Dr.Ommels 14 juli 2004 gestart Share 14 juli 2004 gestart De fietsronde in het land van wijn, pijn en paturijn dus Zijn er mensen die dit kijken (al dan niet fanatiek)? Ik kijk, niet echt fanatiek, maar de bergetappes wil ik wel zien, benieuwd of de klimmers Armstrong dit jaar het vuur aan de schenen willen leggen, ik hoop het wel En o o o wat een dramatisch commentaar, met name dhr Dijkstra heeft echt nul komma zes verstand van zaken (hij ziet nog nét t verschil tussen een cameraman op de motor en n wielrenner) alles ontgaat hem. Vandaag ook zo'n moment. Virenque op kop, daarachter peloton op 6 minuten. Onder in beeld verschijnen levensgroot de verschillen: Virenque ---- Groupe Voeckler/Armstrong 6:00 --- Groupe Bettini -- 20:00 Groep Bettini op 20 minuten dus, zelfs mn schoenen hebben t gezien. Maar nee hoor, als de groep Bettini in beeld komt: 'Oh, Bettini is ook weer aangesloten, en ook Cancellara, petje af!' 'Nou, van die Cancellara is ook bekend dat hij best goed klimmen kan!' Jawel heren.... *diepe, diepe zucht* Waar zijn de tijden van Smeets en de Neel? helaas zit Breukink in de ploegleiderswagen, die deed t ook altijd goed.. Mod edit 1: Centraal wielrentopic van gemaakt om te voorkomen dat bij iedere wielerronde een nieuw topic verschijnt. Mod edit 2: vanaf nu in de titel de naam van de huidige grote wedstrijd. Link naar bericht Delen op andere sites
rancho 14 juli 2004 gepost Share 14 juli 2004 gepost Heel af en toe kijk ik een beetje, maar alleen om de landschappen. Maar het is wel leuk hoor. Link naar bericht Delen op andere sites
Malabar 14 juli 2004 gepost Share 14 juli 2004 gepost Het is LE Tour. De tour vind ik geweldig, ik volg het al een aantal jaren en het weet me steeds meer te boeien. Het komt vast door mijn vader, die is een wielrenfreak. Link naar bericht Delen op andere sites
TMP 14 juli 2004 gepost Share 14 juli 2004 gepost En o o o wat een dramatisch commentaar, met name dhr Dijkstra heeft echt nul komma zes verstand van zaken (hij ziet nog nét t verschil tussen een cameraman op de motor en n wielrenner) alles ontgaat hem. Vandaag ook zo'n moment. Virenque op kop, daarachter peloton op 6 minuten. Onder in beeld verschijnen levensgroot de verschillen: Virenque ---- Groupe Voeckler/Armstrong 6:00 --- Groupe Bettini -- 20:00 Groep Bettini op 20 minuten dus, zelfs mn schoenen hebben t gezien. Maar nee hoor, als de groep Bettini in beeld komt: 'Oh, Bettini is ook weer aangesloten, en ook Cancellara, petje af!' 'Nou, van die Cancellara is ook bekend dat hij best goed klimmen kan!' Jawel heren.... *diepe, diepe zucht* Waar zijn de tijden van Smeets en de Neel? helaas zit Breukink in de ploegleiderswagen, die deed t ook altijd goed.. Ja dat had ik ook gezien , wat een sukkel die commentator, hij zegt ook nog: "nee ze sluiten weer aan en zitten op 20 seconden" Link naar bericht Delen op andere sites
wonderer 14 juli 2004 gepost Share 14 juli 2004 gepost Vorig jaar heb ik wel gekeken, die gozer die ontzettend op zijn bek ging... Belochi? Zoiets... shit, daar heb ik nog nachtmerries van gehad, wat lag die te janken, brr... 't Is dat ik nu werk anders zou ik wel kijken, ik vind het wel wat hebben. Heb de Amstel Gold Race ook gekeken. Link naar bericht Delen op andere sites
