Ga naar inhoud

Meisje pleegt zelfmoord dankzij 'Bangalijst'


Aanbevolen berichten

PIJNACKER - De 13-jarig Livia uit Pijnacker heeft zelfmoord gepleegd, omdat haar naam zou voorkomen op een zogenaamde bangalijst.

De politie heeft de zelfmoord bevestigd, maar wil verder geen commentaar geven. Livia is woensdagavond zwaargewond aangetroffen in een bos langs de Oude Klapwijseweg in Pijnacker. Zij is in kritieke toestand met een traumahelikopter afgevoerd naar het ziekenhuis, waar zij later aan haar verwondingen is overleden.

'Banga' betekent in straattaal slet. Een bangalijst is een nieuw fenomeen onder jongeren, waarbij scholieren elkaar lijstjes doorsturen met een top 10 van meisjes, die volgens hen de grootste sletten zijn. De meisjes op de lijsten balen ervan, want ze hebben vaak geen enkele aanleiding gegeven en het is moeilijk van zo’n probleem af te komen.

De vestigingsdirecteur van het Stanislacollege, waar Livia op school zat, spreekt van een treurige sfeer op de school, maar weet helemaal niks van de bangalijst af.

R.I.P. LIVIA

aangepast door Melki
Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik had al zo'n vermoeden dat dit topic uiteindelijk zou verschijnen... Vind het meer iets voor Nieuws en achtergronden maar ok...

Eigenlijk kijk ik er dubbel tegenaan. Er wordt naar mijn smaak íets te vaak geroepen door de media dat die meiden helemaal niks doen om op die lijsten te komen, maar je komt echt niet op zo'n lijstje als je je gewoon normaal kleedt en/of gedraagt... Verder schijnt dat het meisje op Twitter zat net voor ze dus de hand aan zichzelf sloeg. Kan ook een hoax zijn, I don't know.

Het vreemdste wil wel dat ik enkele dagen geleden pas voor het eerst over het begrip te horen kreeg (Kutnaam btw voor een kutbegrip, maar afain), bij EditieNL. En dan ineens dit. I don't know what to think. Het is natuurlijk wel sneu, ofcourse... Maar Bangalijsten zijn niets anders dan de lijstjes die men vroeger op papier schreef, of op bierviltjes of gewoon uit het hoofd noemen... Alleen nu via de mobiel.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...