Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Jaa, daar issie weer! Zoals jullie weten houd ik van klussen (ahum). Zo hebben we nu weer het plan om alle deuren in het huis te vervangen door ouderwetse paneeldeuren. Toen hadden we zoiets van, als we dan toch bezig zijn, dan kunnen we ook meer doen. Dus direct maar laminaat, nieuw behang, en alle wandcontactdozen en schakelaars op een logsiche hoogte in plaats van ooghoogte, zoals het in de jaren zestig normaal was.

Helaas ben ik vergeten foto's te maken van de eerste kamer, en in de tweede kamer zijn we al een heel eind, maar hierbij toch een klein verslagje. De volgende kamers wordt uitgebreider bescheven.

Het lijkt alsof er iets is ontploft in deze kamer, maar het geldt toch nog altijd, het moet eerst lelijker worden alvorens het beter wordt.

post-446-0-36122400-1367347957.jpg

Maar goed, de vloer is eruit, de verwarming eruit, aangezien ik die toch nooit aan heb. Op de bestaande aansluitingen maar direct automatische ontluchters gezet, hoef ik ook niet meer te ontluchten als ik het water eraf gehad heb. Tevens de wandcontactdoos op de juiste hoogte, tenmiste de inbouwdoos, eerst behangen ....

post-446-0-20574500-1367347960.jpg

Het zelfde geldt voor de schakelaar bij de deur de wandcontactdoos. Let vooral op op welke hoogte deze zat (volg het gipsspoor...)

post-446-0-86002100-1367347961.jpg

En aan de andere kant van de kamer, deze heb ik maar naar de andere wand gebracht, is iets logischer....

post-446-0-94972600-1367347963.jpg

Bij nieuw schakelmateriaal hoort nieuw draad. Tevens direct aarde meegetrokken, en naar de meterkast gebracht, voorheen was het alleen fase en nul, zonder aarde. Lekker jaren 60. Inclusief draailasdoppen....

post-446-0-92299700-1367347965.jpg

Direct de voedende draden naar de andere kamers gedaan, hoeft dat later ook niet meer. De rest in deze kamer wordt ook nog vervangen, maar dat duurt nog even.

post-446-0-50133000-1367347968.jpg

Een kamertje is al klaar, welke van mijn broertje is, en ik moet zeggen dat het goed gelukt is. Niet geheel zelf gedaan, maar toch....

post-446-0-55597400-1367347971.jpg

Hier een voorbeeldje van de "nieuwe" deuren, ze zijn misschien dan wel 50 jaar oud, maar erg mooi. Ze worden nog gelakt, maar ook dat komt later, zodra al het stoffige werk klaar is....

post-446-0-52717500-1367347973.jpg

Oh, en "gesponsord" door: Als ik dat spul toch niet had .....

post-446-0-47719900-1367347976.jpg

Keep you updated :+

aangepast door Ross
Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 weeks later...

Ik vind het maar niks, ik heb het liefst natuursteen, maar dat is niet te betalen, dus ons huis is voorzien van tapijt.

Alleen in de keuken, bijkeuken, gang beneden en overloop op zolder ligt laminaat omdat je geen tapijt in die ruimtes moet hebben.

Als je zo een gehorig huis als ons hebt, dan ben je blij dat er laminaat is, waar je een echt goede isolatielaag onder kunt leggen. Op de kamers waar ik bezig ben, is het geluid beneden met 75% verminderd. Lang leve revolutiebouw...

Link naar bericht
Delen op andere sites

Als je zo een gehorig huis als ons hebt, dan ben je blij dat er laminaat is, waar je een echt goede isolatielaag onder kunt leggen. Op de kamers waar ik bezig ben, is het geluid beneden met 75% verminderd. Lang leve revolutiebouw...

Ok, maar je kunt daar ook tapijt op knallen :+

Ik vind het gewoon niet mooi en de hond zou de hele dag uitglijden.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ok, maar je kunt daar ook tapijt op knallen :+

Ik vind het gewoon niet mooi en de hond zou de hele dag uitglijden.

Da's ook wat we onze zoon vertelden, mocht hij toch nog tapijt willen ...

Bij mijn schoonzus glijdt de hond inderdaad uit als hij wild aan komt rennen, maar niet als hij rustig loopt! :)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...