Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

 Paul Hubertus Otto de Heiden van Gorcum is een Nederlandse (stem)acteur.

 

Hij werd geboren als De Heiden in *Frankfurt am Main op 3 maart 1934. In 1980 veranderde hij zijn naam naar van Gorcum

 

Al van kinds af aan wilde Paul van Gorcum acteur worden, en op zijn 17e was het zover. Paul wordt bij het Haagse Toneel aangenomen en werkt samen met grote acteurs als Caro van Eijck, Ko van Dijk, Johan de Meester en Peter Scharoff. In deze samenwerking leerde hij de fijne kneepjes van het acteurvak. Ze geven hem ook privé-lessen acteren waardoor hij nog beter in zijn vak wordt. 

 

Hij speelde eerst toneel en daarna in televisieseries o.a Floris, Bassie & Adriaan, De Poppenkraam en hij sprak hij stemmen in voor '', 101 dalmatiërs, de Smurfen (Gargamel) de Leeuwenkoning, Asterix en Obelix (Panoramix), Lucky Luke (Jolly Jumper), de Speurneuzen én hij speelt nog Sinterklaas. Naast dit alles doet hij ook de regie van vele nasynchronisaties zoals: 101 dalmatiërs. Verder deed van Gorcum de voice-over van zowel televisieprogramma's als van vele reclamespots 

 

Kortom een veelzijdig en goede acteur (naar mijn mening). Ik heb altijd van hem genoten in B&A maar ook als stemacteur. 

 

*Ik wist niet eens dat hij uit Duitsland kwam..

 

 

 

 

 

 

Zijn website: http://www.paulvangorcum.nl/

aangepast door Floris97
Link naar bericht
Delen op andere sites

Irritant zeg, die bijlagen. En weer een Wikipedia-kopie topic. Maak er dan gewoon zelf een compleet eigen verhaal van.

Ik heb alleen zijn geboortedatum van Wikipedia gehaald. De rest heb ik zelf geschreven...

Link naar bericht
Delen op andere sites

Wat een summier geheel. Als je inderdaad 'gek bent op' Paul van Gorcum valt er echt wel wat meer over hem te vertellen. En dat niet gebruiken van lidwoorden van je is op den duur ook zeer storend aan het worden. Ik heb nu het gevoel dat je een beetje op hol aan het slaan bent. Veel topics, weinig woorden.

 

Hoezo natuurlijk sprak hij stemmen in ? Zo natuurlijk is dat niet. Bedenk maar, dat ik van niks weet!

Link naar bericht
Delen op andere sites

En als je kijkt naar de stemacteur dan staan er letterlijk 3 tekenfilms genoemd, terwijl dat er wel heeel wat meer zijn geweest.

Bovendien zijn de meest bekende stemmen niet eens vermeld (ik noem alleen al een Jolly Jumper uit Lucky Luke en Panoramix uit Asterix).

Bovendien zou ik dan wel heel graag willen weten welke stem hij doet in "de Reddertjes", want die heb ik nog niet kunnen ontdekken...

aangepast door RM
Link naar bericht
Delen op andere sites

En als je kijkt naar de stemacteur dan staan er letterlijk 3 tekenfilms genoemd, terwijl dat er wel heeel wat meer zijn geweest.

Bovendien zijn de meest bekende stemmen niet eens vermeld (ik noem alleen al een Jolly Jumper uit Lucky Luke en Panoramix uit Asterix).

Bovendien zou ik dan wel heel graag willen weten welke stem hij doet in "de Reddertjes", want die heb ik nog niet kunnen ontdekken...

Nou, ja. Ik kan niet alle rollen zo benoemen die hij heeft gespeeld, dat zij er veel te veel. Maar die jij noemt heb ik inderdaad vergeten, sorry.

Verder heb ik me vergist in wat de Reddertjes betreft.Ik dacht dat hij daar een rol in had..

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik vind je poging heel dapper, maar echt een mooi topic vind ik het niet. Probeer het nog eens, maar verzamel eerst in een kladblokje zo veel mogelijk informatie zonder hierbij Wikipedia te kopiëren. 

 

Voorbeeld: http://www.retroforum.nl/topic/4024-het-vners-topic/

Allemaal eigen speurwerk.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik vind je poging heel dapper, maar echt een mooi topic vind ik het niet. Probeer het nog eens, maar verzamel eerst in een kladblokje zo veel mogelijk informatie zonder hierbij Wikipedia te kopiëren. 

 

Voorbeeld: http://www.retroforum.nl/topic/4024-het-vners-topic/

Allemaal eigen speurwerk.

 

Oke, dankjwel voor je tip. 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...