Ga naar inhoud

Ideetje voor forummeet


Aanbevolen berichten

Ik had het er gisteren met Wonderer nog over in de trein, en het leek ons wel een leuk idee om eens een dagje met wat forummers naar Teylingen te gaan, en daar eens de precieze locaties te gaan zoeken (de nis, de struiken waarin de personages zaten :P ) en daarna naar Haarlem te gaan(koepelgevangenis) en als leuke extraatjes de Adriaan-molen en ter afsluiting wat eten in eetcafé 'de Baron' :)

Is hier interesse voor?

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Reacties 142
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Ik had het er gisteren met Wonderer nog over in de trein, en het leek ons wel een leuk idee om eens een dagje met wat forummers naar Teylingen te gaan, en daar eens de precieze locaties te gaan zoeken (de nis, de struiken waarin de personages zaten :P ) en daarna naar Haarlem te gaan(koepelgevangenis) en als leuke extraatjes de Adriaan-molen en ter afsluiting wat eten in eetcafé 'de Baron' :)

Is hier interesse voor?

Lijkt me leuk. Als de datum me een beetje goed uitkomt, zal ik er zeker bij zijn.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Mooi :) De datum moeten we natuurlijk nog overeenkomen, maar dat zal wel lukken, het is wellicht t beste om t na de vakantie te doen, zodat iedereen weer terug is uit Spanje, Frankrijk, Estland, Aardbeienjam (voor de insiders ;) ) , Antarctica of wat dan ook. September welicht?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik ben er ook wel voor. Op dit moment kan ik alle dagen, maar ik moet dan wel kijken hoe ik met vervoer zit en of het mag van m'n ouders :)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Leuk idee! Ik ben al eens eerder in de ruïne van Teylingen geweest en hoewel het super is om daar rond te kijken, ben je er met 1 uur klaar. De koepelgevangenis zullen we ook alleen van buiten kunnen zien, toch? >:)

Zouden we niet meer een rondtocht kunnen bedenken, bestaande uit een logische en haalbare reis langs lokaties als:

- Wijk bij Duurstede

- Rijkspolitie Schoonhoven

- Veerpont Schoonhoven

- Visserijmuseum (vooral de kelder, weet ik sinds gisteren!!!)

- Boevenhuis Sleutel

- Villa Baron

- Pakhuis Schatkaart

- Hollandia (waar staat dit?)

- Teylingen

- Het meer bij Kudelstaart (wie heeft een boot en een sterke magneet?)

- Vesting Naarden

- Koepelgevangenis

Jongens, vul dit rijtje gerust aan. Realiseer je dat op 1 dag Fluwelen grote en Lanzarote wat lastig wordt... ;)

Misschien moeten we er wel een... SERIE van maken. (O) Meerdere tochten dus.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Daar zaten DJ en ik op 1 juli ook al over te disscuseren. Wij dachten er over om één grote of een aantal kleine busjes te huren. Maar dan moeten we wel weten WIE er een busbewijs heeft. Ik heb zelf alleen een gewoon rijbewijs dus ik kan wel in een busje rijden.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Als we met busjes gaan kunnen we natuurlijk veel meer doen. Naarden, Kudelstaart kun je dan zo meepikken. En dan op n andere dag Vlaardingen, Schoonhoven etcetera, en n keertje Valkenburg :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
En dan op n andere dag Vlaardingen, Schoonhoven etcetera, en n keertje Valkenburg :)

In Vlaardingen vooral het politiebureau niet vergeten en in Vlaardingen is een speurtocht naar het grasveld in het Lickebaertbos misschien ook een idee.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik had het er gisteren met Wonderer nog over in de trein, en het leek ons wel een leuk idee om eens een dagje met wat forummers naar Teylingen te gaan, en daar eens de precieze locaties te gaan zoeken (de nis, de struiken waarin de personages zaten :P ) en daarna naar Haarlem te gaan(koepelgevangenis) en als leuke extraatjes de Adriaan-molen en ter afsluiting wat eten in eetcafé 'de Baron' :)

Is hier interesse voor?

Goed idee!! Ja ook ik zal wel weer mee gaan. Lijkt me echt leuk om die locaties eens een keer te gaan bezoeken.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het lijkt mij ook het beste om met kleine busjes te gaan. Neem bijvoorbeeld die VW busjes. Kan 6 man + bestuurder in. Ik wil wel een busje rijden en als DJ mee gaat hij denk ik ook wel. Dan zitten we al op 14 man ( De echte Die-Hards ;) ) en er zal vast nog wel iemand anders zijn die wil rijden.

