Ga naar inhoud

[centraal] forum-irritaties


Aanbevolen berichten

Zolang het leesbaar is, vind ik het goed. Verbeteren kan, maar dan op de positieve manier ^O^.

Maar sommige mensen gaan wel erg ver met taalfouten ... Ze moeten ook begrijpen dat sommige mensen disleksie (dyslexie) hebben! En die mensen zeggen het niet altijd dat ze dyslexie hebben (opzich logisch). Maar die mensen worden er ook moe van als ze constant worden afgesnauwd op hun taalgebruik (en dat kan ik me voorstellen).

Mvg,

Lukas.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Reacties 212
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Als je geen certificaat kan overleggen dat je getest bent op dyslexie en dat dus ook officieel hebt, heet je bij mij "te lui om Nederlands te leren".

Moeten die mensen dan hun certificaat inscannen en naar jouw sturen ofzo :?...

Overigens wel lomp dat ze het een certificaat noemen ... :{ Net iets om trots om op te zijn, maar goed.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ja oke maar als andere users aangeven dat het hun ZE stoort (wat in dit topic het geval was: http://forum.bassieenadriaan.nl/viewtopic.php?t=682&start=200), dan kun je toch proberen om zo duidelijk en goed mogelijk Nederlands te typen, of niet ?

maargoed, dit is niet zo erg, het is leesbaaar.

zie ook het topic LEESBAAR NEDERLANDS ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Moeten die mensen dan hun certificaat inscannen en naar jouw sturen ofzo :?...

Overigens wel lomp dat ze het een certificaat noemen ... :{ Net iets om trots om op te zijn, maar goed.

Yep. Je wil niet weten hoeveel leden op mijn site klagen dat ze dyslexie hebben als ik ze op een fout wijs. En bijna niemand weet uberhaupt over dat certificaat. Dyslexie is een modeverschijnsel om luiheid en/of domheid te maskeren, net zoals ouders klagen dat hun kind ADHD heeft als ze hun kind niet in bedwang kunnen houden, of dat hun kind hoogbegaafd is als ze niet meekomen op school en klieren. Ze gebruiken deze ziektes/afwijkingen om hun eigen inadequatie te maskeren en daar walg ik van.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Yep. Je wil niet weten hoeveel leden op mijn site klagen dat ze dyslexie hebben als ik ze op een fout wijs. En bijna niemand weet uberhaupt over dat certificaat. Dyslexie is een modeverschijnsel om luiheid en/of domheid te maskeren, net zoals ouders klagen dat hun kind ADHD heeft als ze hun kind niet in bedwang kunnen houden, of dat hun kind hoogbegaafd is als ze niet meekomen op school en klieren. Ze gebruiken deze ziektes/afwijkingen om hun eigen inadequatie te maskeren en daar walg ik van.

Ik ook ;).

Ik zit op een school die 'barst' van de ADHD'ers en dyslexie'ers (ik heb het geen van beiden, maar ik had nu eenmaal andere interesse's (hun hielden zich bezig met meisjes en voetbal, ik had al drie gouden plakken en een harem :P). Dus ik weet er wel raad mee. En idd net zoals je zegt: eerst certificaat (en legitimeren :P).

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Yep. Je wil niet weten hoeveel leden op mijn site klagen dat ze dyslexie hebben als ik ze op een fout wijs. En bijna niemand weet uberhaupt over dat certificaat. Dyslexie is een modeverschijnsel om luiheid en/of domheid te maskeren, net zoals ouders klagen dat hun kind ADHD heeft als ze hun kind niet in bedwang kunnen houden, of dat hun kind hoogbegaafd is als ze niet meekomen op school en klieren. Ze gebruiken deze ziektes/afwijkingen om hun eigen inadequatie te maskeren en daar walg ik van.

Ik zie het ook als een soort excuus voor de buitenwereld, je hebt gelijk wonderer.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Nog even om terug te komen op diverse 'modeverschijnselen';

Ik ben hoogbegaafd (uiteraard op sommige vlakken) en dit is onderzocht. Dat naar aanleiding omdat ik het totaal niet kon vinden in die klas. Het waren gewoon een stel kleutertjes, zo voelde het gewoon. Ik had inmiddels al een boek geschreven, en hun hielde zich nog bezig met domme kaartspelletjes en zo. Niet om arrogant te doen, maar ik hield me met andere dingen bezig. Ik heb het gevoel dat jij (wonderer) precies hetzelfde had toendertijds op die leeftijd, met veel meer 'volwassen' dingen bezig was, althans dat denk ik ;).

