Ga naar inhoud

Fouten in de Bassie & Adriaan series Deel IV


Aanbevolen berichten

Nog wat 'vreemde' dingetjes opgevallen in Het Geheim van de Schatkaart :

- Deel 12: Gevonden en verloren:

- Als Bassie en Adriaan bij de kist staan, gunt Adriaan Bassie de eer om de kist te openen, want: "jij hebt de schatkaart gevonden". Degene die de schatkaart ontdekte was echter één van de B&A Boys.

- Deel 13: De Ontknoping:

Adriaan staat met inspecteur de Vries en Bassie het plan om de boeven te vangen te bespreken. De acrobaat zet het afluisterapparaat aan en op dat moment zeggen Robin en inspecteur de Vries dat ze Adriaan duidelijk kunnen horen. Adriaan zei op dat moment echter helemaal niets. Knap dat ze hem dan toch kunnen horen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Reacties 256
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Fout in de diamant, aflevering 6:

In de shots in de boevenwagen (waar B&A in de kofferbak liggen) is het raampje aan de passagierskant (waar B2 zit) open. In de shots waar je de auto ziet rijden is het raampje aan de passagierskant dicht.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Heb net 2 fouten ontdekt uit de Professor.

Ik zag ze op video dus ik kan geen tijd geven.

Als Bassie hoort dat Robin Joris is in cana...

Zegt hij tegen Adriaan: zou hij Canada bedoelen.

Joris vloog in een klein vliegtuigje ik weet niet of je daarmee helemaal naar Canada kan vliegen.

en je kan niet even landen wat je vliegt over zee.

En als B&A landen op de Canarische Eilanden landen zie je even in beeld dat de propellor stil gaat draaien.

Je ziet het vliegtuigje dan op een kaal weilandje staan.

Dat is duidelijk niet op de Canarische eilanden gefilmd.

Link naar bericht
Delen op andere sites

In de diamant zit ook een fout ik heb ook op video geken dus geen tijden(sorry Wonderer)

8. Met dieven vang je dieven

B en A kunnen zich nooit zo snel verkleden bij hety kanon hebben ze allebei hun reguliere kleding aan, en ze hebben alleen de diamant en niet het blauwe doekje, in de laatste alflevering(9. 50 keer het bewijs) hebben ze dat opeens wel.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Heb net 2 fouten ontdekt uit de Professor.

Ik zag ze op video dus ik kan geen tijd geven.

Als Bassie hoort dat Robin Joris is in cana...

Zegt hij tegen Adriaan: zou hij Canada bedoelen.

Joris vloog in een klein vliegtuigje ik weet niet of je daarmee helemaal naar Canada kan vliegen.

en je kan niet even landen wat je vliegt over zee.

Ik denk dat Canada niet heel veel verder is dan de Canarische eilanden. En als je niet zeker weet of het kan moet je ook niet zeggen dat het fout is want misschien kan je met zo'n vliegtuigje de wereld wel rond vliegen? Weet ik veel..

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ik denk dat Canada niet heel veel verder is dan de Canarische eilanden. En als je niet zeker weet of het kan moet je ook niet zeggen dat het fout is want misschien kan je met zo'n vliegtuigje de wereld wel rond vliegen? Weet ik veel..

Ik vind het al vaag dat zo'n klein vliegtuigje naar de canarische eilanden kan vliegen. maar goed, Canada is trouwens wel een stuk verder dan de canarische eilanden( bijna 2x zo ver, maar het ligt er nattuurlijk aan waar in Canada) ;):P

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ja oke, het is maar net waar je die afstanden mee vergelijkt, als je niet kijkt naar een paar 100 km dant scheelt het niet veel ;) Maar heeft er dan misschien iemand verstand van zulke vliegtuigjes? Zodat het misschien toch een goof is.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ik denk dat Canada niet heel veel verder is dan de Canarische eilanden. En als je niet zeker weet of het kan moet je ook niet zeggen dat het fout is want misschien kan je met zo'n vliegtuigje de wereld wel rond vliegen? Weet ik veel..

tuurlijk ken je de wereld wel rondvliegen als je maar weet waar je af en toe een x ken landen om de benen te strekken en een x om te tanken

want da vliegtuig vlieg nie op water (O)

Link naar bericht
Delen op andere sites

k heb nog een fout in de sleutel als ze de caravan aan et wassen zijn,

dan zegt bassie dat ie geen woord spaans ken maar later als ze dat liedje gaan zingen dan zingt ie wel vroluk mee

das een fout

Link naar bericht
Delen op andere sites
k heb nog een fout in de sleutel als ze de caravan aan et wassen zijn,

dan zegt bassie dat ie geen woord spaans ken maar later als ze dat liedje gaan zingen dan zingt ie wel vroluk mee

das een fout

Voordat het liedje begint vertelt Adriaan aan hem een aantal woorden in het spaans die ze in het liedje gaan zingen, wat vlak na de uitleg van Adriaan komt. Dus Bassie heeft heel snel die woorden van Adriaan geleerd die in het liedje voorkomen, dus het is geen fout.

