Ga naar inhoud

Hoe ben je B&A fan geworden?


Aanbevolen berichten

Vertel hier hoe je B&A fan bent geworden en vertel ook wat er in de jaren daarna gebeurde toen je fan was.

Nu vertel ik hoe ik fan geworden ben en fan ben gebleven:

Het was 1995/1996. Ik kwam op een woensdagmiddag thuis en ik verveelde me echt heel erg. Mijn moeder zag dat ik niet veel te doen had en toen liet ze zelf opgenomen videobanden van Bassie en Adriaan (Europa en Amerika) zien. Ik vond de banden erg leuk en ik keek ze zowat elke woensdagmiddag. Alleen waren beide series niet compleet, wat ik een beetje jammer vond.

Een aantal jaren later, in 1999/2000 kwam Bassie en Adriaan op kindernet, en ik genooit er weer van net als vroeger. Toen de Geheimzinnige opdracht kwam heb ik de hele seire opgenomen zodat ik die serie compleet had. Verder bleef ik in die jaren gewoon kijken naar Bassie en Adriaan, maar na een jaartje ging het over.

2 jaar later, in 2003, kwamen Bassie en Adriaan op Nickelodeon, en dat vond ik heel leuk. Ik keek zowat elke avond. Op 10 januari 2004 was ik jarig, kreeg ik mijn eerste DVD-speler en mijn 2 eerste DVD's van Bassie en Adriaan: Het Geheim Van De Schatkaart deel 1 en deel 2. Ik vond het geweldig om die serie weer opnieuw te zien. Toen ik zag dat er meer DVD's van Bassie en Adriaan waren, besloot ik er een paar te kopen zodat ik elke keer als ik me verveel kan genieten van Bassie en Adriaan.

Toen ik na een lange tijd op de officiele Bassie en Adriaan site keek, zag ik de link naar dit forum en ik registreerde me gelijk. En nu geniet ik weer, net als vroeger, van Bassie en Adriaan.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik ben fan geworden door gewoon veel tv te kijken, vroeger was het altijd op kindernet, en op brt. Ik weet niet zeker maar was dat niet ooiteens damen :? .

eerste avondtuur dat ik zag was of de verdwenen Kroon of de Verzonkenstad.

daarna nog altijd kijken naar de avonturen. en sinds maart ben ik ZEER GROOT FAN geworden

heb zaterdag mijn eigen B&A touyr gehouden door Vlaardingen. :D

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ben het altijd al geweest, net als veel leeftijdsgenoten, alleen vonden velen van hen dat ze zich vanaf een bepaalde leeftijd volwassener moesten voordoen dan ze waren.

Hierbij hoorde dus ook dat je B&A kinderachtig hoorde te vinden, ach aan dat kuddegedrag heb ik gewoon nooit meegedaan :)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik ben vanzelf B&A fan geworden.

We kochtte toen ik 3 jaar was B&a in Duitsland & Griekenland want mijn ouders zijn gek op Griekenland en ik ging die band steeds vaker kijken.

En ook door de liedjes uit de shorties.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 weeks later...

ik ben eigenlijk pas in 2001 echt B&A fan geworen.

Ik zag toen de rodelscene uit de Diamant, die vond ik zo leuk dat ik hem op video heb gekocht.

En toen ging ik steeds meer banden & DVD's kopen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
ik ben eigenlijk pas in 2001 echt B&A fan geworen.

Ik zag toen de rodelscene uit de Diamant, die vond ik zo leuk dat ik hem op video heb gekocht.

En toen ging ik steeds meer banden & DVD's kopen.

Keek je daarvoor nooit b en a? O}

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik ben groot geworden door gewoon veel naar B&A te kijken. Ook omdat de rest va de kindertv niet veel aan was.

Maar het absolute moment dat ik fan werd, dat was wel toen mijn ouders hun eerste videorecorder kochten (heel lang geleden dus! ;) ) Het eerste wat we hebben opgenomen dat was B&A. Het was de serie van de schatkaart. De afl. dat het clubhuis in de fik staat en dat de baron inbreekt in de caravan.

We hebben deze afl. wel honderden keren terug gezien! Ik kan de afl. nog dromen!!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Nou ik keek het wel....

Maar het was niet m'n favoriete programma.

Ik was niet zo van "oh, nu moet ik weg want B&A komt"

Als ik het zag ging ik gewoon kijken.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik ben al heel lang een super grote B&A fan!