rancho 14 juli 2004 gepost Share 14 juli 2004 gepost Ja, hij had iets van z'nn schouderblad gebroken en nog een heleboel andere dingen. Vond het ook erg eng. Toen reed Armstrong toch midden het gras in? Link naar bericht Delen op andere sites
wonderer 14 juli 2004 gepost Share 14 juli 2004 gepost Ja, hij had iets van z'nn schouderblad gebroken en nog een heleboel andere dingen.Vond het ook erg eng. Toen reed Armstrong toch midden het gras in? Heup, sleutelbeen en arm, geloof ik... het zag er niet lekker uit in ieder geval. *huiver* Link naar bericht Delen op andere sites
Lennert 14 juli 2004 gepost Share 14 juli 2004 gepost [..]Heup, sleutelbeen en arm, geloof ik... het zag er niet lekker uit in ieder geval. *huiver* Die nederlander die 2 jaar geleden op zijn muil ging, Bram de Groot. dat zag er ook niet lekker uit, zijn hele gezicht onder het bloed Link naar bericht Delen op andere sites
morton 14 juli 2004 gepost Share 14 juli 2004 gepost [..]Die nederlander die 2 jaar geleden op zijn muil ging, Bram de Groot. dat zag er ook niet lekker uit, zijn hele gezicht onder het bloed owjah? Kan ik me ff niet herrineren. Weet nog wel dat vorig jaar Marc Lotz viel in de eerste etappe. Bij hem zat ook heel zn gezicht onder het bloed. Bedoel je die misschien? Link naar bericht Delen op andere sites
Lennert 14 juli 2004 gepost Share 14 juli 2004 gepost [..]owjah? Kan ik me ff niet herrineren. Weet nog wel dat vorig jaar Marc Lotz viel in de eerste etappe. Bij hem zat ook heel zn gezicht onder het bloed. Bedoel je die misschien? Nee, die bedoel ik niet, Bram de Groot viel in een afdaling, en de bergen beginnen nooit in de 1e paar etappes. Link naar bericht Delen op andere sites
rancho 14 juli 2004 gepost Share 14 juli 2004 gepost Een par jaar geleden viel ook een wielrenner half een ravijn in, maar hij had niks. Link naar bericht Delen op andere sites
randy_roes 14 juli 2004 gepost Share 14 juli 2004 gepost Een par jaar geleden viel ook een wielrenner half een ravijn in, maar hij had niks. Ofwel ben ik mis, ofwel heb je het op Jan Ulrich : bij een afdaling de bocht gemist. Ik vond het grappig, maar was heel blij dat hij toen niets had. Voor mij in deze tour Geel : Jan Ulrich ( hoop ik althans ) Bolletjes : Richard Virenque ( na vandaag ziet dat er goed uit ) Groen : Robbie McEwen ( en hij MOET het hebben ) Ik vind het vrij vervelend, door m'n werk mis ik elke etappe in de week (gelukkig zie ik de 2 individuele tijdritten dankzij de 21e juli) Link naar bericht Delen op andere sites
rancho 15 juli 2004 gepost Share 15 juli 2004 gepost Ja, zou best kunnen. Ze moesten volgens mij een brug op over een ravijn maar toen reed hij ernaast. Vond het ook wel grappig. Link naar bericht Delen op andere sites
randy_roes 15 juli 2004 gepost Share 15 juli 2004 gepost Ja, zou best kunnen.Ze moesten volgens mij een brug op over een ravijn maar toen reed hij ernaast. Vond het ook wel grappig. Bij Ulrich was het een bocht in de afdaling, met dan een afsluiting in de bocht, maar ipv op de baand voor de afsluiting te rijden, reed Jan van de baan, achter de afsluiting ( het ravijn in ) Link naar bericht Delen op andere sites
rancho 15 juli 2004 gepost Share 15 juli 2004 gepost Ja, dat was hem. Bedankt!! Link naar bericht Delen op andere sites
randy_roes 15 juli 2004 gepost Share 15 juli 2004 gepost Ik ben niet voor niets een grote tourfan hoor Link naar bericht Delen op andere sites
