Ga naar inhoud

Bassie en Adriaan Triviant - Deel 3


Aanbevolen berichten

[..]

Okee, Wonderer en Freek, ik wist niet dat jullie er zo over dachten. Mijn welgemeende excuses.

PS: Freek, het antwoord dat jij gaf is hartstikke FOUT...

Ik meen me te herinneren dat we je dit al eens eerder hebben uitgelegd... maar ok, nu is alles weer goed ;)

Ik denk trouwens dat je de tuinman in de shorty over wol bedoelt, die "gaan jullie nou eens weg!" roept.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Reacties 256
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Ik denk trouwens dat je de tuinman in de shorty over wol bedoelt, die "gaan jullie nou eens weg!" roept.

Dat wilde ik ook antwoorden, maar hij vraagt toch duidelijk

om een SERIE en ik ben heel precies in die dingen. :P

Dus als het antwoord goed is, heeft hij de vraag verkeerd gesteld. :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik denk trouwens dat je de tuinman in de shorty over wol bedoelt, die "gaan jullie nou eens weg!" roept.

Oh ja, die was er ook nog. :P Stom dat ik daar niet op gekomen ben. Die heb ik zelf ontdekt. :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ook maar eens een gokje: De Duitse vrouw waar HH en B100 tegenaan lopen in Linz als ze B&A op de boot hebben zien staan?

Dames en heren, we hebben een winnaar! Antonio heeft de vraag goed beantwoord...*O**(**O**(**O**(*

Link naar bericht
Delen op andere sites
Dames en heren, we hebben een winnaar! Antonio heeft de vraag goed beantwoord...*O**(**O**(**O**(*

Verhip, dus dat was wel goed _O- En ik maar denken dat mijn antwoord helemaal fout zou zijn, blijkt toch weer dat een eerste ingeving vaak nog juist is ook :).

O.k. weer een nieuwe vraag. Hij is wederom cryptisch, maar minder moeilijk dan die Mar de Baan vraag (dus deze zal wel snel opgelost kunnen worden).

Welk persoon uit één van de vroegere serie vangt boeven in één van de 'midden' series?

(Voor de duidelijkheid, ik zoek dus weer een naam van iemand).

Link naar bericht
Delen op andere sites
[hoe vangt die kerel dan boeven k snap et nie helemaal

Warboel heeft het antwoord al gegeven. De boeven worden in De Verdwenen Kroon gevangen in een kooi.

In De Plaaggeest komt een Piet van der Kooij voor, dus eigenlijk vangt deze Piet een beetje de boeven (vanwege zijn achternaam). Hij vangt ze natuurlijk niet echt, maar dat is juist het cryptische eraan.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Nou, daar gaan we dan ;)

Ik bedenk nou niet echt vaak een vraag voor dit topic, dus deze is volgens mij behoorlijk makkelijk:

In de Diamant nemen B&A een kijkje bij het boevenhuis uit de Sleutel. Maar er is in de Diamant (eventjes) nóg een locatie uit het voorgaande avontuur te zien. Welke locatie is dat dan?

Voor de duidelijkheid: ik heb het niet over de caravan of het circus. Maar dan nog is het volgens mij helemaal niet moeilijk :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
Nou, daar gaan we dan ;)

Ik bedenk nou niet echt vaak een vraag voor dit topic, dus deze is volgens mij behoorlijk makkelijk:

In de Diamant nemen B&A een kijkje bij het boevenhuis uit de Sleutel. Maar er is in de Diamant (eventjes) nóg een locatie uit het voorgaande avontuur te zien. Welke locatie is dat dan?

Voor de duidelijkheid: ik heb het niet over de caravan of het circus. Maar dan nog is het volgens mij helemaal niet moeilijk :P

Dat is het "onderduikadres" van B1 en B2 in "Het Geheim van De Sleutel". Anders gezegd: het huis/hutje van waaruit B1 en B2 radiocontact onderhouden met de Boevenbaas.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Dat is het "onderduikadres" van B1 en B2 in "Het Geheim van De Sleutel". Anders gezegd: het huis/hutje van waaruit B1 en B2 radiocontact onderhouden met de Boevenbaas.

