Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

gepost (aangepast)
Op 27-3-2025 om 10:18, frits zei:

Zou je de andere sources die je gebruikt ook kunnen toevoegen?

Nou vooruit dan. Met de opmerking: geen garanties... dat 't allemaal klopt.

Op 27-4-2025 om 06:57, blanka zei:

hoe zorg ik dat die dozen gebruikt worden

Ik heb in wat bronteksten (tekstbewerkers, familiegeheugen, flexbase...) zitten spieken: die zijn in de gauwigheid gezien allemaal gericht op de printerpoort.

Onder Basic is 't niet zo'n probleem, 't is misschien al voldoende 't adres in de pointer op #60C6 te veranderen in 't adres van een eigen parallel-"sendbyte"-routine (ergens bovenin 't geheugen b.v.).

V.w.b. andere modules (cartridges...) ziet 't ernaar uit dat 't aan de arme bezitter van een parallelinterface wordt overgelaten die module(s) dan maar te wijzigen...

Zie ook bijgaand bestandje "IOports.asmz", daarin staan achteraan wat poortnummers die her en der voorkomen (#4x, #6x b.v.).

BasicRAM.asmz BIOSadres.asmz BIOSRAM.asmz IOports.asmz

Aanvulling: in Text2000 kan je kiezen tussen printerpoort of parallelinterface (MiniWare).

aangepast door cancom
  • Reacties 1,4k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

gepost (aangepast)

De MDCR van mijn P2000T heeft al een aantal weken kuren. In het begin heb ik dat nog kunnen oplossen door met een kleine schroevendraaier de lees-kop iets te verstellen, maar sinds deze week geeft ie alleen nog maar "leesfout" bij iedere cassette.

Ik heb de bedrading naar de MDCR-koppen doorgemeten, en die lijken nog prima.

Is dit het einde van deze MDCR? Of heeft er iemand nog suggesties hoe ik 'm weer tot leven kan brengen?

Als ik naar de lees/schrijf-kop kijk onder een vergrootglas, dan zie ik wel slijtage, maar ik heb geen idee of dat de oorzaak is.

IMG_8876.thumb.JPG.2372d4ca6fe7f4a73a882022e831cea0.JPG

aangepast door dionoid

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...