TMP 17 juli 2004 gepost Share 17 juli 2004 gepost De Tour van dit jaar is helaas al ongeveer beslist, alle grote concurrenten van Armstrong kregen gister al flink tijdsverlies (Ullrich 2,5 minuut) En vandaag is Hamilton ook nog afgestapt De spanning is op dit moment ver te zoeken.... Link naar bericht Delen op andere sites
Joost 17 juli 2004 gepost Share 17 juli 2004 gepost De Tour van dit jaar is helaas al ongeveer beslist, alle grote concurrenten van Armstrong kregen gister al flink tijdsverlies (Ullrich 2,5 minuut)En vandaag is Hamilton ook nog afgestapt De spanning is op dit moment ver te zoeken.... Inderdaad zonde, maar wel kunnen wel getuige zijn van iets heel bijzonders in de tour, namelijk een absolute recordhouder qua aantal eindzeges. Armstrong zal (mits hij wint, maar die kans wordt met de dag groter) Anquetil, Merckx, Hinault en Indurain gaan passeren, een indrukwekkende prestatie. Maar evengoed zou meer afwisseling in de winnaar van de tour veel interessanter zijn! Dus het mes snijdt aan twee kanten. Link naar bericht Delen op andere sites
Dr.Ommels 17 juli 2004 gepost Auteur Share 17 juli 2004 gepost Etappeoverwinning Armstrong, sja echt spannend is het niet, om t zacht uit te drukken. Leuk dat Voeckler t geel nog (net eventjes) heeft Ook leuk dat Armstrong Basso er niet af kreeg, hij heeft t écht wel geprobeerd maar de jonge Italiaan deed niet voor de Texaan onder De rest weer geklopt, soms dik, en allemachtig: Zubeldia, Menchov, Hamilton afgestapt, Mayo helemaal weg... Nederlanders al binnen? Link naar bericht Delen op andere sites
randy_roes 17 juli 2004 gepost Share 17 juli 2004 gepost [..]Inderdaad zonde, maar wel kunnen wel getuige zijn van iets heel bijzonders in de tour, namelijk een absolute recordhouder qua aantal eindzeges. Armstrong zal (mits hij wint, maar die kans wordt met de dag groter) Anquetil, Merckx, Hinault en Indurain gaan passeren, een indrukwekkende prestatie. Maar evengoed zou meer afwisseling in de winnaar van de tour veel interessanter zijn! Dus het mes snijdt aan twee kanten. Bwa, ik vind het persoonlijk niet zo'n prestatie hoor, ok hij heeft het talent, maar zonder z'n US Postals zou ik het hem eens willen zien doen, de anderen van de groten hadden het niet zo makkelijk, zij werden niet in een troon naar boven gereden Link naar bericht Delen op andere sites
B98 17 juli 2004 gepost Share 17 juli 2004 gepost Het is jammer dat Basso eerder in de tour al op achterstand is gereden want hij is momenteel de enige die Armstrong in de bergen kan volgen. Link naar bericht Delen op andere sites
Joost 17 juli 2004 gepost Share 17 juli 2004 gepost Het is jammer dat Basso eerder in de tour al op achterstand is gereden want hij is momenteel de enige die Armstrong in de bergen kan volgen. Inderdaad, de rest laat het lelijk afweten. Waar is Jan Ullrich? Vorig jaar werd het nog zo'n boeiend gevecht Ullrich - Armstrong. Nu kan Lance rustig toekijken en z'n slag slaan. Wel knap van Voeckler dat hij na de twee zware bergritten het geel nog heeft, maar met deze vorm van Armstrong is het wellicht binnen een paar dagen bekeken (of er moeten nog vreemde dingen gebeuren). Link naar bericht Delen op andere sites
