Ga naar inhoud

Onverstaanbare dingen in series


Aanbevolen berichten

En wat zegt Bassie eigenlijk ook bij de telefooncellenrace zegt Adriaan aan het einde van een gesprek met de Baron: "Oké"

En dan zegt Bassie iets van: Goeree-Overflakkee ( :D ) ofzo heel vaag.

Volgens mij zeg jij het goed...

Goeree-Overflakke is het dacht ik...

link

Vanaf 1 januari 2005 is Hollandse Delta ontstaan uit een fusie van de waterschappen De Brielse Dijkring, Goeree-Overflakkee, De Groote Waard, IJsselmonde en Zuiveringsschap Hollandse Eilanden en Waarden. Het is met 550 medewerk(st)ers een van de grotere waterschappen van Nederland, met Zuid-Holland Zuid als beheersgebied.

Edit: kijk ook eens op: http://goeree-overflakkee.startkabel.nl/ *)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Volgens mij zeg jij het goed...

Goeree-Overflakke is het dacht ik...

link

Vanaf 1 januari 2005 is Hollandse Delta ontstaan uit een fusie van de waterschappen De Brielse Dijkring, Goeree-Overflakkee, De Groote Waard, IJsselmonde en Zuiveringsschap Hollandse Eilanden en Waarden. Het is met 550 medewerk(st)ers een van de grotere waterschappen van Nederland, met Zuid-Holland Zuid als beheersgebied.

Edit: kijk ook eens op: http://goeree-overflakkee.startkabel.nl/ *)

Nee dan zegt ie Goeree Flakoverkee (bedoelt Goeree Overflakkee, net zoals Slamuis (Maasluis)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Nee dan zegt ie Goeree Flakoverkee (bedoelt Goeree Overflakkee, net zoals Slamuis (Maasluis)

dat zou ook kunnen, niet eens aan gedacht *)

overigens dacht ik wel dat hij dat vaker zei...

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 weeks later...

Ik heb ook nog een paar onverstaanbare dingen. Weet iemand wat er hier gezegd wordt?

1. Als in de Plaaggeest de twee bakkersknechten worden ontslagen, zegt Bassie iets van "Ik geloof steeds dat we slecht weer krijgen vandaag". Maar ik versta het nooit precies.

2. Wat zegt Bassie eigenlijk als de nep-spinnetje op zijn neus gaat "zitten" als Bassie gaat kijken hoe Adriaan aan het "gommelestieken" is? Hij zegt iets van: "Zeg, wil jij eens als de ......... van m'n neus vandaan gaan?"

3. Als Bassie & Adriaan in Los Angeles zijn, zegt Bassie dat hier een tv-serie is opgenomen (iets van "Averoll", of zoiets). Welke serie is dat precies? Oké dat is dus opgelost: "L.A. Law" (dank aan Malabar!)

Wie kan mij helpen hiermee?

Link naar bericht
Delen op andere sites
Als Bassie & Adriaan in Los Angeles zijn, zegt Bassie dat hier een tv-serie is opgenomen (iets van "Averoll", of zoiets). Welke serie is dat precies?

Wie kan mij helpen hiermee?

*bas* 'Gewoon in die televisieserie, L.A. Law!'

Link naar bericht
Delen op andere sites
nu we het hier toch over onverstaanbare dingen hebben,

vooral kleine kinderen pikken niet alles evensnel op, ze verstaan het niet, of ze begrijpen het niet direct. Gelukkig herhaalde B2 het daarom wel een paar keer. Of dat B&A de boeven herhalen etc..

klopt, als je ouder bent ga je beter naar teksten luisteren, zo ervaar ik dat tenmiste.

ook ben ik het met je eens over het herhalen van b2, zouden b&a hier over nagedacht hebben??

Link naar bericht
Delen op andere sites

Toen de tentoonstelling er was lagen er originele scripten. Van de verzonken stad en van de shortie's volgens mij. Maar die zijn niet te bestellen ofzo :P Misschien dat als de avonturen in de toekomst nog eens uitgegeven worden op een ander medium dan dvd kan daar wel ondertiteling bij zitten.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Toen de tentoonstelling er was lagen er originele scripten. Van de verzonken stad en van de shortie's volgens mij. Maar die zijn niet te bestellen ofzo :P Misschien dat als de avonturen in de toekomst nog eens uitgegeven worden op een ander medium dan dvd kan daar wel ondertiteling bij zitten.

maar die moeten dan wel weer helemaal opnieuw bewerkt worden, ik denk dat er geen ondertiteling bestaat, alleen scripts, maar die kunnen ook afwijken van wat er gezegd wordt.

en dan moet alles toch nog digitaal geprogrammeerd worden ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik ben momenteel bezig met alle teksten uit de series over te typen, zodat ik het hele verhaal heb. (Ik ben ook gek! O} ) Maar ik loop helaas tegen heel wat onverstaanbare dingen aan.