Ik hoop eigenlijk dat de opkomst net zo massaal word als Dieren. Het lijkt me super. Als we lekker vroeg in bijvoorbeeld Utrecht afspreken kunnen we een hoop doen ! ! !

Link naar bericht
Delen op andere sites
Goed plan!

Kunnen we ook ff langs Avifauna (uit de droom: als ik de dierentaal kon spreken.)

Ik weet toch precies waar dat is. ;)

Ik weet zo goed als alle B&A locaties in Nederland te vinden. En Afifauna is tegenwoordig niet zo spectaculair meer. Maar natuurlijk kan iedereen wel zijn mening geven over de plekken waar we echt heen moeten gaan. We plannen dan natuurlijk de meest voor de hand ligende route. Houd er wel rekening mee dat we (denk ik) vanaf Utrecht Centraal ZOUDEN gaan vertrekken. In 1 dag naar hoek van Holland en Maastricht is dus NIET mogelijk

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het vinden van lokaties is geen probleem, daar komen we wel uit.

Laten we eerst duidelijk krijgen wélke lokaties. Dan kunnen we ook vaststellen wat de handigste plek is om te verzamelen. Handigst lijkt me dat we adhv een uitgebreide lijst van lokaties stemmen welke 6 (lijkt me ongeveer een praktisch maximum) we op 1 dag gaan bezoeken.

Ik kan na deze week alleen nog maar in het weekend en als ik mee kan, rij ik in mijn eigen auto: die is gratis en groot (er kunnen 4 man meerijden). Het is geen probleem om dan een paar forumleden op te pikken bij een treinstation. Vervolgens ontmoeten we de rest op de eerst afgesproken B&A lokatie.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Het vinden van lokaties is geen probleem, daar komen we wel uit.

Laten we eerst duidelijk krijgen wélke lokaties. Dan kunnen we ook vaststellen wat de handigste plek is om te verzamelen. Handigst lijkt me dat we adhv een uitgebreide lijst van lokaties stemmen welke 6 (lijkt me ongeveer een praktisch maximum) we op 1 dag gaan bezoeken.

Ik kan na deze week alleen nog maar in het weekend en als ik mee kan, rij ik in mijn eigen auto: die is gratis en groot (er kunnen 4 man meerijden). Het is geen probleem om dan een paar forumleden op te pikken bij een treinstation. Vervolgens ontmoeten we de rest op de eerst afgesproken B&A lokatie.

Lijkt me goed. Dan kunnen er al 18 mee. Als de mensen die interesse hebben om mee te gaan dit nou even laten weten kan ik kijken wat het makkelijkste is.

Mail even je Naam + Forumnaam + Woonplaats + eventueele grote stad die in de buurt is naar:

Terry@Bouhuizen.nl

Zet in de mail als onderwerp: Forummeet

(let wel op de hoofdletter. Dan kan ik alles goed gescheiden houden)

Aan de hand daarvan kunnen we overleggen welke locaties we aan doen

Link naar bericht
Delen op andere sites

De volgende lokaties zijn al genoemd:

- Wijk bij Duurstede

- Rijkspolitie Schoonhoven

- Veerpont Schoonhoven

- Visserijmuseum (Vla)

- Stadhuis Vlaardingen (Vla)

- Boevenhuis Sleutel (Vla)

- Stadsgehoorzaal (Vla)

- Villa Baron (Vla)

- Pakhuis Schatkaart (Vla)

- Politiebureau Vlaardingen (Vla)

- Lickebaertbos (Vla)

- Brug van bootscene De Kroon

- Hollandia (exacte lokatie nog onbekend)

- Teylingen

- Avifauna

- Het meer bij Kudelstaart (wie heeft een boot en een sterke magneet?)

- Vesting Naarden

- Koepelgevangenis

- Adriaan molen

- Eetcafé De Baron

Met name in Vlaardingen en Teylingen kunnen we wat meer tijd doorbrengen, de rest zijn meer korte bezoekjes. Daardoor niet minder leuk, maar je moet er qua tijd ff op letten dat je niet telkens 1 uur in de auto zit voor 5 minuten "o ja.."

PS Evenveel berichten als Bas jaartjes! Hieperdepiep zat op de stiep!