Lennert 18 juli 2004 gepost Share 18 juli 2004 gepost [..]Inderdaad, de rest laat het lelijk afweten. Waar is Jan Ullrich? Vorig jaar werd het nog zo'n boeiend gevecht Ullrich - Armstrong. Nu kan Lance rustig toekijken en z'n slag slaan. Wel knap van Voeckler dat hij na de twee zware bergritten het geel nog heeft, maar met deze vorm van Armstrong is het wellicht binnen een paar dagen bekeken (of er moeten nog vreemde dingen gebeuren). Ullrich deed vorig jaar niet eens mee. Link naar bericht Delen op andere sites
TMP 18 juli 2004 gepost Share 18 juli 2004 gepost [..]Ullrich deed vorig jaar niet eens mee. Jazeker deed Ullrich vorig jaar mee, toen viel hij nog in de tijdrit.... Link naar bericht Delen op andere sites
Lennert 18 juli 2004 gepost Share 18 juli 2004 gepost [..]Jazeker deed Ullrich vorig jaar mee, toen viel hij nog in de tijdrit.... Idd, das waar(foutje)maar hij heeft de tour een keer laten schieten Link naar bericht Delen op andere sites
Joost 18 juli 2004 gepost Share 18 juli 2004 gepost Jazeker deed Ullrich vorig jaar mee, toen viel hij nog in de tijdrit.... En vergeet niet die beruchte etappe waarin Armstrong ten val kwam en Ullrich wachtte tot Lance weer terug was. Wat had hij daar achteraf een spijt van, maar aan de andere kant zou Ullrich ook weer onsportiviteit zijn verweten als hij was doorgefietst toen Lance aan asfaltonderzoek deed. Link naar bericht Delen op andere sites
Hinse 19 juli 2004 gepost Share 19 juli 2004 gepost Ik kijk ook met plezier naar de tour, maar ik vind het behoorlijk saai. Alle oude favorieten (Mayo, Gonzalez de Galdeano, Heras, Hamilton, Ullrich, Botero, etc) vallen zwaar tegen wat betreft klassering. De onderlinge teams moeten ook veel meer samenwerken om Armstrong eruit te rijden. Link naar bericht Delen op andere sites
randy_roes 19 juli 2004 gepost Share 19 juli 2004 gepost [..]En vergeet niet die beruchte etappe waarin Armstrong ten val kwam en Ullrich wachtte tot Lance weer terug was. Wat had hij daar achteraf een spijt van, maar aan de andere kant zou Ullrich ook weer onsportiviteit zijn verweten als hij was doorgefietst toen Lance aan asfaltonderzoek deed. Dat was ( naar wat ik op tv heb gehoord ) doordat Hamilton Ulrich had tegengehouden, je zag dat Jan pas na de bocht vertraagde : STOM tegen mensen als Armstrong, die maar 1 koers écht rijdt, doe je zoiets niet [...]De onderlinge teams moeten ook veel meer samenwerken om Armstrong eruit te rijden. Vind ik ook, moesten ( Toen Mayo en Hamilton nog meereden ) T-Mobile, Phonak, Euskaltel en Liberty Seguras hadden samengewerkt, was het blok van US Postal ontregeld en konden hun klimmers in een onsnapping weg gaan Link naar bericht Delen op andere sites
Hinse 19 juli 2004 gepost Share 19 juli 2004 gepost [..]Vind ik ook, moesten ( Toen Mayo en Hamilton nog meereden ) T-Mobile, Phonak, Euskaltel en Liberty Seguras hadden samengewerkt, was het blok van US Postal ontregeld en konden hun klimmers in een onsnapping weg gaan Ja, misschien zou niet ieder team belang hebben bij het ontregelen van US Postal, maar het zou de spanning weer terughalen. Anderszijds is het misschien onsportief om met z'n allen tegen 1 team te gaan rijden. Link naar bericht Delen op andere sites
randy_roes 19 juli 2004 gepost Share 19 juli 2004 gepost [..]Ja, misschien zou niet ieder team belang hebben bij het ontregelen van US Postal, maar het zou de spanning weer terughalen. Anderszijds is het misschien onsportief om met z'n allen tegen 1 team te gaan rijden. Nu is het ook wel 1 team (voor 1 persoon) tegen een aantal klimmers Wel niet zó extreem, maar tegen de laatste beklimming is het steeds 1 team dat iedereen eraf rijdt en dan Lance laat winnen, het zou leuker zijn moest bvb. een Acevedo of een Beltran OOK voor de overwinning mochten gaan. Link naar bericht Delen op andere sites