Al sinds m'n 6de jaar.

Dat was in 1996, toen ik voor het eerst B&A zag op televisie dus ook de eerste keer ik er van hoorde.

Dat was indertijd op TV1, dan zonden ze dus de serie 'Bassie & Adriaan en het Geheim van de sleutel' volledig uit, elke zondagmiddag om 12u30 was dat, geloof ik. Ik vond die serie zo leuk en mooi, dat ik sindsdien elke week ernaar keek. En dan zonden ze diezelfde serie nog eens helemaal uit, en als einde gaven ze de toen nieuwe serie 'Bassie & Adriaan met alle liedjes uit Grootmoederstijd' en dat vond ik ook al even leuk :)

En sindsdien ben ik alles gaan verzamelen van dit duo tot op de dag van vandaag dat ik nog steeds alles verzamel en dat heeft toch al zijn voordelen, zoals dat ik 40 videobanden heb, 9 dvd's, 20 cd's, 2 cd-roms, 1 cassettebandje, 2 maskers van B&A, veel magazines/boeken/tijdschriften/schriftjes/kleurboeken/hoorspelboeken en dergelijke. Ook de auto en caravan, B&A klok, mok, pen, veel grote puzzels, 4 mini-puzzels, B&A Knuffelkussen, Bassie pop, 8 en meer buttons,...

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik was 2 jaar en ik keek (volgens mijn moeder, zelf weet ik het niet helemaal) heel vaak naar b&a. Toen ik 5 werd, kochten mijn ouders b&a videos, cds, puzzels, boeken, en weetikveelwatniet allemaal. Ik heb dus bijna alles (zeer bescheiden). Maar ben nog altijd zeer grote fan, en verzamel nog steeds ALLES.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik weet dat ik het vooral leuk ben gaan vinden door mijn moeder en mijn tante want die had de Professor opgenomen van de Tros toen hebben we De Schatkaart en Op Reis door Amerika in het Wilde Westen gekocht op video. En toen is het een tijdje wat minder geweest al keek ik het wel op kindernet en later Nickelodeon maar sinds dit forum wordt het alleen maar erger (in positieve zin ;) ) :D

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik ben al zeer lang van ( sinds men 3e ) toen keek ik wekelijks naar gehuurde banden van de plaaggeest, de sleutel en de diamant.

En dan toen de verzonken stad uitkwam keek ik naar alle afleveringen, later heeft Tros de andere reeksen heruitgezonden en ben ik blijven kijken, en dat escalleerde en escalleerde tot .... nu zowat zeker ( ik denk niet dat ik nog een grotere fan kan worden, want ik ben al een MEGA FAN, enkel qua verzameling kan ik niet tippen aan anderen, maar ik ben aan het inhalen hoor 8)7

Link naar bericht
Delen op andere sites

Bij mij was het heel toevallig. Ik was aan het rondzappen en opeens was B&A daar. Ik heb de aflevering helemaal uitgekeken en ik was er helemaal gek van!! Ik weet nog dat ik direct aan mijn moeder vroeg dat ik een b&a - pop kreeg *)

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 months later...
Schopje. 13 antwoorden pas, newbies, vertel eens even hoe jullie fan zijn geworden!!

Ik ben weliswaar allang geen newbie meer, maar toch :P.

Ik ben eigenlijk gewoon opgegroeid met B&A, zolang als ik me een beetje kan herinneren heb ik ernaar gekeken.

Toen ik wat ouder werd, begon ik wat minder te kijken, maar sinds een paar maanden (vlak voordat ik mij aanmelde op het forum) begon ik mij er toch weer erg voor te interesseren.

Maar ik heb het eigenlijk dus altijd al erg leuk gevonden

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik kan me niet echt meer herinneren hoe ik nou fan ben geworden.

Maar ik ben fan geworden toen ik 3 was ongeveer

Toen ik 12 was vond ik er niet zo veel meer aan.

Maar toen ik dit forum leerde kennen ben ik weer vol op fan.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het gebeurde aan het begin van de 3e klas (vorig jaar). Op één of andere manier begonnen ik en een vriend van mij over B&A... Na een tijdje werden we vaste kijkers om 6 uur. We zochten wat banden van vroeger op van B&A! Ik leende van hem de dubbelvideo van de Kroon en de video van de sleutel. Hij leende van mij 2 banden van de reis door Amerika. En na een tijdje (December paar dagen voor oud en nieuw), ging ik vuurwerk halen en toen zag ik toevallig de DVD's van de schatkaart voor 4,99 buiten staan bij de Marskramer. Ik heb die toen niet gekocht...

