Ga naar inhoud

Onverstaanbare dingen in series


Aanbevolen berichten

Ik heb een keer gehad dat ik naar B&A zat te kijken en dat ik iets niet verstond. Dat was in De Plaaggeest, in de schoolmeesterdroom in aflevering 2. Als Bassie tegen Adriaan zegt 'Adriaantje, schrijf jij maar eens 200 strafregels,' en daarna praat Bassie, maar dan kan ik hem niet verstaan! Weten jullie wat hij daar zei?

P.S. als iemand iets nog meer niet verstaat, meld het dan even in dit topic. O-)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik heb een keer gehad dat ik naar B&A zat te kijken en dat ik iets niet verstond. Dat was in De Plaaggeest, in de schoolmeesterdroom in aflevering 2. Als Bassie tegen Adriaan zegt 'Adriaantje, schrijf jij maar eens 200 strafregels,' en daarna praat Bassie, maar dan kan ik hem niet verstaan! Weten jullie wat hij daar zei?

P.S. als iemand iets nog meer niet verstaat, meld het dan even in dit topic. O-)

Ik heb dat heel vaak. Ik kan me niet zo snel herrineren in welke series dat allemaal was, maar zodra ik het weet, zal ik het posten.

Link naar bericht
Delen op andere sites

nu we het hier toch over onverstaanbare dingen hebben,

vooral kleine kinderen pikken niet alles evensnel op, ze verstaan het niet, of ze begrijpen het niet direct. Gelukkig herhaalde B2 het daarom wel een paar keer. Of dat B&A de boeven herhalen etc..

Link naar bericht
Delen op andere sites

Wat ik nooit heb kunnen verstaan zit in een bepaald hoorspel waarin B&A in de studio zitten. Bassie hoort geluid uit een geluidsbox komen en schrikt daarvan. Hij zegt tegen Adriaan: 'daarin zit een heel klein spookje en die zegt..." en dan komt er iets compleet onverstaanbaars. Klinkt voor mij altijd als 'Da hiede da hiede ni fodde de panpan

Link naar bericht
Delen op andere sites
Wat ik nooit heb kunnen verstaan zit in een bepaald hoorspel waarin B&A in de studio zitten. Bassie hoort geluid uit een geluidsbox komen en schrikt daarvan. Hij zegt tegen Adriaan: 'daarin zit een heel klein spookje en die zegt..." en dan komt er iets compleet onverstaanbaars. Klinkt voor mij altijd als 'Da hiede da hiede ni fodde de panpan

Dat zit volgens mij in de shorties, of bedoel je wat anders?

Link naar bericht
Delen op andere sites

klopt, ik kon het ook nooit verstaan.

*adriaan* Welk kastje bedoel je nou?

*bas* Dat daar

*adriaan* dat is geen kastje, dat is een luidspreker en wat je hoort is geen spook

*bas* ownee? wattan?

*adriaan* dat is mijn stem!

*bas* jouw stem? hoe kan dat nou

*adriaan* uitleg :P

ik ken um van een casette bandje, waar ze "spoken bestaan niet" aankondigen...

Link naar bericht
Delen op andere sites
klopt, ik kon het ook nooit verstaan.

*adriaan* Welk kastje bedoel je nou?

*bas* Dat daar

*adriaan* dat is geen kastje, dat is een luidspreker en wat je hoort is geen spook

*bas* ownee? wattan?

*adriaan* dat is mijn stem!

*bas* jouw stem? hoe kan dat nou

*adriaan* uitleg :P

ik ken um van een casette bandje, waar ze "spoken bestaan niet" aankondigen...

ja dat is radiostation 1, maar het komt voor in de shorties, bij het filmpje van de kinderdisco-medley.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Wat ik nooit heb kunnen verstaan zit in een bepaald hoorspel waarin B&A in de studio zitten. Bassie hoort geluid uit een geluidsbox komen en schrikt daarvan. Hij zegt tegen Adriaan: 'daarin zit een heel klein spookje en die zegt..." en dan komt er iets compleet onverstaanbaars. Klinkt voor mij altijd als 'Da hiede da hiede ni fodde de panpan

Bassie zegt hier: Vier seizoenen heeft een jaar, pom pom. Hij herhaalt dus wat Adriaan aan het eind van het vorige liedje heeft gezegd.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ja dat verstond ik ook.

Ik kon zelf niet horen wat Adriaan zei bij de schatkaart van hoeveel tijd ze nog hadden voor de voetbalwedstrijd tegen WVOSKNTL.

Het enige wat ik zie is dat Adriaan op z'n horloge kijkt.