Maxim 20 juli 2004 gepost Share 20 juli 2004 gepost ik de ben naar de toer geweest dit jaar naar de etappe luik-charleroi was mooi ik zag ze supper goed . ik kijk ook elke dag ik heb wel van elke dag de laatste kilometers gezien Link naar bericht Delen op andere sites
TMP 22 juli 2004 gepost Share 22 juli 2004 gepost Na gisteren is de Tour toch wel echt beslist.... Vandaag nog een zware bergetappe, maar Armstrong rijdt wederom foutloos dit jaar..... Link naar bericht Delen op andere sites
Joost 22 juli 2004 gepost Share 22 juli 2004 gepost Na gisteren is de Tour toch wel echt beslist.... Vandaag nog een zware bergetappe, maar Armstrong rijdt wederom foutloos dit jaar..... Absoluut, toch wel jammer van die spuwende toeschouwers en dat boe-geroep, dat heeft Lance Armstrong ook niet verdiend. Hij wint wel zes keer de Tour, met of zonder hulp van z'n ploeg. Een groot sportman mag toch wel wat meer respect krijgen. Link naar bericht Delen op andere sites
randy_roes 22 juli 2004 gepost Share 22 juli 2004 gepost [..]Absoluut, toch wel jammer van die spuwende toeschouwers en dat boe-geroep, dat heeft Lance Armstrong ook niet verdiend. Hij wint wel zes keer de Tour, met of zonder hulp van z'n ploeg. Een groot sportman mag toch wel wat meer respect krijgen. Ik denk ( neen, ik weet ) dat hij respect zou krijgen moest hij meer doen dan enkel de tour rijden ( bv klassiekers, of naar Athene gaan ofzo ) Link naar bericht Delen op andere sites
Lennert 22 juli 2004 gepost Share 22 juli 2004 gepost [..]Ik denk ( neen, ik weet ) dat hij respect zou krijgen moest hij meer doen dan enkel de tour rijden ( bv klassiekers, of naar Athene gaan ofzo ) Ik d8 dat hij wel nar athene ging Link naar bericht Delen op andere sites
Hinse 22 juli 2004 gepost Share 22 juli 2004 gepost Na gisteren is de Tour toch wel echt beslist.... Vandaag nog een zware bergetappe, maar Armstrong rijdt wederom foutloos dit jaar..... Als de ploeg van Ullrich (T-Mobile) meer in de winter de parcours gaan verkennen (net als US Postal), dan zijn ze beter voorbereid en een serieuzere kandidaat om Armstrong te verslaan. Ik heb bij Klöden en Ullrich ook het idee dat ze meer tegen elkaar dan met elkaar rijden. Link naar bericht Delen op andere sites
Joost 23 juli 2004 gepost Share 23 juli 2004 gepost Ik heb bij Klöden en Ullrich ook het idee dat ze meer tegen elkaar dan met elkaar rijden. En vergeet de ploeg van Basso niet. Die willen koste wat kost Basso op de tweede plaats houden en vallen daarom alleen aan als Ullrich en Klöden in de aanval gaan. Op die manier heeft Lance helemaal geen tegenstand meer te duchten, ze vallen alleen elkaar aan en Armstrong blijft buiten schot. Link naar bericht Delen op andere sites
Maxim 23 juli 2004 gepost Share 23 juli 2004 gepost [..]En vergeet de ploeg van Basso niet. Die willen koste wat kost Basso op de tweede plaats houden en vallen daarom alleen aan als Ullrich en Klöden in de aanval gaan. Op die manier heeft Lance helemaal geen tegenstand meer te duchten, ze vallen alleen elkaar aan en Armstrong blijft buiten schot. Dat is juist slim Lance is te sterk dat weten ze en 2 worden is ook een goede prestatie Link naar bericht Delen op andere sites