Een paar dagen later zat in op MSN met die vriend en vertelde over die DVD's. Hij zij toen: Ik ben zo terug, ff w88! (hij woont tegenover de Marskramer). Even later was hij terug, en ja hoor... Hij had de DVD's gekocht! Dus ja, ik komen kijken bij hem de Vrijdag d'r op! Toen heb ik geld geleend bij z'n moeder om deel 1 van de Schatkaart te gaan kopen, en zo begon het balletje te rollen! Steeds meer DVD's enz0w...

Ik zit inmiddels aan 13 DVD's en 9 videobanden! En ik breidt m'n collectie nog steeds uit!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het zal in 1995 geweest zijn toen mijn moeder in de videotheek

een video voor mij ging lenen.Dat was de Verdwenen Kroon deel 1.

En ik vond het geweldig!.Ik vroeg gelijk aan mijn moeder of ze deel 2

ook wou lenen.Kort daarna was ik in een Tv-gids aan het bladeren,

en zag dat B&A elk weekend op Kindernet kwam.

Dus zo ben ik fan geworden.Het is wel rond mijn 12de wat afgzwakt,

maar toen ik voor de lol dit voorjaar eens op internet ging zoeken

naar B&A,kwam ik op de Adriaan site terecht,en zag een link naar

dit forum staan,na een paar maanden meegelezen te hebben heb

ik mij in Juli aangemeld.En ben nu weer fan geworden.

Link naar bericht
Delen op andere sites

B&A zijn wel eens hier in de sporthal geweest 100 meter hier vandaan.

Toen was ik daar bij een optreden en ik vond het prachtig. Toen in die jaren (ik was 4/5/6 ofzo) zag ik het ook veel op de televisie. en sinds een jaartje ofzo heb ik het weer helemaal opgepakt. Nu heb ik een aantal dvds en ik geniet er nog steeds van.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik ben al vanaf mijn geboorte groot fan, ik werd met mijn kinderstoeltje voor de tv gezet om B&A te kijken. Ik vond het geweldig toen! Toen ik wat ouder was (een jaar of 5/6) ben ik naar de show geweest, wat was dat geweldig. Ik weet nog wel dat ik mijn eerste dingetje van B&A kreeg daar.. een B&A vlaggetje, helaas heb ik deze niet meer..

Voor mijn verjaardag vroeg ik alleen maar spullen van B&A..

En toen vond ik het weer eens tijd om nog eens naar de show te gaan, en nog eens, en nog eens, enz., tot ik de show 12 keer had gezien. Inclusief de fanclub dagen, want ik was lid van de fanclub.

Nu ben ik 15 bijna 16, en blijf er naar kijken, thuis heb ik een vitrinekast op mijn kamer staan vol, propvol met spullen..

Leuk dat jullie er ook zo over denken!! *caravan*

Link naar bericht
Delen op andere sites

Nou ik weet nog goed toen (ongeveer) 10 jaar geleden mijn broer de videobanden kreeg van reis door europa :P

ik geloof dat ik rond die tijd fan ervan geworden ben...

weet het allemaal niet zo goed eigenlijk.

Wat ik me wel herinner is dat ik reis vol verassingen en de shorty's op de Tros zag :)

Maar echt fan werd ik pas eind vorig jaar toen ik op FOK! een topic over B&A vond :Y

en wordt alleen maar erger en erger hehe :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik ben al vanaf mijn geboorte groot fan, ik werd met mijn kinderstoeltje voor de tv gezet om B&A te kijken. Ik vond het geweldig toen! Toen ik wat ouder was (een jaar of 5/6) ben ik naar de show geweest, wat was dat geweldig. Ik weet nog wel dat ik mijn eerste dingetje van B&A kreeg daar.. een B&A vlaggetje, helaas heb ik deze niet meer..

Voor mijn verjaardag vroeg ik alleen maar spullen van B&A..

En toen vond ik het weer eens tijd om nog eens naar de show te gaan, en nog eens, en nog eens, enz., tot ik de show 12 keer had gezien. Inclusief de fanclub dagen, want ik was lid van de fanclub.