EDIT: Jammer! Niveath was me net voor...

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

tuurlijk ken je de wereld wel rondvliegen als je maar weet waar je af en toe een x ken landen om de benen te strekken en een x om te tanken

want da vliegtuig vlieg nie op water (O)

Ja, precies.

als je naar de Canarische Eilanden gaat kun je nog tanken in Marokko of Madeira.

Maar al ga je naar Canada moet je een heel eind over zee.

En volgens mij heb je niet veel eilanden in de Atlantische Oceaan (in dat gebied.)

Misschien kan je via de Azoren maar dat ligt volgens mij veel zuidelijker

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ik denk dat Canada niet heel veel verder is dan de Canarische eilanden. En als je niet zeker weet of het kan moet je ook niet zeggen dat het fout is want misschien kan je met zo'n vliegtuigje de wereld wel rond vliegen? Weet ik veel..

Canada is zo'n vijfduizend kilometer... give or take a few. Zonder te tanken haal je eigenlijk met zo'n vliegtuig als B&A en Joris nemen Spanje niet eens, je kunt er hooguit een uur of drie mee vliegen. De enige vliegtuigen die de Atlantische Oceaan kunnen oversteken, zij Boeings vanaf 747. Alles kleiner heeft een veel te kleine tank.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ja oke, het kan dus nooit. Maar dan nog zegt Bassie het in een opwelling, en heeft hij denk ik ook geen verstand van vliegtuigen.

Als iemand zegt cana... dan is het eerste waar ik aan denk ook Canada, als is die persoon op de fiets. Ik vind het dus sowieso geen goof ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Als iemand zegt cana... dan is het eerste waar ik aan denk ook Canada, als is die persoon op de fiets. Ik vind het dus sowieso geen goof ;)

Nee lijkt mij ook niet. Canada is ook het eerste wat ik zou denken, dus Bassie zal zich helemaal niet gerealiseerd hebben dat dat met een vliegtuig wel ver is.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik weet niet of het een echte fout is, maar het viel me toch net op.

Ik keek net op video naar De verzonken stad, toen Bassie en Adriaan uit de kloof komen en ze de boefen zien.

De camera draait dan van Bassie en Adriaan naar de boeven, maar er is een kleine hapering tijdens de draai ( dus dat de camera was gestopt met draaien en later weer is aangezet )

Dit is gedaan om in "1 camerabeweging" van Bassie naar Japie te kunnen gaan, maar het is dus niet perfect gelukt.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Fout in aflevering 1 van Het Geheim Van De Sleutel:

Bassie heeft nog niet eens zijn boterham gesmeerd, en na de discussie over de bankoverval gaan ze al bepalen wie er moet afwassen. Dan loopt Bassie weg terwijl hij niet eens heeft ontbeten.

Ohja wonderer, deze goof uit aflevering 10 van amerika staat nog niet op je site:

In een shot van de witte, brede auto die de boeven gepikt hebben ziet de wagen er veel smaller uit dan normaal.

Tijd op de DVD: 00:45:44

Link naar bericht
Delen op andere sites
Fout in aflevering 1 van Het Geheim Van De Sleutel:

Bassie heeft nog niet eens zijn boterham gesmeerd, en na de discussie over de bankoverval gaan ze al bepalen wie er moet afwassen. Dan loopt Bassie weg terwijl hij niet eens heeft ontbeten.

Ohja wonderer, deze goof uit aflevering 10 van amerika staat nog niet op je site:

In een shot van de witte, brede auto die de boeven gepikt hebben ziet de wagen er veel smaller uit dan normaal.

Tijd op de DVD: 00:45:44

Het is inderdaad niet dezelfde wagen (wit dak in plaats van een zwart dak en volgens mij klopt het merk niet). Aan de andere kant zegt niemand expliciet dat de boeven erin zitten....