Maar dyslexie en ADHD blijven moeilijke onderwerpen. Toch denk ik dat we er op het moment wel goed mee omgaan, al hebben we er weinig mee te maken.

Lukas.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Als iemand dyslexie heeft hoeft hij niet perse totaal onleesbaar te schrijven. Ik ken er namelijk wel een aantal, die dankzij hulp vrij goed hebben leren schrijven.

Oké, ze hebben het er wat moeilijker mee, maar doordat ze er extra op hebben leren letten, schrijven ze beter dan sommige mensen zonder dyslexie.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Als iemand dyslexie heeft hoeft hij niet perse totaal onleesbaar te schrijven. Ik ken er namelijk wel een aantal, die dankzij hulp vrij goed hebben leren schrijven.

Oké, ze hebben het er wat moeilijker mee, maar doordat ze er extra op hebben leren letten, schrijven ze beter dan sommige mensen zonder dyslexie.

En dat vind ik dan ook klasse van die mensen ^O^. Die verdienen echt een pluim :D (ik heb er al eentje, in m'n naam :P).

Link naar bericht
Delen op andere sites
Als iemand dyslexie heeft hoeft hij niet perse totaal onleesbaar te schrijven. Ik ken er namelijk wel een aantal, die dankzij hulp vrij goed hebben leren schrijven.

Oké, ze hebben het er wat moeilijker mee, maar doordat ze er extra op hebben leren letten, schrijven ze beter dan sommige mensen zonder dyslexie.

Precies, en voor die mensen heb ik echt veel respect. Maar zelfs mensen die wel getest zijn zeggen wel eens "ja, ik kan er niks aan doen en ik doe er ook geen moeite voor om het te verbeteren". Nou, dan kan je bij mij oprotten.

@Lukas, ja, ik liep een jaar of twee voor op de rest, wat wel eens lastig was. Hoewel ik in de vierde en de vijfde bijna elke pauze zat te kaarten, want dat was ontzettend gezellig.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

@Lukas, ja, ik liep een jaar of twee voor op de rest, wat wel eens lastig was. Hoewel ik in de vierde en de vijfde bijna elke pauze zat te kaarten, want dat was ontzettend gezellig.

Ik heb het er ook moeilijk mee gehad.

En nee, met kaarten heb ik geen moeite. Maar elke keer in de les als de speech van de leraar/lerares klaar is en dan ook nog eens in alle pauze's een kinderachtig kaartspelletje (dus geen gewone speelkaarten, maar allah Yu-Gi-Oh of Pokemon, commerciele troep :r) zaten te spelen, dat gaat echt irriteren. Zelfs op de foto's van de culturele avond van vorig jaar zie je hun .., te kaarten :P. Dat gaat me wat te ver :P.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ik heb het er ook moeilijk mee gehad.

En nee, met kaarten heb ik geen moeite. Maar elke keer in de les als de speech van de leraar/lerares klaar is en dan ook nog eens in alle pauze's een kinderachtig kaartspelletje (dus geen gewone speelkaarten, maar allah Yu-Gi-Oh of Pokemon, commerciele troep :r) zaten te spelen, dat gaat echt irriteren. Zelfs op de foto's van de culturele avond van vorig jaar zie je hun .., te kaarten :P. Dat gaat me wat te ver :P.

Maar dat kunnen zij ook zeggen over B&A, dat staat natuurlijk ook bekend als een kinderachtig programma, tenminste dat merk ik op reacties bij mij op school.

Link naar bericht
Delen op andere sites
@wonderer: Kreeg je ook vervelende reacties op dat je je met andere dingen bezig hield dan anderen van je leeftijd?

Ja, ik lag niet echt goed in de groep. Maar het wordt nu wel heel erg off topic ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

haha... op school mag ik niet op het forum, want dan wordt gelijk mn account geblockt. Maar ik zou het persoonlijk ook niet op school doen, als allerlei andere leerlingen rondom je aan zo'n computerblok dat kunnen zien. Maar ja... de mensen die het hardste roepen dat ze het saai en kinderachtig vinden... die zitten elk weekend voor de buis ;):P

Link naar bericht
Delen op andere sites
haha... op school mag ik niet op het forum, want dan wordt gelijk mn account geblockt. Maar ik zou het persoonlijk ook niet op school doen, als allerlei andere leerlingen rondom je aan zo'n computerblok dat kunnen zien. Maar ja... de mensen die het hardste roepen dat ze het saai en kinderachtig vinden... die zitten elk weekend voor de buis ;):P

Hoezo wordt je account dan geblockt?