Link naar bericht
Delen op andere sites
De volgende lokaties zijn al genoemd:

- Wijk bij Duurstede

- Rijkspolitie Schoonhoven

- Veerpont Schoonhoven

- Visserijmuseum (Vla)

- Stadhuis Vlaardingen (Vla)

- Boevenhuis Sleutel (Vla)

- Villa Baron (Vla)

- Pakhuis Schatkaart (Vla)

- Politiebureau Vlaardingen (Vla)

- Lickebaertbos (Vla)

- Brug van bootscene De Kroon

- Hollandia (exacte lokatie nog onbekend)

- Teylingen

- Avifauna

- Het meer bij Kudelstaart (wie heeft een boot en een sterke magneet?)

- Vesting Naarden

- Koepelgevangenis

- Adriaan molen

- Eetcafé De Baron

Met name in Vlaardingen en Teylingen kunnen we wat meer tijd doorbrengen, de rest zijn meer korte bezoekjes. Daardoor niet minder leuk, maar je moet er qua tijd ff op letten dat je niet telkens 1 uur in de auto zit voor 5 minuten "o ja.."

Ik zou gaan voor de volgende volgorde:

Visserijmuseum - Stadhuis Vlaardingen - Sanitaire stop, koffie? - Boevenhuis Sleutel - Lickebaertbos - Teylingen - Eetcafé De Baron.

Andere sugesties zijn welkom

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ik zou gaan voor de volgende volgorde:

Visserijmuseum - Stadhuis Vlaardingen - Sanitaire stop, koffie? - Boevenhuis Sleutel - Lickebaertbos - Teylingen - Eetcafé De Baron.

Andere sugesties zijn welkom

Dit ging even fout. Het moest een wijziging zijn :P niet een quote :P

*O* 400 posts *O*

Link naar bericht
Delen op andere sites

Zullen we eerst even kijken op welke dag we willen gaan? Precieze schema maakt mij niet zo uit, als we maar wat te zien krijgen :7

Voor Valkenburg kun je weer een andere hele dag uittrekken, genoeg te zien en heel ver rijden voor een flink forumdeel ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Zullen we eerst even kijken op welke dag we willen gaan? Precieze schema maakt mij niet zo uit, als we maar wat te zien krijgen :7

Voor Valkenburg kun je weer een andere hele dag uittrekken, genoeg te zien en heel ver rijden voor een flink forumdeel ;)

Ik zou er juist voor kiezen om dat pas later te doen. Eerst een schema maken en dan kijken of het rendabel is om busjes te huren en dan kijken wanneer we gaan.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ik zou er juist voor kiezen om dat pas later te doen. Eerst een schema maken en dan kijken of het rendabel is om busjes te huren en dan kijken wanneer we gaan.

Eerst een datum, das het belangrijkste, anders heb je straks 10 afzeggingen en sta je met 8 man bij 3 busjes. Ook erg rendabel. Aan de hand van het aantal mensen dat gaat kunnen we dan zien hoeveel busjes we nodig hebben. Ik zou er namelijk niet zonder meer vanuit gaan dat mensen die interesse hebben automatisch ook meegaan, mensen moeten de garantie hebben dat ze meekunnen waardoor ze met veel grotere zekerheid kunnen zeggen of ze wel of niet komen, en dán pas is het handig om aan aantal busjes etc te denken.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Eerst een datum, das het belangrijkste, anders heb je straks 10 afzeggingen en sta je met 8 man bij 3 busjes. Ook erg rendabel. Aan de hand van het aantal mensen dat gaat kunnen we dan zien hoeveel busjes we nodig hebben. Ik zou er namelijk niet zonder meer vanuit gaan dat mensen die interesse hebben automatisch ook meegaan, mensen moeten de garantie hebben dat ze meekunnen waardoor ze met veel grotere zekerheid kunnen zeggen of ze wel of niet komen, en dán pas is het handig om aan aantal busjes etc te denken.

Op zich kun je wel een paar zaken parallel uitwerken, maar details hoeven nu inderdaad nog niet. Het is wel zo dat je mensen pas enthousiast krijgt om zich vast te pinnen aan een dag, als je ze ook duidelijk kunt maken wat je ze biedt. Het zgn. "What's in it for me" syndroom.

Ik ben wel met Dr.Ommels eens dat we eerst een dag moeten hebben, de lokaties tot nu toe geven aardig aan wat we van plan zijn. Ervaring leert ons dat er tot op het laatste moment forumleden afzeggen voor meets. Da's normaal en ook niet erg totdat je busjes hebt gereserveerd en er eentje leeg blijft (probleem huurder).