randy_roes 23 juli 2004 gepost Share 23 juli 2004 gepost [..]Dat is juist slim Lance is te sterk dat weten ze en 2 worden is ook een goede prestatie Maar met zo'n ingesteldheid rijden, doe je toch niet? Rijden om 2e te worden? Basso zei het al bij z'n ritwinst : Ik hoop 2e te worden. Hij had gewoon er alles aan moeten doen om dat geel te pakken te krijgen. Link naar bericht Delen op andere sites
Joost 23 juli 2004 gepost Share 23 juli 2004 gepost Dat is juist slim Lance is te sterk dat weten ze en 2 worden is ook een goede prestatie Op die manier haal je juist het laatste beetje spanning dat er nog was ook nog eens weg. Link naar bericht Delen op andere sites
Maxim 23 juli 2004 gepost Share 23 juli 2004 gepost Maar dat maakt Lance niks uit, hij wil zo snel mogelijk zeker zijn van zijn gele trui Link naar bericht Delen op andere sites
TMP 15 september 2004 gepost Share 15 september 2004 gepost De Tour is al geruime tijd afgelopen, is er ook iemand die de Vuelta volgt ? Ik eerlijk gezegd niet echt, het komt misschien ook wel omdat de vakantie voorbij is en ik minder tijd heb. Link naar bericht Delen op andere sites
Maxim 15 september 2004 gepost Share 15 september 2004 gepost Ik volg hem wel. Elke dag rond 5 uur zit ik te kijken. Maar het is lang niet zo leuk als de toer de france Link naar bericht Delen op andere sites
'Robin' 16 september 2004 gepost Share 16 september 2004 gepost Ik volg de Tour al jarenlang. De laatste jaren is hij echter niet meer zo spannend als voorheen. Deze zomer was sowieso fantastisch: eerst drie weken lang aan de buis gekluisterd voor het Europees Kampioenschap Voetbal, gevolgd door drie weken Tour, daarna nog de Olympische Zomerspelen en nu de Vuelta a Espana. Ik ben een sportgek in hart en nieren en in het bijzonder een wielerfan!!! Link naar bericht Delen op andere sites
TMP 30 september 2004 gepost Share 30 september 2004 gepost Het WK wielrennen is bezig, schitterende tijdrit gisteren van Michael Rogers ! Nu nog de wegwedstrijd en dan nog een paar koersjes en dan is het wielerseizoen voorbij..... Link naar bericht Delen op andere sites
Maxim 30 september 2004 gepost Share 30 september 2004 gepost ja jammer genoeg wel. maar gelukig komt er wel weer een nieuw seizoen Link naar bericht Delen op andere sites
TMP 30 september 2004 gepost Share 30 september 2004 gepost ja jammer genoeg wel.maar gelukig komt er wel weer een nieuw seizoen Ja dat is, zonder o.a. Museeuw en Virenque en Dufaux, maar er zal toch wel weer genoeg nieuw talent opduiken. Link naar bericht Delen op andere sites
Maxim 30 september 2004 gepost Share 30 september 2004 gepost Dat mogen we tog wel hopen. Ik vint het erg jammer dat Virenque stopt met wielrennen Link naar bericht Delen op andere sites
TMP 30 september 2004 gepost Share 30 september 2004 gepost Dat mogen we tog wel hopen.Ik vint het erg jammer dat Virenque stopt met wielrennen Ik vind dat ook wel jammer, alhoewel ik wel vind dat er door het doping-schandaal met Festina een grote smet op deze renner zit. Link naar bericht Delen op andere sites
Maxim 30 september 2004 gepost Share 30 september 2004 gepost Daar heb je gelijk in Toen ik 2 weken geleden hoorde dat Tyler Hamilton domping had gebruikt schrok ik tog wel. Van hem had ik dat niet verwacht Link naar bericht Delen op andere sites
Aanbevolen berichten