En over de leraren en leerlingen die dan rondlopen en op je beeld kijken, daar krijg ik juist een adrealinekick van om het juist wel te doen, vind ik heerlijk _O_

Ik zou ook zo over straat gaan lopen (als 18-jarige) met een b&a petje op, daar zit ik echt niet mee ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
haha... op school mag ik niet op het forum, want dan wordt gelijk mn account geblockt.

Haha, ik log altijd in op 3 computers tegelijk en verzin maar een nummer :P. We hebben hier geen wachtwoorden en iedereen kan in elkaars zooi snuffelen (gewoon een ander leerlingnummer in de adresbalk intikken) zo ook bij leraren. Resultaat: altijd je documenten kwijt ... Ik voel me niet schuldig als ik in andermans account inlog en een beetje ga kloten ofzo, dan moeten ze de boel maar beter beveiligen :P.

Maar we wijken wel heeel erg af ..

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

En over de leraren en leerlingen die dan rondlopen en op je beeld kijken, daar krijg ik juist een adrealinekick van om het juist wel te doen, vind ik heerlijk _O_

Ik zou ook zo over straat gaan lopen (als 18-jarige) met een b&a petje op, daar zit ik echt niet mee ;)

Ik scheld nooit: ik gebruim B&A quotes :D

Link naar bericht
Delen op andere sites

Okee zal ik het anders stellen: ''officieel'' mag ik er niet op, omdat ze het daar niet ''educatief'' genoeg vinden ;)

en over die adrenalinekick.... Op zich kan het mij ook niet veel schelen wat anderen over me denken, maar ik zou me toch wel ongemakkelijk voelen als ik op een bassie en adriaan site zit de hele tijd en er zijn tientallen leerlingen en leraren die dat zien. Iedereen kan wel zeggen dat ie dat wel effe doet, maar in de praktijk zal het je toch een stuk minder bevallen... zeker als je later allerlei opmerkingen naar je hoofd krijgt :W

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ik scheld nooit: ik gebruim B&A quotes :D

Ik ook, vooral de scheldcafetaria van de baron is erg in trek bij mijn scheldwoorden, en als er tegen mij gescholden wordt, dan gebruik ik B2 teksten, altijd succes :P^O^

Link naar bericht
Delen op andere sites
Okee zal ik het anders stellen: ''officieel'' mag ik er niet op, omdat ze het daar niet ''educatief'' genoeg vinden ;)

en over die adrenalinekick.... Op zich kan het mij ook niet veel schelen wat anderen over me denken, maar ik zou me toch wel ongemakkelijk voelen als ik op een bassie en adriaan site zit de hele tijd en er zijn tientallen leerlingen en leraren die dat zien. Iedereen kan wel zeggen dat ie dat wel effe doet, maar in de praktijk zal het je toch een stuk minder bevallen... zeker als je later allerlei opmerkingen naar je hoofd krijgt :W

Maar het leuke ervan is, die opmerkingen krijg ik ook, dat vind ik juist het mooiste, daarvan krijg ik juist de adrelinekick, als ik geen reacties zou krijgen zou ik ook geen adrelinekick hebben :9:D

Link naar bericht
Delen op andere sites
mmm... Ik zou willen dat ik dat ook zo kon, alleen ik wil liever niet het lulletje van de school worden... Dan houd ik het liever voor mezelf of voor mensen die mij er niet om belachelijk maken. :N Dat zou voor mij iets té ver gaan...

Inderdaad ik denk er precies hetzelfde over, de meeste mensen zullen er toch niet normaal mee omgaan.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Inderdaad ik denk er precies hetzelfde over, de meeste mensen zullen er toch niet normaal mee omgaan.

Ik kan helemaal begrijpen dat jullie het niet zo goed durven te zeggen, een beetje voorzichtig zijn, maar ik kan er niet mee zitten dat ik uitgelachen wordt, want ik ga er heel makkelijk mee om.

ik vind dat ze mij moeten nemen zoals ik ben, en heb lak aan mensen die mij uitlachen, dan juist kom ik er voor uit!