Link naar bericht
Delen op andere sites

Even een snelle rekensom:

De huur van ee Renault Traffic is 204,38

De inzittende verzekering is 2,02 per persoon

De bestuurders verzekering is 2,08

De afkoop van het eigen risico is 5,12

Tot 180 Km is bij de prijs in. Een snelle rekensom kwam al op 500 km. 500 - 180 = 320. 320 x 0,21 = 67,20.

204,38 + (2,02 x 6) + 2,08 + 5,12 + 67,20 = € 290,90.

Hierbij komt nog de benzine/diesel, ongeveer 50,00.

Dan zit je op een totaal van € 340,90 per busje.

€ 340,90 : 7 = € 48,70 per persoon.

Dit is enkel en alleen om aan te tonen hoeveel de mensen die mee gaan kwijt zijn. Blijft het aantal laag, kunnen met de gewone personenwagens gaan. Ik kan er dan nog 3 mee nemen in de prelude. rpc123nl kan er ook nog 4 kwijt. Zijn er nog meer mensen die willen rijden en een auto ter beschikking hebben? Zo ja, hoeveel mensen zou je mee kunnen/willen nemen?

Link naar bericht
Delen op andere sites
Even een snelle rekensom:

€ 340,90 : 7 = € 48,70 per persoon.

Dit is enkel en alleen om aan te tonen hoeveel de mensen die mee gaan kwijt zijn. Blijft het aantal laag, kunnen met de gewone personenwagens gaan. Ik kan er dan nog 3 mee nemen in de prelude. rpc123nl kan er ook nog 4 kwijt. Zijn er nog meer mensen die willen rijden en een auto ter beschikking hebben? Zo ja, hoeveel mensen zou je mee kunnen/willen nemen?

Goed dat je dat even hebt doorgerekend Adriaantje! Ik denk dat je dan bij die €48,70 ook nog overige reiskosten moet tellen en eten en drinken. Dan ga je al gauw richting de €100,-. Ik kan mij voorstellen dat dat een hoge drempel is voor veel van ons.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Goed dat je dat even hebt doorgerekend Adriaantje! Ik denk dat je dan bij die €48,70 ook nog overige reiskosten moet tellen en eten en drinken. Dan ga je al gauw richting de €100,-. Ik kan mij voorstellen dat dat een hoge drempel is voor veel van ons.

inderdaad, daarom ben ik nu ook aan het kijken of er mensen zijn die willen/kunnen rijden. Jij en ik kunnen bij elkaar al 7 mensen mee nemen. Dan betalen we enkel de benzine/diesel ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

inderdaad, daarom ben ik nu ook aan het kijken of er mensen zijn die willen/kunnen rijden. Jij en ik kunnen bij elkaar al 7 mensen mee nemen. Dan betalen we enkel de benzine/diesel ;)

Idd zoveel mogelijk eigen vervoer, dat scheelt al heel veel kosten. 9 Man gaat dus sowieso al, maar wellicht zijn er meer met n rijbewijs die kunnen en willen rijden, en dan is het inderdaad een kwestie van kostendelen.

Datum: Ik zat te denken aan een weekend in september ivm vakantiegangers.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Idd zoveel mogelijk eigen vervoer, dat scheelt al heel veel kosten. 9 Man gaat dus sowieso al, maar wellicht zijn er meer met n rijbewijs die kunnen en willen rijden, en dan is het inderdaad een kwestie van kostendelen.

Datum: Ik zat te denken aan een weekend in september ivm vakantiegangers.

Dan zet ik een datum: Zondag 18 september

Link naar bericht
Delen op andere sites

Zondag 18 september kan ik wel (ik kan praktisch alle weekenden)

Ik heb ook een eigen auto waar ik wel mee wil rijden. Ik kan nog 3 extra mensen meenemen (mits diegene die achterin gaan zitten wel met kleine/opgevouwen beentjes moeten zitten. Een seat arosa is niet zo groot, vooral niet omdat ik met mijn lange stelten de stoel helemaal naar achteren moet schuiven)

Ik stuur voor de zekerheid nog wel ff een mailtje naar adriaantje.

Ik woon btw in Zuidwolde (tussen Zwolle en Assen) kan onderweg eventueel ook wel wat mensen oppikken

Link naar bericht
Delen op andere sites

I'm in.