Of zegt hij het helemaal niet?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik verstond eerst niet wat Bassie zei in De Plaaggeest aflevering 3, als hij in de vrachtwagen met slagroomtaartjes wilt kijken. Dan klapt hij in zijn handen en zegt hij iets wat ik echt niet kon verstaan. *(*

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik verstond eerst niet wat Bassie zei in De Plaaggeest aflevering 3, als hij in de vrachtwagen met slagroomtaartjes wilt kijken. Dan klapt hij in zijn handen en zegt hij iets wat ik echt niet kon verstaan. *(*

hij zei

*bas* ik ga nix pikken alleen maar eventjes kijken

*bas* slaat op zn handen en zegt

*bas* en jullie blijven ook overal vanaf

*bas* denk erom

en dan hoor je zo muziekje en niet veel later zie je adriaantje op de motor erachter aan scheure

eg stoere actie

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik heb een keer gehad dat ik naar B&A zat te kijken en dat ik iets niet verstond. Dat was in De Plaaggeest, in de schoolmeesterdroom in aflevering 2. Als Bassie tegen Adriaan zegt 'Adriaantje, schrijf jij maar eens 200 strafregels,' en daarna praat Bassie, maar dan kan ik hem niet verstaan! Weten jullie wat hij daar zei?

P.S. als iemand iets nog meer niet verstaat, meld het dan even in dit topic. O-)

Volgens mij zei hij (uit m'n hoofd): "Schrijf jij maar eens 200 strafregels: ik mag de leraar niet uitlachen."

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Volgens mij zei hij (uit m'n hoofd): "Schrijf jij maar eens 200 strafregels: ik mag de leraar niet uitlachen."

Ik dacht eerst dat hij zei: "Adriaantje, schrijf jij maar eens 200 strafregels, ik mag tenminste hard lachen! Hehehehe..."

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik zat daarnet De sleutel te kijken, en daar verstond ik ook iets niet. Als B&A in het reisbureau zijn en 2 klanten een folder over Thailand willen bekijken zegt Bassie iets wat voor mij totaal onverstaanbaar is...

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ja met andré met z'n portemonnee in Italië.

En dan die vrouw die na elk verhaaltje dat Bassie verteld (over een bepaald land) 'OOH!' zegt! _O-

Maar nu weer on-topic.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb nooit echt goed verstaan wat Adriaan besteld op het terras in Curacou. Bassie besteld dan een groot glas limonade en slagroomtaart, maar wat Adriaan besteld, heb ik nooit duidelijk gehoord.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb niet echt kunnen verstaan wat de vrouw (in de musketie-droom in De diamant) zei tegen de man toen zij het echte document aan die man gaf. Ze zegt 'Dit is het echte document' en dan zegt ze iets. Maar dat zegt die vrouw zo zacht dat ik het nooit echt goed heb kunnen verstaan.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik heb niet echt kunnen verstaan wat de vrouw (in de musketie-droom in De diamant) zei tegen de man toen zij het echte document aan die man gaf. Ze zegt 'Dit is het echte document' en dan zegt ze iets. Maar dat zegt die vrouw zo zacht dat ik het nooit echt goed heb kunnen verstaan.

Ik dacht dat ze zei: "In die van jullie staat niets". Het is inderdaad lastig te verstaan. Het geluid van De Diamant is kwalitatief helemaal niet zo best. Net of het veel te zacht is opgenomen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

bij "als maar voort", staat geloof k ergens op de adriaantje homepage, op 02:56/02.57 zegt Bassie volgens mij "gossie", een typische japie uitspraak ;) maar uit welke serie komt dit lied dan? de huilende prof? dan was het dus iig voor de tijd van japie...

Link naar bericht
Delen op andere sites
bij "als maar voort", staat geloof k ergens op de adriaantje homepage, op 02:56/02.57 zegt Bassie volgens mij "gossie", een typische japie uitspraak ;) maar uit welke serie komt dit lied dan? de huilende prof? dan was het dus iig voor de tijd van japie...

Als Maar Voort komt niet uit een serie, die is op een LP verschenen in 1982, dus waarschijnlijk tijdens of nadat de huilende professor is opgenomen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
aha, ik kon me al niet bedenken waar ie bij zou horen.. tnx, maar klopt dat gossie?

Vlakbij het einde van het liedje zegt Adriaan 'Welstrusten Gerrit!' dan zegt Basie 'Weltrusten! Ossie!'.

Volgens mij zei hij geen GOSSIE maar OSSIE. Waarschijnlijk heette een van de circusartiesten Oscar, en dus gaf Bassie die als bijnaam OSSIE :P

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik kon nooit verstaan wat de ober op het terras in Griekenland zei nadat Bassie zei dat ze twee cola wilden. Ik verstond iets dergelijks als: "......met jullie"

Link naar bericht
Delen op andere sites

Nog wat onverstaanbare dingen uit Het Geheim van de Schatkaart:

Bassie en Adriaan staan na de inbraak te praten met inspecteur De Vries. Adriaan zegt dat de boeven hem zagen en er meteen vandoor gingen. Bassie zegt plagerig dat ze schrokken van zijn gezicht. Inspecteur de Vries zegt vervolgens iets wat niet te verstaan is.

