Ga naar inhoud

Ronde 3-8  

5 leden hebben gestemd

  1. 1. Welk spel vind jij beter?

    • Mega Man 2 (1988)
    • Teenage Mutant Ninja Turtles (1989)
      0


Aanbevolen berichten

Mega Man 2 (1988)

De slechte Dr. Wily heeft een nieuw leger van robots gebouwd en Mega Man wordt op pad gestuurd om hem te stoppen.

 

vs.

 

Teenage Mutant Ninja Turtles (1989)

De Ninja Turtles moeten de Life Transformer Gun van Shredder terugpakken, die Splinter weer terug kan laten keren naar zijn menselijke vorm.

 

 

Stem op het spel dat jij het leukste vindt en laat een reactie achter!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dit vind ik zelf de moeilijkste keuze voor deze week. Het zijn twee spellen met leuke gameplay en erg goeie muziek, maar ze liggen me allebei niet. Turtles heb ik zelf nog op de NES, maar ik kwam er alleen nooit erg ver mee destijds. Wel erg leuk concept zo ook met die overworld. De Mega Man reeks ben ik ook niet erg goed in, maar deel 2 vond ik wel het meest memorabel.

 

De keuze voor mij is lastig en ik denk ook niet dat die nog makkelijker gaat worden. Daarom stem ik deze keer puur op de titel en in dat geval ga ik voor...

 

Mega Man 2!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dit is voor mij ook een lastige keuze.

Ik ben fan van beide spellen en beide spellen zitten mij hoog.

Turtles is uitdagend en op enkele punten erg pittig, maar te doen en heeft een fantastische soundtrack.

Mega Man 2 heeft ook een geweldige soundtrack en het spel speelt ook vrij lekker weg...

 

Voor deze battle neem ik nog even de tijd.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Even nagedacht en een keuze gemaakt.

Het is jammer dat het lot van de loting deze spellen (2 van mijn persoonlijke favorieten) deze spellen tegen elkaar zet.

 

Als ik puur naar TMNT kijk dan is  dat een game met een goed concept die ook alle facetten heeft van de tekenfilm.

Wat al eerder is gezegd; Dit deel vereist inzicht in welke turtle je inzet in welke situaties en het spel is inderdaad niet eenvoudig.

De gemiddelde gamer zit gemiddeld vast op het vliegveld in de kamer vlak voor de eindbaas (mouser).

 

Als ik kijk naar Mega Man 2 dan is dat spel ten opzichte van het eerste deel aanzienlijk positief aangepast;

De punten die je in het eerste deel kon behalen zijn er uit gesloopt, ten opzichte van het eerste deel was het menu mooier aangekleed (geen cirkeltje met de "poppetjes" zoals ze er in de game uitzien, maar echt een muur in een opvullend scherm met de gezichten van de robotleiders zoals ze in de handleidingen te vinden waren) én het tweede deel had iets meer verhaal (je werd niet klakkeloos in het menu geslingerd).

Daarbij is en blijft de soundtrack echt fantastisch.

 

Dus mijn keuze gaat met een zeer lichte voorsprong naar Mega Man 2

Link naar bericht
Delen op andere sites

De moeilijkste keuze voor deze week, maar toch ben ik er wel snel uit. Mijn stem gaat naar Mega Man 2.

 

Turtles vind ik echt een geweldige game om keer op keer opnieuw uit te spelen. Het is uitdagend, leuk opgezet met overworld en levels, je moet strategische keuzes maken mbt de turtle die je in iedere situatie inzet en als ik de passende soundtrack hoor heb ik altijd gelijk de 'turtle-vibe'.

 

Mega Man 2 vind ik echter ook een zeer goed uitgewerkt spel maar dan in 'alle' opzichten. Het bouwt sterk voort / uit op het bedachte concept, heeft een zeer toegankelijke moeilijkheidsgraad, als je even vast zit kun je een ander level proberen (waar ik bij Turtles vroeger een eeuw lang niet voorbij de dam kwam en daarna niet voorbij het 3e level met de turtle-van), de soundtrack is fantastisch en de gameplay/besturing is heerlijk soepel (waar Turtles, zoals Hinse al aangeeft, toch wel last heeft van wat slordige glitches en af en toe traag laden).

 

Maw, ze spreken me beiden aan maar Mega Man 2 is een betere en stabielere NES game ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • RM locked this topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...