Het lijkt me wel het leukst om naar plaatsen te gaan die niet als zijnde die plaatsen bezocht zijn. Dus Avifauna... nee, da's niet zo leuk. Of Madurodam of zo, weet je wel. De naamloze plaatsen, waar je even moet zoeken om de juiste shots te vinden, dat is leuk.

Ik heb geen rijbewijs, dus tenzij er iemand achterop mijn fietsje wil... ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
I'm in.

Het lijkt me wel het leukst om naar plaatsen te gaan die niet als zijnde die plaatsen bezocht zijn. Dus Avifauna... nee, da's niet zo leuk. Of Madurodam of zo, weet je wel. De naamloze plaatsen, waar je even moet zoeken om de juiste shots te vinden, dat is leuk.

Ik heb geen rijbewijs, dus tenzij er iemand achterop mijn fietsje wil... ;)

Mag jij wel bij mij in de auto ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ikke liever bij Robert... hij heeft een wagen waar ik mijn benen in kwijt kan ;)

Been ruimte zat in de prelude. Ik heb ook plek genoeg. En jij bent geloof ik net iets langer dan ik

Link naar bericht
Delen op andere sites
Of Madurodam of zo, weet je wel. De naamloze plaatsen, waar je even moet zoeken om de juiste shots te vinden, dat is leuk.

Hmm misschien wel leuk maar Madurodam kost weer geld enzo en persoonlijk vind ik daar niet veel aan. Tenminste als ik kijk naar het B&A aspect, alleen de 'Reuzen-droom' en een paar liedjes uit grootmoeders tijd zijn daar opgenomen. Ik wil persoonlijk meer de échte B&A locaties zien zoals de Ruine van Teylingen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

We worden er niet concreter op zo... O} Laten we even vaststellen wie er op 18 september meegaan op de tour. We gaan met eigen auto's en zorgen voor een dagvullend reisschema.

Nadat we duidelijk wie er de 18e meegaan, kunnen die personen voorkeur uitspreken over te bezoeken lokaties. De voorkeur van iemand die niet mee kan is leuk voor de statistiek, maar het voegt weinig toe.

Tot nu toe heb ik staan:

- Dr.Ommels

- MissMouse (auto, Zuidwolde)

- Adriaantje (auto, Spijkenisse)

- Wer-Al_Zwowe

- Wonderer

- rpc123nl (auto, Krimpen)

Als je op de 18e kunt en mee wil, geef dat dan aan in dit topic of stuur een mailtje. Vermeld ook of je met zekerheid over een auto kunt beschikken.

Het loopt allemaal nog niet zo'n vaart, maar als we gaan stemmen over te bezoeken lokaties moeten we eerst een beeld hebben van wie er komen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Hmm misschien wel leuk maar Madurodam kost weer geld enzo en persoonlijk vind ik daar niet veel aan. Tenminste als ik kijk naar het B&A aspect, alleen de 'Reuzen-droom' en een paar liedjes uit grootmoeders tijd zijn daar opgenomen. Ik wil persoonlijk meer de échte B&A locaties zien zoals de Ruine van Teylingen.

Dat zeg ik. Je moet wel ALLES quoten. Juist GEEN Madurodam of Avifauna.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Dat zeg ik. Je moet wel ALLES quoten. Juist GEEN Madurodam of Avifauna.

Maar je zegt toch eigenlijk van dat Madurodam misschien wel leuk zou zijn? Je zegt alleen dat Avifauna niet leuk is, over Madurodam ben je niet echt duidelijk.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Maar je zegt toch eigenlijk van dat Madurodam misschien wel leuk zou zijn? Je zegt alleen dat Avifauna niet leuk is, over Madurodam ben je niet echt duidelijk.

Ik denk zelf dat zowel Madurodam als Avifauna niet op de route komen. De entree kost weer geld en beide lokaties komen alleen maar uit een shorty/droom. Ik denk dat we beter naar Teylingen en Naarden kunnen gaan. Daar zijn veel meer momenten opgenomen.

Ik kan je alvast wel vertellen dat je in Vlaardingen ook je ogen uitkijkt.

Het lijkt mij dus het beste dat we geen lokaties van dromen aan doen (misschien een leuker plan voor "de dromen tour") maar alleen plaatsen waar grote of meerdere scenes zijn opgenomen

Link naar bericht
Delen op andere sites

Teylingen, Naarden, en tussendoor Kudelstaart moet op één dag kunnen lukken.

Een andere keer kan dan Vlaardingen en omgeving.

En nóg n andere keer misschien Valkenburg?

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...