Link naar bericht
Delen op andere sites
Zestienhoven (Rotterdam Airport) is 15 min van te voren vroeg genoeg _O-

Zouden ze op Schiphol ook moeten doen 8-)

ik d8 dat je bij zestienhoven een half uur van te voren aanwezig moet zijn.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

ik d8 dat je bij zestienhoven een half uur van te voren aanwezig moet zijn.

Who cares. In de wereld van Bassie en Adriaan hoef je maar heel kort van te voren aanwezig te zijn. Ze zijn er consequent in, dus het is geen goof, het hoort gewoon bij hun universum, net zoals de politie consequent onbekwaam is.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Who cares. In de wereld van Bassie en Adriaan hoef je maar heel kort van te voren aanwezig te zijn. Ze zijn er consequent in, dus het is geen goof, het hoort gewoon bij hun universum, net zoals de politie consequent onbekwaam is.

Klopt, maar ik heb het er voor de duidelijkheid bij gezet, maar het is natuurlijk voor kinderen en die letten daar niet op, maar ja waar letten die wel op, in ieder geval niet op goofs.

BTW. Ze zouden het nog gehalen ook vanuit Vlaardingen als je geen files hebt red je het makkelijk :D

Link naar bericht
Delen op andere sites

Nog een fout in aflevering 1 van Het Geheim Van De sleutel:

Als Bassie wakker wordt gemaakt door Adriaan heeft Bassie een slaapmuts op, en daarmee loopt hij ook naar buiten. Maar als Bassie buiten is heeft hij die slaapmuts niet meer op.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Nog een fout in aflevering 1 van Het Geheim Van De sleutel:

Als Bassie wakker wordt gemaakt door Adriaan heeft Bassie een slaapmuts op, en daarmee loopt hij ook naar buiten. Maar als Bassie buiten is heeft hij die slaapmuts niet meer op.

En die kan hij niet in de tussentijd af hebben gedaan?

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

En die kan hij niet in de tussentijd af hebben gedaan?

Nee, want hij loopt de caravan dan uit (wat je als shot in de caravan ziet), dan heeft ie die slaapmuts nog op. Als hij buiten de carava is is heeft ie die muts niet meer op.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Nee, want hij loopt de caravan dan uit (wat je als shot in de caravan ziet), dan heeft ie die slaapmuts nog op. Als hij buiten de carava is is heeft ie die muts niet meer op.

Dat heb je ook in De plaaggeest, dan heeft Bassie als hij buitenkomt de muts op, als Adriaan hem vastpakt: Ik heb jou gevraagd de wekker op 7 uur te zetten, heeft hij hem niet meer.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Dat heb je ook in De plaaggeest, dan heeft Bassie als hij buitenkomt de muts op, als Adriaan hem vastpakt: Ik heb jou gevraagd de wekker op 7 uur te zetten, heeft hij hem niet meer.

En in de schatkaart heeft Bassie dat weer met een witte cap. Het verschil alleen is dat Bassie de cap in de caravan opheeft, buiten niet en dan binnen weer wel. Toch niet goed opgelet met opnemen :)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Heb gister 2 fouten ontdekt uit de verdwenen kroon afl. 7 het computerprogramma.

Als Robin de plaatsen invoerd zie je op het scherm de plaatsen van a naar de plaatsen met eden B enz.

Als ze later weer een shot van het beeldscherm laten zien begint hij weer gewoon bij A.

Klopt volgens mij niet echt.

En als Robin de plaatsen invoert uit het spoorboekje, leest hij ook de achterkant van het boekje maar daar staat gewoon een klein aartje van Nederland, hoe wil je daarvan de plaatsen invoeren?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Okay, ik heb weer eens 2 afleveringen gezien, in aflevering 9 van de sleutel de volgende opvallende dingen:

- De stem van B1, als hij in de boot zit (met B2 en B5) klinkt niet alsof hij op dat moment in een boot zit. Het klinkt alsof hij in een ruimte staat van 2 bij 2 meter (studio?)

- Bassie zingt, als hij in de vrachtwagen is gegooid, een lied: "Alles is zo donker en zo duister om ons heen". Maar ondertussen staat er een dikke filmlamp op hem gericht, zodat het helemaal niet donker en duister is. Niet echt een goof, maar valt wel op.

Link naar bericht
Delen op andere sites
- Bassie zingt, als hij in de vrachtwagen is gegooid, een lied: "Alles is zo donker en zo duister om ons heen". Maar ondertussen staat er een dikke filmlamp op hem gericht, zodat het helemaal niet donker en duister is. Niet echt een goof, maar valt wel op.