En nu ben ik zover dat mensen die vinden dat b&a ook heel leuk is, maar er niet voor durven uitkomen, helemaal mee gaan doen met mij. _O_

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ja maar dan wordt het dus precies zoals je zegt ''een groep lulletjes'' die worden uitgelachen ;) En daar wil ik dan ook weer geen deel van uitmaken...

Het is maar hoe je het bekijkt he.

Ik waardeer het persoonlijk wel meer als iemand er eerlijk voor uit durft te komen, dan dat iemand zegt en doet alsof hij er geen zak aan vindt en er anderen belachelijk mee maakt terwijl zo'n persoon het eigenlijk zelf toch ook weer geweldig vindt. :N

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Adrianalinekick? :D

Ja, precies ;) Het daagt mij echt uit als ik wordt uitgelachen, dan gaat het bij mij binnen helemaal kriebelen, en dan moet ik ermee doorgaan, maar dan nog heviger, en dan komt de scheldcafetaria er ook bij kijken, allemaal leuzen gebruik ik dan, ik vind dat wel zooo mooi :D^O^

Link naar bericht
Delen op andere sites

En dan lachen die lui je natuurlijk nog harder uit....

Als ze je blijkbaar al een lulletje vinden met je b&a wordt je al helemaal niet populair als je ''frikandellen'' naar ze roept. Dan gaan ze het ook juist vaker doen onder het mom van: zeg eens wat tegen gerben... dan roept ie altijd ballen gehakt naar ons hahaha :N

Nogmaals... ik heb wel begrip en respect voor je hobby... maar je wordt niet populairder door het ook nog eens na te gaan doen ALS je al uitgelachen wordt :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
En dan lachen die lui je natuurlijk nog harder uit....

Als ze je blijkbaar al een lulletje vinden met je b&a wordt je al helemaal niet populair als je ''frikandellen'' naar ze roept. Dan gaan ze het ook juist vaker doen onder het mom van: zeg eens wat tegen gerben... dan roept ie altijd ballen gehakt naar ons hahaha :N

Nogmaals... ik heb wel begrip en respect voor je hobby... maar je wordt niet populairder door het ook nog eens na te gaan doen ALS je al uitgelachen wordt :P

Ik begrijp jou wel, maar ik vind het juist leuk dat ik uitgelachen wordt, wordt ook niet echt populair dan, maar daar kan ik niet mee zitten, iemand die mijn vriend/vriendin is/wordt die moet mijn hobby respecteren, doet diegene dat niet, jammer dan en dan denk ik: dan zijn het ook geen echte vrienden, ik blijf het toch zeggen, en ik ben nogal eigenwijs in dat soort dingen O-);)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ik begrijp jou wel, maar ik vind het juist leuk dat ik uitgelachen wordt, wordt ook niet echt populair dan, maar daar kan ik niet mee zitten, iemand die mijn vriend/vriendin is/wordt die moet mijn hobby respecteren, doet diegene dat niet, jammer dan en dan denk ik: dan zijn het ook geen echte vrienden, ik blijf het toch zeggen, en ik ben nogal eigenwijs in dat soort dingen O-);)

Precies, echte vrienden hebben respect voor je hobby :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ik begrijp jou wel, maar ik vind het juist leuk dat ik uitgelachen wordt, wordt ook niet echt populair dan, maar daar kan ik niet mee zitten, iemand die mijn vriend/vriendin is/wordt die moet mijn hobby respecteren, doet diegene dat niet, jammer dan en dan denk ik: dan zijn het ook geen echte vrienden, ik blijf het toch zeggen, en ik ben nogal eigenwijs in dat soort dingen O-);)

ik denk altijd maar zo, het kan me niet schelen wat ze van me denken. ik ben ik die zn zaakjes goed voor elkaar heeft en wie ben jij.. een prutser die niks kan en weet. (dat denk ik dan altijd maar)

maar volgens mij kan dit beter in het 'Schaam je je voor B&A' topic

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

ik denk altijd maar zo, het kan me niet schelen wat ze van me denken. ik ben ik die zn zaakjes goed voor elkaar heeft en wie ben jij.. een prutser die niks kan en weet. (dat denk ik dan altijd maar)

maar volgens mij kan dit beter in het 'Schaam je je voor B&A' topic

waarom ben je een prutser als je iemand anders uitlacht :|

je weet gewoon niet wat je zegt >:)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

ik denk altijd maar zo, het kan me niet schelen wat ze van me denken. ik ben ik die zn zaakjes goed voor elkaar heeft en wie ben jij.. een prutser die niks kan en weet. (dat denk ik dan altijd maar)

maar volgens mij kan dit beter in het 'Schaam je je voor B&A' topic

Klopt, maar als je zo bezig bent met dat onderwerp, blijf je er mee bezig, maar je hebt gelijk, nu wel effe ontopic ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
waar ik me ontzettend aan irriteer zijn personen die gelijk ideeën volledig afkraken of op een onvriendelijke manier te werk gaan, zo zijn dr hier een paar van..