Nu ben ik 15 bijna 16, en blijf er naar kijken, thuis heb ik een vitrinekast op mijn kamer staan vol, propvol met spullen..

Leuk dat jullie er ook zo over denken!! *caravan*

Misschien eens leuk om een foto te maken van die vitrinekast met B&a spullen en on-line te zetten... Vindt ik altijd wel leuk om te zien! *) (andere mensen misschien ook wel...)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik ben fan geworden door altijd naar de TROS te kijken en door het bandje van mijn moeder dat ze op de markt kocht van Ole, het bandje was eigenlijk van mijn broer maar we luisterde er zooo vaak naar echt dat bandje is minstens 5000 keer gedraaid, ik kan nog altijd alle liedjes geheel meezingen van dat bandje, dus zodoende

Link naar bericht
Delen op andere sites

Gewoon ik zag het op de TV (ik was een jaar of 2, 1990) en ik raakte er aan verslingerd. Ik keek het elke keer als het kwam. Ik keek alles. Ik had een videoband met twee uur Tik-Tak en die keek ik hartstikke geboeid af. Maar van B&A was ik de grootste fan, dat was/is altijd al mn lievelingsprogramma. Maar later was het alleen nog maar om 8.00 uur 's morgens en dat vond ik te vroeg om het te kijken. Ik had ook alleen Amerika op video dus keek ik het wat minder. Maar toen Nick het weer frequenter ging uitzenden ging ik het weer meer kijken en ben ik steeds meer fan er van geworden.

Link naar bericht
Delen op andere sites

toen ik volgens mij een jaar of drie was is het begonnen in 1996

ik heb toen ook de cnr versie van de kroon gekocht

en toen alle andere serie's op video

ik weet nog heel goed dat ik de plaaggeest nooit keek

omdat ik de *plaaggeest* heel eng vond

toen stopte het eigenlijk

toen in 2003 verveelde ik me en ging maar weer eens kijken

of er nog leuke sites in mijn favorieten stonden

en toen zag ik bassie en adriaan homepage staan

ik dacht ik ga maar weer een kijken daar

en daar las ik dat er een oudejaarsmarathon kwam

toen heb ik het overzicht van welke serie wanneer kwam uit geprint

en bij de tv gehangen

en vanaf toen keek ik elke dag op de adriaan homepage

toen ging ik eens in juni allemaal bassie en adriaan websites proberen

toen kwam ik bij http://www.bassieenadriaan.nl en melde me de volgende dag nog aan dat was 18 juni

en vanaf die dag kon ik niet meer zonder het forum en de sites daar om heen

groetjes sweety

Link naar bericht
Delen op andere sites

vroeger keek ik als klein kind weleens naar bassie & adriaan,

toen ik later hoorde van iemand in mijn klas dat het op nickelodeon was, ging ik kijken wanneer en hoelaat het kwam.

ik haalde weer mijn oude herinneringen op van bassie & adriaan, zoals vlugge jaapie met van die stekels in zijn kont bijvoorbeeld.

toen ben ik elke dag gaan kijken en vond ik het echt heel cool.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hoe ik fan ben geworden?

Het fan zijn is er bij mij in gegroeid, veel televisie kijken bij papa en mama op bed zondagochtend. En dan altijd naar Bassie & Adriaan.

Hoe ben ik groot fan geworden?

Toen ik drie was waren Bassie en Adriaan op 'n braderie in Best en vanaf die tijd, toen ik op de schouders van mijn vader over het publiek naar de act met de televisiecamera mocht kijken was ik helemaal verkocht.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 month later...

hoe ik fan ben geworden ik was 3 of 4 jaar me moeder die leende een keer de sortys van *bas* *adriaan* en ik keek er na en elke keer als het af was wou ik het weer zien ik had toen ook cds er van die heb ik nu nog steeds later hield dat op maar toen ik een keer blokker was mocht een video band uit kiezen en ik wou persee bassie&adriaan en de verdwenen kroon toen was ik weer fan even later heb ik de diamant gekocht nu verzamel ik alle series op dvd ik ben nu 19 en ik ben nu nog steeds *bas* & *adriaan*

*b2oud* wat gaan we naar de maan

Link naar bericht
Delen op andere sites
hoe ik fan ben geworden ik was 3 of 4 jaar me moeder die leende een keer de sortys van *bas* *adriaan* en ik keek er na en elke keer als het af was wou ik het weer zien ik had toen ook cds er van die heb ik nu nog steeds later hield dat op maar toen ik een keer blokker was mocht een video band uit kiezen en ik wou persee bassie&adriaan en de verdwenen kroon toen was ik weer fan even later heb ik de diamant gekocht nu verzamel ik alle series op dvd ik ben nu 19 en ik ben nu nog steeds *bas* & *adriaan*

*b2oud* wat gaan we naar de maan

zou je alsjeblieft punten en komma's willen gebruiken? dit is niet te lezen!