Misschien bedoelt hij het figuurlijk. Bassie weet niet wat er staat te gebeuren dus alles is zo donker, zo eng. Het clowntje is gewoon erg bang op dat moment.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Heb weer een fout ontdekt uit de huilende Professor afl. 8 de verwisseling.

Als Bassie het vuurwerk af moet steken steekt hij wat vuurpijlen af die naast elkaar staan in een standaard.

In het eerste stukje steekt hij de vuurpijl die rechts zit af.

Als hij later weer een vuurpijl afsteekt steekt hij weer de vuurpijl die rechts zit af.

Dus dat stukje film hebben ze 2 keer gebruikt.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Heb weer een fout ontdekt uit de huilende Professor afl. 8 de verwisseling.

Als Bassie het vuurwerk af moet steken steekt hij wat vuurpijlen af die naast elkaar staan in een standaard.

In het eerste stukje steekt hij de vuurpijl die rechts zit af.

Als hij later weer een vuurpijl afsteekt steekt hij weer de vuurpijl die rechts zit af.

Dus dat stukje film hebben ze 2 keer gebruikt.

Hoezo is dat fout? Ik zie het eerder als handigheidje om dubbelop filmen te voorkomen. Dat is net zoals bij de schapen in de Stad die twee keer in hetzelfde stukje voorbijkomen. Vond ik ook geen goof, maar hij staat er wel bij, tja. :P

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik bedacht me net dat de goofs die ik zelf toevoeg, niet via dit topic gaan en ik dus input mis. Bij de meeste is dat niet nodig, maar ik heb er een paar...

-sleutel, eerste aflevering. B1 neemt contact op met de BB, maar ze staan al lang en breed in de krant, dus dat is minstens een dag na de inbraak. Waarom neemt B1 zo laat contact op?

-europa, laatste aflevering. De Baron zet zijn hoofdkwartier op in Vianden terwijl B&A daar nog helemaal niet in de buurt zijn. Hij kan niet weten dat ze daar ooit komen. Helderziend of onwaarschijnlijk toeval?

-amerika, afl 14. De Baron belt Harry om te horen hoe en wat met het vliegtuigje en hoe ver het van B&A af is. Maareh... met wie belt B100 dan?

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Hoezo is dat fout? Ik zie het eerder als handigheidje om dubbelop filmen te voorkomen. Dat is net zoals bij de schapen in de Stad die twee keer in hetzelfde stukje voorbijkomen. Vond ik ook geen goof, maar hij staat er wel bij, tja. :P

Die schapen is twee keer hetzelfde stukje film. Da's IRL onmogelijk dus een goof. Maar volgens mij is het stukje met de vuurpijl twee keer opgenomen. Dus... eh... meh. Nee, niet echt een goof. Hij kan een nieuwe vuurpijl in het rekje hebben gezet.

Link naar bericht
Delen op andere sites
-amerika, afl 14. De Baron belt Harry om te horen hoe en wat met het vliegtuigje en hoe ver het van B&A af is. Maareh... met wie belt B100 dan?

Misschien een wisselgesprek? Dus B100 en de Baron die beiden met Harry bellen? Anders is het wel vreemd idd. Wie weet er naast Harry immers nog meer af van het feit dat ze B&A willen 'bombarderen?'

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Die schapen is twee keer hetzelfde stukje film. Da's IRL onmogelijk dus een goof. Maar volgens mij is het stukje met de vuurpijl twee keer opgenomen. Dus... eh... meh. Nee, niet echt een goof. Hij kan een nieuwe vuurpijl in het rekje hebben gezet.

Er stonden toch vuurpijlen naast elkaar.

Waarom heeft hij dan die andere pijlen er dan nog ingezet?

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Misschien een wisselgesprek? Dus B100 en de Baron die beiden met Harry bellen? Anders is het wel vreemd idd. Wie weet er naast Harry immers nog meer af van het feit dat ze B&A willen 'bombarderen?'

B100 belt volgens mij de Baron om te vertellen dat B&A nog zoveel honderd meter van hen afzijn. Ik weet niet uit mijn hoofd of de Baron ook terugpraat en ik ben te lui om het op te zoeken, maar het klopt niet echt...

