Ga naar inhoud

[centraal] forum-irritaties


Aanbevolen berichten

[..]

Dat is wat ik bedoel, het is misschien meer werk i.p.v. 3 keer op Plaats Bericht te klikken. Maar ik vind het duidelijker.

En Gerben, ik bedoelde jou niet speciaal. En Dj je hebt gelijk over dat het eigenlijk wel oke is mits de posts wat toevoegen.

hangt van de situatie af, kijk is het een kwartier later en heb je echt iets toe te voegen: plaats gewoon een nieuw bericht, krijgt het topic ook wat meer aandacht, vind ik echt niet erg, maar denk je: ohnee, dat is anders! dan edit je of als het om een kleine aanvulling gaat ook.

We zijn hier geen Fok! en willen het niet worden ook, dus wij hebben andere regels ;) Het meeste staat duidelijk in de FAQ, we hebben een vragenforum en je kunt het altijd per pb vragen of gewoon proberen en je merkt het wel ;) maar ga dan niet kwaken dat de mods te streng zijn er zijn tal van andere opties ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 months later...
  • Reacties 212
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Na precies drie maanden geef ik dit topic een schop om het volgende:

Het valt mij op dat sommige leden die zich nog maar net geregistreerd hebben van niks afweten over hoe ze zich op het forum gedragen. Nu is daar wel de FAQ voor, dat weet ik ook wel en dat staat ook wel vermeld in de activeringsmail, alleen waar ik mij aan erger is dat sommige (niet alle) nieuwe leden snel ontevreden zijn met hun beginnende status als Newbie. Alsof ze het gevoel hebben dat ze daarmee minderwaardig overkomen. Ik heb het een tijdje terug hier gemerkt dat een user meteen postte van: "Wanneer ben ik van die newbie status af?!" en kort geleden merkte ik het ook weer (Ik zal de naam van deze user niet noemen, maar als hij zich aangesproken voelt; wees tevreden met wat je hebt en doe niet zo armzalig over een kleine rank op een forum).

Sorry hoor mensen, het komt misschien zeikerig over, maar als het je op een forum al niet bevalt vanwege dat je moet beginnen met een newbie status blijf dan weg. Ikzelf heb jarenlang op een forum gezeten over Harry Potter en daar kwam het vaak genoeg voor dat mensen als ze bijna bij een hogere rank zaten dat ze dan berichten gingen plaatsen van: "Ik moet nog 7 posts en dan ben ik B&A-fan! (bij wijze van.)" Dat ze dan gingen aftellen. Dat moet je hier niet proberen want dan krijg je FOK taferelen en dat willen we niet. Ik heb het zelf ook een keertje gedaan dat ik ging aftellen naar mn nieuwe status, maar al snel had ik door dat dat niet op prijs werd gesteld door de moderators. Ik heb dat toen niet meer gedaan en sindsdien post ik ook niet meer om mijn postaantal op te krikken, maar gewoon voor de lol. Vandaar ook dat ik stevig achterloop met de veel-posters terwijl ik een van de eerste leden was. :P

Link naar bericht
Delen op andere sites

Tja toch ben ik het een beetje met die newbe's eens... Niet vanwege het woordje newbe, maar meer vanwege de smilie die erbij staat: :{ . Alsof het een schande is dat iemand nieuw is. Je zou eerder een blije smilie verwachten omdat er een nieuw lid bij is *O* Ik heb dit nooit zo van belang gevonden om het aan te kaarten, maar nu het toch ter sprake komt wil ik het wel even vermelden. Zo raar vind ik de reacties van die users (heb ze zelf niet gezien) mbt de status dus niet. En dus vooral om de smilie ( :{ (alt-tag is ook "niet leuk..." wat is er niet leuk aan n00bs dan? Kan je vaak wel om lachen...) ).

Link naar bericht
Delen op andere sites

zoals nog niemand actief is opgevallen hebben moderators vast een nieuw plaatje, ik heb tijden terug gevraagd voor nieuwe statussen maar niemand kan helpen en het mondt altijd uit op onenigheid, want de één vindt dit niet gepast, de ander dat niet...

zolang ik nog geen ideeën heb komen er ook geen nieuwe statussen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
zoals nog niemand actief is opgevallen hebben moderators vast een nieuw plaatje

*bb* Hij noemde me niet actief

*b1* Ja inactieveling, euh ja Cold

:9

En ja, ik snap ook wel dat er eerst een alternatief moet zijn voor iets veranderd kan worden. Ik zal met je meedenken ;) Maar verander de smilie bij het newbe icoontje anders in een standaard smilie ( :) ), staat imo een stuk beter, al heeft het dan weer niets met de status of B&A te maken...

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik vind het huidige 'geniaal' systeem heel ok hoor. Hoeft voor mijn part niet veranderd te worden.

Ik heb ook helemaal geen problemen met het huidige systeem, van mij mag het gewoon blijven. Het ging mij er alleen om dat sommige newbies zich meteen zo minderwaardig voelen door hun status en misschien komt dat ook wel, wat Cold zegt, door de :{ smiley, want dit is de zgn. 'Niet leuk...' smiley.

Misschien zou je het kunnen veranderen door *joris* omdat hij natuurlijk ook een 'newbie' is op het gebied van boeven. Ik denk dat dat sommige dan het meest aanspreekt, dan hebben ze gelijk een mooie status in B&A style.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik zie wel wat in je punt. Het is inderdaad zo dat bepaalde users zo snel mogelijk van de :{ status af willen.

En dan krijg je vaak halve onzinnige posts die de kwaliteit van het toppic zker niet omhoog brengen.

Daarom zie ik wel wat in de verandering van de :{.

Natuurlijk even afwachten wat DJ hier van vindt. Maar het is in ieder geval goed dat er nu initiatieven komen. :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
zoals nog niemand actief is opgevallen hebben moderators vast een nieuw plaatje, ik heb tijden terug gevraagd voor nieuwe statussen maar niemand kan helpen en het mondt altijd uit op onenigheid, want de één vindt dit niet gepast, de ander dat niet...

zolang ik nog geen ideeën heb komen er ook geen nieuwe statussen.

Nieuw plaatje? Ik zie nog steeds de Baron in plaats van de adjudant :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 4 months later...

Was eerst een apart topic, maar het hoort natuurlijk eigenlijk hier, waarvoor mijn excuses.

Ik zie het de laatste tijd steeds vaker weer opduiken, en ik erger me er dood aan. "namens mij" is een foute zinsconstructie.

"Namens" is "(ook) uit naam van" en wordt gebruikt om de mening/wens van IEMAND ANDERS over te brengen, die niet in staat is om dat zelf te doen. Je kunt als woordvoerder namens het volk spreken, of namens je baas, of weet ik wat, maar dus NIET namens JEZELF. Je spreekt namelijk per definitie namens jezelf, tenzij anders aangegeven.

Ik hoop dat mensen de energie op kunnen brengen om hier aan te denken, want het irriteert me echt enorm.

Goh, wat vervelend voor je dat het een ergernis voor je is.

Het is inderdaad niet zoals het hoort, maar om je eraan te ergeren gaat in mijn ogen wel erg ver.

Maar uit respect voor je ergenis heb ik mijn post voor je bewerkt.

Ik kan je er helaas alleen maar gelijk in geven en heb dus ook maar snel mijn post aangepast :P

(En ik zal er de volgende keer zeker aan denken)

Link naar bericht
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...