Als B&A met de kapotte spullen over de rommelmarkt naar de auto lopen, hebben ze een hele discussie met z'n tweeën. Helaas spreek Adriaan er als voice-over doorheen, waardoor die discussie niet te volgen is.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb ook nog iets niet verstaan in de Schatkaart. Als Adriaan achter de Amerikaanse auto rent (waar het touw aan vastzit) waar Vlugge Japie en B2 inzitten, zegt één van de B&A boys iets en hij wijst naar het touw. Maar wat hij zegt klinkt voor mij als wartaal. 8)7

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik heb nooit echt goed verstaan wat Adriaan besteld op het terras in Curacou. Bassie besteld dan een groot glas limonade en slagroomtaart, maar wat Adriaan besteld, heb ik nooit duidelijk gehoord.

Ik heb zelf een paar keer naar die scène gekeken, en denk dat hij een Mineraalwater vraagt.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik heb ook nog iets niet verstaan in de Schatkaart. Als Adriaan achter de Amerikaanse auto rent (waar het touw aan vastzit) waar Vlugge Japie en B2 inzitten, zegt één van de B&A boys iets en hij wijst naar het touw. Maar wat hij zegt klinkt voor mij als wartaal. 8)7

Die jongen zegt: Niet helemaal Adriaan.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...

Als Bassie dronken van de Calvados is zingt hij op een gegeven moment een liedje.

Dat kan ik niet zo goed verstaan, maar volgens mij zegt Bassie dan: "als ik een doffe jongen ben....."

Link naar bericht
Delen op andere sites
Als Bassie dronken van de Calvados is zingt hij op een gegeven moment een liedje.

Dat kan ik niet zo goed verstaan, maar volgens mij zegt Bassie dan: "als ik een doffe jongen ben....."

Dan zingt hij 'En dattume toffe jongens zei dat willen we weten'.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Wat zegt bassie trouwens in de diamant, als ze in die karts zitten zegt bassie als ze van de baan afgaan, bassie de clown als ............., hij doet dat met zijn handen ls dus ik denk dat hij een stunt rijder bedoeld

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 7 months later...

Ik vind sommige dingen in "De Diamant" ook slecht klinken. Zoals:

In de droomwereld van "Musketiers"

Een man gooit een papier in het vuur.

*adriaan* Dat is een boodschap van de koning.

Komt een mevrouw binnen en zegt:

"Dit is het echte boodschap in uw document stond niets.

Dat was alleen maar om de vijant te mislijden."

Daar verstond ik vroeger helemaal niets van

Maar nu ik een nieuwe televisie heb. Klinkt alles veel beter.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik versta een stukje in de verdwenen kroon niet.

*bas* Er zijn nog 2 wachtenden voor u.

*bas* Er is nog 1 wachtende voor u.

En dan versta ik iets van:

*bas* Haha, hier lichte na.

Weet iemand wat dat is :P

iets van, haha, inlichting na..., (O):?

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ik dacht dat ie zoiets zei als: "haha, hier is Den Haag!" Maar het is idd vrij onduidelijk.

*baron* GEEN GRAPJES CLOWN GEEF ME DIE ACROBAAT EN SNEL

*adriaan* met adriaan

volgens mij zei bassie zoiets van 'hallo hier is de baas'

Link naar bericht
Delen op andere sites
Wat zegt bassie trouwens in de diamant, als ze in die karts zitten zegt bassie als ze van de baan afgaan, bassie de clown als ............., hij doet dat met zijn handen ls dus ik denk dat hij een stunt rijder bedoeld
elke keer als ik die scene hoor, denk ik steeds dat hij zegt: bassie de clown als bassie stobbedoebaa! 8)7

het lijkt nergens op, maar dat is wat ik hoor.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

elke keer als ik die scene hoor, denk ik steeds dat hij zegt: bassie de clown als bassie stobbedoebaa! 8)7

het lijkt nergens op, maar dat is wat ik hoor.

volgens mij zegt hij dat ook want dat hoor ik ook steedss....

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik versta een stukje in de verdwenen kroon niet.

*bas* Er zijn nog 2 wachtenden voor u.

*bas* Er is nog 1 wachtende voor u.

En dan versta ik iets van:

*bas* Haha, hier lichte na.

Weet iemand wat dat is :P

*bas* Joehoe, inlichtingen! (hij spreek het uit als InlichtingAN, beetje bekakt).

(Inlichtingen was vroeger een service die je kon bellen en die was nogal vaak in gesprek, dus vandaar dat grapje over het aantal wachtenden voor u)

Link naar bericht
Delen op andere sites

En wat zegt Bassie eigenlijk ook bij de telefooncellenrace zegt Adriaan aan het einde van een gesprek met de Baron: "Oké"

En dan zegt Bassie iets van: Goeree-Overflakkee ( :D ) ofzo heel vaag.

Link naar bericht
Delen op andere sites
En wat zegt Bassie eigenlijk ook bij de telefooncellenrace zegt Adriaan aan het einde van een gesprek met de Baron: "Oké"

En dan zegt Bassie iets van: Goeree-Overflakkee ( :D ) ofzo heel vaag.

Goeree Flakoverkee

Link naar bericht
Delen op andere sites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...