Als je het af hebt, dan houd ik mij graag aanbevolen ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik ben momenteel bezig met alle teksten uit de series over te typen, zodat ik het hele verhaal heb. (Ik ben ook gek! O} ) Maar ik loop helaas tegen heel wat onverstaanbare dingen aan.

Ach, ik heb 1272 caps van B&A op mijn PC staan 8-)... Ook wat veel werk he :D.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

ikke 1337 :P

*(**(*:'(:'(:{ Ohh, wat voel ik me ellendig ...

[..]

overigens wel een groot deel ervan heb ik van jou site (en die van MaartenF) overgenomen

Zie je wel :D. Ohh, 1337 - 1272 = 65 caps die je dan zelf hebt gemaakt :P. Ik heb mijn caps niet van andere site's, ik heb alleen met andere mensen samengewerkt omdat ik het nooit allemaal zelf in een paar weken afkreeg.

Mvg,

Lukas.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Zie je wel :D. Ohh, 1337 - 1272 = 65 caps die je dan zelf hebt gemaakt :P. Ik heb mijn caps niet van andere site's, ik heb alleen met andere mensen samengewerkt omdat ik het nooit allemaal zelf in een paar weken afkreeg.

Mvg,

Lukas.

Haha, keurig,

ja ik heb 25 jr theater, live!, alle shorties, schatkaart, diamant en professor zelf gecapt (stonden niet op de site) en reken maar dat dat er meer dan 65 zijn *)

Maar dan nog heb ik een groot respect voor jou werk

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik ben momenteel bezig met alle teksten uit de series over te typen, zodat ik het hele verhaal heb. (Ik ben ook gek! O} ) Maar ik loop helaas tegen heel wat onverstaanbare dingen aan.

Leuk werk huh? ;) Voor de adjudant dialogen was ik al seen uur of acht kwijt... laat staan als je een hele serie doet.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Maar dan nog heb ik een groot respect voor jou werk

Dank ;). Jammer dat m'n site nu weg is, het heeft me best wat geld (in totaal 105 euro) en veel tijd gekost maar helaas, het was illegaal...

Maar ONtopic: soms kan ik ook erg genieten van dingen die WEL goed te verstaan zijn. Bijvoorbeeld bij de Euromast in de Plaaggeest, Adriaan zit net 1 seconde door die kijker te kijken, komt meteen Bassie ''hee, laat mij nou eens ff kijken!''. Dat fragment kan ik wel 10 x achter elkaar zien, het is zo hilarisch :D.

Maar ik heb verder geen gehoorproblemen. Ik versta alles in de serie's prima, begrijpen is uiteraard een tweede (vooral bij de taalliedjes) :P.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 6 months later...

Schop

Ik citeer uit de kroon:

{Robin hoort de boeven communiceren, die de walkie-talkies aan het testen zijn voor de inbraak}

Iets in de trend van:

*baron* Dan is alles geregeld, dan kunnen we gaan inbreken, en morgen zijn we rijk

(B2 en Japie lachen, en dan brabbelt B2 iets van: "Ja eindelijk" of zo, maar het lijkt me onwaarschijnlijk dat hij dat zegt)

*adriaan* Wat zei de baron Robin? :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
Schop

Ik citeer uit de kroon:

{Robin hoort de boeven communiceren, die de walkie-talkies aan het testen zijn voor de inbraak}

Iets in de trend van:

*baron* Dan is alles geregeld, dan kunnen we gaan inbreken, en morgen zijn we rijk

(B2 en Japie lachen, en dan brabbelt B2 iets van: "Ja eindelijk" of zo, maar het lijkt me onwaarschijnlijk dat hij dat zegt)

*adriaan* Wat zei de baron Robin? :P

b2 zegt toch wel degelijk eindelijk. heb het net even nagekeken.

Link naar bericht
Delen op andere sites

wat zegt Adriaan eignelijk in Curacao, als ze de emma brug oprennen (achter Japie aan)

volgens mij zegt ie: Dat is de auto van Vlugge Japie , dat betekent dat hij ook op zoek is naar het pakje.

Maar Adriaan praat daar zo ongelofelijk onduidelijk dat ik het niet zeker weet, ik heb het vaak achter elkaar gezien en de bovenstaande zin is het enige dat ik er uit kon opmaken.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik heb ook nog een paar onverstaanbare dingen. Weet iemand wat er hier gezegd wordt?

1. Als in de Plaaggeest de twee bakkersknechten worden ontslagen, zegt Bassie iets van "Ik geloof steeds dat we slecht weer krijgen vandaag". Maar ik versta het nooit precies.

Wie kan mij helpen hiermee?

Dat 1e klopt ja.

Daarna zegt Adriaan: "Waarom?"

Dan zegt Bassie: "Nou, de bakkers vliegen zo laag."

Want als de zwaluwen laag vliegen komt er slecht weer om dat de insecten in de lucht het wat lagerop gaan zoeken. :Y

Link naar bericht
Delen op andere sites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...