?

Gr Rick

Vergelijk maar is:

Professor.

youtube.com/watch?v=CG0-MqMZS-8

Schatkaart.

youtube.com/watch?v=FDEMilJKdgA

aangepast door djkoelkast
Deze video's niet meer embedded, we moeten niet de kat op het spek binden.
Link naar bericht
Delen op andere sites

De Huilende Professor is op video opgenomen, de andere series op film, dat is het grootste verschil.

Aad vond het op video niet mooi en heeft ook gezegd hier achteraf spijt van te hebben gehad.

Film kan opnieuw worden gedigitaliseerd met een hogere dpi, dus er bestaat een mogelijkheid dat ze B&A in HD uitbrengen. Denk niet dat ze het doen, maar technisch zou het kunnen. De Huilende Professor kun je niet in HD maken, dan ga je pixels opblazen en dat wordt niet mooi.

Wisten jullie trouwens dat Retroforum heel veel meer is dan alleen B&A? Zo hebben we een leuke gallery, een arcadehal om spelletjes te spelen, een chatbox en honderden topics die de moeite waard zijn!

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 month later...

Ik vind het beeld van het geheim van de schatkaart mooier dan dat van de huilende professor. In de huilende professor zijn veel scènes aan de donkere kant, en soms zit er een bepaalde waas in een scène. En dat is dan wel weer zonde. Maar dat laat wel zien hoe slecht de videokwaliteit toen nog was. Op DVD is het beeld wel wat helderder geworden, maar ik blijf toch het beeld van de serie van de schatkaart toch iets mooier vinden.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Pssst... Weet je nog dat de masterbanden van De huilende Professor zoek waren? ...Aad heeft de serie moeten laten remasteren vanaf de Penta-koopvideo's. ;)

Ik hoor nu al jaren dat de huidige versie van de Professor is geremastered van de Penta-banden, maar dat kan helemaal niet. De DVD bevat immers scènes die niet op die banden stonden.

Het lijkt mij veel waarschijnlijker dat er is geremastered van de oude, originele TV-uitzendingen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik hoor nu al jaren dat de huidige versie van de Professor is geremastered van de Penta-banden, maar dat kan helemaal niet. De DVD bevat immers scènes die niet op die banden stonden.

Het lijkt mij veel waarschijnlijker dat er is geremastered van de oude, originele TV-uitzendingen.

Oh? Welke scènes zijn dat dan precies die niet op de Penta-banden staan? :)

Als ik kijk naar de videolijn onderin beeld krijg ik wel het idee dat het van VHS afstamt.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Oh? Welke scènes zijn dat dan precies die niet op de Penta-banden staan? :)

Als ik kijk naar de videolijn onderin beeld krijg ik wel het idee dat het van VHS afstamt.

Ik kan zo drie scènes bedenken: een langere aanloop naar B&A bij het celraam van Joris, Bassie die vertelt dat Sweety bij de berendompteur logeert en een iets langere aankomst van B&A op het strandje na de (ongeziene) speedboatachtervolging.

Kan best dat het van VHS afkomt, maar in ieder geval niet van de Penta's. Wellicht van een kopie in het Adrina-archief, net als aflevering 7 van de Sleutel zoals die een tijd gelden op de site stond.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 weeks later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...