Noem d'r is een paar.

Link naar bericht
Delen op andere sites
waar ik me ontzettend aan irriteer zijn personen die gelijk ideeën volledig afkraken of op een onvriendelijke manier te werk gaan, zo zijn dr hier een paar van..

net zoals dat ik me erger aan mensen die overal direct op posten, overal maar een antwoord neer willen zetten, daar zijn er hier ook een paar van..

Link naar bericht
Delen op andere sites
waar ik me ontzettend aan irriteer zijn personen die gelijk ideeën volledig afkraken of op een onvriendelijke manier te werk gaan, zo zijn dr hier een paar van..

Niet dat ik me hierdoor aangesproken voel, maar hierop moet ik toch reageren.

De mensen die dat doen, zijn toch wel stuk voor stuk mensen die het klappen van de zweep op dit forum wel kennen, en dus steeds weten waarover ze spreken.

Meestal wordt dit ook gedaan met een volledig onderbouwde mening, en met een volledige verklaring waarom ze het doen. ( in tegenstelling tot sommige andere mensen die zomaar lukraak posten omdat ze graag wat meer posts willen )

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

net zoals dat ik me erger aan mensen die overal direct op posten, overal maar een antwoord neer willen zetten, daar zijn er hier ook een paar van..

Idd mensen die posten om het posten vind ik irritant. Post dan niet. En ook als ze 3 berichten ofzo onder elkaar posten. Gebruik dan de edit.

Ik moet wel zeggen dat door het overgrote deel de editfunctie goed gebruikt wordt maar bij sommige dringt het maar niet door.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

En ook als ze 3 berichten ofzo onder elkaar posten.

Hierop wil ik even wat kwijt, ik voel mij namelijk even aangesproken, omdat ik 1 keer 3 berichten onder elkaar heb gepost :)

Mijn motivatie waarom ik dat deed is omdat ik het nodig vond om op 3 berichten een reactie te geven. Ik plaats berichten wanneer ik het nodig vind, of wanneer ik het gezellig vind, of wanneer ik een antwoord wil geven op. Ik weet niet of er andere gebruikers zijn die dat wel veel doen, maar ik vond het even nodig om hierop te reageren. :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Hierop wil ik even wat kwijt, ik voel mij namelijk even aangesproken, omdat ik 1 keer 3 berichten onder elkaar heb gepost :)

Mijn motivatie waarom ik dat deed is omdat ik het nodig vond om op 3 berichten een reactie te geven. Ik plaats berichten wanneer ik het nodig vind, of wanneer ik het gezellig vind, of wanneer ik een antwoord wil geven op. Ik weet niet of er andere gebruikers zijn die dat wel veel doen, maar ik vond het even nodig om hierop te reageren. :)

Je kunt ook meerdere quotes kwijt in 1 bericht en dus op meerdere posts reageren, gewoon even copy, paste.

zie je? ;)
Link naar bericht
Delen op andere sites
3 berichten onder elkaar is minder irritant dan 15 berichten, elk in een ander topic die allemaal niets toevoegen.

Dan heb ik liever 5x 3 berichten onder elkaar (in 5 topics dus) die wel iets toevoegen!

Okee, volledig mee eens. Maar ik dacht, laat ik de tip geven nu we 't er toch over hebben. ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Aye, maar dat is a) een hoop werk, b) vernaggelt het de quote van jouw bericht en c) zit er soms veel tijd tussen twee berichten, dus het is niet altijd haalbaar.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Aye, maar dat is a) een hoop werk, b) vernaggelt het de quote van jouw bericht en c) zit er soms veel tijd tussen twee berichten, dus het is niet altijd haalbaar.

Okee, maar als 't WEL haalbaar is, is 't best handig. ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Dat is wat ik bedoel, het is misschien meer werk i.p.v. 3 keer op Plaats Bericht te klikken. Maar ik vind het duidelijker.

En Gerben, ik bedoelde jou niet speciaal. En Dj je hebt gelijk over dat het eigenlijk wel oke is mits de posts wat toevoegen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...