Wat is volgens jou dan het verschil tussen het ''boevenhuis'' uit de sleutel en het ''onderduikhutje''? ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
In de Diamant nemen B&A een kijkje bij het boevenhuis uit de Sleutel. Maar er is in de Diamant (eventjes) nóg een locatie uit het voorgaande avontuur te zien. Welke locatie is dat dan?

Ineens had ik 'm door: het Centraal Station in Rotterdam!

In de sleutel is daar de hele ontknoping van het verhaal en in de Diamant komt het station voor in het liedje: De Wereldreis Van Clown Bassie!

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ineens had ik 'm door: het Centraal Station in Rotterdam!

In de sleutel is daar de hele ontknoping van het verhaal en in de Diamant komt het station voor in het liedje: De Wereldreis Van Clown Bassie!

Je hebt helemaal gelijk! De volgende ronde is weer voor jou ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Julius Racekar (Julius Caesar) en...?
Kristoffel kolenboer (Columbus)

Die zocht ik inderdaad Jammer Wonderer dat je de eerste oplossing er niet bij gezet had, nu hebben we nog geen winnaar.

Laten we het zo doen, degene die als eerste de twee namen in 1 post zet (dus de echte naam en de door Bassie genoemde naam) mag de volgende vraag verzinnen!

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Die zocht ik inderdaad Jammer Wonderer dat je de eerste oplossing er niet bij gezet had, nu hebben we nog geen winnaar.

Laten we het zo doen, degene die als eerste de twee namen in 1 post zet (dus de echte naam en de door Bassie genoemde naam) mag de volgende vraag verzinnen!

Ja, wat is dat nou voor onzin. Als ik de quote tags had weggehaald, had ik ze wel allebei gehad, waarom zou ik dat nou overtikken? Ik dacht dat je daar wel overheen zou kijken :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
Maikotjuh heeft het helemaal goed geantwoord, we wachten met spanning op je vraag...

Eh? Je haalt een paar man door elkaar, ik ben Maike, niet Maikotjuh. Maar goed.

In een scene noemt de Baron Vlugge Japie "Jaap". Welke scene?

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

*bossche schop( ;) )* wonderer kan je een hint geven? het topic ligt al zo lang stil. :{

Goed dan. Het zit ergens in de Schatkaart. (ik kan ook wel zeggen dat het de Aad-baron is, maar dat komt op hetzelfde neer ;))

Link naar bericht
Delen op andere sites

Is die keer dat de baron Jaap tegen Japie zegt wel overduidelijk te horen, of zegt hij het binnensmonds?

Anders zou het ook de scene kunnen zijn waarin de baron aan Japie vraagt of het afluisterapparaatje wel aan staat en hem terug stuurt.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het is duidelijk te horen. Ik weet uit mijn hoofd niet of deze antwoorden goed zijn, ik heb het namelijk maar een keer bewust gehoord, en dat was niet in deze scenes. Maar ik zal het zsm nakijken.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik zal je het zoeken makkelijker maken.

Ik heb het stukje gevonden.

De schatkaart deel 1; 1 uur en 3 minuten:

*aadbaron* volgens mijn informatie bevinden zich in deze kast waardevolle papieren... JAAP...maak die brandkast open!

*japie* okee eh..baas.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik zal je het zoeken makkelijker maken.

Ik heb het stukje gevonden.

De schatkaart deel 1; 1 uur en 3 minuten:

*aadbaron* volgens mijn informatie bevinden zich in deze kast waardevolle papieren... JAAP...maak die brandkast open!

*japie* okee eh..baas.

Dat was em, ja ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Dan neem ik aan dat ik nu een aan de beurt ben.

Hier is dan een nieuwe:

Noem 10 momenten waarop B100 ONGEWILD een nat pak krijgt.

Ik trap alvast af...

amerika --> regendans

amerika --> met die tijgers

europa --> op het station met die douche (wales dacht ik)

europa --> luxemburg dat hij moet zwemmen

europa --> roeiboot loopt vol (ierland?)

(Duitsland en Frankrijk blijft hij droog)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...