Jump to content
blanka

VGA ingang geschikt voor Scart RGB?

Recommended Posts

Ik wil wat retroconsoles aansluiten op Onkyo AV receiver, maar daar heb ik enkel composiet, component, Svideo en VGA invoer in het analoge deel. Kan ik een console met Scart RGB out via VGA aansluiten? Iemand dat geprobeerd?

Edited by blanka

De naam "blanka" heb ik ook gezien bij topic P2000T dus als je zegt "wat retroconsoles"...

Rechtstreeks met alleen een kabel gaat inderdaad niet werken: b.v. de P2000T heeft 2 uitgangen, TV (coax) en RGB (DIN).

Een VGA kan daarmee zo niks aanvangen, e.e.a. moet worden aangepast en omgezet.

Nou zijn er wel converters bedacht zoals de GBS8220 maar die verzorgt enkel de video; ik neem aan dat je het hele pakket wil.

Nou ja (long story short), na aardig wat gezoek/gewik/geweeg heb ik 't volgende erop gevonden:

- de chip AD725 verzorgt de omzetting van 't videogedeelte van het signaal RGBS (zo heet dat) van de P2000T

uitgangen: composiet en S-video

- die gaat (gaan) via de Vasmon3 converter naar (opletten Integra) VGA

daarbij gaat tevens 't audiosignaal van de P2000 naar een V3-audio-ingang

Ik heb verder niet gekeken naar de TV=composiet uitgang van de P2000 omdat ik ten 1e de modulator allang eruit heb gemikt, ten 2e de beeldkwaliteit niet denderend is en ten 3e je daarbij dan ook nog de audio zou moeten "afsplitsen".

Maak je keuze (doorhalen wat niet van toepassing is).

Het gaat NIET om de P2000T, daar heb ik ander plan mee.

Het is met name voor PC Engine en PS2.

Voor de P2000 wil ik met een Raspberry Pi Zero een Teletekst generator maken voor een high-res HDMI output.

Ben ik nou dom of kan je gewoon de scart op de composiet aansluiten of anders zelfs ook op de s-video? Gewoon een kwestie van het juiste kabeltje?

Probleem is dat sommige consoles OF rgb OF composiet hebben. Composiet is niet fijn voor de beeldkwaliteit, vandaar dat ik de RGB zou willen benutten. S-video kun je dan niet zondermeer gebruiken.

Dan is die AD725 een goede mogelijkheid want die is gemaakt voor de omzetting van RGB, al of niet met gescheiden sync, naar S-video en composiet. En die, naar keuze, dan weer naar een omzetter naar VGA.

Misschien omslachtig maar tsja.

RGBS.png

Edited by cancom
bijlage vergeten

Ik heb 2 van die AD725's besteld, ga eens kijken of ik er wat mee kan. Op zich is RGB naar S-video ook prima.