Link naar bericht
Delen op andere sites

hoe ik nou fan ben geworden.

vroeger toen k een jaar of 2-3 was. had me pa een aflevering opgenomen van de plaaggeest. ik vond dat stukje met die 2 mensen toen zo mooi. (hadden ze blijkbaar in de gaten) dat ze me later maar een paar videobanden cadeau gegeven hebben.

en sindsdien ben k er niet meer vanaf te slaan

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hoe ik fan ben geworden.

Toen ik een jaar of 5/6 was, was kindernet voor mij DE ZENDER.

En bassie en adriaan vond ik altijd het mooiste.

En ja van het een komt het ander, toen ging ik de video's sparen, de cd's..

Op me zevende ging voor het eerst na een voorstelling. Zo ben ik er lekker ingerold.. :)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hoe ik fan ben geworden?

Ik weet niet echt de volgorde meer, maarja, het zal wel.

ik ben eignelijk m'n hele leven bijna al opgegroeit met b en a.

eerst met amerika van cnr deel 4 en 5.

die vonden we allemaal zo leuk dat we 3 ook maar kochten.

toen leenden we van onze overburen de huilende professor, en ik was er gelijk aan verkocht.

En nu mijn fan verhaal, we hadden ook wel cd's en bantjes maar goed.

op een ochtend zaten we ons te vervelen en ik zij tegen m'n broer.

anders haal je wat bassie en adriaan video's.

en dat waren, een leren en lachen video, en euro 2 en 5.

en toen het eindstukje van deel 5.

mijn broer dacht dat ie een ferrarie zag, nou kopen maar.

en toen ben ik die middag maar is gaan zoeken, en http://www.bassieenadriaan.nl kwam tevoorschijn. het was toen 11 april.

ik zette de radio aan, en hoorde toen het hoorspel van de verzonken stad, en dat gaf de doorslag.

ik melde me aan en sinds dien kan ik niet meer van b en a afblijven.

de kroon, schatkaart 2, en de prof kwamen in huis, en vanavond was het amerika deel 3, op dvd, omdat de video naar de knoppen was.

dus nu weten jullie het.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 5 weeks later...

Ik heb wel 6 broers en 2 zussen die altijd naar bassie en adriaan gekeken hebben, ik heb het dus eigelijk al vanaf mijn geboorte mee gekregen, ik groeide uit tot de grootste fan bij ons thuis. toen hebben we voor de lol met vrienden een fanclub opgericht 8)7. ( genaamd de B & A-Boys) we hebben een eigen clubpas en zo. we zijn dus echte fanaten geworden, ik heb afgelopen jaar de plaatsen uit de afleveringen op Kreta opgezocht ( dat was serieus eccht vet!!!) ik wist alles nog te herkennen.

ook ben ik met mijn vrienden op een tour door nederland bij voorhout en Wijk van duurstede of zo geweest om de kastelen te bekijken!! echt vet!!

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik heb wel 6 broers en 2 zussen die altijd naar bassie en adriaan gekeken hebben, ik heb het dus eigelijk al vanaf mijn geboorte mee gekregen, ik groeide uit tot de grootste fan bij ons thuis. toen hebben we voor de lol met vrienden een fanclub opgericht 8)7. ( genaamd de B & A-Boys) we hebben een eigen clubpas en zo. we zijn dus echte fanaten geworden, ik heb afgelopen jaar de plaatsen uit de afleveringen op Kreta opgezocht ( dat was serieus eccht vet!!!) ik wist alles nog te herkennen.

ook ben ik met mijn vrienden op een tour door nederland bij voorhout en Wijk van duurstede of zo geweest om de kastelen te bekijken!! echt vet!!

Klinkt leuk, wel raar dat je nooit eerder op dit forum bent gekomen, wat nu eigenlijk de officiele fanclub van B&A is

Link naar bericht
Delen op andere sites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...