Link naar bericht
Delen op andere sites

op deel 4 van de reis door amerika, staat 1 scene er 2 keer op! Het stukje dat bassie en adriaan in hun auto door het wilde westen rijden, hebben ze het over de 3 boeven, diezelfde scene komt even later weer

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ja, dat viel me ook al op idd.

Heb er nog zo'n 1 gevonden maar dan aan woorden.

Uit de verzonken stad afl. 5 "De stad Atlantis"

De Baron zegt 2 keer: "Kijk, ze gaa daar op het terrasje iets drinken"

De 2e keer zegt hij er nog wel"mooi zo dan kunnen wij ons daar ongezien iets nuttigen" maar dat 1e stukje is duidelijk 2 keer gebruikt.

Link naar bericht
Delen op andere sites
op deel 4 van de reis door amerika, staat 1 scene er 2 keer op! Het stukje dat bassie en adriaan in hun auto door het wilde westen rijden, hebben ze het over de 3 boeven, diezelfde scene komt even later weer

Komt in deze serie trouwens vaker voor. Bijvoorbeeld in Washington als je B&A langs het Witte Huis ziet rijden. Grappig trouwens, in dat shot zie je twee rode auto's van hetzelfde type aankomen. De één van rechts en de ander van links. Volgens het verhaal zitten B&A eerst in de auto van rechts, dat is als ze een parkeerplek zoeken om alle gebouwen in Washington te bekijken. Later rijden ze terug naar het vliegveld en zie je hetzelfde shot langs het Witte Huis. B&A zitten dan in de auto die van links aan komt.

Ik weet het, hij staat al op de infosite maar het blijft een leuke...

Link naar bericht
Delen op andere sites

En nog iets opvallends in De Verdwenen Kroon:

Aflevering 2:

Als Bassie en Adriaan boodschappen gaan doen, parkeert Adriaan de auto voor de supermarkt. De acrobaat zet z'n auto echter midden in een parkeervak met een groot kruis erdoor. Verboden te parkeren dus. Adriaan geeft hier derhalve niet echt het goede voorbeeld!

Het bewijs:

nb59kx.jpg

(Met dank aan Wonderer)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ook uit de kroon--> bij het eerste museumbezoek parkeren B&A de auto in 2 parkeervakken, niet erg netjes dus. Bij het verlaten van het museum staat de auto echter keurig in een parkeervak

Link naar bericht
Delen op andere sites

Heb weer een fout opgemerkt in de Huilende Professor. Afl. 8 de verwisseling.

Adriaan vertelt z'n plan tegen Bassie en zegt: ik heb al alles vertelt tegen de kapitein. (dan zal hij waarschijnlijk wel spaans spreken want anders kon basie het misschien daarna vertellen.)

Maar later spreekt Bassie gewoon Nederlands tegen de kapitein.

ik weet niet of het fout maar ik meld het maar even.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Heb weer een fout opgemerkt in de Huilende Professor. Afl. 8 de verwisseling.

Adriaan vertelt z'n plan tegen Bassie en zegt: ik heb al alles vertelt tegen de kapitein. (dan zal hij waarschijnlijk wel spaans spreken want anders kon basie het misschien daarna vertellen.)

Maar later spreekt Bassie gewoon Nederlands tegen de kapitein.

ik weet niet of het fout maar ik meld het maar even.

bassie kende nog geen NL dus denk ik dat hij d8 dat de kapitein ook nederlands was, en dat ie d8 dat ie et wel zou verstaan

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

bassie kende nog geen NL dus denk ik dat hij d8 dat de kapitein ook nederlands was, en dat ie d8 dat ie et wel zou verstaan

Bassie is een "kind". Kinderen praten rustig Nederlands tegen een buitenlanders, zelfs al weten ze dat die geen woord Nederlands verstaat.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Bassie is een "kind". Kinderen praten rustig Nederlands tegen een buitenlanders, zelfs al weten ze dat die geen woord Nederlands verstaat.

niet alleen kinderen, mn ouders ook :P al denken ze dan dat die buitenlanders het ook verstaan en wonder boven wonderer begrijpen ze het ook nog :S (het dialect van mn ouders lijkt af en toe indd wel op duits)...

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik had een kleine opmerking op de fout uit Amerika als de Baron zijn snor vastdrukt in het water:

Volgens mij verliest hij hem daarna alsnog, want je ziet iets wegdrijven waar hij met zijn hand naar grijpt en je ziet tijdens het spartelen alleen maar zijn achterhoofd (misschien deed hij dat dus expres zodat de opname niet zou mislukken.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...